fbpx

Vloga magnezija v telesu

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Kaj je magnezij?

Magnezij je bistven prehranski mineral in drugi najpogostejši znotrajcelični kation v telesu. Služi tudi kot kofaktor za več kot 600 encimov. Predvsem je magnezij potreben za proizvodnjo energije, presnovo ogljikovih hidratov ter sintezo DNK in beljakovin.

Magnezij je tudi antagonist kalcija v telesu in je potreben za sintezo in aktivacijo vitamina D. Kot tako lahko pomanjkanje magnezija zavre možne koristi dodajanja vitamina D.

Magnezija je veliko v:

• zeleni listnati zelenjavi
• oreščkih
• semenih
• stročnicah
• celih zrnih.

Neustrezen vnos magnezija je pogost v razvitih državah, saj zahodnjaške diete običajno vsebujejo zelo nizko vsebnost prej omenjenih živil in so bogate z rafiniranimi žitaricami in predelano hrano, ki so slabi viri magnezija.

Pomanjkanje magnezija povzroči:

• zvišanje krvnega tlaka
• zmanjšanje občutljivosti za inzulin

Posledično so nizke ravni magnezija v serumu povezane s številnimi boleznimi, vključno z debelostjo, sladkorno boleznijo tipa 2, srčno-žilnimi boleznimi, presnovnim sindromom in osteoporozo.

 

Katere so glavne prednosti magnezija?

Dodatek magnezija zmerno zniža:

• sistolični in diastolični krvni tlak (vsak za približno –2 mmHg)
• glukozo v krvi na tešče pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2 ali s povečanim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 2. diabetes
• ravni C-reaktivnega proteina.

Obseg izboljšanja je večji pri ljudeh s pomanjkanjem magnezija.

Dodatek magnezija lahko tudi zmanjša pogostost in intenzivnost migrene.

 

Kako deluje magnezij?

Številni koristni učinki magnezija so povezani z:

• njegovo vlogo kot antagonista kalcija v telesu
• njegovo vlogo pri uravnavanju vnetja in oksidativnega stresa, ki sta tesno vpletena v razvoj kroničnih bolezni (npr. sladkorna bolezen tipa 2, hipertenzija).

Magnezij uravnava inzulinsko signalno pot in vpliva na izločanje inzulina iz beta celic trebušne slinavke. V primeru pomanjkanja magnezija je izločanje insulina moteno. Pomanjkanje magnezija lahko tudi zmanjša toleranco za glukozo, ker mnogi encimi, ki sodelujejo pri presnovi ogljikovih hidratov, potrebujejo magnezij.

Magnezij vpliva na krvni tlak predvsem tako, da uravnava koncentracijo kalcija in tako vpliva na žilni tonus. Poleg tega podpira vazodilatacijo s spodbujanjem proizvodnje dušikovega oksida. Te lastnosti so tudi ključne za učinke magnezija na migreno.

Nazadnje, magnezij blokira receptorje NMDA, katerih aktivacija je povezana z migreno. Pri pomanjkanju magnezija receptorji NMDA omogočajo povečan dotok kalcija, kar sproži sproščanje glutamata, ki se veže na receptorje NMDA in jih aktivira.

Na tej strani si oglejte 10 z magnezijem bogatih živil, ki so super zdrava.

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas