fbpx

Prednosti prehranskih dopolnil s kalcijem, magnezijem in cinkom

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Kalcij, magnezij in cink so trije minerali, ki so ključni za številne telesne procese.

Čeprav se naravno pojavljajo v različnih živilih, veliko ljudi jemlje dodatke, da bi povečali svoj vnos.

Kombinirani mineralni dodatki, kot je kalcij-magnezij-cink, so nedavno postali priljubljeni, zlasti med ljudmi, ki želijo izboljšati gostoto kosti ali druge vidike svojega zdravja.

Ta članek raziskuje prednosti in uporabo dodatkov kalcija, magnezija in cinka.

 

Prednosti in uporaba

Dodatki kalcija, magnezija in cinka lahko nudijo številne prednosti.

Čeprav raziskav o kombiniranem dodatku ni, so študije o posameznih mineralih jasne in dobro uveljavljene.

Ne pozabite, da je kalcij dosledno povezan le z eno od spodaj opisanih koristi – zdravjem kosti. Kljub temu raziskave še potekajo in jemanje skupaj s cinkom in magnezijem je popolnoma varno.

Lahko podpira zdravje kosti

Kalcij, magnezij in cink pomagajo krepiti vaše kosti na različne načine.

Kalcij je glavni mineral v vaših kosteh, v katerih je več kot 99 % zalog kalcija v telesu. Vaše telo nenehno obnavlja kostno tkivo, zato je pomembno, da dnevno zaužijete ustrezno količino tega minerala.

Cink prav tako pomaga sestaviti mineralni del vaših kosti. Poleg tega podpira celice, ki gradijo kosti, hkrati pa zavira nastajanje celic, ki spodbujajo razgradnjo kosti.

Nenazadnje ima magnezij ključno vlogo pri pretvorbi vitamina D v njegovo aktivno obliko, ki pomaga pri absorpciji kalcija.

Lahko dvigne vaše razpoloženje

Magnezij in cink sta temeljna za možganske signale in procese.

Če ne izpolnjujete dnevnih priporočil za te minerale, vam lahko jemanje dodatkov pomaga dvigniti razpoloženje.

Pregled 18 študij kaže, da lahko jemanje magnezija zmanjša občutek tesnobe pri ljudeh, ki so nagnjeni k temu stanju. Kljub temu so raziskovalci poudarili, da nobena od študij ni uporabila potrjenega merila subjektivnih simptomov anksioznosti.

Poleg tega je nedavna analiza depresivnih simptomov pokazala, da so imeli magnezijevi dodatki majhen učinek v kontroliranih študijah, čeprav so v opazovalnih študijah obetavne.

Medtem je študija pri več kot 14.800 ljudeh pokazala, da je bilo pri ljudeh, ki so dosegli priporočeni vnos cinka, 26 % manjša verjetnost, da bodo imeli depresijo, kot pri tistih, ki tega vnosa niso dosegli.

Zaradi nasprotujočih si ugotovitev je na tem področju potrebnih več raziskav.

Lahko okrepi imuniteto

Magnezij in cink lahko okrepita vaš imunski sistem in zmanjšata vnetje. Medtem ko je vnetje normalen imunski odziv, lahko kronične ravni vnetja škodijo vašemu zdravju in spodbujajo bolezni, kot so rak in bolezni srca.

Dokazano je, da uživanje dodatkov magnezija zmanjša označevalce kroničnega vnetja, kot sta C-reaktivni protein (CRP) in interlevkin 6 (IL-6).

Nasprotno pa je pomanjkanje magnezija povezano s kroničnim vnetjem.

Cink ima pomembno vlogo pri razvoju in delovanju številnih imunskih celic. Dodatek s tem mineralom lahko pomaga pri boju proti okužbam in pomaga pri celjenju ran.

Lahko pomaga nadzorovati raven sladkorja v krvi

Magnezij in cink lahko tudi uravnavata raven sladkorja v krvi.

Analiza 32 študij pri 1700 ljudeh je razkrila, da je jemanje cinka občutno znižalo raven inzulina, krvnega sladkorja na tešče in po obroku ter hemoglobina A1c (HbA1c) – označevalca dolgoročnega nadzora krvnega sladkorja.

Druga analiza 25 študij pri več kot 1360 ljudeh s sladkorno boleznijo je pokazala, da dodajanje cinka zniža HbA1c toliko kot metformin, običajno zdravilo za sladkorno bolezen.

Poleg tega raziskave kažejo, da lahko magnezij pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja pri ljudeh s sladkorno boleznijo, tako da poveča sposobnost vašega telesa za uporabo insulina – hormona, ki premakne sladkor iz krvi v vaše celice.

Analiza 18 študij pri ljudeh s sladkorno boleznijo je pokazala, da so bili dodatki magnezija učinkovitejši pri zniževanju ravni krvnega sladkorja na tešče kot placebo. Poleg tega se je raven krvnega sladkorja močno znižala pri tistih, pri katerih obstaja tveganje za to stanje.

Lahko izboljša kakovost spanja

Tako magnezij kot cink lahko izboljšata vašo kakovost spanja.

Študije kažejo, da magnezij pomaga stimulirati parasimpatični živčni sistem vašega telesa, kar vam pomaga, da se počutite umirjeni in sproščeni.

Poleg tega študije na ljudeh in živalih povezujejo dodatke cinka in višje ravni cinka v krvi z izboljšano kakovostjo spanja.

Majhna 8-tedenska študija pri starejših odraslih z nespečnostjo je pokazala, da dnevni režim cinka, magnezija in melatonina – hormona, ki uravnava notranjo uro vašega telesa – ljudem pomaga hitreje zaspati in izboljša kakovost spanja v primerjavi s placebom.

 

Odmerjanje kalcija, magnezija in cinka

Dodatki kalcija, magnezija in cinka so večinoma na voljo v obliki kapsul, čeprav nekatera podjetja prodajajo tudi različice v prahu.

Na spletu kupujte dodatke kalcija, magnezija in cinka.

Tipična priporočila za dnevno odmerjanje teh hranil so:

• kalcij: 1000 mg — 100 % dnevne vrednosti (DV)
• magnezij: 400–500 mg — 100–125 % DV
• cink: 15–50 mg — 136–455 % DV

Da bi dosegli te količine, bi morali vzeti 2–3 dodatke kalcija, magnezija in cinka čez dan.

Spremembe v odmerkih – in zlasti cinka – so posledica dejstva, da so ti minerali na voljo v številnih formulacijah.

Na primer, cink je na voljo v več oblikah, od katerih vsaka vsebuje različne količine elementarnega cinka – vrste, ki jo vaše telo lahko uporabi. Tako dodatki kalcija, magnezija in cinka, ki vsebujejo visok odmerek tega minerala, običajno vsebujejo oblike, ki zagotavljajo manj elementarnega cinka.

Ne pozabite zaužiti največ odmerka, ki je priporočen na embalaži, da zmanjšate tveganje za neželene učinke. Če se cink jemlje brez pomanjkanja, lahko tudi moti absorpcijo bakra in povzroči pomanjkanje bakra.

 

Priporočila

Na splošno večini ljudi ni treba jemati dodatka kalcija, magnezija in cinka, ker lahko zadostne količine teh hranil dobite s svojo prehrano.

Te minerale najdemo v velikih količinah v naslednjih živilih:

• kalcij: mlečni izdelki, listnata zelenjava, stročnice in ribje konzerve
• cink: listnata zelenjava, stročnice, meso in temna čokolada
• magnezij: temna čokolada, avokado, oreščki, listnata zelenjava in stročnice

Če ste zaskrbljeni, da vam morda primanjkuje katerega od teh hranil, se pogovorite z zdravnikom, ki lahko preveri vaše ravni in ugotovi, ali bi morali jesti več teh živil ali vzeti dodatek.

 

Zaključek

Kalcij-magnezij-cink dodatki vsebujejo tri hranila, ki lahko podpirajo zdravje kosti, razpoloženje, imunost, nadzor krvnega sladkorja in kakovost spanja.

Čeprav so postali priljubljeni med tistimi, ki si želijo okrepiti kosti, vam verjetno ni treba jemati dodatka, če s prehrano zaužijete dovolj teh mineralov.

Če niste prepričani, ali so dodatki kalcija, magnezija in cinka pravi za vas, se posvetujte s svojim zdravnikom.

Ne pozabite, da je tipičen odmerek 2-3 kapsule na dan. Ne smete vzeti več kot je navedeno na etiketi.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/calcium-magnesium-zinc

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas