fbpx

8 malo znanih stranskih učinkov prevelike količine ribjega olja

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Prekomerno uživanje ribjega olja lahko povzroči neželene učinke, vključno s spremembami krvnega tlaka in krvavitvami iz nosu. Lahko se pojavijo tudi resnejši neželeni učinki.

Ribje olje je znano po svojih bogatih lastnostih, ki spodbujajo zdravje.

Ribje olje, ki je bogato z za srce zdravimi maščobnimi kislinami omega-3, dokazano znižuje trigliceride v krvi, lajša vnetja in celo lajša simptome stanj, kot je revmatoidni artritis.

Vendar pa več ribjega olja ni vedno boljše in jemanje prevelikega odmerka lahko dejansko povzroči več škode kot koristi, ko gre za vaše zdravje.

Tukaj je 8 možnih neželenih učinkov, ki se lahko pojavijo, če zaužijete preveč ribjega olja ali omega-3 maščobnih kislin.

 

1. Visok krvni sladkor

Nekatere raziskave kažejo, da lahko dopolnjevanje velikih količin omega-3 maščobnih kislin zviša raven sladkorja v krvi pri ljudeh s sladkorno boleznijo.

Ena manjša študija je na primer pokazala, da je jemanje 8 gramov omega-3 maščobnih kislin na dan povzročilo 22-odstotno zvišanje ravni krvnega sladkorja pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2 v obdobju osmih tednov.

To je zato, ker lahko veliki odmerki omega-3 spodbudijo proizvodnjo glukoze, kar lahko dolgoročno prispeva k visokim ravnem krvnega sladkorja.

Vendar pa so druge raziskave pokazale nasprotujoče si rezultate, ki kažejo, da le zelo visoki odmerki vplivajo na krvni sladkor.

Pravzaprav je druga analiza 20 študij pokazala, da dnevni odmerki do 3,9 gramov EPA in 3,7 gramov DHA – dveh glavnih oblik maščobnih kislin omega-3 – niso vplivali na raven sladkorja v krvi pri posameznikih s sladkorno boleznijo tipa 2 .

 

2. Krvavitev

Krvavitve dlesni in krvavitve iz nosu sta dva značilna stranska učinka čezmernega uživanja ribjega olja.

Ena študija pri 56 ljudeh je pokazala, da je dodajanje 640 mg ribjega olja na dan v obdobju štirih tednov zmanjšalo strjevanje krvi pri zdravih odraslih.

Poleg tega je druga majhna študija pokazala, da je jemanje ribjega olja lahko povezano z večjim tveganjem za krvavitve iz nosu, poroča pa, da je 72 % mladostnikov, ki so dnevno jemali 1–5 gramov ribjega olja, kot stranski učinek imelo krvavitve iz nosu.

Zaradi tega se pogosto svetuje, da pred operacijo prenehate jemati ribje olje in se pred jemanjem dodatkov posvetujete s svojim zdravnikom, če jemljete zdravila za redčenje krvi, kot je varfarin.

 

3. Nizek krvni tlak

Sposobnost ribjega olja za zniževanje krvnega tlaka je dobro dokumentirana.

Ena študija pri 90 ljudeh na dializi je pokazala, da je jemanje 3 gramov omega-3 maščobnih kislin na dan znatno znižalo tako sistolični kot diastolični krvni tlak v primerjavi s placebom.

Podobno je analiza 31 študij pokazala, da lahko jemanje ribjega olja učinkovito zniža krvni tlak, zlasti pri tistih z visokim krvnim tlakom ali visoko ravnjo holesterola.

Medtem ko so ti učinki zagotovo lahko koristni za tiste z visokim krvnim tlakom, lahko povzročijo resne težave tistim, ki imajo nizek krvni tlak.

Ribje olje lahko vpliva tudi na zdravila za zniževanje krvnega tlaka, zato je pomembno, da se o dodatkih pogovorite s svojim zdravnikom, če se zdravite zaradi visokega krvnega tlaka.

 

4. Driska

Driska je eden najpogostejših neželenih učinkov, povezanih z jemanjem ribjega olja, in je lahko še posebej razširjena med jemanjem velikih odmerkov.

Pravzaprav je en pregled poročal, da je driska eden najpogostejših neželenih učinkov ribjega olja, poleg drugih prebavnih simptomov, kot je napenjanje.

Poleg ribjega olja lahko tudi druge vrste dodatkov omega-3 povzročijo drisko.

Laneno olje je na primer priljubljena vegetarijanska alternativa ribjemu olju, vendar se je izkazalo, da ima odvajalni učinek in lahko poveča pogostost odvajanja blata.

Če po zaužitju omega-3 maščobnih kislin doživite drisko, poskrbite, da jemljete prehranska dopolnila z obroki in razmislite o zmanjšanju odmerka, da vidite, ali simptomi ne izginejo.

 

5. Refluks kisline

Čeprav je ribje olje znano po svojih močnih učinkih na zdravje srca, mnogi ljudje poročajo, da čutijo zgago, potem ko začnejo jemati dodatke ribjega olja.

Drugi simptomi refluksa kisline – vključno s spahovanjem, slabostjo in nelagodjem v želodcu – so pogosti neželeni učinki ribjega olja predvsem zaradi visoke vsebnosti maščob. V več študijah je dokazano, da maščoba sproži prebavne motnje.

Če se držite zmernega odmerka in uživate dodatke ob obrokih, lahko pogosto učinkovito zmanjšate refluks kisline in ublažite simptome.

Poleg tega lahko razdelitev odmerka na nekaj manjših obrokov čez dan pomaga odpraviti prebavne motnje.

 

6. Možganska kap

Hemoragična možganska kap je stanje, za katero je značilna krvavitev v možganih, ki jo običajno povzroči razpoka oslabljenih krvnih žil.

Nekatere študije na živalih so pokazale, da lahko visok vnos omega-3 maščobnih kislin zmanjša sposobnost strjevanja krvi in ​​poveča tveganje za hemoragično kap.

Te ugotovitve so skladne tudi z drugimi raziskavami, ki kažejo, da bi ribje olje lahko zaviralo nastajanje krvnih strdkov.

Vendar so druge študije pokazale mešane rezultate in poročale, da ni povezave med uživanjem rib in ribjega olja ter tveganjem za hemoragično kap.

Treba je izvesti nadaljnje študije na ljudeh, da bi ugotovili, kako lahko maščobne kisline omega-3 vplivajo na tveganje za hemoragično kap.

 

7. Toksičnost vitamina A

Nekatere vrste prehranskih dopolnil z omega-3 maščobnimi kislinami vsebujejo veliko vitamina A, ki je lahko strupen, če ga uživamo v velikih količinah.

Na primer, samo ena žlica (14 gramov) olja iz jeter polenovke lahko zadovolji do 270 % vaših dnevnih potreb po vitaminu A v eni porciji.

Toksičnost vitamina A lahko povzroči neželene učinke, kot so omotica, slabost, bolečine v sklepih in draženje kože.

Dolgoročno lahko povzroči tudi poškodbe jeter in celo odpoved jeter v hudih primerih.

Iz tega razloga je najbolje, da ste zelo pozorni na vsebnost vitamina A v dodatku omega-3 in ohranite zmeren odmerek.

 

8. Nespečnost

Nekatere študije so pokazale, da lahko uživanje zmernih odmerkov ribjega olja izboljša kakovost spanja.

Ena študija pri 395 otrocih je na primer pokazala, da je jemanje 600 mg omega-3 maščobnih kislin na dan 16 tednov pomagalo izboljšati kakovost spanja.

V nekaterih primerih pa lahko uživanje preveč ribjega olja dejansko moti spanje in prispeva k nespečnosti.

V eni študiji primera so poročali, da je jemanje velikega odmerka ribjega olja poslabšalo simptome nespečnosti in tesnobe pri pacientu z anamnezo depresije.

Vendar so trenutne raziskave omejene na študije primerov in anekdotična poročila.

Potrebnih je več raziskav, da bi razumeli, kako veliki odmerki lahko vplivajo na kakovost spanja pri splošni populaciji.

 

Koliko je preveč?

Čeprav se priporočila lahko zelo razlikujejo, večina zdravstvenih organizacij priporoča vnos vsaj 250–500 miligramov kombinirane EPA in DHA, dveh bistvenih oblik omega-3 maščobnih kislin, na dan.

Vendar se višja količina pogosto priporoča ljudem z določenimi zdravstvenimi težavami, kot so bolezni srca ali visoke ravni trigliceridov.

Za referenco, tipična mehka želatina z 1000 mg ribjega olja na splošno vsebuje približno 250 mg kombinirane EPA in DHA, medtem ko ena čajna žlička (5 ml) tekočega ribjega olja vsebuje približno 1300 mg.

Po podatkih Evropske agencije za varnost hrane lahko prehranske dodatke omega-3 maščobnih kislin varno uživate v odmerkih do 5000 mg na dan.

Splošno pravilo je, da če doživite kakršne koli negativne simptome, preprosto zmanjšajte vnos ali razmislite o tem, da bi vaše potrebe po omega-3 maščobnih kislinah zadovoljili s hrano.

 

Zaključek

Omega-3 so bistveni del prehrane in dodatki, kot je ribje olje, so povezani s številnimi koristmi za zdravje.

Vendar pa lahko uživanje preveč ribjega olja dejansko škoduje vašemu zdravju in povzroči stranske učinke, kot sta visok krvni sladkor in povečano tveganje za krvavitev.

Držite se priporočenega odmerka in si prizadevajte, da dobite večino maščobnih kislin omega-3 iz polnovrednih virov hrane, da dobite največjo prehransko korist.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/fish-oil-side-effects

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas