fbpx

Kakšna je povezava med probiotiki in zdravjem prebave?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Probiotiki so drobni mikroorganizmi, ki svojemu gostitelju prinašajo koristi za zdravje. Naša telesa so odvisna od vseh vrst mikroorganizmov, da stvari delujejo in nas ohranjajo zdrave, probiotiki pa igrajo pri tem vlogo. So dobre bakterije, ki jih dejansko želite v svojem sistemu.

Podpirajo zdrave telesne sisteme od ust do črevesja in pomagajo nadzorovati škodljive mikroorganizme, kot so mikrobi. V pravih količinah probiotiki pomagajo prebavi in ​​izboljšajo absorpcijo hranil.

Probiotiki so naravno prisotni v fermentiranih živilih in gojenem mleku, lahko pa najdete tudi proizvedene probiotične dodatke. Preberite, če želite izvedeti več o učinkih probiotikov na vaše prebavno zdravje.

 

Probiotiki in prebava

Probiotiki naj bi pomagali pri prebavnih težavah, kot so:

• kolike
• zaprtje
• Crohnova bolezen
• vnetna črevesna bolezen (IBD)
• sindrom razdražljivega črevesa (IBS)
• laktozna intoleranca
• ulcerozni kolitis

Vendar se moramo še veliko naučiti o tem, kako delujejo in kako učinkoviti so lahko med populacijami.

Večina študij o probiotikih je bila manjšega obsega in nam ne povedo natančno, kako probiotiki pomagajo prebavi. Prav tako nam ne povedo, kako dosledno odmerjati ali dajati probiotike kot dodatek.

Probiotiki veljajo za varne za večino ljudi in obstaja nekaj splošnih smernic. Tukaj je tisto, kar vemo:

• Prebavni ekosistemi se razlikujejo. Ljudje z zaprtjem imajo drugačne ekosisteme mikroorganizmov v črevesju kot ljudje brez zaprtja. Ne vemo pa, ali je zaprtje vzrok ali posledica teh različnih ekosistemov.

• Znižujejo raven pH. Probiotiki znižujejo pH vrednost v debelem črevesu, kar lahko pomaga pri hitrejšem premikanju blata po njem.

• Lahko ublažijo drisko, povezano z antibiotiki. Probiotiki so lahko še posebej koristni pri lajšanju driske, povezane z antibiotiki in Clostridium difficile. Ideja je, da probiotiki obnovijo dobre bakterije, ki so jih antibiotiki morda ubili.

• Lahko pomagajo pri absorpciji beljakovin. Probiotiki vam lahko pomagajo bolje absorbirati beljakovine iz vaše prehrane, pa tudi druge vitamine in hranila.

Niso vsi probiotiki enaki in potrebnih je več raziskav, da bi razumeli prednosti vsake vrste. Večina raziskav zajema seve Lactobacillus in Bifidobacterium. Ti sevi vključujejo:

• L. acidophilus
• L. casei
• L. plantarum
• B. lactis
• B. longum
• B. bifidum

Študija iz leta 2010 je pokazala, da sta B. lactis in L. casei učinkovita pri lajšanju zaprtja. Študija je pregledala pet predhodno objavljenih študij, ki so vključevale odrasle in otroke.

Vsi probiotiki, ki niso iz rodov Lactobacillus in Bifidobacterium, morda niso varni, zato je pred uporabo potrebnih več raziskav.

Ker se probiotiki jemljejo peroralno, je njihova učinkovitost odvisna od tega, kako dobro prenesejo zelo kislo okolje v želodcu in prebavilih. Najkakovostnejši probiotiki bodo šli skozi vaš želodec še nedotaknjeni in se preselili v črevesje, kjer se absorbirajo hranila. Tu probiotiki opravijo večino svojega zdravilnega in dobrega dela.

Probiotiki živijo, zato lahko na njihovo sposobnost preživetja vplivajo številne težave z pakiranjem in shranjevanjem. Moramo se naučiti več o tem, kako najbolje dajati probiotike. Prav tako se moramo naučiti več o tem, kako dobro lahko probiotiki ostanejo v črevesju, ko pridejo tja. Trenutno se ne verjame, da bo kakršen koli odmerek probiotikov nujno ostal v vašem telesu za vedno. Trenutna praksa je jemanje dnevnih odmerkov probiotikov.

 

Kako uporabljati probiotike za zdravje prebave

Če želite začeti uživati ​​koristi probiotikov, povečajte njihovo dnevno porabo. To lahko storite z viri hrane ali dodatki. Veliko tradicionalnih živil po vsem svetu naravno vsebuje probiotike. Ta živila vključujejo:

• kislo zelje
• kimchi
• kefir
• grški jogurt
• kombuča

Počasi povečujte vnos probiotikov in bodite pozorni na morebitne stranske učinke – tako pozitivne kot negativne. Ker obstaja veliko različnih sevov probiotikov, upoštevajte, kako vsak od njih vpliva na vas drugače. Dnevnik o hrani in prehranskih dopolnilih bi bil zelo koristen za to uvodno obdobje.

Tukaj je nekaj dodatnih nasvetov za jemanje probiotikov:

• Počasi povečujte CFU

Priporočeni dnevni odmerki segajo od 1 milijarde do 10 milijard enot, ki tvorijo kolonije (CFU). Začnite z 1 CFU in počasi povečujte, pri tem pa bodite pozorni na odziv vašega telesa. Kefir vsebuje 15-20 CFU na skodelico. Prehranska dopolnila morajo na steklenički navesti CFU.

• Upoštevajte nasvet, če ste prvič

Če so fermentirana živila za vas nova, poiščite prijatelja ali visoko ocenjeno restavracijo, ki vam bo predstavila fermentirano hrano in kako najbolje uživati.

• Vzemite ob določenem času glede na obroke

• Probiotike jemljite tik pred jedjo ali z obrokom, vendar ne po jedi.

• Poskusite naravne vire pred dodatki

Lahko jemljete probiotične dodatke, vendar je običajno bolj koristno, če jih dobite neposredno iz naravnega vira. Prehranski viri probiotikov bodo vsebovali veliko različnih sevov, vendar morajo dodatki navesti vsako posamezno vrsto, ki jo vsebujejo.

• Bodite pozorni na oznake in kakovost

Ameriška agencija za hrano in zdravila (FDA) ne ureja dodatkov, zato kakovost ni vedno zagotovilo. Natančno preberite etikete in upoštevajte navodila za shranjevanje. Poskusite izbrati zanesljivo blagovno znamko. Če lahko, poiščite zdravnika, ki vam bo pomagal izvedeti več.

 

Prednosti

Probiotiki lahko pomagajo pri obvladovanju:

• IBS
• visokega holesterola
• absorpcije hranil
• driske
• zaprtja
• laktozne intolerance
• povečanja telesne mase

Zmanjšanje neželenih učinkov katere koli od zgoraj navedenih težav lahko izboljša kakovost vašega življenja in splošno dobro počutje.

Koristi probiotikov v črevesju presegajo le zdravo odvajanje blata. Zdrav prebavni sistem je bil povezan z izboljšanjem duševnega zdravja in imunskega odziva. Probiotike trenutno preučujejo tudi glede njihovih koristi za oralno in dermatološko zdravje. S pomočjo pri absorpciji beljakovin lahko probiotiki tudi pomagajo telesu pri okrevanju po vadbi in zmanjšajo obremenitev mišic.

Ker narašča zaskrbljenost glede okužb, odpornih na antibiotike, bi lahko bili probiotiki močna zaščitna in zdravilna sredstva, ki nemoteno delujejo z našimi naravnimi telesnimi sistemi.

 

Stranski učinki in tveganja

Probiotiki veljajo za varne za večino ljudi. Študije ne poročajo o večjih tveganjih, povezanih z njihovim jemanjem.

Najpogosteje poročani neželeni učinki probiotikov so plini in napenjanje. Če imate hude reakcije, vključno z bolečino v trebuhu, zmanjšajte dnevni vnos CFU in ga čez čas počasi povečujte.

Vedno se posvetujte s svojim zdravnikom, preden začnete jemati nov zdravstveni dodatek. Preden otroku daste probiotične dodatke, se posvetujte z njegovim pediatrom. Nedonošenčki ne smejo jemati nekaterih probiotikov.

Probiotikov morda ne priporočamo ljudem s kroničnimi boleznimi ali oslabljenim imunskim sistemom. Ne uporabljajte probiotikov za nadomestitev zdravil na recept, ne da bi se prej posvetovali z zdravnikom.

 

Zaključek

Raziskave kažejo na pozitivno povezavo med jemanjem probiotikov in zdravo prebavo pri ljudeh vseh starosti. Zdrava prebava vodi tudi do izboljšanega duševnega in ustnega zdravja, zdravega imunskega sistema in morda bolj zdrave kože.

Če želite izkoristiti prednosti probiotikov, jih počasi uvajajte v svojo prehrano s tradicionalno hrano ali dodatki.


vir: https://www.healthline.com/health/probiotics-and-digestive-health

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas