fbpx

8 zdravstvenih koristi probiotikov

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Probiotiki so živi mikroorganizmi, ki jih lahko zaužijemo s fermentirano hrano ali dodatki.

Vedno več študij kaže, da je ravnovesje ali neravnovesje bakterij v vašem prebavnem sistemu povezano s splošnim zdravjem in boleznijo.

Probiotiki spodbujajo zdravo ravnovesje črevesnih bakterij in so povezani s številnimi koristmi za zdravje.

Med njimi obstajajo koristi za hujšanje, zdravje prebave, delovanje imunskega sistema in več.

To je pregled ključnih koristi za zdravje, povezanih s probiotiki.

 

1. Probiotiki pomagajo uravnovesiti prijazne bakterije v vašem prebavnem sistemu

Probiotiki vključujejo “dobre” bakterije. To so živi mikroorganizmi, ki imajo lahko koristi za zdravje, če jih uživamo.

Te koristi naj bi izhajale iz sposobnosti probiotikov, da obnovijo naravno ravnovesje črevesnih bakterij.

Neravnovesje pomeni, da je preveč slabih bakterij in premalo dobrih bakterij. Lahko se zgodi zaradi bolezni, zdravil, kot so antibiotiki, slabe prehrane in drugega.

Posledice lahko vključujejo prebavne težave, alergije, težave z duševnim zdravjem, debelost in več.

Probiotike običajno najdemo v fermentirani hrani ali jih jemljemo kot dodatke. Še več, zdi se, da so varni za večino ljudi.

 

2. Probiotiki lahko pomagajo pri preprečevanju in zdravljenju driske

Probiotiki so splošno znani po svoji sposobnosti preprečevanja driske ali zmanjšanja njene resnosti.

Driska je pogost stranski učinek jemanja antibiotikov. Pojavi se, ker lahko antibiotiki negativno vplivajo na ravnovesje dobrih in slabih bakterij v črevesju.

Več študij kaže, da je uporaba probiotikov povezana z zmanjšanim tveganjem za drisko, povezano z antibiotiki.

V eni študiji so raziskovalci ugotovili, da jemanje probiotikov zmanjša okužbo s C. difficile (CDAD) za 60 %.

Probiotiki lahko pomagajo tudi pri drugih oblikah driske, ki niso povezane z antibiotiki.

Obsežen pregled 35 študij je pokazal, da lahko nekateri sevi probiotikov skrajšajo trajanje driske v povprečju za 25 ur.

Probiotiki so tudi zmanjšali tveganje za potovalno drisko.

Učinkovitost se razlikuje glede na vrsto in odmerek zaužitega probiotika.

Sevi, kot so Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus casei in kvasovke Saccharomyces boulardii, so najpogosteje povezani z zmanjšanim tveganjem za drisko.

 

3. Probiotični dodatki izboljšajo nekatera duševna stanja

Vse več raziskav povezuje zdravje črevesja z razpoloženjem in duševnim zdravjem.

Študije na živalih in ljudeh ugotavljajo, da lahko probiotični dodatki izboljšajo nekatere duševne motnje.

Pregled 13 študij na ljudeh je pokazal, da lahko dopolnjevanje sevov Bifidobacterium in Lactobacillus za 1–2 meseca izboljša anksioznost, depresijo, avtizem, obsesivno-kompulzivno motnjo (OCD) in spomin.

Ena študija je 6 tednov spremljala 70 kemičnih delavcev. Tisti, ki so zaužili 100 gramov probiotičnega jogurta na dan ali dnevno vzeli probiotično kapsulo, so imeli koristi za splošno zdravje, depresijo, anksioznost in stres.

Koristi so opazili tudi v študiji 40 bolnikov z depresijo.

8-tedensko jemanje probiotičnih dodatkov je zmanjšalo raven depresije in znižalo raven C-reaktivnega proteina (označevalec vnetja) in hormonov, kot je insulin, v primerjavi z ljudmi, ki niso jemali probiotika.

 

4. Nekateri probiotični sevi lahko pomagajo ohranjati vaše srce zdravo

Probiotiki lahko pomagajo ohraniti vaše srce zdravo z znižanjem LDL (»slabega«) holesterola in krvnega tlaka.

Nekatere bakterije, ki proizvajajo mlečno kislino, lahko zmanjšajo holesterol z razgradnjo žolča v črevesju.

Žolč, naravna tekočina, večinoma sestavljena iz holesterola, pomaga pri prebavi.

Z razgradnjo žolča lahko probiotiki preprečijo njegovo ponovno absorpcijo v črevesju, kjer lahko vstopi v kri kot holesterol.

 

5. Probiotiki lahko zmanjšajo resnost nekaterih alergij in ekcemov

Starejše raziskave kažejo, da lahko nekateri probiotični sevi zmanjšajo resnost ekcema pri otrocih in dojenčkih.

Vendar pa trenutno razpoložljivi sevi probiotikov v primerjavi z brez probiotikov verjetno malo ali nič vplivajo na izboljšanje ekcema.

Povezava med probiotiki in zmanjšano resnostjo ekcema je še vedno šibka, zato je treba narediti več raziskav.

 

6. Probiotiki lahko pomagajo zmanjšati simptome nekaterih prebavnih motenj

Več kot milijon ljudi v ZDA trpi za vnetno črevesno boleznijo, vključno z ulceroznim kolitisom in Crohnovo boleznijo.

Nekatere vrste probiotikov iz sevov Bifidobacterium in Lactobacillus so izboljšale simptome pri ljudeh z blagim ulceroznim kolitisom.

Vendar se zdi, da imajo probiotiki majhen učinek na simptome Crohnove bolezni.

Kljub temu lahko probiotiki koristijo tudi pri drugih črevesnih motnjah. Zgodnje raziskave kažejo, da lahko pomagajo pri simptomih sindroma razdražljivega črevesa (IBS).

 

7. Probiotiki lahko pomagajo okrepiti vaš imunski sistem

Starejše raziskave kažejo, da je jemanje probiotikov zmanjšalo verjetnost in trajanje okužb dihal. Vendar je bila kakovost dokazov nizka.

Dokazano je tudi, da probiotik Lactobacillus crispatus zmanjša tveganje za okužbe sečil (UTI) pri ženskah za 50 %.

Nenazadnje je potrebnih več raziskav, da bi ugotovili povezavo med probiotiki in imunostjo.

 

8. Probiotiki vam lahko pomagajo izgubiti težo in trebušno maščobo

Probiotiki lahko pomagajo pri izgubi teže prek številnih različnih mehanizmov.

Na primer, nekateri probiotiki preprečujejo absorpcijo prehranske maščobe v črevesju.

Maščoba se nato izloči z blatom in ne shrani v telesu.

V študiji je sinbiotični dodatek povečal številčnost črevesnih bakterij, povezanih s pozitivnimi učinki na zdravje, zlasti Bifidobacterium in Lactobacillus. Zdi se tudi, da povečuje bogastvo črevesne mikrobiote in povečuje številčnost potencialno koristnih mikrobnih vrst.

Za razjasnitev povezave med probiotiki in težo je potrebnih več študij.

 

Najboljši način za izkoriščanje probiotikov

Probiotike lahko dobite iz različnih živil ali dodatkov.

Če želite kupiti probiotični dodatek, potem je na Amazonu odlična izbira s tisočimi ocenami strank.

Žive probiotične kulture pogosto najdemo v fermentiranih mlečnih izdelkih, kot so jogurti in mlečni napitki. Fermentirana živila, kot so vložena zelenjava, tempeh, miso, kefir, kimči, kislo zelje in sojini izdelki, lahko vsebujejo tudi nekaj mlečnokislinskih bakterij.

Probiotike lahko uživate tudi v obliki tablet, kapsul in praškov, ki vsebujejo bakterije v posušeni obliki.

Vendar se zavedajte, da lahko nekatere probiotike želodčna kislina uniči, še preden pridejo do črevesja – kar pomeni, da ne dobite nobene od predvidenih koristi.

Če želite izkusiti katero od zgoraj navedenih koristi za zdravje, je pomembno, da zaužijete ustrezne količine.

Večina študij, ki so pokazale koristi, je uporabljala odmerke od 1 milijarde do 100 milijard živih organizmov ali enot, ki tvorijo kolonije (CFU) na dan.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/8-health-benefits-of-probiotics

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas