fbpx

9 z dokazi podprtih zdravstvenih koristi kefirja

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Ta priljubljeni fermentirani mlečni izdelek je na široko hvaljen zaradi svojih zdravstvenih koristi. Tukaj je raziskava, ki to podpira.

Kefir, osnovna hrana v mnogih kulturah po vsem svetu, je postal neverjetno priljubljen v skupnosti naravnega zdravja.

Zaradi visoke vsebnosti hranil in probiotikov je zelo koristen za prebavo in zdravje črevesja. Pravzaprav mnogi menijo, da je bolj hranljiv kot jogurt.

Tukaj je 9 zdravstvenih koristi kefirja, ki jih podpirajo raziskave.

 

1. Kefir je fantastičen vir številnih hranil

Kefir izvira iz delov vzhodne Evrope in jugozahodne Azije. Njegovo ime izhaja iz turške besede “keyif”, ki se nanaša na dobro počutje po jedi.

To je fermentirana pijača, tradicionalno narejena iz kravjega ali kozjega mleka.

Nastane tako, da se mleku dodajo kefirjeva zrna. To niso žitna zrna, temveč zrnam podobne kolonije kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki po videzu spominjajo na cvetačo.

V približno 24 urah se mikroorganizmi v kefirjevih zrncih razmnožijo in fermentirajo sladkorje v mleku ter ga spremenijo v kefir. Nato zrna odstranimo iz tekočine in jih lahko ponovno uporabimo.

Z drugimi besedami, kefir je pijača, vendar so kefirjeva zrna starter kultura, ki je bila uporabljena za proizvodnjo pijače.

Mlečnokislinske bakterije iz zrn spremenijo laktozo v mleku v mlečno kislino. Zaradi tega je kefir kislega okusa kot jogurt – vendar ima tanjšo konsistenco.

1 skodelica kefirja z nizko vsebnostjo maščob vsebuje:

• Beljakovine: 9 gramov
• Kalcij: 24 % dnevne vrednosti (DV)
• Fosfor: 20 % DV
• Vitamin B12: 29 % DV
• Riboflavin (B2): 25 % DV
• Magnezij: 7 % DV
• Vitamin D: 12 % DV

Poleg tega ima kefir približno 104 kalorije, 11.6 g ogljikovih hidratov in 2–3 g maščobe, odvisno od vrste uporabljenega mleka.

Kefir vsebuje tudi široko paleto bioaktivnih spojin, vključno z organskimi kislinami in peptidi, ki prispevajo k njegovim koristim za zdravje.

Različice kefirja brez mlečnih izdelkov lahko pripravite s kokosovo vodo, kokosovim mlekom ali drugimi sladkimi tekočinami. Ti ne bodo imeli enakega profila hranil kot kefir na osnovi mleka.

 

2. Kefir je močnejši probiotik kot jogurt

Nekateri mikroorganizmi lahko ob zaužitju blagodejno vplivajo na zdravje.

Ti mikroorganizmi, znani kot probiotiki, lahko vplivajo na zdravje na številne načine, pomagajo pri prebavi, uravnavanju telesne teže in duševnem zdravju.

Jogurt je najbolj znano probiotično živilo v zahodni prehrani, vendar je kefir dejansko veliko močnejši vir.

Kefirjeva zrna vsebujejo do 61 sevov bakterij in kvasovk, zaradi česar so zelo bogat in raznolik vir probiotikov, čeprav je ta raznolikost lahko različna.

Drugi fermentirani mlečni izdelki so narejeni iz veliko manj sevov in ne vsebujejo kvasovk.

 

3. Kefir ima močne antibakterijske lastnosti

Nekateri probiotiki v kefirju naj bi ščitili pred okužbami.

To vključuje probiotik Lactobacillus kefiri, ki je edinstven za kefir.

Študije dokazujejo, da lahko ta probiotik zavira rast različnih škodljivih bakterij, vključno s salmonelo, Helicobacter pylori in E. coli.

Kefiran, vrsta ogljikovih hidratov v kefirju, ima tudi antibakterijske lastnosti.

 

4. Kefir lahko izboljša zdravje kosti in zmanjša tveganje za osteoporozo

Za osteoporozo je značilno propadanje kostnega tkiva in je velika skrb v zahodnih državah. Še posebej pogosta je pri starejših ženskah in močno poveča tveganje za zlome.

Zagotavljanje ustreznega vnosa kalcija je eden najučinkovitejših načinov za izboljšanje zdravja kosti in upočasnitev napredovanja osteoporoze.

Polnomasten kefir ni samo odličen vir kalcija, ampak tudi vitamina K2, ki ima osrednjo vlogo pri presnovi kalcija. Dokazano je, da uživanje dodatkov K2 zmanjša tveganje za zlome za kar 81 %.

Nedavne študije na živalih povezujejo kefir s povečano absorpcijo kalcija v kostnih celicah. To vodi do izboljšane gostote kosti, kar naj bi pomagalo preprečiti zlome.

 

5. Kefir lahko ščiti pred rakom

Rak je eden vodilnih vzrokov smrti na svetu. Pojavi se, ko nenormalne celice v telesu nenadzorovano rastejo, na primer pri tumorju.

Probiotiki v fermentiranih mlečnih izdelkih naj bi zmanjšali rast tumorja s spodbujanjem imunskega sistema. Torej je možno, da se kefir bori proti raku.

Ta zaščitna vloga je bila dokazana v več študijah v epruveti.

Ena študija je pokazala, da je izvleček kefirja zmanjšal število celic raka dojke pri ljudeh za 56 % v primerjavi z izvlečkom jogurta le za 14 %.

Upoštevajte, da so potrebne študije na ljudeh, preden lahko naredite trdne zaključke.

 

6. Kefirjevi probiotiki lahko pomagajo pri različnih prebavnih težavah

Probiotiki, kot je kefir, lahko pomagajo obnoviti ravnovesje prijaznih bakterij v črevesju.

Zato so zelo učinkoviti pri zdravljenju številnih oblik driske.

Še več, številni dokazi kažejo, da lahko probiotiki in probiotična živila ublažijo številne prebavne težave.

Sem spadajo sindrom razdražljivega črevesja, razjede, ki jih povzroča okužba s H. pylori, in številni drugi.

Zaradi tega je lahko kefir koristen, če imate težave s prebavo.

 

7. Kefir vsebuje malo laktoze

Običajna mlečna živila vsebujejo naravni sladkor, imenovan laktozo.

Mnogi ljudje, zlasti odrasli, ne morejo pravilno razgraditi in prebaviti laktoze. To stanje imenujemo intoleranca za laktozo.

Mlečnokislinske bakterije v fermentiranih mlečnih izdelkih – kot sta kefir in jogurt – spremenijo laktozo v mlečno kislino, zato ta živila vsebujejo veliko manj laktoze kot mleko.

Vsebuje tudi encime, ki lahko pomagajo še bolj razgraditi laktozo.

Zato ljudje z laktozno intoleranco na splošno dobro prenašajo kefir, vsaj v primerjavi z običajnim mlekom.

Ne pozabite, da je mogoče narediti kefir, ki je 100 % brez laktoze, z uporabo kokosove vode, sadnega soka ali druge nemlečne pijače.

 

8. Kefir lahko izboljša simptome alergije in astme

Alergijske reakcije povzročajo vnetni odzivi na določena živila ali snovi.

Ljudje s preobčutljivim imunskim sistemom so bolj nagnjeni k alergijam, ki lahko izzovejo stanja, kot je astma.

Študije na živalih so pokazale, da kefir zavira vnetne odzive, povezane z alergijami in astmo.

Za boljše raziskovanje teh učinkov so potrebne študije na ljudeh.

 

9. Kefir je enostavno pripraviti doma

Če niste prepričani o kakovosti kefirja, kupljenega v trgovini, ga lahko preprosto naredite doma.

V kombinaciji s svežim sadjem je kefir zdrava in okusna sladica.

Kefirjeva zrna so na voljo v nekaterih trgovinah z zdravo hrano in supermarketih ter na spletu. Upoštevajte, da se kefirjeva zrna za mlečne in nemlečne pijače razlikujejo.

Najdete lahko tudi veliko objav v blogih in videoposnetkov, ki učijo proizvodnjo kefirja, vendar je postopek zelo preprost:

• V majhen kozarec dajte 1–2 žlici (14–28 gramov) kefirjevih zrn. Več ko uporabljate, hitreje bo pridelano.
• Dodajte približno 2 skodelici (500 ml) mleka, po možnosti organskega ali celo surovega. Najbolj zdravo je mleko krav, hranjenih s travo. Pustite 1 palec (2,5 cm) prostora na vrhu kozarca.
• Če želite gostejši kefir, lahko dodate malo polnomastne smetane.
• Pokrijte in pustite 12–36 ur na sobni temperaturi. To je to.

Ko začne izgledati grudasto, je pripravljeno. Ko tekočino nežno odcedite, ostanejo originalna kefirjeva zrna. Zdaj lahko zrna daste v nov kozarec z nekaj mleka in postopek se začne znova.

Končni napitek je okusen, hranljiv in zelo trajnosten.

 

Zaključek

Kefir je zdravo fermentirano živilo, katerega gostota je primerljiva s pitnim jogurtom.

Ta izdelek je tradicionalno narejen iz mleka živalskega izvora, vendar je na voljo veliko možnosti ne-živalskih virov.

Študije kažejo, da krepi vaš imunski sistem, pomaga pri prebavnih težavah, izboljšuje zdravje kosti in se lahko celo bori proti raku.

Začnite s kefirjem še danes, da kar najbolje izkoristite to okusno, kislo pijačo.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/9-health-benefits-of-kefir

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas