fbpx

Ali lahko med nosečnostjo jemljete probiotike?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Nosečnost je lahko vznemirljivo obdobje, polno novih izkušenj in spoznanj, zlasti ko gre za prehrano in dodatke.

Vendar, če ste noseči in se počutite preobremenjeni zaradi ogromne količine razpoložljivih informacij, vedite, da niste sami.

Verjetno ste ugotovili, da je na spletnih mestih o zdravju in dobrem počutju veliko nasprotujočih si dokazov. Poleg tega se mnogi ljudje – prijatelji, družina, sodelavci ali celo neznanci – morda počutijo upravičene, da vam povedo svoje osebno mnenje o tem, kaj je varno in kaj ne, ko ste noseči.

Razumljivo je, če ste zaradi tega previdni pri dodajanju novih živil in dodatkov vaši prehrani, vključno s probiotiki.

Ta članek razčlenjuje najnovejše raziskave o varnosti jemanja probiotikov med nosečnostjo, kar vam omogoča, da se premišljeno odločite pri izbiri prehranskih dopolnil za nosečnost.

 

Ali so varni za uporabo med nosečnostjo?

Probiotiki so živi organizmi, ki jih najdemo v nekaterih živilih in pijačah, kot so jogurt, kefir, tempeh in kombuča. Lahko jih vzamete tudi v obliki dodatkov.

Jemanje določenih količin lahko prinese koristi za zdravje, kot je izboljšano prebavno zdravje in zmanjšano tveganje za bolezni srca.

Raziskave so pokazale, da je večina sevov probiotikov, vključno z Lactobacillus in Bifidobacterium, varna za dolgoročno jemanje.

Vendar pa nekateri raziskovalci raziskujejo, ali bi prekomerna uporaba probiotičnih dodatkov lahko povzročila prenos genov, odpornih na nalezljive patogene, odpornost na antibiotike in druge negativne posledice za zdravje.

Ne glede na to, bodite prepričani, da so študije pokazale, da je jemanje probiotičnih dodatkov med nosečnostjo varno in ni povezano z neželenimi izidi.

Prvič, obsežen pregled iz leta 2018, ki je vključeval 49 publikacij, je pokazal, da jemanje probiotičnih dodatkov med nosečnostjo ni bilo povezano s povečanim tveganjem prezgodnjega poroda ali drugih neželenih izidov nosečnosti pri materah ali dojenčkih.

Podobno številne druge študije kažejo, da se uporaba probiotikov dobro prenaša, če ste noseči ali dojite.

Pregled iz leta 2020, ki je ocenil varnost probiotikov v nosečnosti in pri novorojenčkih, je odkril škodljive učinke v 3 od 21 vključenih študij. Kljub temu so bili vsi 3 prijavljeni neželeni učinki posledica uporabe probiotikov pri dojenčkih, ne med nosečnostjo.

Dva od teh primerov sta vključevala bakterijsko okužbo v krvnem obtoku dojenčkov z nizko porodno težo, medtem ko je zadnji primer vključeval uporabo probiotikov pri dojenčku z nizko porodno težo po kirurškem posegu.

Nazadnje je pregled ugotovil, da se probiotiki zdijo varni za nosečnice in donošene novorojenčke, vendar je opozorilo, da je potrebnih več raziskav – zlasti pri najbolj ranljivih skupinah prebivalstva, kot so dojenčki z nizko porodno težo.

Če ste noseči in razmišljate o jemanju probiotikov, priporočamo, da se najprej posvetujete z vašim zdravnikom, da se prepričate, ali so prava izbira za vas in vašega otroka.

 

Prednosti jemanja probiotikov med nosečnostjo

Morda ste našli ta članek, ker ste slišali, da je jemanje probiotikov med nosečnostjo povezano s koristmi za zdravje.

To je podprto z raziskavami. Pravzaprav lahko ti dodatki izboljšajo nekatere vidike materinega zdravja, zmanjšajo tveganje za zaplete v nosečnosti in koristijo novorojenčkom.

Lahko koristijo zdravju črevesja

Ohranjanje zdravih črevesnih bakterij je vedno pomembno, tudi med nosečnostjo. Nekateri dokazi kažejo, da je jemanje probiotikov med nosečnostjo lahko eden od načinov za izboljšanje sestave črevesnih bakterij in prebavnega zdravja.

Ena študija iz leta 2020 pri 49 nosečnicah z debelostjo je pokazala, da so tiste, ki so v povprečju od 17. tedna nosečnosti do poroda jemale probiotični dodatek z več sevi, imele večjo raznolikost črevesnih bakterij v primerjavi s tistimi, ki so jemale placebo.

Natančneje, skupina probiotikov je imela več koristnih bakterij laktobacilov, bifidobakterij in S. salivarius.

Visoka bakterijska raznolikost je znak zdravega črevesja, medtem ko je nizka bakterijska raznolikost povezana z negativnimi zdravstvenimi posledicami, kot so presnovne motnje. Kljub temu je potrebnih več raziskav na tem področju.

Lahko zmanjšajo tveganje za prezgodnji porod in druge zaplete v nosečnosti

Obetavno je, da lahko jemanje probiotičnih dodatkov pomaga zaščititi pred prezgodnjim porodom in drugimi zapleti v nosečnosti.

Pregled iz leta 2020, ki je vključeval 18 randomiziranih kontrolnih preskušanj, je pokazal, da je bila dolžina nosečnosti znatno daljša pri tistih, ki so jemale probiotične dodatke, v primerjavi s tistimi, ki so prejemale placebo.

Pregled je tudi ugotovil, da so imele tiste, ki so jemale probiotike, znatno zmanjšano tveganje smrti in nekrotizirajočega fasciitisa, redke, a smrtno nevarne okužbe, ki se lahko pojavi med nosečnostjo.

Lahko zmanjša tveganje za ekcem pri dojenčkih

Če ste noseči, lahko jemanje probiotikov pomaga zmanjšati tveganje za ekcem – stanje, za katerega je značilna rdeča in srbeča koža – pri vas in vašem otroku.

Na primer, pregled iz leta 2020 je probiotične dodatke povezal z znatno zmanjšanim tveganjem za ekcem med nosečnostjo.

Poleg tega je pregled 28 študij iz leta 2019 povezal uporabo probiotikov med nosečnostjo in po njej z znatno zmanjšanim tveganjem za ekcem pri dojenčkih in otrocih.

V skladu s tem Svetovna organizacija za alergije priporoča uporabo probiotikov pri nosečnicah in dojenčkih z družinsko anamnezo alergijskih bolezni.

Skupaj to nakazuje, da lahko jemanje probiotičnih dodatkov pomaga preprečiti ekcem pri nosečnicah in dojenčkih. Kot rečeno, razpoložljivi dokazi veljajo za nizkokakovostne in potrebnih je več raziskav za potrditev teh potencialnih koristi.

Lahko zmanjša depresijo in tesnobo

Morda raziskujete probiotične dodatke, ker ste slišali, da lahko zmanjšajo tveganje ali zdravijo simptome depresije in anksioznosti med nosečnostjo in po njej.

Na žalost vse te študije ne dokazujejo tega, čeprav se ugiba, da imajo lahko nekateri sevi probiotikov te učinke.

V študiji iz leta 2017 pri 380 ženskah je jemanje probiotika, imenovanega Lactobacillus rhamnosus HN001 (HN001) od 14. do 16. tedna nosečnosti do 6 mesecev po porodu, povzročilo bistveno nižje ocene depresije in anksioznosti v primerjavi s placebom.

Študijo je financiral proizvajalec dodatkov, kar je morda vplivalo na rezultate.

Zanimivo je, da je študija iz leta 2021 pri 40 nosečih ženskah pokazala, da jemanje probiotičnega dodatka več vrst od 26–30 tednov nosečnosti do poroda ni vplivalo na simptome depresije ali anksioznosti.

Študija iz leta 2020 je tudi pokazala, da probiotično zdravljenje z Lactobacillus rhamnosus GG in Bifidobacterium lactis BB12 ni vplivalo na rezultate duševnega zdravja pri nosečnicah.

Skratka, obstajajo le omejeni dokazi, da lahko probiotiki zmanjšajo depresijo in anksioznost med nosečnostjo ali po njej.

Doživljanje depresije ali tesnobe med nosečnostjo ali po njej ni neobičajno in ni vam treba prebroditi tega težkega obdobja sami. Pogovorite se z zaupanja vrednim zdravstvenim delavcem za pomoč in čimprejšnjo ustrezno oskrbo.

Lahko izboljša presnovno zdravje matere

Če ste noseči, je ohranjanje zdravja bistvenega pomena za zmanjšanje tveganja zapletov in razvoja nekaterih zdravstvenih stanj po porodu.

Na srečo lahko probiotični dodatki pomagajo znižati raven krvnega sladkorja in inzulina v nosečnosti, kar bi lahko izboljšalo zdravje in zmanjšalo tveganje za zaplete.

Pregled iz leta 2018, ki je vključeval 12 randomiziranih kontroliranih preskušanj, je pokazal, da je uporaba probiotikov med nosečnostjo znižala raven krvnega sladkorja in insulina.

V pregledu 4 randomiziranih kontroliranih preskušanj iz leta 2017 pri 288 ženskah z gestacijskim diabetesom, za katerega je značilna povišana raven sladkorja v krvi med nosečnostjo, so probiotiki znatno zmanjšali odpornost proti insulinu, čeprav niso znižali ravni sladkorja v krvi.

Raziskovalci so predlagali, da bi to lahko pomagalo tistim z gestacijskim diabetesom zmanjšati potrebo po zdravilih za zniževanje krvnega sladkorja pozneje v nosečnosti.

Številne druge študije so tudi pokazale, kako lahko probiotični dodatki koristijo ravni inzulina in krvnega sladkorja, če jih jemljete med nosečnostjo.

Poleg tega je študija iz leta 2017 pokazala, da lahko zdravljenje s HN001 med nosečnostjo zmanjša tveganje za razvoj gestacijskega diabetesa, zlasti pri ženskah, starejših od 35 let, in tistih, ki so že imele to bolezen.

Te ugotovitve so obetavne, vendar ne pozabite, da raziskave na tem področju še potekajo.

Razumljivo je, če vas zanima jemanje probiotičnih dodatkov za zmanjšanje krvnega sladkorja ali ravni insulina, vendar je pomembno, da se najprej pogovorite s svojim zdravnikom, da preverite, ali je to najboljši pristop.

 

Ali je treba med nosečnostjo jemati probiotike?

Torej, zdaj, ko veste, da so probiotiki na splošno varni za jemanje med nosečnostjo in lahko nudijo nekatere koristi za zdravje, se verjetno sprašujete, ali bi jih morali jemati ali ne. Odgovor je, odvisno.

Nekaterim so lahko dodatki med nosečnostjo koristni.

Na primer, če ste pred nosečnostjo jemali probiotike za izboljšanje simptomov bolezni prebavil, kot sta sindrom razdražljivega črevesa (IBS) ali Crohnova bolezen, je verjetno primerno, da jih jemljete še naprej.

Poleg tega so ti dodatki lahko koristni, če imate visok krvni sladkor in insulinsko rezistenco ali če imate družinsko anamnezo alergijskih bolezni.

Kljub temu, da nekatere študije kažejo, da lahko probiotiki zmanjšajo nekatere zaplete v nosečnosti, dokazi niso dovolj trdni, da bi jih priporočali vsem nosečnicam.

Ni potrebno za večino žensk

Čeprav lahko nekaterim ženskam jemanje teh dodatkov med nosečnostjo koristi, večini niso potrebni.

Drugi dodatki – vključno z visokokakovostnimi prenatalnimi dodatki in dodatki maščobnih kislin omega-3 – so bolj pomembni za podporo zdravja matere in ploda.

Najpomembnejše pa ostaja uživanje v hranilno bogati, dobro zaokroženi prehrani in zdravem življenjskem slogu.

Na primer, poskrbite, da boste uživali veliko živil, bogatih z beljakovinami, kot so jajca, piščanec, ribe, leča, zelenjava in sadje, ter zdrave vire maščob, kot so polnomastni mlečni izdelki, avokado, oreščki in semena, da boste telesu zagotovili hranila, ki jih potrebe.

Poleg tega, čeprav večini žensk med nosečnostjo ni treba jemati probiotičnega dodatka, vam bo verjetno še vedno koristilo uživanje živil, ki so naravno bogata s probiotiki, kot so kimči, kefir, miso in kislo zelje.

Poleg tega dodajanje živil, bogatih s prebiotiki – vlakninami, ki pomagajo nahraniti dobre bakterije v vašem črevesju – kot so artičoke, česen, čebula in šparglji, vaši prehrani lahko izboljša splošno zdravje vašega prebavnega sistema. Ker so ta živila bogata z vlakninami, lahko pomagajo tudi pri preprečevanju zaprtja.

Če ste noseči ali poskušate zanositi in imate vprašanja o tem, katere dodatke jemati, priporočamo, da se pogovorite z izkušenim zdravstvenim delavcem, kot je vaš ginekolog ali registrirani dietetik, ki je specializiran za prehrano med nosečnostjo.

Ti lahko zagotovijo prilagojena priporočila in vam pomagajo vedeti, katera dopolnila ustrezajo vaši prehrani, življenjskemu slogu in splošnemu zdravju. Poleg tega, če priporojo probiotični dodatek, vam lahko svetuje, kateri specifični sevi so lahko najučinkovitejši.

Nazadnje, ko kupujete dodatke, vključno s probiotiki, se prepričajte, da izberete izdelke priznanih blagovnih znamk, da zagotovite varnost. Številne blagovne znamke so preverile organizacije tretjih oseb, vključno z USP, NSF International ali Underwriters Laboratory.

 

Zaključek

Probiotiki so priljubljeni dodatki, ki jih je varno jemati, če ste noseči ali dojite.

Pravzaprav je njihovo jemanje med nosečnostjo povezano s koristmi, kot je manj zapletov v nosečnosti, zmanjšano tveganje za ekcem pri dojenčkih in izboljšani označevalci presnovnega zdravja pri bodočih materah.

Kljub temu probiotiki niso potrebni oziroma primerni za vse nosečnice. Zato vam priporočamo, da za nasvet vprašate svojega zdravnika, če želite med nosečnostjo preizkusiti probiotične dodatke.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/probiotics-during-pregnancy

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas