fbpx

9 načinov, kako lahko Lactobacillus Acidophilus koristi vašemu zdravju

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Probiotiki postajajo priljubljena prehranska dopolnila.

Zanimivo je, da ima lahko vsak probiotik različne učinke na vaše telo.

Lactobacillus acidophilus je ena najpogostejših vrst probiotikov in ga najdemo v fermentirani hrani, jogurtu in dodatkih.

 

Kaj je Lactobacillus Acidophilus?

Lactobacillus acidophilus je vrsta bakterije, ki jo najdemo v vašem črevesju.

Je član rodu bakterij Lactobacillus in ima pomembno vlogo pri zdravju ljudi.

Njeno ime pove, kaj proizvaja – mlečno kislino. To naredi s proizvodnjo encima, imenovanega laktaza. Laktaza razgradi laktozo, sladkor v mleku, v mlečno kislino.

Lactobacillus acidophilus se včasih imenuje tudi L. acidophilus ali preprosto acidophilus.

Laktobacili, zlasti L. acidophilus, se pogosto uporabljajo kot probiotiki.

Svetovna zdravstvena organizacija opredeljuje probiotike kot »žive mikroorganizme, ki, če jih dajemo v ustreznih količinah, gostitelju koristijo pri zdravju«.

Na žalost so proizvajalci hrane pretiravali z besedo “probiotik” in jo uporabljali za bakterije, za katere ni bilo znanstveno dokazano, da imajo kakršne koli posebne koristi za zdravje.

Zaradi tega je Evropska agencija za varnost hrane prepovedala besedo “probiotik” na vseh živilih v EU.

L. acidophilus je bil obsežno raziskan kot probiotik in dokazi so pokazali, da lahko nudi številne koristi za zdravje. Vendar pa obstaja veliko različnih sevov L. acidophilus in vsak ima lahko različne učinke na vaše telo.

Poleg probiotičnih dodatkov lahko L. acidophilus naravno najdemo v številnih fermentiranih živilih, vključno s kislim zeljem, misom in tempehom.

Poleg tega se kot probiotik doda drugim živilom, kot sta sir in jogurt.

Spodaj je 9 načinov, na katere lahko Lactobacillus acidophilus koristi vašemu zdravju

 

1. Lahko pomaga zmanjšati holesterol

Visoka raven holesterola lahko poveča tveganje za bolezni srca. To še posebej velja za “slab” holesterol LDL.

Na srečo študije kažejo, da nekateri probiotiki lahko pomagajo znižati raven holesterola in da je lahko L. acidophilus učinkovitejši od drugih vrst probiotikov.

Nekatere od teh študij so preučevale probiotike same, druge pa so uporabljale mlečne napitke, fermentirane s probiotiki.

Ena študija je pokazala, da šesttedensko jemanje L. acidophilus in drugega probiotika znatno zniža skupni in LDL holesterol, pa tudi »dober« HDL holesterol.

Podobna šesttedenska študija je pokazala, da L. acidophilus sam po sebi nima učinka.

Vendar pa obstajajo dokazi, da lahko kombinacija L. acidophilus s prebiotiki ali neprebavljivimi ogljikovimi hidrati, ki pomagajo pri rasti dobrih bakterij, pomaga povečati holesterol HDL in znižati krvni sladkor.

To so dokazali v študijah, ki so uporabljale probiotike in prebiotike, tako kot dodatke kot v fermentiranih mlečnih napitkih.

Poleg tega so številne druge študije pokazale, da je jogurt, dopolnjen z L. acidophilus, pomagal znižati raven holesterola za do 7 % več kot navaden jogurt.

To nakazuje, da je L. acidophilus – in ne druga sestavina v jogurtu – odgovoren za blagodejni učinek.

 

2. Lahko prepreči in lajša drisko

Driska prizadene ljudi zaradi številnih razlogov, vključno z bakterijskimi okužbami.

Lahko je nevarno, če traja dlje časa, saj povzroči izgubo tekočine in v nekaterih primerih dehidracijo.

Številne študije so pokazale, da lahko probiotiki, kot je L. acidophilus, pomagajo preprečiti in zmanjšati drisko, ki je povezana z različnimi boleznimi.

Dokazi o sposobnosti L. acidophilus za zdravljenje akutne driske pri otrocih so mešani. Nekatere študije so pokazale ugoden učinek, druge pa nobenega učinka.

Ena meta-analiza, ki je vključevala več kot 300 otrok, je pokazala, da L. acidophilus pomaga zmanjšati drisko, vendar le pri hospitaliziranih otrocih.

Še več, če ga uživate v kombinaciji z drugim probiotikom, lahko L. acidophilus pomaga zmanjšati drisko, ki jo povzroča radioterapija pri odraslih bolnikih z rakom.

Podobno lahko pomaga zmanjšati drisko, povezano z antibiotiki, in običajno okužbo, imenovano Clostridium difficile ali C. diff.

Driska je pogosta tudi pri ljudeh, ki potujejo v različne države in so izpostavljeni novi hrani in okolju.

Pregled 12 študij je pokazal, da so probiotiki učinkoviti pri preprečevanju potovalne driske in da je Lactobacillus acidophilus v kombinaciji z drugim probiotikom najučinkovitejši pri tem.

 

3. Lahko izboljša simptome sindroma razdražljivega črevesja

Sindrom razdražljivega črevesa (IBS) prizadene do enega od petih ljudi v nekaterih državah. Njeni simptomi vključujejo bolečine v trebuhu, napenjanje in nenavadno odvajanje blata.

Medtem ko je malo znanega o vzroku IBS, nekatere raziskave kažejo, da ga lahko povzročijo nekatere vrste bakterij v črevesju.

Zato so številne študije preučevale, ali lahko probiotiki pomagajo izboljšati njene simptome.

V študiji pri 60 ljudeh s funkcionalnimi črevesnimi motnjami, vključno z IBS, je jemanje kombinacije L. acidophilus in drugega probiotika en do dva meseca izboljšalo napenjanje.

Podobna študija je pokazala, da L. acidophilus sam zmanjša tudi bolečine v trebuhu pri bolnikih z IBS.

Po drugi strani pa je študija, ki je preučevala mešanico L. acidophilus in drugih probiotikov, ugotovila, da nima učinka na simptome IBS.

To bi lahko razložila druga študija, ki nakazuje, da lahko kratkotrajno jemanje majhnega odmerka probiotikov enega seva najbolj izboljša simptome IBS.

Natančneje, študija kaže, da je najboljši način jemanja probiotikov za IBS uporaba probiotikov enega seva, namesto mešanice, manj kot osem tednov, kot tudi odmerek, manjši od 10 milijard enot, ki tvorijo kolonije (CFU) na dan.

Vendar je pomembno, da izberete probiotični dodatek, za katerega je znanstveno dokazano, da koristi IBS.

 

4. Lahko pomaga pri zdravljenju in preprečevanju vaginalnih okužb

Vaginoza in vulvovaginalna kandidoza sta pogosti vrsti vaginalnih okužb.

Obstajajo dobri dokazi, da L. acidophilus lahko pomaga pri zdravljenju in preprečevanju takšnih okužb.

Laktobacili so običajno najpogostejše bakterije v nožnici. Proizvajajo mlečno kislino, ki preprečuje rast drugih škodljivih bakterij.

Vendar pa v primerih določenih vaginalnih motenj druge vrste bakterij začnejo presegati število laktobacilov.

Številne študije so pokazale, da jemanje L. acidophilus kot probiotičnega dodatka lahko prepreči in zdravi vaginalne okužbe s povečanjem laktobacilov v nožnici.

Kljub temu druge študije niso odkrile učinka.

Uživanje jogurta, ki vsebuje L. acidophilus, lahko tudi prepreči vaginalne okužbe. Kljub temu sta bili obe študiji, ki sta to preučevali, precej majhni in bi ju bilo treba ponoviti v večjem obsegu, preden bi lahko sprejeli kakršne koli zaključke.

 

5. Lahko spodbuja hujšanje

Bakterije v vašem črevesju pomagajo nadzorovati prebavo hrane in številne druge telesne procese.

Zato vplivajo na vašo težo.

Obstaja nekaj dokazov, da lahko probiotiki pomagajo izgubiti težo, zlasti če se zaužije več vrst skupaj. Vendar pa dokazi samo o L. acidophilus niso jasni.

Nedavna študija, ki je združila rezultate 17 študij na ljudeh in več kot 60 študij na živalih, je pokazala, da so nekatere vrste laktobacilov povzročile izgubo teže, medtem ko so druge morda prispevale k povečanju telesne mase.

Predlagano je, da je bil L. acidophilus ena od vrst, ki je povzročila povečanje telesne mase. Vendar je bila večina študij izvedena na domačih živalih, ne na ljudeh.

Poleg tega so nekatere od teh starejših študij uporabljale probiotike, za katere se je prvotno mislilo, da so L. acidophilus, vendar so bili od takrat identificirani kot druge vrste.

Zato dokazi o vplivu L. acidophilus na težo niso jasni in potrebne so strožje študije.

 

6. Lahko pomaga preprečiti in zmanjšati simptome prehlada in gripe

Zdrave bakterije, kot je L. acidophilus, lahko okrepijo imunski sistem in tako pomagajo zmanjšati tveganje za virusne okužbe.

Pravzaprav so nekatere študije pokazale, da lahko probiotiki preprečijo in izboljšajo simptome prehlada.

Nekaj ​​teh študij je preučevalo, kako učinkovito L. acidophilus zdravi prehlad pri otrocih.

V eni študiji pri 326 otrocih je šestmesečno dnevno jemanje probiotikov L. acidophilus znižalo povišano telesno temperaturo za 53 %, kašelj za 41 %, uporabo antibiotikov za 68 % in število dni odsotnosti iz šole za 32 %.

Ista študija je pokazala, da je kombinacija L. acidophilus z drugim probiotikom še učinkovitejša.

Podobna študija o L. acidophilus in drugem probiotiku je prav tako pokazala podobne pozitivne rezultate za zmanjšanje simptomov prehlada pri otrocih.

 

7. Lahko pomaga preprečiti in zmanjšati simptome alergije

Alergije so pogoste in lahko povzročijo simptome, kot sta izcedek iz nosu ali srbeče oči.

Na srečo nekateri dokazi kažejo, da lahko nekateri probiotiki zmanjšajo simptome nekaterih alergij.

Ena študija je pokazala, da uživanje fermentiranega mlečnega napitka, ki vsebuje L. acidophilus, izboljša simptome alergije na cvetni prah japonske cedre.

Podobno je štirimesečno jemanje L. acidophilus zmanjšalo otekanje nosu in druge simptome pri otrocih s celoletnim alergijskim rinitisom, motnjo, ki skozi vse leto povzroča simptome, podobne senenemu nahodu.

Večja študija pri 47 otrocih je našla podobne rezultate. Pokazalo se je, da je jemanje kombinacije L. acidophilus in drugega probiotika zmanjšalo izcedek iz nosu, zamašen nos in druge simptome alergije na cvetni prah.

Zanimivo je, da so probiotiki zmanjšali količino protitelesa, imenovanega imunoglobulin A, ki je vpleteno v te alergijske reakcije, v črevesju.

 

8. Lahko pomaga preprečiti in zmanjšati simptome ekcema

Ekcem je stanje, pri katerem se koža vname, kar povzroči srbenje in bolečino. Najpogostejša oblika se imenuje atopijski dermatitis.

Dokazi kažejo, da lahko probiotiki zmanjšajo simptome tega vnetnega stanja pri odraslih in otrocih.

Ena študija je pokazala, da je dajanje mešanice L. acidophilus in drugih probiotikov nosečnicam in njihovim dojenčkom v prvih treh mesecih življenja zmanjšalo razširjenost ekcema za 22 %, ko so dojenčki dopolnili eno leto.

Podobna študija je pokazala, da L. acidophilus v kombinaciji s tradicionalno medicinsko terapijo znatno izboljša simptome atopičnega dermatitisa pri otrocih.

Vse študije pa niso pokazale pozitivnih učinkov. Obsežna študija pri 231 novorojenčkih, ki so prvih šest mesecev življenja prejemali L. acidophilus, ni odkrila koristnega učinka v primerih atopične dermatoze. Pravzaprav je povečala občutljivost na alergene.

 

9. Dobro je za zdravje črevesja

Vaše črevesje je obloženo z bilijoni bakterij, ki igrajo pomembno vlogo pri vašem zdravju.

Na splošno so laktobacili zelo dobri za zdravje črevesja.

Proizvajajo mlečno kislino, ki lahko škodljivim bakterijam prepreči naselitev črevesja. Zagotavljajo tudi, da sluznica črevesja ostane nedotaknjena. L. acidophilus lahko poveča količino drugih zdravih bakterij v črevesju, vključno z drugimi laktobacili in bifidobakterijami.

Prav tako lahko poveča raven kratkoverižnih maščobnih kislin, kot je butirat, ki spodbuja zdravje črevesja.

Druga študija je natančno preučila učinke L. acidophilus na črevesje. Ugotovili so, da je jemanje kot probiotika povečalo izražanje genov v črevesju, ki sodelujejo pri imunskem odzivu.

Ti rezultati kažejo, da lahko L. acidophilus podpira zdrav imunski sistem.

Ločena študija je preučevala, kako kombinacija L. acidophilus in prebiotika vpliva na zdravje človeškega črevesja.

Ugotovili so, da je kombinirani dodatek povečal količino laktobacilov in bifidobakterij v črevesju ter maščobnih kislin z razvejano verigo, ki so pomemben del zdravega črevesja.

 

Kako iz L. Acidophilus izkoristiti največ

L. acidophilus je normalna bakterija v zdravem črevesju, vendar lahko izkoristite številne koristi za zdravje, če ga jemljete kot dodatek ali uživate hrano, ki ga vsebuje.

L. acidophilus se lahko uživa v probiotičnih dodatkih, samostojno ali v kombinaciji z drugimi probiotiki ali prebiotiki.

Vendar pa ga najdemo tudi v številnih živilih, zlasti v fermentiranih živilih.

Najboljši viri L. acidophilus so:

• Jogurt: Jogurt je običajno narejen iz bakterij, kot sta L. bulgaricus in S. thermophilus. Nekateri jogurti vsebujejo tudi L. acidophilus, vendar le tiste, ki ga navajajo v sestavinah in navajajo “žive in aktivne kulture”.

• Kefir: Kefir je sestavljen iz »zrn« bakterij in kvasovk, ki jih lahko dodamo mleku ali vodi in tako pripravimo zdravo fermentirano pijačo. Vrste bakterij in kvasovk v kefirju se lahko razlikujejo, vendar običajno med drugim vsebuje L. acidophilus.

• Miso: Miso je pasta, ki izvira iz Japonske in je narejena s fermentacijo sojinih zrn. Čeprav je primarni mikrob v misu gliva, imenovana Aspergillus oryzae, lahko miso vsebuje tudi številne bakterije, vključno z L. acidophilus.

• Tempeh: Tempeh je še ena hrana iz fermentirane soje. Vsebuje lahko številne različne mikroorganizme, vključno z L. acidophilus.

• Sir: različne vrste sira se proizvajajo z uporabo različnih bakterij. L. acidophilus se običajno ne uporablja kot starter kultura za sir, vendar so številne študije preučevale učinke dodajanja kot probiotika.

• Kislo zelje: Kislo zelje je fermentirana hrana iz zelja. Večina bakterij v kislem zelju so vrste Lactobacillus, vključno z L. acidophilus.

Razen hrane je najboljši način za pridobivanje L. acidophilus neposredno z dodatki.

Na voljo so številni probiotični dodatki L. acidophilus, bodisi sami ali v kombinaciji z drugimi probiotiki. Prizadevajte si za probiotik z vsaj eno milijardo CFU na porcijo.

Če jemljete probiotik, je običajno najbolje, da to storite z obrokom, najbolje zajtrkom.

Če ste začetnik pri uporabi probiotikov, jih poskusite jemati enkrat na dan teden ali dva, nato pa ocenite, kako se počutite, preden nadaljujete.

 

Zaključek

L. acidophilus je probotična bakterija, ki se običajno nahaja v vašem črevesju in je ključna za zdravje.

Zaradi svoje sposobnosti proizvajanja mlečne kisline in interakcije z vašim imunskim sistemom lahko pomaga pri preprečevanju in zdravljenju simptomov različnih bolezni.

Da bi povečali L. acidophilus v črevesju, jejte fermentirano hrano, vključno s tisto, ki je navedena zgoraj.

Druga možnost je, da so lahko koristni dodatki L. acidophilus, zlasti če imate eno od motenj, omenjenih v tem članku.

L. acidophilus lahko koristi zdravju vsem, ne glede na to, ali ga pridobimo s hrano ali dodatki.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/lactobacillus-acidophilus

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas