fbpx

Koliko časa traja, da probiotiki začnejo delovati

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Probiotiki so danes tako priljubljeni, da svetovna prodaja znaša več kot 40 milijard dolarjev in predvideva se, da bo le še rasla.

Morda ste v preteklosti poskusili probiotik. Ste se spraševali, koliko časa ga morate jemati? Ali če bi sploh delovalo? Pri toliko izdelkih, med katerimi lahko izbirate, je težko najti pravega.

V kolikšnem času mora probiotik delovati? Odgovor je odvisen od tega, zakaj ga jemljete, katero vrsto jemljete in koliko jemljete.

 

Kaj so probiotiki?

Probiotiki so živi mikrobi (kvasovke ali bakterije), ki zagotavljajo zdravstvene koristi, če jih zaužijemo v pravih količinah.

Po mnenju strokovne skupine Mednarodnega znanstvenega združenja za probiotike in prebiotike (ISAPP) morajo proizvajalci uporabiti več študij, ki temeljijo na dokazih, da lahko trdijo o koristih za zdravje.

Na žalost je danes na trgu veliko izdelkov, za katere trdijo, da delujejo, brez dokazov.

Uprava za hrano in zdravila (FDA) ne preverja kakovosti probiotikov, saj se prodajajo kot prehranska dopolnila, fermentirana živila ali v aditivih za živila.

Oglejmo si podrobneje, kako izbrati pravi probiotik in razumeti, kako delujejo, da boste naslednjič, ko ga boste želeli poskusiti, izbrali najboljšega zase.

 

Kaj pravi raziskava?

Odmerki probiotikov so navedeni kot enote, ki tvorijo kolonije (CFU), kar pomeni število živih sevov v posameznem odmerku.

Različne znamke bodo imele različne predlagane odmerke in uporabe, zato je pomembno razumeti navedene informacije.

Nedavne raziskave so pokazale, da so vrsta mikrobnega seva, zdravstveno stanje, formula izdelka, odmerek in kakovost izdelka pomembni za učinkovitost.

Stanje ali simptom, ki ga poskušate zdraviti, lahko vpliva na delovanje probiotika in na to, kdaj boste videli rezultate. Če jemljete probiotik za splošno zdravje črevesja ali imunskega sistema, ga boste morali jemati nekaj časa, da boste videli rezultate.

Po drugi strani pa boste morda opazili hitrejše rezultate, če jemljete probiotik za lajšanje driske.

Raziskava iz leta 2010 je na primer pokazala, da lahko zdravljenje s probiotiki v kombinaciji z rehidracijsko terapijo skrajša trajanje in pogostost nalezljive driske že v 2 dneh.

Druga študija je pokazala, da so ljudje, ki so 12 tednov uživali visokoodmerno probiotično pijačo, ki je vsebovala Lactobacillus paracasei, Lactobacillus casei in Lactobacillus fermentium, imeli občutno manj okužb zgornjih dihal in gripi podobnih simptomov v primerjavi s skupino, ki je prejemala placebo.

Poleg tega se je pokazalo, da je probiotična pijača okrepila imunski sistem udeležencev s povečanjem ravni protiteles, vključno s sIgA, v črevesju po 12 tednih.

Še ena študija iz leta 2011 je pokazala, da so ljudje s sindromom razdražljivega črevesja (SRČ), ki so 4 tedne jemali dodatke Saccharomyces boulardii, občutno izboljšali simptome, povezane z SRČ, v primerjavi s kontrolno skupino.

Odvisno od tega, za kaj jemljete probiotike, boste morda opazili izboljšanje simptomov kjerkoli med nekaj dnevi do nekaj mesecev.

Zakaj vaš probiotik morda ne bo deloval ali bo trajalo dlje, da začne delovati

Probiotiki ne delujejo pri vseh. Vaša edinstvena genska sestava, starost, zdravje, bakterije, ki jih že imate v telesu, in prehrana vplivajo na delovanje probiotikov.

Tu je še nekaj razlogov, zakaj probiotik morda ne deluje:

• Odmerek ni pravilen (premalo CFU).
• Ne jemljete ga pravilno (s hrano ali na prazen želodec). Preberite etiketo in sledite navodilom izdelka, kako ga jemati.
• To je napačen sev. Vsi sevi ne delujejo pri vseh simptomih. Poiščite pravo ujemanje na podlagi dokazanih študij.
• Kakovost izdelka je slaba (žive kulture). Eden največjih izzivov probiotikov je njihova krhka narava. Preživeti morajo proces proizvodnje, skladiščenja in vašo želodčno kislino, da lahko delujejo v vašem črevesju.
• Bili so nepravilno shranjeni. Vlažnost, vročina in svetloba lahko tudi negativno vplivajo na probiotike. Nekatere bo morda treba ohladiti.

 

Kako izbrati pravi probiotik zase?

Izbira pravega probiotika je odvisna od tega, zakaj ga jemljete. Učinkovitost je odvisna od seva in stanja.

Probiotike lahko najdemo v živilih, kot je jogurt, ali v prehranskih dopolnilih z različnimi priljubljenimi vrstami.

Čeprav obstaja veliko trditev o probiotičnih izdelkih, zdaj obstajajo zanesljvi podatki, ki temeljijo na dokazih, da so nekateri probiotiki – kot so Lactobacillus, Bifidobacterium (bakterije) in Saccharomyces boulardii (kvasovke) – na splošno varni in koristni v posebnih stanjih.

Probiotiki so morda najbolj učinkoviti pri teh stanjih:

• preprečevanje in zdravljenje potovalne driske
• SRČ (sindrom razdražljivega črevesja)
• driska, povezana z antibiotiki
• ulcerozni kolitis
• ekcem

Probiotiki so zdravim ljudem lahko v pomoč pri ohranjanju zdravja črevesja, nožnice in imunskega sistema.

Tri pomembne stvari, ki jih morate vedeti glede uporabe le-teh:

• Pravo stanje. Probiotiki ne delujejo pri vsaki bolezni, zato je pomembno, da se simptomi ujemajo s sevom.
• Pravi mikrob. Obremenitev je pomembna. (Na primer Lactobacillus acidophilus proti Bifidobacterium longum) Za najboljše rezultate izberite na podlagi dokazov, ki podpirajo simptom. Pred začetkom jemanja dodatka se posvetujte z zdravnikom.
• Pravi odmerek (CFU). Odmerek je odvisen od zdravstvenega stanja ali simptoma, ki ga poskušate obvladati. V povprečju je bilo ugotovljeno, da je odmerek 5 milijard CFU ali več učinkovitejši od nižjih odmerkov za zdravljenje bolezni prebavil. Odmerki se razlikujejo glede na znamko. Mnoge znamke imajo več sevov, zato pozorno preberite oznako. Tudi odmerki so različni za otroke in odrasle.

 

Kako zagotoviti, da bo vaš probiotik deloval?

Najpomembnejši način, da zagotovite, da bo probiotik, ki ga izberete, deloval, je, da poiščete ugledno blagovno znamko in sledite navodilom na etiketi, kako ga jemati. Vsaka znamka bo imela posebne informacije glede na izdelek.

Proizvajalci nenehno poskušajo izboljšati učinkovitost probiotikov z uporabo različnih metod, kot je mikrokapsulacija, za zaščito probiotikov pred okoljem, s čimer se povečajo možnosti za preživetje in učinkovitost.

Nasveti za učinkovito uporabo probiotikov

Da bi probiotik deloval za vas, mora veljati naslednje:

• Dobra kakovost (žive kulture). Izberite tisto, ki dokazuje učinkovitost.
• Pravilno shranjeno. Preberite etikete in shranjujte, kot je navedeno na etiketi (hlajenje, sobna temperatura itd.).
• Vzeto po navodilih. Preberite etikete in vzemite, kot je predlagano (pred obroki, pred spanjem itd.).
• Sposoben preživeti v telesu. Probiotik mora biti sposoben preživeti pot skozi želodčno kislino in žolč ter kolonizirati vaše črevesje.
• Varno za vas. Preberite etiketo in upoštevajte dodane sestavine. Pazite na dodana polnila in veziva, ki bi lahko povzročila reakcije.

Tipična nalepka bo vsebovala ime določenega probiotika (kot je Lactobacillus acidophilus), odmerek v CFU, rok uporabnosti ter navodila za uporabo in shranjevanje.

Rok uporabnosti je pomemben, ker mora vsebovati “datum uporabe”, kar pomeni, kako dolgo bo izdelek imel žive kulture.

Izogibajte se izdelkom, ki navajajo rok trajanja kot “čas izdelave”. Kulture ob nakupu morda niso aktivne ali pa jih je manj, kot je navedeno.

 

Zaključek

Ker je danes na trgu toliko probiotičnih izdelkov, je lahko težavno izbrati najboljšega zase.

Globalne smernice Svetovne gastroenterološke organizacije so sestavile obsežen seznam na dokazih temelječih stanj, pri katerih lahko probiotiki pomagajo. Seznam vključuje posebne vrste probiotikov in priporočene odmerke.

Pazljivo preberite etiketo, da poiščete pravi sev, odmerek, način jemanja, rok uporabnosti in način shranjevanja.

Za določene ljudi probiotiki niso prava izbira. Najprej se o jemanju dodatkov posvetujte s svojim zdravnikom. Pogovorite se tudi o pomislekih glede neželenih učinkov ali interakcij z drugimi zdravili, ki jih trenutno jemljete.


vir: https://www.healthline.com/health/probiotics-and-digestive-health/how-long-does-it-take-for-probiotics-to-work

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas