fbpx

Katere so najpogostejše vrste probiotikov?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

 

Kaj so probiotiki?

Probiotiki so žive bakterije, ki veljajo za “dobre” ali koristne za delovanje vašega telesa in vaše zdravje. Mnogi probiotiki so podobni bakterijam, ki naravno živijo v vašem telesu. Morda že uživate nekatere od teh dobrih bakterij, če jeste fermentirane izdelke, kot so:

• jogurt
• nekateri siri
• nekatera vložena zelenjava

O konceptu uživanja več dobrih mikrobov za pomoč zdravju se razpravlja že od zgodnjih 1900-ih. Izraz “probiotiki” je relativno nov. Je kombinacija latinske besede za “za” in grške besede za “življenje”.

Raziskave so dale obetavne rezultate o zdravstvenih koristih probiotikov. Vendar pa znanost še ni odločila o vseh koristih probiotikov za zdrave ljudi ali za zdravljenje določenih bolezni.

Danes je veliko vrst probiotikov komercialno dostopnih v hrani in dodatkih. Kot poroča Nacionalni center za komplementarno in integrativno zdravje, so nekateri strokovnjaki opozorili, da je hitra rast trženja in uporabe probiotikov morda prehitela znanstvene raziskave o koristih.

 

Zakaj so probiotiki koristni?

Vaše črevesje gosti približno 100 bilijonov mikroorganizmov iz več kot 500 različnih vrst, glede na Harvard Medical School. Vaša mešanica bakterij je edinstvena, kot vaš prstni odtis. Včasih lahko bolezen ali stres spremenita ravnovesje bakterij in povzročita prebavne in druge težave.

Probiotiki delujejo tako, da spremenijo sestavo črevesnih bakterij ali presnovno aktivnost obstoječih bakterij. Dobre bakterije izrivajo slabe v črevesju. To preprečuje, da bi se slabe bakterije razmnožile in povzročile okužbo ali vnetje.

Na primer, preveč kvasovk v telesu lahko povzroči okužbo s kvasovkami, vendar bo dobro uravnotežen črevesni biom zadrževal kvasovke na nižji ravni.

Probiotiki lahko pomagajo vaši prebavi in ​​telesu omogočijo črpanje hranilnih snovi iz hrane. Dobre bakterije lahko proizvajajo tudi encime ali beljakovine, ki zavirajo ali celo ubijejo škodljive bakterije. Posebne vrste probiotikov prav tako spodbujajo vaš imunski sistem.

Nekatere bakterije so potrebne za proizvodnjo hormonov ali vitaminov (npr. vitamin K) in absorpcijo hranil. Razvoj sladkorne bolezni tipa 1 pri otrocih je lahko povezan z vnetjem, povezanim z neustreznim biomom črevesnih bakterij.

Raziskave, ki jih je objavil American College of Gastroenterology, kažejo, da imajo lahko določene vrste probiotikov prednosti:

• pomoč pri prebavi
• preprečevanje driske
• lajšanje vaginalnih okužb
• preprečevanje avtoimunskih bolezni
• lajšanje kožnih obolenj
• preprečevanje okužbe sečil

Vendar ne pozabite, da se vsi ne odzivajo na enak način na isti probiotik.

Nekateri zdravniki svetujejo uporabo probiotikov, ko jemljete antibiotike za boj proti določeni okužbi. To je zato, ker antibiotiki ubijejo nekatere koristne bakterije skupaj s slabimi, kar lahko povzroči drisko. Probiotiki pomagajo ohranjati ali ponovno vzpostaviti zdravo ravnovesje v črevesju.

 

Kateri so najpogostejši probiotiki?

Pogosti kategoriji probiotikov

Najpogosteje uživani probiotiki so vrste dveh glavnih rodov. Ti rodovi so tudi najbolj raziskani probiotiki:

Bifidobakterije: ta rod bakterij se pogosto uporablja v hrani in dodatkih. Menijo, da:

• podpirajo imunski sistem
• omejujejo rast škodljivih bakterij v črevesju
• pomagajo pri razgradnji laktoze v hranila, ki jih telo lahko uporabi

Lactobacillus: Ta rod bakterij proizvaja laktazo, encim, ki razgrajuje laktozo ali mlečni sladkor. Te bakterije proizvajajo tudi mlečno kislino. Mlečna kislina pomaga nadzorovati populacijo slabih bakterij. Služi tudi kot gorivo za mišice in poveča absorpcijo mineralov v telesu. Lactobacillus bakterije se naravno nahajajo v:

• ustih
• tankem črevesju
• nožnici

Pogosta vrsta probiotikov

Probiotične vrste so genetski podtipi rodov. Vsaka probiotična vrsta ima drugačen učinek na telo. Na etiketah živil ali dodatkov boste videli imena vrst probiotikov skupaj z imenom rodu.

Na primer, rod Bifidobacteria ali Lactobacillus se pogosto skrajšata kot B. ali L. in kombinirata z imenom posamezne vrste, kot je acidophilus. Tako dobite probiotik L. acidophilus. Tako bo ime prikazano na etiketah živil ali dodatkov.

Tukaj je šest običajnih vrst probiotikov, ki jih boste našli na etiketah hrane in dodatkov.

B. animalis: Ta vrsta je sestavina izdelka Dannon yogurt Activia. Pomaga pri prebavi in ​​boju proti bakterijam, ki se prenašajo s hrano. Prav tako naj bi krepila vaš imunski sistem.

B. breve: Ta vrsta živi v vašem prebavnem traktu in v nožnici. Na obeh mestih se bori proti bakterijam ali kvasovkam, ki povzročajo okužbe. Vašemu telesu pomaga absorbirati hranila s fermentacijo sladkorjev. Prav tako razgradi rastlinska vlakna, da postanejo prebavljiva.

B. lactis: Pridobiva se iz surovega mleka. Je sestavina Nestlejeve probiotične formule za dojenčke, imenovane Good Start Natural Cultures. Služi tudi kot osnova za:

• pinjenec
• skuto
• druge sire

B. longum: Ta vrsta živi v vašem prebavnem traktu. Pomaga pri razgradnji ogljikovih hidratov in je lahko tudi antioksidant.

L. acidophilus: To vrsto najdemo v tankem črevesu in nožnici. Pomaga pri prebavi in ​​lahko pomaga pri boju proti vaginalnim bakterijam. Najdete ga v jogurtu in fermentiranih sojinih izdelkih, kot je miso.

L. reuteri: To vrsto najdemo v črevesju in ustih. Ena študija je pokazala, da je zmanjšala število bakterij v ustih, ki povzročajo karies. Pomaga tudi prebavnemu sistemu.

 

Dodajanje probiotikov vaši prehrani

Kako se odločite, ali boste svoji prehrani dodali probiotike? Prvi korak je pogovor z zdravnikom, da se prepričate, da so pravi za vas. Probiotiki na splošno veljajo za varne za uživanje, razen če imate oslabljen imunski sistem ali ste resno bolni. O odmerjanju se posvetujte tudi z zdravnikom ali farmacevtom.

Morda boste želeli začeti jemati probiotike preprosto tako, da svoji prehrani dodate nekaj izdelkov z naravnimi probiotiki. Morda boste želeli voditi dnevnik o tem, katere probiotike uvajate, in čez čas beležiti, ali opazite kakršne koli spremembe v prebavi ali splošnem zdravju. Nekatere lahko dostopne izbire hrane so:

• jogurt

• fermentirani siri, kot so:
– gauda
– čedar
– Švicar
– parmezan

• fermentirani rastlinski izdelki, kot so:
– miso
– kislo zelje
– kumarice

Če želite jemati probiotično prehransko dopolnilo, lahko izbirate med številnimi komercialnimi izdelki. Poiščite dodatke, ki vsebujejo:

• Žive kulture: Preverite datum poteka na etiketi. Da bi bil probiotik učinkovit, mora biti “živ”, ko ga zaužijete.
• Več vrst bakterij: kombinacija probiotikov je običajno učinkovitejša od enega samega.
• Dovolj velike količine bakterij za tvorbo kolonij: To se meri v enotah, ki tvorijo kolonije, imenovanih CFU.

Pomembno si je zapomniti, da se probiotiki štejejo za prehranska dopolnila, ki jih Uprava za hrano in zdravila (FDA) ne ureja. Prav tako proizvajalcem probiotikov ni treba dokazovati trditev o učinkovitosti, niti FDA ne spremlja teh trditev.


vir: https://www.healthline.com/health/types-of-probiotics

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas