fbpx

5 možnih stranskih učinkov probiotikov

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Medtem ko so probiotiki lahko koristni za zdravje, lahko povzročijo tudi stranske učinke, vključno z napenjanjem. Morda tudi niso varni za nekatere ljudi.

Probiotiki so žive bakterije in kvasovke, ki imajo koristi za zdravje, če jih uživamo v velikih količinah.

Lahko jih jemljete kot dodatke ali uživate naravno s fermentirano hrano, kot so jogurt, kefir, kislo zelje, kimči in kombuča.

Zdravstvene koristi probiotičnih dodatkov in živil so dobro dokumentirane, vključno z manjšim tveganjem za okužbe, izboljšano prebavo in celo zmanjšanim tveganjem za nekatere kronične bolezni.

Čeprav je z jemanjem probiotikov povezanih veliko koristi za zdravje, so lahko tudi neželeni učinki. Večina teh je manjših in prizadene le majhen odstotek prebivalstva.

Vendar pa lahko nekateri ljudje z resnimi boleznimi ali oslabljenim imunskim sistemom doživijo resnejše zaplete.

Ta članek obravnava najpogostejše stranske učinke probiotikov in kako jih zmanjšati.

 

1. Lahko povzročijo neprijetne prebavne simptome

Medtem ko večina ljudi nima stranskih učinkov, je najpogosteje poročana reakcija na probiotične dodatke na osnovi bakterij začasno povečanje plinov in napenjanje.

Tisti, ki jemljejo probiotike na osnovi kvasa, lahko doživijo zaprtje in povečano žejo.

Ni natančno znano, zakaj nekateri ljudje doživljajo te neželene učinke, vendar običajno izginejo po nekaj tednih nadaljnje uporabe.

Da zmanjšate verjetnost neželenih učinkov, začnite z majhnim odmerkom probiotikov in ga v nekaj tednih počasi povečujte do polnega odmerka. To lahko pomaga vašemu telesu, da se jim prilagodi.

Če plini, napihnjenost ali kakršni koli drugi neželeni učinki trajajo več kot nekaj tednov, prenehajte jemati probiotik in se posvetujte z zdravnikom.

 

2. Amini v probiotičnih živilih lahko povzročijo glavobole

Nekatera živila, bogata s probiotiki, kot so jogurt, kislo zelje in kimči, vsebujejo biogene amine.

Biogeni amini so snovi, ki nastanejo, ko se živila, ki vsebujejo beljakovine, starajo ali fermentirajo bakterije.

Najpogostejši amini, ki jih najdemo v hrani, bogati s probiotiki, vključujejo histamin, tiramin, triptamin in feniletilamin.

Amini lahko vzdražijo centralni živčni sistem, povečajo ali zmanjšajo pretok krvi in ​​lahko sprožijo glavobol pri ljudeh, občutljivih na to snov.

Ena študija je pokazala, da so diete z nizko vsebnostjo histamina zmanjšale glavobole pri 75 % udeležencev. Vendar pa pregled 10 kontroliranih študij ni pokazal pomembnega učinka prehranskih aminov na glavobole.

Potrebnih je več raziskav, da bi ugotovili, ali so amini lahko neposredni sprožilci glavobolov ali migren pri nekaterih ljudeh.

Vodenje dnevnika prehrane, vključno z morebitnimi simptomi glavobola, vam lahko pomaga razjasniti, ali je fermentirana hrana za vas problematična.

Če vaše simptome sprožijo živila, bogata s probiotiki, je probiotični dodatek morda boljša izbira.

 

3. Nekateri sevi lahko zvišajo raven histamina

Nekateri bakterijski sevi, ki se uporabljajo v probiotičnih dodatkih, lahko proizvajajo histamin v prebavnem traktu ljudi.

Histamin je molekula, ki jo običajno proizvede vaš imunski sistem, ko zazna grožnjo.

Ko se raven histamina poveča, se krvne žile razširijo, da pride več krvi na prizadeto območje. Žile postanejo tudi bolj prepustne, tako da lahko imunske celice zlahka pridejo v ustrezno tkivo za boj proti morebitnim patogenom.

Ta proces povzroči rdečico in oteklino na prizadetem območju, lahko pa tudi sproži simptome alergije, kot so srbenje, solzenje oči, izcedek iz nosu ali težave z dihanjem.

Običajno se histamin, ki nastane v vašem prebavnem traktu, naravno razgradi z encimom, imenovanim diamin oksidaza (DAO). Ta encim zavira raven histamina.

Vendar pa imajo nekateri ljudje z intoleranco za histamin težave s pravilno razgradnjo histamina v telesu, saj njihovo telo ne tvori dovolj DAO.

Presežek histamina se nato absorbira skozi sluznico črevesnega trakta in v krvni obtok, kar povzroči simptome, podobne alergijski reakciji.

Ljudje z intoleranco za histamin se morajo izogibati hrani, ki vsebuje presežek histamina.

Teoretično bi morda želeli izbrati probiotične dodatke, ki ne vsebujejo bakterij, ki proizvajajo histamin, vendar do danes ni bilo raziskav na tem specifičnem področju.

Nekateri probiotični sevi, ki proizvajajo histamin, vključujejo Lactobacillus buchneri, Lactobacillus helveticus, Lactobacillus hilgardii in Streptococcus thermophilus.

 

4. Nekatere sestavine lahko povzročijo neželene učinke

Ljudje z alergijami ali intolerancami naj pozorno preberejo etikete probiotičnih dodatkov, saj lahko vsebujejo sestavine, na katere bi lahko reagirali.

Na primer, nekateri dodatki vsebujejo alergene, kot so mlečni izdelki, jajca ali soja.

Teh sestavin naj se izogibajo vsi, ki so alergični, saj lahko sprožijo alergijsko reakcijo. Če je potrebno, natančno preberite etikete, da se izognete tem sestavinam.

Podobno probiotikov na osnovi kvasa ne smejo jemati osebe z alergijami na kvas. Namesto tega je treba uporabiti probiotik na osnovi bakterij.

Mlečni sladkor ali laktoza se uporablja tudi v številnih probiotičnih dodatkih.

Medtem ko študije kažejo, da lahko večina ljudi z intoleranco za laktozo prenese do 400 mg laktoze v zdravilih ali dodatkih, obstajajo poročila o primerih neželenih učinkov probiotikov.

Ker lahko majhno število ljudi z laktozno intoleranco občuti neprijetne pline in napihnjenost ob uživanju probiotikov, ki vsebujejo laktozo, bodo morda želeli izbrati izdelke brez laktoze.

Nekatera dopolnila poleg močnih probiotikov vsebujejo tudi prebiotike. To so rastlinska vlakna, ki jih človek ne more prebaviti, lahko pa jih bakterije zaužijejo kot hrano. Najpogostejše vrste so laktuloza, inulin in različni oligosaharidi.

Kadar dodatek vsebuje tako probiotične mikroorganizme kot prebiotične vlaknine, se imenuje sinbiotik.

Nekateri ljudje ob uživanju sinbiotikov občutijo pline in napenjanje. Tisti, ki imajo te stranske učinke, bodo morda želeli izbrati dodatek, ki ne vsebuje prebiotikov.

 

5. Za nekatere lahko povečajo tveganje za okužbo

Probiotiki so varni za veliko večino prebivalstva, vendar morda niso najbolj primerni za vse.

V redkih primerih lahko bakterije ali kvasovke, ki jih najdemo v probiotikih, vstopijo v krvni obtok in povzročijo okužbe pri dovzetnih posameznikih.

Tisti, pri katerih je največje tveganje za okužbo zaradi probiotikov, so ljudje z oslabljenim imunskim sistemom, dolgotrajno hospitalizacijo, venskimi katetri ali tisti, ki so bili nedavno operirani.

Vendar pa je tveganje za razvoj okužbe zelo majhno in v kliničnih študijah splošne populacije niso poročali o resnih okužbah.

Ocenjuje se, da bo za okužbami zbolel le eden na milijon ljudi, ki jemljejo probiotike, ki vsebujejo bakterije Lactobacilli. Tveganje je še manjše pri probiotikih na osnovi kvasa, saj se okuži le približno eden na 5.6 milijona uporabnikov.

Ko pride do okužbe, se običajno dobro odzovejo na tradicionalne antibiotike ali protiglivična zdravila. Vendar pa je v redkih primerih prišlo do smrti.

Raziskave tudi kažejo, da ljudje s hudim akutnim pankreatitisom ne smejo jemati probiotikov, saj lahko to poveča tveganje smrti.

 

Zaključek

Probiotiki so živi mikroorganizmi, ki zagotavljajo zdravstvene koristi, če jih uživamo v velikih količinah. Lahko jih jemljemo kot dodatke, vendar se naravno pojavljajo tudi v fermentirani hrani.

Probiotiki so varni za večino prebivalstva, vendar se lahko pojavijo neželeni učinki. Najpogostejši neželeni učinki so začasno povečanje plinov, napenjanje, zaprtje in žeja.

Nekateri ljudje lahko tudi slabo reagirajo na sestavine, ki se uporabljajo v probiotičnih dodatkih, ali na naravno prisotne amine v probiotičnih živilih. Če se to zgodi, prenehajte z uporabo probiotikov.

V redkih primerih lahko ljudje z ogroženim imunskim sistemom, dolgotrajno hospitalizacijo ali nedavnimi operacijami razvijejo okužbo s probiotičnimi bakterijami. Ljudje s temi stanji bi morali pred uživanjem probiotikov pretehtati tveganja in koristi.

Na splošno so probiotiki koristen dodatek k prehrani ali režimu dodatkov večine ljudi, z relativno malo in malo verjetnimi stranskimi učinki.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/probiotics-side-effects

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas