fbpx

Pospeševalci presnove: hujšanje dejstvo ali izmišljotina?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

 

Pregled

Ste naveličani diete in vadbenega pristopa k hujšanju? Si želite, da bi vzeli tableto za pospešitev metabolizma in opazovali, kako kilogrami izginjajo?

Medtem ko Američani postajajo krepkejši, se iskanje izdelkov proti hitri zreditvi nadaljuje. Toda ali res obstaja tableta ali hrana, ki lahko pospeši vaš metabolizem?

Odgovor je “Da” in “Ne”. Naučite se ločiti dejstva od fikcije, ko gre za trditve o pospeševalnikih presnove.

 

Kako deluje metabolizem?

Preprosto povedano, vaš metabolizem so vsi kemični procesi, ki pretvarjajo ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe iz vaše hrane v energijo, ki jo vaše celice potrebujejo za delovanje.

Hitrost presnove je čas, ki ga vaše telo potrebuje, da predela in porabi energijo ali kalorije iz hrane, ki jo jeste. Vaša bazalna presnovna stopnja (BMR) je količina energije ali kalorij, ki jo vaše telo potrebuje za vzdrževanje osnovnih funkcij, ko počivate. To je, koliko kalorij bi potrebovali za preživetje, če se ne bi nikoli premaknili.

Po podatkih klinike Mayo vaš BMR predstavlja približno 70 odstotkov vaše dnevne porabe energije.

Več stvari vpliva na vaš BMR:

• genetika: število kalorij, ki jih porabite na dan, je v veliki meri odvisno od genetike.
• starost: Vaša povprečna BMR se po 20. letu zmanjša za 2 odstotka na desetletje.
• spol: Moški imajo običajno višji BMR kot ženske.
• teža: Ko se vaša teža povečuje, se povečuje tudi vaš BMR.
• višina: visoki ljudje imajo običajno višji BMR kot nižji ljudje.
• sestava telesa: vaš BMR bo višji, če imate več mišic in manj maščobe.
• dieta: Dolgotrajno nizkokalorično uživanje lahko znatno zmanjša vaš BMR. Torej, ekstremne diete lahko dejansko delujejo proti vam.

Nekatere zdravstvene težave, določena zdravila in podnebje lahko prav tako spremenijo vaš BMR.

Koliko se gibljete, tako na splošno kot med vadbo, odraža tudi skupno število porabljenih kalorij. Kalorije porabite tudi s prebavljanjem hrane, procesom, ki se imenuje termogeneza, ki jo povzroči prehrana.

 

Ali pospeševalci metabolizma delujejo?

Nekatera podjetja prodajajo izdelke, ki naj bi pospešili presnovo. Večina trdi, da to počnejo s procesom, imenovanim termogeneza ali povečano proizvodnjo toplote. Ta proces spodbuja porabo energije in lahko poveča vaš metabolizem ter pomaga pri kurjenju kalorij.

Večina dodatkov, ki trdijo, da pospešujejo vaš metabolizem, vsebuje kombinacijo sestavin. Ker so te sestavine skoraj vedno testirane posamično, jih moramo oceniti na tej podlagi.

Raziščimo nekaj najpogostejših sestavin, ki jih najdemo v izdelkih, ki trdijo, da pospešujejo presnovo.

Kofein

Raziskave so pokazale, da lahko kofein poveča termogenezo. Glede na pregledni članek, objavljen v reviji Obesity Reviews Trusted Source, je šest različnih študij pokazalo, da ljudje porabijo več kalorij, če zaužijejo minimalni dnevni odmerek 270 miligramov (mg) kofeina.

Če pogledamo to v perspektivo, večina kofeinskih dodatkov vsebuje 200 mg kofeina, medtem ko ena skodelica kave vsebuje približno 95 mg. Če pa kofein uživate redno, bo ta učinek morda manjši.

Posvetujte se s svojim zdravnikom, preden dodate več kofeina v svojo prehrano. In poskrbite, da vaši viri kofeina ne bodo preveč kalorični. Če pijete preveč sladkanih kavnih napitkov ali čaja, se lahko dejansko zredite!

Kapsaicin

Kapsaicin je kemikalija, ki daje pekoč občutek pri pekočih paprikah (feferonih) in lahko pomaga pri hujšanju. Pravzaprav je pregled 20 raziskovalnih študij, objavljenih v Appetite, pokazal, da lahko kapsaicin poveča količino porabljenih kalorij za približno 50 kalorij na dan. Te kalorije se lahko sčasoma povečajo in prispevajo k dolgoročni izgubi teže. Zato razmislite o tem, da bi popestrili obroke z njim!

L-karnitin

L-karnitin je snov, ki telesu pomaga pretvoriti maščobo v energijo. Medtem ko ga vaše telo tvori v jetrih in ledvicah, ga lahko najdete tudi v mesu, mlečnih izdelkih, oreščkih in stročnicah.

L-karnitin je lahko koristen pri zdravljenju številnih stanj, vključno s srčnimi boleznimi, boleznimi perifernih arterij in diabetično nevropatijo. Toda njegova uporaba kot prehranskega dopolnila za hujšanje je vprašljiva.

Ena študija, o kateri so poročali v Journal of Medicinal Food, je pokazala, da lahko L-karnitin prinese nekaj koristi proti debelosti. Vendar je potrebnih več raziskav, da bi ocenili koristi in tveganja jemanja dodatkov L-karnitina za hujšanje.

Po podatkih Urada za prehranska dopolnila lahko preveliko odmerjanje povzroči potencialno nevarne stranske učinke.

Kromov pikolinat

Krom je mineral, ki ga telo uporablja v majhnih količinah. Dodatki kromovega pikolinata so koristni za ljudi, ki imajo pomanjkanje kroma. Toda njegova učinkovitost kot spodbujevalec metabolizma je vprašljiva.

Doslej so mu raziskovalci dali palec navzdol. Pilotna študija, objavljena v Journal of Alternative and Complementary Medicine, je pokazala, da dodatki kromovega pikolinata niso vplivali na izgubo teže.

Konjugirana linolna kislina (CLA)

Kot pri mnogih prehranskih dopolnilih so tudi raziskave CLA pokazale mešane rezultate. Pregled študij, objavljenih v European Journal of Nutrition, je našel dokaze, da lahko CLA spodbuja izgubo teže in maščobe, vendar so bili učinki majhni in negotovi.

Težave s prebavili in utrujenost so pa pogosti stranski učinki jemanja prehranskih dopolnil CLA.

Zeleni čaj

O učinkovitosti zelenega čaja pri hujšanju so bile izvedene številne raziskave. Malo jih je poročalo o pomembnih rezultatih.

Ena študija, objavljena v Physiology and Behavior, kaže, da lahko katehini in kofein v zelenem čaju pomagajo vzdrževati telesno težo. Zeleni čaj velja za varen dodatek k prehrani večine ljudi.

Resveratrol

Resveratrol je snov, ki jo najdemo v lupini rdečega grozdja, murve, japonskega dresnika in arašidov. Študije kažejo, da kurijo maščobe pri podganah. Toda po mnenju raziskovalcev v Annals of the New York Academy of Sciences še ni dovolj dokazov, ki bi podpirali njegovo uporabo kot pospeševalca presnove pri ljudeh. Potrebnih je več kliničnih preskušanj.

 

Zaključek

Kljub navdušenju imajo prehranska dopolnila, ki se promovirajo kot razbijalci maščob in pospeševalci presnove, le redko pomemben učinek na izgubo teže. Če se želite znebiti odvečnih kilogramov, sta verjetno najboljša možnost zmanjšanje vnosa kalorij iz prehrane in rednejša vadba.

Vprašajte svojega zdravnika za več nasvetov o izgubi teže na varen in trajnosten način. In se pogovorite z njimi, preden poskusite s katerim koli zdravilom ali dodatkom za hujšanje. Najbolje je, da vam zdravnik pomaga oceniti možne koristi in tveganja.


vir: https://www.healthline.com/health/metabolism-boosters-weight-loss

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


Zakaj Paracelzus?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

Delovni čas

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

Kontakt

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: info@paracelzus.si
Kako do nas