fbpx

Kava in antioksidanti: vse, kar morate vedeti

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Mnenja o kavi so zelo različna – nekateri menijo, da je zdrava in daje energijo, medtem ko drugi trdijo, da povzroča odvisnost in je škodljiva.

Kljub temu, ko pogledate dokaze, večina študij o kavi in ​​zdravju ugotovi, da je koristna.

Na primer, kavo povezujejo z zmanjšanim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 2, bolezni jeter in Alzheimerjevo bolezen.

Številni pozitivni učinki kave na zdravje so lahko posledica njene impresivne vsebnosti močnih antioksidantov.

Pravzaprav študije kažejo, da je kava eden največjih virov antioksidantov v človeški prehrani.

Ta članek vam pojasni vse, kar morate vedeti o impresivni vsebnosti antioksidantov v kavi.

 

Napolnjena z več močnimi antioksidanti

Vaše telo je pod stalnim napadom tako imenovanih prostih radikalov, ki lahko poškodujejo pomembne molekule, kot so beljakovine in DNK.

Antioksidanti lahko učinkovito razorožijo proste radikale in tako ščitijo pred staranjem in številnimi boleznimi, ki so delno posledica oksidativnega stresa, vključno z rakom.

Kava je še posebej bogata z več močnimi antioksidanti, vključno s cimetovo kislino in polifenoli.

Hidrocimetove kisline so zelo učinkovite pri nevtralizaciji prostih radikalov in preprečevanju oksidativnega stresa.

Še več, polifenoli v kavi lahko preprečijo številna stanja, kot so bolezni srca, rak in sladkorna bolezen tipa 2.

 

Največji prehranski vir antioksidantov

Večina ljudi zaužije približno 1 – 2 grama antioksidantov na dan – predvsem iz pijač, kot sta kava in čaj.

Pijače so v zahodni prehrani veliko večji vir antioksidantov kot hrana. Pravzaprav 79 % prehranskih antioksidantov prihaja iz pijač, medtem ko le 21 % prihaja iz hrane.

To je zato, ker ljudje običajno zaužijejo več porcij pijač, bogatih z antioksidanti, kot hrane.

V eni študiji so raziskovalci preučevali vsebnost antioksidantov v različnih živilih glede na velikost porcije.

Kava se je na lestvici uvrstila na 11. mesto za več vrstami jagodičevja.

Kljub temu, ker veliko ljudi poje malo jagodičevja, vendar popije več skodelic kave na dan, skupna količina antioksidantov, ki jih vsebuje kava, daleč odtehta količino jagodičja – čeprav lahko jagode vsebujejo večje količine na porcijo.

Norveške in finske študije so pokazale, da je kava največji vir antioksidantov – zagotavlja približno 64 % celotnega vnosa antioksidantov pri ljudeh.

V teh študijah je bil povprečni vnos kave 450 – 600 ml na dan ali 2 – 4 skodelice.

Poleg tega so študije iz Španije, Japonske, Poljske in Francije ugotovile, da je kava daleč največji prehranski vir antioksidantov.

 

Povezano z zmanjšanim tveganjem za številne bolezni

Kava je povezana z zmanjšanim tveganjem za številne bolezni.

Pivci kave imajo na primer 23 – 50 % manjše tveganje za sladkorno bolezen tipa 2. Vsaka dnevna skodelica je povezana s 7 % manjšim tveganjem.

Zdi se, da je kava tudi zelo koristna za vaša jetra, saj imajo pivci kave veliko manjše tveganje za cirozo jeter.

Še več, lahko zmanjša tveganje za nastanek raka jeter in debelega črevesa in danke, številne študije pa so opazile zmanjšano tveganje za bolezni srca in možgansko kap.

Redno pitje kave lahko tudi zmanjša tveganje za Alzheimerjevo in Parkinsonovo bolezen za 32 – 65 %.

Nekatere študije kažejo, da lahko kava koristi tudi drugim vidikom duševnega zdravja. Ženske, ki pijejo kavo, manj verjetno postanejo depresivne in umrejo zaradi samomora.

Predvsem je bilo pitje kave povezano z daljšo življenjsko dobo in do 20 – 30 % manjšim tveganjem za prezgodnjo smrt.

Kljub temu ne pozabite, da je večina teh študij opazovalnih. Ne morejo dokazati, da je kava povzročila zmanjšanje tveganja za nastanek bolezni – samo, da je bilo pri pivcih kave manj verjetno, da bodo zboleli za temi boleznimi.

 

Zaključek

Obstaja veliko vrst prehranskih antioksidantov in kava je zelo dober vir nekaterih izmed njih.

Vendar pa ne zagotavlja enakih antioksidantov kot polnovredna rastlinska živila, kot sta sadje in zelenjava – čeprav je kava morda največji prehranski vir antioksidantov, nikoli ne sme biti vaš edini vir.

Za optimalno zdravje je najbolje, da dobite vrsto vitaminov, mineralov, antioksidantov in rastlinskih spojin iz številnih različnih virov.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/coffee-worlds-biggest-source-of-antioxidants

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas