fbpx

12 znanstveno utemeljenih koristi meditacije

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Izkazalo se je, da ima meditacija veliko koristi. Čeprav je dobro znana kot tehnika za zmanjševanje stresa in tesnobe, raziskave kažejo, da lahko pomaga tudi izboljšati vaše razpoloženje, spodbujati zdrave vzorce spanja in izboljšati kognitivne sposobnosti.

Meditacija je običajen proces urjenja vašega uma, da se osredotoči in preusmeri svoje misli.

Priljubljenost meditacije narašča, saj vse več ljudi odkriva njene številne zdravstvene koristi.

Z njo lahko povečate zavedanje sebe in svoje okolice. Mnogi ljudje mislijo, da je to način za zmanjšanje stresa in razvoj koncentracije.

Ljudje uporabljajo to prakso tudi za razvoj drugih koristnih navad in občutkov, kot so pozitivno razpoloženje in pogled, samodisciplina, zdravi vzorci spanja in celo večja toleranca za bolečino.

Ta članek opisuje 12 zdravstvenih koristi meditacije.

 

1. Zmanjšuje stres

Zmanjšanje stresa je eden najpogostejših razlogov, zakaj ljudje poskušajo meditirati.

En pregled je zaključil, da meditacija upravičuje svoj sloves zmanjševanja stresa.

Običajno psihični in fizični stres povzročita povečano raven stresnega hormona kortizola. To povzroča številne škodljive učinke, kot je sproščanje vnetnih kemikalij, imenovanih citokini.

Ti učinki lahko motijo ​​​​spanje, spodbujajo depresijo in anksioznost, zvišajo krvni pritisk ter prispevajo k utrujenosti in motenemu razmišljanju.

V 8-tedenski študiji je slog meditacije, imenovan »meditacija pozornosti«, zmanjšal vnetni odziv, ki ga povzroča stres.

Poleg tega so raziskave pokazale, da lahko meditacija izboljša tudi simptome stanj, povezanih s stresom, vključno s sindromom razdražljivega črevesja, posttravmatsko stresno motnjo in fibromialgijo.

 

2. Nadzoruje anksioznost

Meditacija lahko zmanjša raven stresa, kar pomeni manj tesnobe.

Metaanaliza, ki je vključevala skoraj 1300 odraslih, je pokazala, da lahko meditacija zmanjša tesnobo. Predvsem je bil ta učinek najmočnejši pri tistih z najvišjo stopnjo anksioznosti.

Ena študija je tudi pokazala, da je 8 tednov meditacije pozornosti pomagalo zmanjšati simptome tesnobe pri ljudeh z generalizirano anksiozno motnjo, skupaj s povečanjem pozitivnih samoizjav ter izboljšanjem odzivnosti na stres in obvladovanja.

Druga študija pri 47 ljudeh s kronično bolečino je pokazala, da je dokončanje 8-tedenskega programa meditacije vodilo do opaznih izboljšav depresije, anksioznosti in bolečine v enem letu.

Še več, nekatere raziskave kažejo, da lahko različne vadbe pozornosti in meditacije zmanjšajo stopnjo anksioznosti.

Dokazano je na primer, da joga ljudem pomaga zmanjšati tesnobo. To je verjetno posledica koristi tako meditativne prakse kot telesne dejavnosti.

Meditacija lahko pomaga tudi pri obvladovanju tesnobe, povezane z delom. Ena študija je pokazala, da so zaposleni, ki so 8 tednov uporabljali aplikacijo za meditacijo pozornosti, v primerjavi s tistimi v kontrolni skupini občutili boljše počutje ter zmanjšali stisko in obremenitev pri delu.

 

3. Spodbuja čustveno zdravje

Nekatere oblike meditacije lahko vodijo do izboljšane samopodobe in pozitivnejšega pogleda na življenje.

En pregled zdravljenja več kot 3500 odraslih je na primer pokazal, da meditacija čuječnosti izboljša simptome depresije.

Podobno je pregled 18 študij pokazal, da so ljudje, ki so izvajali meditacijo, občutili manj simptomov depresije v primerjavi s tistimi v kontrolni skupini.

Druga študija je pokazala, da so ljudje, ki so zaključili vajo meditacije, doživeli manj negativnih misli kot odziv na gledanje negativnih slik v primerjavi s tistimi v kontrolni skupini.

Poleg tega lahko vnetne kemikalije, imenovane citokini, ki se sproščajo kot odziv na stres, vplivajo na razpoloženje in vodijo v depresijo. Pregled več študij kaže, da lahko meditacija tudi zmanjša depresijo z znižanjem ravni teh vnetnih kemikalij.

 

4. Krepi samozavedanje

Nekatere oblike meditacije vam lahko pomagajo razviti boljše razumevanje samega sebe, kar vam pomaga, da postanete najboljši jaz.

Na primer, meditacija samospraševanja je izrecno namenjena temu, da vam pomaga razviti boljše razumevanje samega sebe in tega, kako se povezujete s tistimi okoli sebe.

Druge oblike vas naučijo prepoznati misli, ki so lahko škodljive ali samouničujoče. Ideja je, da ko se bolje zavedate svojih miselnih navad, jih lahko usmerite k bolj konstruktivnim vzorcem.

En pregled 27 študij je pokazal, da je lahko vadba tai chija povezana z izboljšano samoučinkovitostjo, kar je izraz, ki se uporablja za opis človekovega prepričanja o lastni sposobnosti ali sposobnosti premagovanja izzivov.

V drugi študiji je 153 odraslih, ki so 2 tedna uporabljali aplikacijo za meditacijo pozornosti, občutilo manjše občutke osamljenosti in povečalo socialne stike v primerjavi s tistimi v kontrolni skupini.

Poleg tega lahko izkušnje z meditacijo razvijejo bolj kreativne veščine reševanja problemov.

 

5. Podaljša razpon pozornosti

Meditacija osredotočene pozornosti je kot dvigovanje uteži za vašo pozornost. Pomaga povečati moč in vzdržljivost vaše pozornosti.

Na primer, ena študija je pokazala, da so ljudje, ki so poslušali meditacijski zvočni zapis, izboljšali pozornost in natančnost pri opravljanju naloge v primerjavi s tistimi v kontrolni skupini.

Podobna študija je pokazala, da so ljudje, ki so redno meditirali, bolje opravili vizualno nalogo in imeli večji razpon pozornosti kot tisti brez izkušenj z meditacijo.

Poleg tega je en pregled zaključil, da lahko meditacija celo obrne vzorce v možganih, ki prispevajo k tavanju uma, zaskrbljenosti in slabi pozornosti.

Tudi meditacija za kratek čas vsak dan vam lahko koristi. Ena študija je pokazala, da samo 13-minutna meditacija na dan izboljša pozornost in spomin po 8 tednih.

 

6. Lahko zmanjša s starostjo povezano izgubo spomina

Izboljšana pozornost in jasnost razmišljanja lahko pomagata ohranjati vaš um mlad.

Kirtan Kriya je metoda meditacije, ki združuje mantro ali petje s ponavljajočimi se gibi prstov, da osredotočite svoje misli. Študije pri ljudeh s starostno izgubo spomina so pokazale, da izboljšuje učinkovitost pri nevropsiholoških testih.

Poleg tega je pregled našel predhodne dokaze, da lahko več stilov meditacije poveča pozornost, spomin in mentalno hitrost pri starejših prostovoljcih.

Poleg boja proti normalni starostni izgubi spomina lahko meditacija vsaj delno izboljša spomin pri bolnikih z demenco. Pomaga lahko tudi pri obvladovanju stresa in izboljšanju obvladovanja tistih, ki skrbijo za družinske člane z demenco.

 

7. Lahko sproži pozitivne misli in čustva

Nekatere vrste meditacije lahko zlasti povečajo pozitivne občutke in dejanja do sebe in drugih.

Metta, vrsta meditacije, znana tudi kot meditacija ljubeče prijaznosti, se začne z razvijanjem pozitivnih misli in čustev do sebe.

Skozi prakso se ljudje naučijo razširiti to prijaznost in odpuščanje navzven, najprej prijateljem, nato znancem in nazadnje sovražnikom.

Meta-analiza 22 študij o tej obliki meditacije je pokazala njeno sposobnost povečanja sočutja ljudi do sebe in drugih.

Ena študija pri 100 odraslih, naključno dodeljenih programu, ki je vključeval meditacijo ljubeče prijaznosti, je pokazala, da so te koristi odvisne od časa izvajanja tehnike.

Z drugimi besedami, več časa kot so ljudje preživeli v tedenski praksi metta meditacije, več pozitivnih občutkov so doživeli.

Druga študija na 50 študentih je pokazala, da je vadba metta meditacije 3-krat na teden izboljšala pozitivna čustva, medosebne interakcije in razumevanje drugih po 4 tednih.

 

8. Lahko pomaga v boju proti zasvojenosti

Mentalna disciplina, ki jo lahko razvijete z meditacijo, vam lahko pomaga prekiniti odvisnost s povečanjem samonadzora in zavedanja sprožilcev vedenja, ki povzroča odvisnost.

Raziskave so pokazale, da lahko meditacija pomaga ljudem, da se naučijo preusmeriti svojo pozornost, obvladovati svoja čustva in impulze ter povečati njihovo razumevanje vzrokov zanje.

Ena študija pri 60 ljudeh, ki so se zdravili zaradi motnje uživanja alkohola, je pokazala, da je vadba transcendentalne meditacije po 3 mesecih povezana z nižjimi stopnjami stresa, psihološke stiske, hrepenenja po alkoholu in uživanju le-tega.

Meditacija vam lahko pomaga nadzorovati tudi željo po hrani. Pregled 14 študij je pokazal, da je meditacija pozornosti udeležencem pomagala zmanjšati prenajedanje.

 

9. Izboljša spanec

Skoraj polovica prebivalstva se bo na neki točki borila z nespečnostjo.

Ena študija je primerjala programe meditacije, ki temeljijo na pozornosti, in ugotovila, da so ljudje, ki so meditirali, spali dlje in se jim je izboljšala situacija nespečnosti.

Če postanete vešči meditacije, vam lahko to pomaga nadzorovati ali preusmeriti hiteče ali bežne misli, ki pogosto vodijo v nespečnost.

Poleg tega lahko meditacija pomaga sprostiti vaše telo, sprosti napetost in vas postavi v mirno stanje, v katerem je večja verjetnost, da boste zaspali.

 

10. Pomaga nadzorovati bolečino

Vaše zaznavanje bolečine je povezano z vašim duševnim stanjem in je lahko v stresnih razmerah povišano.

Nekatere raziskave kažejo, da bi lahko vključitev meditacije v vašo rutino bila koristna za nadzor nad bolečino.

En pregled 38 študij je na primer zaključil, da lahko meditacija čuječnosti zmanjša bolečino, izboljša kakovost življenja in zmanjša simptome depresije pri ljudeh s kronično bolečino.

Obsežna metaanaliza študij, v katere je bilo vključenih skoraj 3500 udeležencev, je pokazala, da je meditacija povezana z zmanjšano bolečino.

Meditanti in nemeditanti so imeli enake vzroke bolečine, meditanti pa so pokazali večjo sposobnost obvladovanja bolečine in celo občutili zmanjšan nivo bolečine.

 

11. Lahko zniža krvni pritisk

Meditacija lahko izboljša tudi telesno zdravje z zmanjšanjem obremenitve srca.

Sčasoma visok krvni pritisk oteži srčno funkcijo črpanja krvi, kar lahko povzroči slabo delovanje le-tega.

Visok krvni pritisk prispeva tudi k aterosklerozi ali zoženju arterij, kar lahko vodi do srčnega infarkta in možganske kapi.

Metaanaliza 12 študij, v katere je bilo vključenih skoraj 1000 udeležencev, je pokazala, da meditacija pomaga znižati krvni pritisk. To je bilo učinkovitejše pri starejših prostovoljcih in tistih, ki so imeli pred študijo višji krvni pritisk.

En pregled je zaključil, da je več vrst meditacije povzročilo podobno izboljšanje krvnega pritiska.

Zdi se, da meditacija delno nadzoruje krvni pritisk s sproščanjem živčnih signalov, ki usklajujejo delovanje srca, napetost krvnih žil in odziv »boj ali beg«, ki poveča budnost v stresnih situacijah.

 

12. Dostopno kjerkoli

Ljudje izvajajo veliko različnih oblik meditacije, za katere večinoma ne potrebujejo posebne opreme ali prostora. Vsak dan lahko vadite le nekaj minut.

Če želite začeti meditirati, poskusite izbrati obliko meditacije glede na to, kaj želite od nje dobiti.

Obstajata dva glavna stila meditacije:

Meditacija osredotočene pozornosti. Ta slog osredotoči pozornost na en predmet, misel, zvok ali vizualizacijo. Poudarja osvoboditev vašega uma od motenj. Meditacija se lahko osredotoča na dihanje, mantro ali pomirjujoč zvok.
Odprta spremljajoča meditacija. Ta stil spodbuja širšo zavest o vseh vidikih vašega okolja, tok misli in občutek samega sebe. Vključuje lahko zavedanje potlačenih misli, občutkov ali impulzov.

Če vaše običajno delovno in domače okolje ne dopuščata doslednega, tihega časa, ki ga preživljate sami, razmislite o sodelovanju v razredu. To lahko tudi izboljša vaše možnosti za uspeh z zagotavljanjem podporne skupnosti.

Druga možnost je, da si budilko nastavite nekaj minut prej, da izkoristite jutranjo tišino. To vam lahko pomaga razviti dosledno navado in vam omogoči, da začnete dan pozitivno.

 

Zaključek

Meditacija je nekaj, kar lahko stori vsak, da izboljša svoje duševno in čustveno zdravje.

To lahko storite kjer koli, brez posebne opreme ali članstva.

Druga možnost so tečaji meditacije in podporne skupine.

Obstaja tudi veliko različnih stilov, od katerih ima vsak svoje prednosti.

Preizkušanje sloga meditacije, ki ustreza vašim ciljem, je odličen način za izboljšanje kakovosti življenja, tudi če imate za to vsak dan le nekaj minut časa.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/12-benefits-of-meditation

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


Zakaj Paracelzus?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

Delovni čas

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

Kontakt

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: info@paracelzus.si
Kako do nas