fbpx

Melatonin v primerjavi s CBD-jem: kaj je boljše za dober spanec?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Kakovosten spanec je bistvenega pomena za močan imunski sistem in splošno dobro zdravje.

Centri za nadzor in preprečevanje bolezni priporočajo, da odrasli, stari 18 let ali več, vsako noč spijo 7 do 9 ur. Kljub temu, da se po državi podatki razlikujejo, do 49 % odraslih v ZDA na nekaterih območjih poroča, da vsak noč spi manj kot to.

Negativni učinki slabega spanca na zdravje so spodbudili porast uspaval brez recepta (OTC) in njihovih naravnih alternativ, kot sta melatonin in kanabidiol (CBD).

Ta članek poudarja prednosti in morebitne slabosti melatonina in CBD-ja ter pojasnjuje, kateri od teh naravnih izdelkov lahko podpira boljši nočni spanec.

 

Kaj sta melatonin in CBD?

Tako melatonin kot CBD sta naravni spojini, ki ju tvori vaše telo, vendar imata nekoliko drugačni funkciji.

Melatonin

Melatonin je hormon, ki ga pretežno tvori epifiza v vaših možganih, najdemo pa ga tudi v drugih tkivih, kot so oči, črevesje in kostni mozeg.

Na normalno tvorbo melatonina vpliva čas dneva. Svetloba zmanjša raven melatonina v vašem telesu, vendar se tvorjenje melatonina ponoči poveča, pri večini ljudi pa raven doseže vrh okoli 2. ure zjutraj.

Obstajajo dokazi, da je melatonin lahko “glavni sinhronizator”, ki sinhronizira ritme različnih cirkadianih sistemov v telesu, kot so regulacija temperature in cikli spanja in budnosti.

CBD

CBD je eden od dveh glavnih endokanabinoidov, ki jih najdemo v telesu.

Vaše telo naravno tvori endokanabinoide. Ti se razlikujejo od eksogenih kanabinoidov, ki se ekstrahirajo iz vrst sativa in indica rastline konoplje.

CBD je nepsihoaktivna sestavina rastlin konoplje, kar pomeni, da ne povzroča “visokega” občutka kot THC.

Kanabinoidi, vključno s CBD-jem, dokazano vplivajo na nevrokemične procese, povezane z razpoloženjem, anksioznostjo in cikli spanja in budnosti v telesu.

Tako kot pri melatoninu je tvorba CBD-ja občutljiva na spremembe svetlobe. Zato se te spojine imenujejo tudi fitokanabinoidi.

 

Ali melatonin in CBD spodbujata spanec?

Težave s spanjem so lahko posledica ugotovljenih motenj spanja ali pa so povezane z anksioznostjo, depresijo, delom v nočni izmeni ali drugimi vzroki.

Motnje spanja so skupina stanj, ki motijo ​​sposobnost rednega dobrega spanja, vplivajo na kakovost življenja in potencialno povečajo tveganje za razvoj nekaterih kroničnih bolezni.

Tukaj je tisto, kar vemo o potencialni vlogi melatonina in CBD-ja za spanje.

Melatonin

Obstajajo dokazi, da je lahko tvorjenje melatonina v telesu moteno, kar posledično poslabša cikle spanja in budnosti.

Dodatek melatonina lahko izboljša kakovost spanja pri ljudeh tako v bolnišničnem okolju kot zunaj njega, tako da povzroči zaspanost in skrajša čas, ki je potreben, da zaspite – imenovano tudi obdobje zakasnitve začetka spanja.

Naključno kontrolirano preskušanje 203 ljudi, sprejetih na bolnišnične enote intenzivne nege, je pokazalo, da so tisti, ki so 7 zaporednih noči jemali peroralni odmerek 10 miligramov melatonina, poročali o izboljšani kakovosti spanja.

Druge raziskave kažejo, da so dodatki melatonina lahko učinkoviti pri ljudeh s težavami s spanjem, povezanimi z časovnim zamikom, izmenskim delom in motnjami cirkadianega ritma. Lahko celo koristi otrokom z nevrološkimi motnjami.

Dokazano je tudi, da melatonin nudi nekatere koristi za izboljšano kakovost spanja pri otrocih s sindromom zapoznele faze spanja.

Vendar je pomembno upoštevati, da imajo nekatere uporabe melatonina malo znanstvene podpore. Možno je, da imajo dodatki melatonina koristi le ljudem z zmanjšano naravno tvorbo melatonina.

CBD

Raziskave o tem, ali lahko CBD podpira miren spanec, ponujajo obetavne ugotovitve.

Klinično preskušanje, ki je vključevalo 33 ljudi s Parkinsonovo boleznijo in vedenjsko motnjo REM spanja, je pokazalo, da so tisti, ki so jemali 300 mg CBD, po nekaj tednih občutili izboljšano zadovoljstvo s spanjem v primerjavi s skupino, ki je prejemala placebo.

V primeru serije raziskav, osredotočenih na ljudi z boleznimi, kot so epilepsija, anksioznost in shizofrenija, je bil pomirjujoč učinek CBD-ja povezan z izboljšanimi rezultati spanja in zmanjšano anksioznostjo pri 79 % udeležencev.

Pregled iz leta 2019 je zaključil, da lahko CBD izboljša spanec z zmanjšanjem motenj spanja in časa, ki je potreben, da zaspite.

 

Možne slabe strani melatonina v primerjavi s CBD-jem za spanje

Medtem ko so melatoninski dodatki na splošno varni in se dobro prenašajo, nekatere raziskave kažejo, da lahko jemanje melatonina čez dan – ko ga telo ne tvori naravno – povzroči utrujenost in dnevno zaspanost.

Melatoninski dodatki so lahko koristni za ljudi, ki delajo v nočnih izmenah in morajo spati podnevi, vendar so lahko škodljivi za tiste, ki morajo ostati budni in voziti čez dan.

Raziskave CBD-ja in kakovosti spanja so v povojih, kar pomeni, da dolgoročna varnost in učinki CBD-ja na spanje niso povsem razumljeni.

Po drugi strani pa raziskave o konoplji kažejo, da lahko ljudje ob ponavljajoči se izpostavljenosti konoplji razvijejo toleranco in sčasoma potrebujejo višje odmerke. In odtegnitev po dolgotrajni uporabi konoplje je povezana z motnjami spanja in slabo kakovostjo spanja.

Vendar se zdi, da prenehanje uporabe CBD-ja samo po sebi ne povzroči umikov.

Čeprav ni jasno, ali se ti učinki lahko pojavijo pri dolgotrajni uporabi samih izdelkov CBD, so potrebne dodatne raziskave.

 

Melatonin v primerjavi s CBD-jem: Kateri je boljši za spanje?

Zaradi svoje obsežne znanstvene podpore, redkosti znanih odtegnitvenih učinkov in koristi za izboljšanje kakovosti spanja pri nekaterih ljudeh je melatonin lahko boljša naravna pomoč pri spanju kot CBD.

Vendar ne zanikajte velikega potenciala koristi uporabe CBD-ja, če živite s težavami v duševnem zdravju ali nevrodegenerativnim stanjem, kot je Parkinsonova bolezen. Za potrditev njegove varnosti pa so potrebne dolgoročnejše študije.

Ne glede na te ugotovitve sta melatonin in CBD prehranska dopolnila brez recepta in ju je možno jemati pretirano ali zlorabljati. Preden vzamete nov dodatek, se vedno posvetujte z zdravnikom.

 

Melatonin CBD
Kaj je to? naravni hormon, ki uravnava cirkadiane funkcije, kot so cikli spanja in budnosti • naravna spojina, ki vpliva na razpoloženje, anksioznost in cikle spanja in budnosti
• izdelki in dodatki, pridobljeni iz rastlin konoplje.
Prednosti uporabe za spanje • lahko skrajša čas, potreben za spanje, in izboljša kakovost spanja
• podprto z veliko raziskavami
• ni povezano z neželenimi stranskimi učinki
• na voljo OTC
• lahko podpira miren spanec, zlasti z zmanjšanjem tesnobe
• ni povezano z resnimi stranskimi učinki
• je lahko še posebej koristen za ljudi z duševnimi težavami
Slabosti uporabe za spanje • morda ne bo v pomoč, razen če imate motnjo spanja, ki vpliva na naravno tvorbo melatonina
• možna prekomerna ali napačna uporaba, kar lahko povzroči zdravstvene težave
• potrebujemo več raziskav
• je lahko na nekaterih lokacijah težko dostopen zaradi pravnih ovir
• Izdelki CBD niso predmet standardnih predpisov
• možna prekomerna ali napačna uporaba, kar lahko povzroči zdravstvene težave

 

 

Namigi za boljši spanec

Ne glede na to, ali vam je zdravnik priporočil melatonin ali CBD za izboljšanje kakovosti spanja ali ne, boste morda želeli poskusiti uvesti nekatere od teh praks spanja, ki vam bodo pomagale pri dobrem počitku:

• Večerjajte vsaj 2 uri pred spanjem. Izogibajte se ležanju kmalu po jedi, saj lahko povzroči refluks in nelagodje.
• Prenehajte s časom pred zaslonom – vključno z uporabo telefonov, tablic in televizije – vsaj eno uro pred spanjem.
• Razvijte rutino pred spanjem, ki vašemu telesu sporoči, da je čas za počitek. To lahko vključuje toplo kopel, branje knjige ali vadbo joge pred spanjem.
• Omejite uporabo kofeina in nikotina, zlasti popoldne in zvečer.
• Izogibajte se večernemu spanju. Če morate zadremati, je najbolje, da se omejite na 20 minut pred 14. uro.
• Ustvarite udobno okolje, ki je ugodno za spanje, na primer z zatemnitvijo luči.

 

Zaključek

Kakovosten spanec je bistvenega pomena za dobro zdravje, vendar so motnje spanja pogoste tako pri odraslih kot otrocih.

Melatonin in CBD sta spojini, ki ju vaše telo naravno tvori za pomoč pri uravnavanju spanja, vendar sta na voljo tudi kot dodatki brez recepta.

Ugotovljeno je bilo, da melatonin skrajša čas, ki je potreben, da zaspite (odrasli in otroci), tako v bolnišničnem okolju kot zunaj njega, in lahko nudi večje koristi kot CBD, ker ima obsežno znanstveno podporo. Vendar se rezultati lahko razlikujejo in lahko pomaga le tistim z ogroženo tvorbo melatonina.

CBD ima velik potencial za izboljšanje kakovosti spanja in zmanjšanje tesnobe pri ljudeh z duševnim zdravjem in nevrodegenerativnimi motnjami, vendar še potrebujemo podrobnejše in dolgoročmne raziskave.

Kot pri vsakem dodatku se posvetujte z zdravnikom, preden poskusite uporabiti melatonin ali CBD za podporo spanja.

vir: https://www.healthline.com/health/sleep/melatonin-vs-cbd

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


Zakaj Paracelzus?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

Delovni čas

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

Kontakt

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: info@paracelzus.si
Kako do nas