fbpx

Ali je varno jemati Seroquel za pomoč pri spanju?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Seroquel je antipsihotik, ki se uporablja za zdravljenje simptomov, povezanih z stanji:

• shizofrenija
• bipolarna motnja
• velika depresivna motnja (MDD)

Deluje tako, da spremeni ravni nekaterih kemičnih prenašalcev sporočil, imenovanih nevrotransmiterji, v vaših možganih – zlasti serotonina in dopamina.

Čeprav ima sedativni učinek, Seroquel ni priporočljiv za nespečnost.

Oglejmo si razloge za to, pa tudi možne stranske učinke in varnejše možnosti za pomoč pri spanju.


Kaj morate vedeti o zdravilu Seroquel in spanju

Uprava za hrano in zdravila (FDA) ni odobrila zdravila Seroquel za zdravljenje nespečnosti. Vendar pa je zaradi njegovih pomirjujočih učinkov še vedno včasih predpisano nenamensko kot kratkotrajno pomoč pri spanju.

Čeprav je težko natančno določiti, kako pogosto se zdravilo Seroquel predpisuje za nespečnost in s tem povezane motnje spanja, raziskave kažejo, da se predpisuje dokaj pogosto.

Študija iz leta 2017, ki je proučevala recepte Seroquela med mladostniki v psihiatričnem bolnišničnem centru, je pokazala, da je bilo od 720 sprejemov 11.5 odstotka predpisanih Seroquel za uporabo ponoči. Od teh receptov je bilo 57 odstotkov samo za nespečnost.

Pregled iz leta 2012 je poročal, da se tipičen odmerek zdravila Seroquel giblje od 25 do 200 miligramov (mg) na dan, če je zdravilo predpisano nenamensko za nespečnost.


Ali vam lahko Seroquel pomaga zaspati?

Zelo malo visokokakovostnih študij se je osredotočilo posebej na to, ali Seroquel dejansko pomaga pri spanju.

Razpoložljive raziskave kažejo, da je učinkovitost zdravila Seroquel lahko odvisna od tega, ali se nespečnost pojavi samostojno (primarna nespečnost) ali ob drugem zdravstvenem stanju (sekundarna nespečnost).

Pregled iz leta 2012 je opredelil dve študiji, ki sta ocenili uporabo zdravila Seroquel pri zdravljenju primarne nespečnosti. Avtorji so omenili več možnih zdravstvenih težav, kot so povečanje telesne mase in presnovne spremembe, tudi pri majhnih odmerkih.

Podobno je pregled iz leta 2014 odkril le dve majhni klinični preskušanji, ki sta ocenili uporabo zdravila Seroquel za nespečnost pri odraslih brez drugih zdravstvenih težav. Avtorji so zaključili, da na podlagi pomanjkanja informacij o varnosti in učinkovitosti Seroquel ni priporočljiv za nespečnost.

Drugi pregled literature iz leta 2016 je prišel do podobnega zaključka. Navedli so samo eno študijo, ki je zaključila, da Seroquel ne izboljša bistveno spanja.

Obsežen pregled iz leta 2018 je tudi ugotovil, da Seroquel ne izboljša primarne nespečnosti. Vendar pa so avtorji na podlagi omejenih dokazov predlagali, da je Seroquel lahko koristen pri zdravljenju sekundarne nespečnosti, ki jo povzroča depresija, povezana z bipolarno motnjo.

Na podlagi razpoložljivih dokazov je trenutno splošno soglasje, da Seroquel ni priporočljiv za nespečnost.


Kakšna so tveganja ali stranski učinki?

Glede na pomanjkanje raziskav nimamo popolne slike o tveganjih, povezanih z jemanjem majhnega odmerka zdravila Seroquel kot pripomočka za spanje, zlasti dolgoročno.

Zgoraj navedeni pregled iz leta 2014 je pokazal, da sta bila najpogosteje poročana stranska učinka suha usta in dnevna zaspanost. Vendar pa so avtorji tudi navedli, da lahko celo majhni odmerki Seroquela povzročijo znatno povečanje telesne mase.

Drugi neželeni stranski učinki, o katerih so poročali v kliničnih preskušanjih zdravila Seroquel za zdravljenje nespečnosti, vključujejo:

• omotica po vstajanju
• mišični krči
• ponavljajoči se gibi telesa
• nemir in vrtoglavost
• sindrom nemirnih nog

Stranski učinki, povezani z večjimi odmerki zdravila Seroquel, ki se uporabljajo za zdravljenje bipolarne motnje in shizofrenije, so bolj znani. Vključujejo lahko:

• omotica
• suha usta
• težave s srcem
• visok holesterol
• visoki trigliceridi
• insulinska rezistenca
• zaspanost
• možganska kap
• samomorilne misli in vedenje
• povečanje telesne mase

Manj pogosti neželeni učinki vključujejo naslednja stanja, ki so lahko smrtno nevarna:

• nevtropenija, stanje, ki prizadene bele krvničke
• maligni nevroleptični sindrom (NMS), redka reakcija na zdravilo

Seroquel predstavlja tudi resna tveganja za ljudi z demenco, kot sta povečan kognitivni upad in smrt.


Varnejši pripomočki za spanje

Obstaja več vrst možnosti zdravljenja primarne nespečnosti. Te vključujejo:

• zdravila na recept
• zdravila brez recepta (OTC).
• dodatki
• vedenjske in komplementarne terapije
• spremembe življenjskega sloga

Medtem ko imajo nekatera od teh zdravljenj tveganja, še posebej, če se uporabljajo dolgoročno, je znano, da so druge možnosti varne in imajo malo ali nič tveganja za neželene učinke.

Zdravila na recept

Pripomočki za spanje na recept vam lahko olajšajo spanje ali lažje zaspite. Možnosti predpisovanja vključujejo benzodiazepine in zdravila s sedativnimi učinki, kot so antidepresivi.

Nekateri primeri zdravil na recept za spanje vključujejo:

• doksepin (Silenor)
• ramelteon (Rozerem)
• triazolam (Halcion)
• zaleplon (Sonata)
• zolpidem (Ambien)

Mnoga od teh zdravil niso priporočljiva za dolgotrajno uporabo, saj lahko povzročijo odvisnot. Poleg tega lahko uspavalne tablete na recept povzročijo stranske učinke, kot je dnevna zaspanost.

Pomembno je, da se s svojim zdravnikom pogovorite o tveganjih in koristih predpisanih zdravil za spanje.

Zdravila brez recepta

Nekateri ljudje za lažje spanje uporabljajo zdravila brez recepta, ki povzročajo zaspanost. Ta vključujejo antihistaminike in zdravila proti slabosti, kot je dimenhidrinat.

Ta niso namenjena zdravljenju nespečnosti. Lahko povzročijo neželene učinke, kot so:

• zmedenost
• omotica
• dnevna zaspanost

Pomembno je, da se pogovorite s svojim zdravnikom, preden vzamete zdravila OTC, ki vam bodo pomagala pri spanju.

Dodatki

Melatonin je prehransko dopolnilo, ki se pogosto uporablja kot pomoč pri spanju. Drugi naravni pripomočki za spanje vključujejo:

• korenina baldrijana
• magnezij
• sivka

Preden vzamete dodatek, se posvetujte s svojim zdravnikom ali farmacevtom.

Medtem ko lahko dodatki predstavljajo manjše tveganje za resne neželene učinke, lahko vplivajo na druga zdravila, ki jih jemljete.

Vedenjske in komplementarne terapije

Obstaja veliko različnih orodij in tehnik, ki lahko pomagajo pri nespečnosti. Ta vključujejo:

Kognitivno vedenjska terapija (CBT). S CBT sodelujete z usposobljenim terapevtom, da spremenite miselne vzorce, ki lahko motijo ​​vašo sposobnost kakovostnega spanca.
Tehnike sproščanja. Vodena meditacija, joga, tai chi, biofeedback in dihalne vaje vam lahko pomagajo pri sprostitvi, ko je čas za spanje.
Omejitev spanja. Ta tehnika vključuje začasno omejitev časa spanja, tako da se boste naslednjo noč počutili bolj utrujeni.
Svetlobna terapija. Uporaba svetlobne škatle vam lahko pomaga prilagoditi vzorce spanja, zlasti v zimskih mesecih.
Akupunktura. Glede na pregled iz leta 2012 lahko akupunktura izboljša kakovost spanja.

Spremembe življenjskega sloga

Včasih lahko majhne spremembe v dnevni rutini izboljšajo vaš spanec. Poskusite naslednje:

• Poskrbite za redno vadbo čez dan. Izogibajte se naporni vadbi preblizu časa za spanje.
• Izogibajte se predolgemu ali popoldanskemu dremežu.
• Omejite vnos kofeina in alkohola, zlasti v urah pred spanjem.
• Izogibajte se obilnemu obroku, preden greste spat.
• Če kadite, poskusite prenehati.
• Poskusite se sprostiti pred spanjem. Morda boste želeli izvajati raztezanja, meditacijo ali položaje joge. Ali pa se lahko okopate v topli kopeli, berete ali poslušate pomirjujočo glasbo.
• Poskusite se držati rednega urnika spanja tako, da greste spat in se vsak dan zbudite približno ob isti uri.
• Spalnico uporabljajte samo za spanje in seks. Poskusite se izogibati delu ali gledanju televizije, medtem ko ležite v postelji.
• Pogovorite se s svojim zdravnikom o zdravilih ali zdravstvenih stanjih, ki bi lahko motila vaš spanec.


Viri o nespečnosti

Če imate še vedno težave s spanjem, obstajajo drugi viri, ki vam lahko pomagajo.

Aplikacije za nespečnost vam lahko pomagajo spremljati vzorce spanja. Nekatere aplikacije ponujajo tudi sprostitvene tehnike in hipnozo, ki vam pomagajo zaspati.

Podobno vam lahko podcasti o nespečnosti pomagajo pri pomirjanju pred spanjem. Vključujejo:

• pravljice za lahko noč, ki so namenjene zaspanosti
• pomirjujoči zvoki narave
• beli šum

Če vaša nespečnost vztraja, se o tem posvetujte s svojim zdravnikom. Vaš zdravnik vam lahko pomaga odpraviti morebitne osnovne težave, ki bi lahko prispevale k vašim težavam s spanjem.


Zaključek

Seroquel ni priporočljiv za nespečnost in s tem povezane motnje spanja. Ni dovolj kakovostnih raziskav o njegovi varnosti in učinkovitosti.

Za primarno nespečnost so na voljo številni drugi načini zdravljenja, vključno z zdravili, dodatki in spremembami življenjskega sloga.

Pogovorite se z zdravnikom, da ugotovite, katere vrste zdravljenja bi lahko bile prave za vas.


vir: https://www.healthline.com/health/quetiapine-for-sleep

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas