fbpx

Sindrom nepravilnega spanja in budnosti

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Mnogi ljudje zmorejo zvečer leči v posteljo in spati do jutra. Toda tisti s sindromom nerednega spanja in budnosti doživljajo moteno spanje, ki je pogosto nestrukturirano.

Če imate sindrom nerednega spanja in budnosti, verjetno spite manj kot 4 ure naenkrat. Morda boste imeli več obdobij spanja v 24-urnem obdobju.

Toda če imate ta sindrom, ni nujno, da ste neprespani – spite dovolj. Vendar je vaš spanec porazdeljen na 24-urno obdobje, namesto da bi bil skoncentriran na 7 ali 8 ur.

Pri tem stanju imate lahko težave z nespečnostjo in zaspanostjo čez dan.

 

Normalen spanec in cirkadiani ritmi

Koristno je vedeti nekaj o cirkadianih ritmih in njihovi povezavi s spanjem, da bi bolje razumeli sindrom nepravilnega spanja in budnosti.

Cirkadiani ritmi so fizični, duševni in vedenjski ritmi, ki trajajo približno 24 ur, so lastni posamezniku in se odzivajo na svetlobo in temo. Vaše telo ima v bistvu 24-urno notranjo uro. Ta ura nadzoruje številne procese, vključno s cikli spanja in budnosti.

Melatonin je hormon, ki ga tvorijo možgani in povzroča utrujenost. Ta hormon se v večjih količinah izloča ponoči, ko je temno. Bistvenega pomena je za uravnavanje normalnih ciklov spanja in budnosti.

 

Kakšni so vzroki za sindrom nepravilnega spanja in budnosti?

Osnovni vzrok sindroma nepravilnega spanja in budnosti je skorajšnja odsotnost cirkadianega ritma, ki je odgovoren za uravnavanje obdobij budnosti in počitka.

Ljudje z nevrodegenerativnimi motnjami, kot je Alzheimerjeva bolezen, imajo povečano tveganje za razvoj sindroma nepravilnega spanja in budnosti.

Razširjenost sindroma nepravilnega spanja in budnosti narašča s starostjo. Vendar starost sama po sebi ni dejavnik tveganja. S starostjo povezano povečanje zdravstvenih, nevroloških in psihiatričnih motenj prispeva k razvoju tega stanja.

Nekateri dejavniki, ki niso povezani s sindromom nepravilnega spanja in budnosti, lahko začasno motijo ​​ritem spanja in budnosti. Sem spada delo v nerednih delovnih izmenah (preklapljanje med dnevnimi in nočnimi izmenami) in pogosta potovanja med različnimi časovnimi pasovi.

 

Ali sindrom nerednega spanja in budnosti zahteva zdravniško oskrbo?

Spanje in zbujanje ob nepravilnem času ter kratkotrajno spanje se lahko pojavita zaradi življenjskih okoliščin in ne gre za nujna zdravstvena stanja.

Ko je vaš urnik spanja spremenljiv v času in količini, so lahko povezane težave s spanjem in dnevna zaspanost. Sindrom nepravilnega spanja in budnosti je zelo redek v primerjavi z nepravilnim razporedom spanja.

Vendar pa boste morda želeli obiskati zdravnika, če redno kažete znake sindroma nepravilnega spanja in budnosti in vam motnja še ni bila diagnosticirana, zlasti če imate dejavnike tveganja.

To je še posebej pomembno, če se ne morete spomniti nobenih dejavnikov, ki bi lahko povzročili motnjo.

 

Kako bo zdravnik diagnosticiral sindrom nepravilnega spanja in budnosti?

Zdravnik vas bo vprašal o nedavnih spalnih navadah. Spraševal bo tudi o stalnih težavah z nespečnostjo ali čezmerno zaspanostjo čez dan.

Vaš zdravnik lahko uporabi dnevnik spanja in aktigraf za pomoč pri diagnosticiranju sindroma nepravilnega spanja in budnosti. Dnevnik spanja vključuje vodenje evidence o tem, kako dolgo in kdaj ste spali v določenem obdobju. Aktigraf je naprava, ki spominja na uro in sledi vašim vzorcem spanja in budnosti.

Ta orodja bodo verjetno uporabljena za spremljanje vašega spanja vsaj 7 dni. Zdravnik bo za postavitev diagnoze pregledal najmanj tri cikle spanja in budnosti v obdobju 24 ur.

 

Obvladovanje sindroma nepravilnega spanja in budnosti

Preprostega zdravila za sindrom nepravilnega spanja in budnosti ni. Vendar pa lahko pomagajo številne terapije in spremembe življenjskega sloga. Tukaj je nekaj nasvetov:

• Nadzorujte svojo izpostavljenost svetlobi. Čez dan bi morali biti izpostavljeni močni svetlobi in modri svetlobi. Prav tako je treba podaljšati čas izpostavljenosti. Ponoči omejite izpostavljenost modri svetlobi televizijskih in računalniških zaslonov.
• Jemljite dodatke melatonina.
• Svojemu dnevu dodajte več strukture. To lahko vključuje načrtovanje socialne interakcije, vadbe in drugih dejavnosti.
• Naj bo vaše spalno okolje čim bolj vabljivo in udobno.
• Zmanjšajte hrup v okolju med spanjem.

Končni cilj zdravljenja je, da vam pomaga spati dlje ponoči in čim bolj povečati budnost podnevi.

vir: https://www.healthline.com/health/irregular-sleep-wake-syndrome

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas