fbpx

Katera eterična olja spodbujajo boljši spanec?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Osnove

Spanje je trenutno vroča tema. Arianna Huffington, soustanoviteljica “The Huffington Post”, je celo začela “revolucijo spanja”, da bi več ljudem pomagala spoznati prednosti dobrega spanca. V nasprotju s splošnim prepričanjem, bolj ko varčujete s spanjem, manj ste produktivni in na splošno slabši.

Spanec je torej tu, toda kako lahko poskrbite, da boste bolje spali? Če ne želite uporabljati zdravil brez recepta in zdravil na recept, je eterično olje le ena vrsta povsem naravne pomoči za spanje, ki jo lahko izberete.

 

Kaj pravi raziskava?

Na splošno imajo lahko eterična olja veliko različnih koristi, na primer oslabitev nekaterih virusov in krepitev imunskega sistema do pomiritve občutkov tesnobe. Eterična olja so lahko tudi močan način za sprostitev in boljši spanec.

Čeprav so raziskave o uporabi eteričnih olj omejene, je eterično olje sivke splošno priznano kot naravna pomoč pri spanju. Na primer, študija iz leta 2005 je ocenila, kako eterično olje sivke vpliva na 31 mladih, zdravih zaspancev.

Raziskovalci so ugotovili, da je sivka povečala količino spanja s počasnimi in globokimi možganskimi valovi pri udeležencih. Vsi udeleženci so poročali, da so naslednje jutro občutili “večjo moč”.

Leah Outten, mati petih otrok, ki doma uporablja eterična olja, prisega na doTERRA’s Balance. Balance je mešanica različnih olj, vključno z:

• smrekove iglice
• les kafrovca
• kadilna smola
• modri vratič
• modro olje iz kamilice

Včasih Outten združi mešanico Balance z eteričnim oljem sivke. Pravi, da olja skupaj spodbujajo občutek sproščenosti in zaspanosti ter ji pomagajo hitro zaspati.

Pri sprostitvi lahko pomaga tudi olje muškatne kadulje. Raziskovalci so v študiji iz leta 2013 ugotovili, da je olje, uporabljeno v difuzorju, pomagalo ženskam, ki so bile podvržene urodinamičnemu pregledu, da so se učinkoviteje sprostile.

 

Kako uporabljati eterična olja za spanje?

Aromatične učinke teh eteričnih olj lahko občutite na več načinov. Na primer, doTERRA priporoča, da Balance nanesete na podplate, zapestja ali dlani na začetku in koncu dneva, da se boste počutili umirjeni in sproščeni. Sivko in žajbelj lahko nanesete tudi neposredno na kožo.

Preden lokalno nanesete eterično olje, ga razredčite z nosilnim oljem. Nanašanje nerazredčenih eteričnih olj na kožo lahko povzroči draženje. Običajna nosilna olja vključujejo kokosovo, jojobino in ekstra deviško oljčno olje. Splošno pravilo je, da uporabite 1 čajno žličko nosilnega olja za vsako 1 kapljico eteričnega olja.

2 do 3 kapljice teh eteričnih olj lahko dodate tudi v difuzor. To bo sprostilo vonj v vaš dom.

Če difuzorja raje ne pustite delovati, lahko malo pred spanjem dodate nekaj kapljic eteričnega olja na prevleko za vzglavnik. Tako bo vonj ostal ves čas vašega spanja.

 

Tveganja in opozorila

Pomembno je, da z eteričnimi olji ravnate previdno. Pred nanosom teh olj na velike površine kože obvezno naredite test z obliži.

Razredčite izbrano olje in nanesite mešanico na četrtino velikosti kože, da naredite test z obliži. Notranja stran vaše roke je običajno dobro mesto za to. Počakajte 24 ur, da vidite, ali občutite draženje ali nelagodje. Če tega ne storite, lahko mešanico nanesete na večje območje.

Eteričnih olj ne smete uživati. To lahko povzroči neprijetne stranske učinke, kot sta razdražen želodec in slabost. Otroci, doječe ženske in nosečnice naj bodo pri uporabi eteričnih olj previdni.

 

Drugi načini za izboljšanje spanja

Morda boste želeli narediti nekaj sprememb v življenjskem slogu, da izboljšate svoje spalne navade:

• Ne uživajte kofeina po 14. uri.
• Poskusite jesti zgodaj zvečer, še posebej, če imate zdravstveno stanje, ki moti vaš spanec, kot je refluks kisline.
• Popolnoma odklopite eno uro pred spanjem. Modra svetloba v telefonih in zaslonih moti tvorbo melatonina v telesu. Melatonin je kemična snov, ki jo tvorijo vaši možgani in uravnava spanec.
• Vzpostavite ritual pred spanjem. To lahko signalizira vašim možganom, da je čas za počitek, in pomaga preklopiti vaše telo v stanje spanja. Preproste strategije, kot sta topla kopel in preoblačenje v pižamo, lahko pogosto pomagajo.

Če te spremembe življenjskega sloga ne pomagajo, se posvetujte s svojim zdravnikom. Skupaj z vami lahko ugotovi, kaj povzroča vaš slab spanec, in vam priporoči režim ali možnost zdravljenja, ki je za vas najbolj primerna.

 

Kaj lahko storite zdaj?

Če želite začeti uporabljati eterična olja, se posvetujte z zdravnikom. Nekatera olja lahko vplivajo na zdravila, ki jih morda jemljete, ali povzročijo alergijsko reakcijo.

Ko dobite odobritev zdravnika, opravite raziskavo. Ameriška uprava za hrano in zdravila ne ureja eteričnih olj, zato je ključnega pomena, da poiščete blagovno znamko, ki ji zaupate. Običajno lahko eterična olja najdete v holističnih trgovinah z zdravili in prek spletnih ponudnikov, kot je Amazon.

Če nameravate izbrano olje nanesti na kožo, ga najprej razredčite. Prav tako morate opraviti test. To lahko prepreči nepotrebno draženje in vnetje. Če začnete doživljati kakršne koli nenavadne stranske učinke, morate prenehati z uporabo.

vir: https://www.healthline.com/health/healthy-sleep/essential-oils-for-sleep

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas