fbpx

Je 5 ur spanja dovolj?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Redno spanje manj kot sedem ur lahko negativno vpliva na delovanje vašega telesa. Lahko poveča tveganje za zdravstvene težave, kot so sladkorna bolezen, bolezni srca in ožilja ter zmanjšanje sposobnosti razmišljanja.

Pozen študij ali nov starš? Včasih življenje pokliče in ne spimo dovolj. Toda pet ur spanja v 24-urnem dnevu ni dovolj, zlasti dolgoročno.

Glede na študijo iz leta 2018, ki je vključevala več kot 10000 ljudi, sposobnost telesa za delovanje upada, če spanec ni v razponu od sedem do osem ur. Raziskovalci so ugotovili, da verbalne sposobnosti, sposobnosti sklepanja in splošna sposobnost razmišljanja niso bile v polni zmogljivosti.

Potrebujete sedem do osem ur spanja na noč, da boste dosegli najboljše rezultate na področjih:

• komuniciranje
• načrtovanje
• odločanje


Kakšna je priporočena količina spanja?

Mnogi od nas ne spimo dovolj. Po podatkih Centra za nadzor in preprečevanje bolezni (CDC) več kot ena tretjina odraslih Američanov redno ne spi dovolj.

Priporočila National Sleep Foundation glede trajanja spanja za zdrave ljudi brez motenj spanja so naslednja:

• Novorojenčki: 14 do 17 ur
• Dojenčki: 12 do 15 ur
• Malčki: 11 do 14 ur
• Predšolski otroci: 10 do 13 ur
• Šoloobvezni otroci: 9 do 11 ur
• Najstniki: 8 do 10 ur
• Mladi odrasli: 7 do 9 ur
• Odrasli: 7 do 9 ur
• Starejši odrasli: 7 do 8 ur


Kakšni so simptomi premalo spanja?

Takojšnji simptomi pomanjkanja spanja so:

• prekomerna zaspanost
• zehanje
• pomanjkanje koncentracije
• razdražljivost
• dnevna utrujenost
• pozabljivost
• anksioznost

Bolj ko ste brez spanja, se simptomi poslabšajo. Lahko celo doživite halucinacije.


Zdravstvena tveganja zaradi pomanjkanja spanja

S pomanjkanjem spanja so povezana številna zdravstvena tveganja:

Delovanje možganov, podobno staranju. Študija iz leta 2018 je preučevala hudo pomanjkanje spanja (ne več kot štiri ure na noč). Raziskovalci so ugotovili, da je to povzročilo zmanjšanje sposobnosti razmišljanja, kar je enakovredno dodajanju starosti za skoraj osem let.
Tveganje za sladkorno bolezen. Študija iz leta 2005 je pokazala, da je premalo spanja (šest ur ali manj) povezano s povečanim tveganjem za sladkorno bolezen. S tem povečanim tveganjem je bilo povezano tudi preveč spanja (devet ur ali več).
Zgodnja smrt. Pregled in metaanaliza iz leta 2010 sta pokazala, da premalo spanja ponoči poveča tveganje za zgodnjo smrt.
Tveganje za možgansko kap ali srčno bolezen. Pregled 15 študij iz leta 2011 je pokazal, da imajo ljudje, ki spijo manj kot sedem ur na noč, veliko večje tveganje za možgansko kap ali srčno bolezen kot ljudje, ki spijo sedem do osem ur na noč.


Zakaj ne spimo dovolj?

Po podatkih Ameriške akademije za medicino spanja je pomanjkanje spanja običajno posledica dejavnikov:

Osnovna zdravstvena stanja. Trajna motnja spanja ali drugo stanje lahko moti spanec.
Vedenjsko povzročen sindrom nezadostnega spanja (ISS). To je medicinski izraz za odločitev o odložitvi spanja zaradi udeležbe v drugi dejavnosti, kot je gledanje televizije.
Zaposlitvene obveznosti. Dolge ali neredne ure lahko vplivajo na vaš urnik spanja. Nekateri ljudje lahko razvijejo motnjo spanja pri izmenskem delu.
Osebne obveznosti.


Zaključek

Spanje je ključnega pomena za dobro zdravje. Pomanjkanje spanja lahko povzroči zmanjšano delovanje možganov in dolgoročno večje tveganje za zdravstvene težave. Sem spadajo bolezni srca, možganska kap in sladkorna bolezen.

Vsako noč si prizadevajte spati sedem do osem ur. Da boste lažje spali, izvajajte dobro spalno higieno.


vir: https://www.healthline.com/health/is-5-hours-enough-sleep

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas