fbpx

6 najboljših čajev za spanje, ki vam pomagajo zaspati

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Malo stvari je tako pomirjujoče kot skodelica vročega čaja, še posebej pred spanjem. Nekatere vrste vam lahko pomagajo pri sprostitvi, upočasnitvi in ​​sprostitvi po dolgem dnevu.

Številne vrste zeliščnih čajev se že stoletja uporabljajo kot naravna zdravila za spanje, zahvaljujoč njihovi sposobnosti za boj proti nespečnosti, stresu in anksioznosti. Nekateri so bili celo raziskani zaradi njihovih lastnosti za spodbujanje spanja.

Ta članek raziskuje 6 najboljših čajev pred spanjem, s katerimi lahko ujamete Zzz.


1. Magnolijin čaj

Magnolijin čaj, narejen iz posušenega lubja, popkov in stebel rastline magnolije, se pogosto uporablja kot naravna pomoč pri spanju v številnih oblikah tradicionalne medicine.

Rastlina vsebuje honokiol in magnolol, dve spojini, ki imata sedativne učinke.

Čeprav raziskav na ljudeh ni, so nekatere starejše študije na živalih pokazale, da tako honokiol kot magnolol pomagata spodbujati spanje in zmanjšata nespečnost.

Po eni študiji pri ženskah, ki so pred kratkim rodile, je 3-tedensko pitje magnolijinega čaja bistveno izboljšalo depresijo in kakovost spanja v primerjavi s kontrolno skupino.

Kljub temu so potrebne novejše raziskave, da bi bolje ocenili, kako lahko čaj iz magnolije vpliva na spanje pri ljudeh.


2. Zeleni čaj z malo kofeina

Zeleni čaj je priljubljena vrsta čaja, ki je znana po posebnem okusu in koristih za zdravje.

Zanimivo je, da nekatere študije kažejo, da bi ta čaj lahko tudi izboljšal kakovost spanja in spopadanje z nespečnostjo.

Na primer, majhna študija pri 20 odraslih je pokazala, da je pitje zelenega čaja z nizko vsebnostjo kofeina povezano z izboljšano kakovostjo spanja, zmanjšanim stresom in zmanjšano utrujenostjo v primerjavi s pitjem navadnega zelenega čaja.

Druge raziskave kažejo, da je epigalokatehin-3-O-galat (EGCG), ki ga najdemo v zelenem čaju, morda ključen za sedativni učinek zelenega čaja.

Bodite prepričani, da izberete zeleni čaj z nizko vsebnostjo kofeina ali brez njega, če ga nameravate piti tik pred spanjem.


3. Kamilični čaj

Kamilični čaj je vrsta zeliščnega čaja z nežnim cvetličnim okusom in možnimi koristmi za zdravje.

Narejen je iz kamilice, rastline, ki se zaradi svojih pomirjevalnih učinkov pogosto uporablja za spodbujanje spanja.

V pregledu 12 študij je bilo ugotovljeno, da kamilica varno izboljša kakovost spanja, čeprav ni bistveno vplivala na nespečnost.

Druga študija je raziskala, kako je pitje kamiličnega čaja vplivalo na 80 žensk, ki so pred kratkim rodile in so imele slabo kakovost spanja.

V 2 tednih so poročale o manj simptomih, povezanih s težavami s spanjem, v primerjavi s kontrolno skupino. Vendar pa po 4 tednih ni bilo nobene razlike v simptomih med skupino, ki je pila čaj, in kontrolno skupino.

Ker pa so raziskave še vedno omejene, je potrebnih več študij, da bi razumeli, kako lahko kamilični čaj vpliva na spanje.


4. Sivkin čaj

Sivkin čaj pripravimo tako, da popke sivkinega cveta skuhamo v vodi in tako ustvarimo živahno vijoličen napitek z izrazitim okusom in aromo.

Ne samo, da se pogosto uživa kot pomirjujoč čaj pred spanjem, ampak tudi nekatere raziskave podpirajo, da lahko sivka spodbuja sprostitev in izboljša kakovost spanja.

Ena manjša študija je na primer pokazala, da so ženske, ki so pred kratkim rodile in so 2 tedna pile 1 skodelico (237 ml) sivkinega čaja na dan, občutile manjšo utrujenost kot kontrolna skupina.

Ena študija pri starejših odraslih je pokazala, da sivkin čaj učinkovito zmanjša simptome depresije in anksioznosti, ki lahko prispevata k nespečnosti.

Nekatere študije tudi kažejo, da lahko eterično olje sivke zmanjša tesnobo in izboljša spanec, čeprav ni jasno, ali te ugotovitve veljajo za sivkin čaj.

Končno je potrebnih še več raziskav.


5. Baldrijanov čaj

Baldrijan je vrsta cvetoče rastline, ki se uporablja kot zelišče ali dodatek.

Posušene korenine rastline se uporabljajo za pripravo baldrijanovega čaja, ki se včasih uporablja kot naravna pomoč pri spanju.

Čeprav ni jasno, kako korenina baldrijana deluje, se domneva, da zvišuje raven nevrotransmiterja, imenovanega gama-aminomaslena kislina (GABA), ki zmanjšuje tesnobo.

Čeprav nekaj študij kaže, da lahko korenina baldrijana pomaga pri zdravljenju anksioznosti, izboljša kakovost spanja in poveča občutek sproščenosti in umirjenosti, so posebne raziskave o učinkih baldrijanovega čaja omejene.

Čeprav nekateri ljudje morda ugotovijo, da baldrijanov čaj deluje zanje, so potrebne dodatne študije za boljše razumevanje njegovih učinkov.


6. Čaj iz pasijonke

Pasijonka, včasih imenovana tudi Passiflora ali Maypop, je rastlina, ki so jo že dolgo preučevali zaradi močnih zdravilnih lastnosti.

Izvleček pasijonke je na voljo v tinkturah in kapsulah ter se pogosto uporablja kot zeliščni dodatek.

Prav tako lahko skuhate sveže ali posušene liste rastline v čaj iz pasijonke.

Glede na pregled devetih študij bi lahko zeliščni pripravki iz pasijonke – vključno s čaji, sirupi in tinkturo – delovali kot naravno pomirjevalo in pomagali pri lajšanju tesnobe.

Druga starejša študija pri 41 ljudeh je pokazala, da je pitje 1 skodelice (237 ml) čaja iz pasijonke na dan 1 teden znatno izboljšalo subjektivno kakovost spanja v primerjavi s placebom. Vendar novejše raziskave teh ugotovitev niso ponovile.


Kaj je čaj za spanje?

Čaji pred spanjem so vrsta zeliščnega čaja, narejenega iz mešanice sestavin, ki vam pomagajo pri sprostitvi pred spanjem.

Za razliko od drugih vrst čaja so te pijače na splošno brez kofeina in vsebujejo spojine, ki lahko lajšajo stres in tesnobo ali spodbujajo občutek umirjenosti, kot so sivka, kamilica ali pasijonka.

Uživanje v skodelici zeliščnega čaja je lahko tudi varen, pomirjujoč in sproščujoč dodatek vaši rutini pred spanjem.

Pravzaprav sta vadba zdravih spalnih navad in vzpostavitev redne nočne rutine lahko koristna za izboljšanje kakovosti spanja in zdravljenje težav, kot je nespečnost.


Prednosti in slabosti pitja čajev za lažje spanje

Prednosti

• Skodelica čaja pred spanjem lahko pomaga ustvariti dobre spalne navade, ki jih možgani prepoznajo kot sprostitev pred spanjem.
• Mnogi menijo, da sta toplina in aroma čaja tolažilna in pomirjujoča.
• Nekateri čaji so varne in preproste možnosti, ki jih lahko poskusite, če imate težave s spanjem.

Slabosti

• Morda ne pomaga pri hudih primerih nespečnosti.
• Treba ga je obravnavati kot dodatno orodje za izboljšanje težav s spanjem, ne pa kot zdravilo za vse.
• Znanstvene raziskave o učinkovitosti čajev za spanje so mešane.
• Če ga spijete veliko in tik pred spancem, se lahko ponoči zbudite, da greste na stranišče.


Kdo naj pije čaj pred spanjem?

Čaj pred spanjem je lahko odličen dodatek k večerni rutini pred spanjem.

Lahko je še posebej koristen za ljudi, ki težko zaspijo ali se umirijo pred spanjem.

Vendar ne pozabite, da čaji pred spanjem morda ne bodo učinkoviti pri hudih primerih nespečnosti.

Poleg tega je treba čaj pred spanjem uporabljati skupaj z drugimi zdravimi navadami za boljši spanec, kot je nastavitev rednega večernega urnika in omejitev vnosa kofeina pred spanjem.

Nosečnice ali doječe ženske naj se posvetujejo z zdravnikom, preden dodajo čaj pred spanjem svoji večerni rutini, saj lahko nekatere sorte vsebujejo sestavine, ki niso priporočljive.

Tisti, ki jemljejo zdravila ali imajo osnovne zdravstvene težave, morajo biti previdni tudi pri uporabi čaja pred spanjem, da preprečijo škodljive učinke ali interakcije.


Pogosta vprašanja

Koliko časa pred spanjem naj pijem čaj?

Vzemite si dovolj časa za sedenje in uživanje v čaju ter dovolj časa za uporabo stranišča pred spanjem.

Splošno pravilo je, da poskusite zmanjšati vnos tekočine vsaj 2 uri pred spanjem.

To vam lahko pomaga preprečiti, da bi morali sredi noči na stranišče, zaradi česar bi lahko težko zaspali.

Ali so vsi čaji za spanje varni?

Medtem ko so čaji na splošno varen način za boj proti težavam s spanjem, nekatere vrste vsebujejo naravne dodatke, ki jih Uprava za hrano in zdravila (FDA) ne ureja.

Če jemljete zdravila, se pred uporabo katerega koli novega dodatka posvetujte z zdravnikom, saj lahko nekatere vrste medsebojno delujejo z zdravili na recept.

Podobno se posvetujte z zdravnikom, če ste noseči ali dojite. Ne samo, da je malo raziskav o varnosti nekaterih zeliščnih dodatkov med nosečnostjo, ampak lahko nekatere spojine negativno vplivajo na rast ploda ali spodbudijo prezgodnji porod.

Poleg tega ne pozabite, da obstajajo poročila o glavobolih, omotici in kožnih reakcijah po zaužitju nekaterih zelišč, vključno s korenino baldrijana.

Če se po zaužitju zeliščnega čaja pojavijo kakršni koli negativni stranski učinki, prenehajte z uporabo in se posvetujte z zdravnikom.

Koliko skodelic čaja moram popiti?

Količina čaja, ki bi jo morali popiti na dan, je odvisna od vaših osebnih želja.

Medtem ko je uživanje 1 skodelice (237 ml) pred spanjem dovolj za mnoge ljudi, lahko uživanje 2 – 3 skodelic (473 – 710 ml) čez dan pomaga drugim.

V idealnem primeru začnite z nižjo količino in jo počasi povečujte, da ocenite svojo toleranco in preprečite morebitne stranske učinke.

Ne pozabite, da lahko pitje več skodelic čaja poveča tveganje za nokturijo ali pogosto uriniranje ponoči, še posebej, če jih pijete pred spanjem.

Zato je morda koristno omejiti vnos tekočine za vsaj 2 uri pred spanjem in obiskati stranišče pred spanjem.

Ali bo čaj pred spanjem pomagal pri moji tesnobi?

Nekatere vrste čaja za spanje vsebujejo sestavine, ki lahko pomagajo zmanjšati tesnobo in spodbujajo sprostitev.

Na primer, čaj iz sivke, pasijonke in baldrijana pogosto najdemo v številnih čajnih mešanicah za spanje in vsi so bili raziskani glede njihove sposobnosti zmanjševanja tesnobe.

Ali mi bo čaj pred spanjem pomagal pri nespečnosti?

Čaj pred spanjem vam lahko pomaga pri sprostitvi pred spanjem ter zmanjša stres in tesnobo, kar bi lahko izboljšalo kakovost spanja.

Čeprav je čaj pred spanjem lahko koristen pri blagih težavah s spanjem, upoštevajte, da ga ne bi smeli obravnavati kot zdravilo za hudo nespečnost ali druge težave s spanjem.

Namesto tega poskusite spiti skodelico čaja pred spanjem kot del vaše nočne rutine in se prepričajte, da izvajate druge zdrave spalne navade, kot je redni urnik spanja, čim manjša uporaba elektronskih naprav pred spanjem in omejitev vnosa kofeina.


Zaključek

Zeliščni čaj je lahko preprost, pomirjujoč dodatek k vaši rutini pred spanjem. Mnoge vrste se pogosto uporabljajo kot naravna zdravila za spodbujanje sprostitve in spanja.

Pogosto so narejeni iz zelišč, ki vplivajo na določene nevrotransmiterje, da lahko izboljšajo kakovost spanja, zmanjšajo stres in tesnobo ter vam pomagajo hitreje zaspati.

Vendar so trenutni dokazi o njihovih koristih šibki in nedosledni. Poleg tega se je večina raziskav osredotočila na zelišča v obliki izvlečkov ali dodatkov in ne v obliki čaja. Zato je potrebnih več kakovostnih raziskav, da bi bolje razumeli, kako lahko zeliščni čaji izboljšajo spanec.

Ker lahko nekatera zelišča in dodatki medsebojno delujejo z zdravili, je najbolje, da se posvetujete z zdravnikom, preden dodate zeliščni čaj vaši dnevni prehrani.

Kljub temu, da se rezultati lahko razlikujejo od posameznika, je morda vredno dodati te čaje k vaši nočni rutini, da se boste pred spanjem lažje sprostili.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/teas-that-help-you-sleep

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas