fbpx

Kako spanje krepi vaš imunski sistem

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Če potrebujete še en razlog za dober spanec, je to morda to.

Spanje pomaga imunskemu sistemu.

Številne študije so poročale o prednostih dobrega spanca, zdaj pa so raziskovalci iz Nemčije ugotovili, da dober spanec izboljša imunske celice, znane kot celice T.

“Celice T so vrsta … imunskih celic, ki se borijo proti intracelularnim patogenom, na primer celicam, okuženim z virusom, kot so gripa, HIV, herpes in rakave celice,” je povedal dr. Stoyan Dimitrov, raziskovalec na Univerzi v Tübingenu in avtor študije.

Študija je odkrila nov mehanizem, s katerim lahko spanje pomaga imunskemu sistemu.

“Pokazali smo, da stresna hormona adrenalin in noradrenalin (znana tudi kot epinefrin in norepinefrin) ter provnetne molekule prostaglandini zavirajo lepljivost razreda adhezijskih molekul, imenovanih integrini,” je dejal dr. Dimitrov. »Ker so med spanjem ravni adrenalina, noradrenalina in prostaglandinov nizke, je lepljivost integrinov močnejša. Ta lepljivost je pomembna, ker morajo celice T priti v neposreden stik z njimi, da lahko uničijo z virusom okužene celice ali rakave celice, in znano je, da lepljivost integrina spodbuja ta stik.«


Pomen celic T

Celice T igrajo pomembno vlogo v imunskem sistemu telesa.

Ko celice v telesu prepoznajo virusno okuženo celico, aktivirajo integrine, lepljivo vrsto beljakovine, ki jim nato omogoči, da se pritrdijo na okužene celice in jih uničijo.

Raziskovalci so primerjali celice T zdravih prostovoljcev, ki so spali ali ostali budni celo noč.

Ugotovili so, da so pri udeležencih študije, ki so spali, njihove celice T pokazale višjo stopnjo aktivacije integrina kot v celicah T tistih, ki so bili budni čez noč.

Ugotovitve kažejo, da lahko spanje izboljša delovanje celic T. Pri ljudeh, ki slabo spijo, lahko stresni hormoni zavirajo sposobnost celic T, da delujejo tako učinkovito.

»Nivo stresnih hormonov upada, ko telo spi. Visoke ravni teh snovi lahko zmanjšajo učinkovitost T-celičnega imunskega odziva za ubijanje patogenov,« je dejal Dimitrov.


Pomen spanja

Odrasli potrebujejo vsaj sedem ur spanja vsako noč za boljše zdravje in dobro počutje.

Leta 2016 je Center za nadzor in preprečevanje bolezni ugotovil, da več kot ena tretjina Američanov ne spi dovolj.

Kimberley Hardin, dr. med., direktorica štipendijskega programa za medicino spanja na kalifornijski univerzi Davis, pravi, da je za veliko ljudi dobro spanje samoumevno.

»Ljudje podcenjujejo pomen spanja in manj kot sedem ur na noč redno ima negativne učinke. V bistvu ustvari stanje boja ali bega s povečanimi stresnimi hormoni in sproščanjem adrenalina,« je povedala za Healthline.

“Spanje je kot karkoli drugega v telesu,” je dejala dr. Hardin. »To je naravno stanje in zanj je treba skrbeti, da smo zdravi. Zaradi spanca se morate počutiti osveženi, ne pa omamljeni in naporni. Realna pričakovanja so bistvena. In spanec se s staranjem spreminja, zato se morda ne boste počutili tako spočiti kot v mladosti.«

Redno manj kot pet ur spanja na noč je povezano z večjo umrljivostjo, manj kot sedem ur spanja tri noči zapored pa ima na telo enak učinek kot če bi izgubili eno polno noč.

In slabo spanje ima lahko tako kratkoročne kot dolgoročne zdravstvene posledice.

“Slab spanec lahko med drugim povzroči dolgotrajne težave z razpoloženjem, spominom in krvnim sladkorjem,” je za Healthline povedala dr. Suzanne Stevens, spalna nevrologinja na zdravstvenem sistemu Univerze v Kansasu. »Kratkoročne posledice slabega spanca lahko vključujejo zaspanost, slabo presojo, prometne nesreče, slabo voljo, težave s spominom, napake na delovnem mestu in drugo. Kronično slabo spanje ne vpliva le na sposobnost dobrega delovanja naslednji dan, ampak se pomanjkanje spanja poveča, zato daljši spanec ni dober.«

V telesu lahko kronično slab spanec povzroča težave.

Slabo spanje lahko poveča vnetje, krvni pritisk, inzulinsko rezistenco, kortizol, povečanje telesne mase in srčno-žilne bolezni ter zmanjša uravnavanje krvnega sladkorja.

Dober spanec naj bi tudi varoval pred boleznimi srca. Študija iz leta 2019 na miših je odkrila povezavo med možgani, kostnim mozgom in krvnimi žilami, ki ščiti pred otrdelostjo arterij. Ta mehanizem je potekal le pri miših, ki so imele kakovosten spanec.

Raziskovalci upajo, da bo razumevanje povezave med spanjem in zdravjem srca in ožilja utrlo pot novim možnostim zdravljenja.


Zakaj ljudje ne spijo dovolj

Kljub številnim študijam, ki dokazujejo negativne vplive slabega spanca na zdravje, strokovnjaki pravijo, da veliko ljudi še vedno ne daje prednost dovolj spanja.

“Ljudje morajo pošteno razmisliti o količini spanca, ki ga imajo, saj je veliko težav povzročenih prostovoljno, zato se morajo le odločiti, da bodo dali prednost zadostnemu nočnemu spancu,”, je povedal Eric Olson, MD, pulmolog in specialist za medicino spanja na kliniki Mayo v Rochesterju v Minnesoti.

Ključno je imeti udobno, temno, hladno okolje v spalnici in odstraniti motnje zaradi elektronskih naprav, hišnih ljubljenčkov ali smrčajočega partnerja v postelji,« je dejal. »In vadba lahko spodbuja boljšo kakovost spanja. Pomemben je tudi nadzor količine alkohola in kofeina, ki ga zaužijete.«

“Dober spanec mora biti prednostna naloga, ker se v naših svetovih toliko dogaja,” je dejal dr. Olson, “da se to preprosto ne bo zgodilo, razen če se zavestno odločite, da si boste vzeli dovolj časa za spanje.”


Zaključek

Raziskovalci pravijo, da dober spanec lahko okrepi vaš imunski sistem.

V nedavni študiji znanstveniki pravijo, da so odkrili, da lahko kakovosten spanec okrepi celice T v telesu, ki se borijo proti okužbam.

Dober spanec to doseže tako, da poveča sposobnost celic T, da se oprimejo in uničijo celice, okužene z virusi in drugimi patogeni.

Raziskovalci pravijo, da so s slabim spanjem povezane kratkoročne in dolgoročne zdravstvene težave.


vir: https://www.healthline.com/health-news/how-sleep-bolsters-your-immune-system

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas