fbpx

Odmerjanje korenine baldrijana za spanje in proti tesnobi

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav


Pregled

Če ste bili anksiozni ali imate težave s spanjem, ste verjetno pomislili, da bi za olajšanje poskusili uporabiti zeliščno zdravilo.

Baldrijanova korenina je pogosta sestavina prehranskih dopolnil. Zagovorniki trdijo, da zdravi nespečnost in živčno napetost, ki jo povzroča tesnoba. Baldrijan se že stoletja uporablja kot zeliščno zdravilo.

Uporabljali so ga v stari Grčiji in Rimu za lajšanje:

• nespečnosti
• živčnosti
• tresenja
• glavobolov
• stresa

Morda je to ravno tisto, kar potrebujete, da se končno dobro naspite. Danes je na trgu več izdelkov s korenino baldrijana. Toda količina korenine baldrijana v vsaki kapsuli se zelo razlikuje.

Tukaj je več informacij o priporočenem odmerjanju korenine baldrijana in njenih potencialnih koristih za zdravje.


Kaj je korenina baldrijana?

Baldrijan je trajnica z znanstvenim imenom Valeriana officinalis. Rastlina raste divje na travnikih po vsej Severni Ameriki, Aziji in Evropi.

Poleti daje bele, vijolične ali rožnate cvetove. Zeliščni pripravki so običajno narejeni iz korenine te rastline.


Kako deluje korenina baldrijana?

Raziskovalci niso prepričani, kako korenina baldrijana deluje pri lajšanju nespečnosti in tesnobe. Menijo, da subtilno poveča raven kemične snovi, znane kot gama aminomaslena kislina (GABA) v možganih. GABA prispeva k pomirjujočemu učinku na telo.

Običajna zdravila na recept za anksioznost, kot sta alprazolam (Xanax) in diazepam (Valium), prav tako povečajo raven GABA v možganih.


Priporočeni odmerek korenine baldrijana za spanje

Nespečnost, nezmožnost zaspati ali ostati v spancu, prizadene približno eno tretjino vseh odraslih vsaj enkrat v življenju. Lahko močno vpliva na vaše počutje in vsakdanje življenje.

Na podlagi razpoložljivih raziskav vzemite 300 do 600 miligramov (mg) korenine baldrijana 30 minut do dve uri pred spanjem. To je najboljše za nespečnost ali težave s spanjem. Za čaj namočite 2 do 3 g posušene zeliščne korenine baldrijana v 1 skodelico vroče vode za 10 do 15 minut.

Zdi se, da korenina baldrijana najbolje deluje po rednem jemanju dva ali več tednov. Ne jemljite baldrijanove korenine več kot mesec dni, ne da bi se posvetovali z zdravnikom.


Priporočeni odmerek za anksioznost

Za anksioznost vzemite 120 do 200 mg trikrat na dan. Vaš zadnji odmerek korenine baldrijana naj bo tik pred spanjem.

Priporočeni odmerek za anksioznost je na splošno nižji od odmerka za nespečnost. To je zato, ker lahko jemanje velikih odmerkov korenine baldrijana čez dan povzroči dnevno zaspanost.

Če ste čez dan zaspani, vam bo morda težko sodelovati pri običajnih dnevnih dejavnostih.


Ali je jemanje korenine baldrijana učinkovito pri tesnobi in za lažje spanje?

Opravljenih je bilo veliko majhnih kliničnih študij, da bi preverili učinkovitost in varnost korenine baldrijana za spanje. Rezultati so bili mešani: v s placebom nadzorovani študiji iz leta 2009 so na primer ženske z nespečnostjo dva tedna jemale 300 mg izvlečka baldrijana 30 minut pred spanjem.

Ženske niso poročale o bistvenih izboljšavah v začetku ali kakovosti spanja. Podobno je pregled 37 študij pokazal, da večina kliničnih preskušanj korenine baldrijana ni pokazala razlik med korenino baldrijana in placebom glede spanja. Te študije so bile narejene pri zdravih posameznikih in ljudeh z nespečnostjo.

Toda Nacionalni inštitut za zdravje (NIH) opisuje staro študijo, ki kaže, da je 400 mg izvlečka korenine baldrijana znatno izboljšalo spanec v primerjavi s placebom pri 128 zdravih prostovoljcih.

Udeleženci so poročali o izboljšavah v času, potrebnem za zaspanje, kakovosti spanca in številu prebujanj sredi noči.

NIH je opazil tudi, da so se v kliničnem preizkušanju, v katerem je 121 ljudi z nespečnostjo, ki so jemali 600 mg posušene korenine baldrijana, zmanjšali simptomi nespečnosti v primerjavi s placebom po 28 dneh zdravljenja.

Raziskave o uporabi korenine baldrijana pri zdravljenju anksioznosti so nekoliko pomanjkljive. Ena manjša študija iz leta 2002 pri 36 bolnikih z generalizirano anksiozno motnjo je pokazala, da je 50 mg izvlečka korenine baldrijana, ki so ga dajali trikrat na dan štiri tedne, znatno zmanjšalo anksioznost v primerjavi s placebom. Druge študije anksioznosti so uporabile nekoliko višje odmerke.


Ali je korenina baldrijana varna?

Ameriška agencija za hrano in zdravila (FDA) označuje korenino baldrijana kot “splošno priznano kot varno”, vendar so kljub temu poročali o blagih stranskih učinkih.

Možni neželeni učinki vključujejo:

• glavobol
• omotico
• želodčne težave
• nemir

Tako kot pri večini zeliščnih izdelkov in dodatkov v Združenih državah FDA izdelkov iz korenine baldrijana ne ureja dobro. Baldrijanova korenina lahko povzroči zaspanost, zato po zaužitju ne vozite in ne upravljajte strojev.


Kdo ne bi smel jemati korenine baldrijana?

Čeprav korenina baldrijana na splošno velja za varno, je ne smejo jemati naslednji ljudje:

Ženske, ki so noseče ali dojijo. Tveganje za otroka v razvoju ni bilo ovrednoteno, čeprav je študija iz leta 2007 na podganah pokazala, da korenina baldrijana najverjetneje ne vpliva na otroka v razvoju.
Otroci, mlajši od 3 let. Varnost korenine baldrijana ni bila testirana pri otrocih, mlajših od 3 let.

Ne kombinirajte korenine baldrijana z alkoholom, drugimi sredstvi za spanje ali antidepresivi.

Izogibajte se tudi kombiniranju s sedativi, kot so barbiturati (npr. fenobarbital, sekobarbital) in benzodiazepini (npr. Xanax, Valium, Ativan). Baldrijanova korenina deluje tudi pomirjevalno, učinek pa lahko povzroči odvisnost.

Če jemljete kakršna koli zdravila, se posvetujte z zdravnikom, ali je varno jemati korenino baldrijana. Korenina baldrijana lahko poveča tudi učinke anestezije. Če nameravate na operacijo, obvestite zdravnika in anesteziologa, da jemljete korenino baldrijana.


Naslednji koraki

Korenina baldrijana v prahu je na voljo v obliki kapsul in tablet ter čaja. Korenino baldrijana lahko preprosto kupite na spletu ali v lekarnah.

Preden vzamete korenino baldrijana, obvezno preberite oznake izdelkov in navodila. Nekateri izdelki vsebujejo odmerke korenine baldrijana, ki so višji od zgoraj navedenih priporočenih količin. Ne pozabite pa, da standardnega odmerka korenine baldrijana ni.

Čeprav je še vedno varno, ni jasno, ali so za učinek potrebni višji odmerki. NIH je opazil eno zastarelo študijo, ki je ugotovila, da jemanje 900 mg korenine baldrijana ponoči lahko dejansko poveča zaspanost in povzroči “učinek mačka” naslednje jutro.

Vprašajte svojega zdravnika, če niste prepričani o odmerku, ki ga morate jemati.

Baldrijanova korenina vam lahko povzroči zaspanost. Po zaužitju korenine baldrijana ne vozite ali upravljajte težkih strojev. Najboljši čas za jemanje korenine baldrijana za spanje je tik pred spanjem.

Zeliščna zdravila niso vedno rešitev za težave s spanjem in tesnobo. Obiščite svojega zdravnika, če vaša nespečnost, tesnoba/živčnost ali stres ne prenehajo. Morda imate osnovno bolezen, kot je apneja v spanju, ali psihološko motnjo, ki zahteva oceno.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/valerian-root

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas