fbpx

Posušeno sadje: dobro ali slabo?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Informacije o suhem sadju so si zelo nasprotujoče.

Nekateri pravijo, je suho sadje hranljiv in zdrav prigrizek, medtem ko drugi trdijo, da ni nič boljši od sladkarij.

To je podroben članek o suhem sadju in o tem, kako lahko vpliva na vaše zdravje.


Kaj je suho sadje?

Suho sadje je sadje, ki mu je s sušenjem odstranjena skoraj vsa vsebnost vode.

Plod se med tem procesom skrči in postane majhen, energijsko bogat posušen sadež.

Rozine so najpogostejše vrste, sledijo jim datlji, suhe slive, fige in marelice.

Na voljo so tudi druge vrste suhega sadja, včasih v kandirani obliki (posladkano). Sem spadajo mango, ananas, brusnice, banane in jabolka.

Posušeno sadje je mogoče ohraniti veliko dlje kot sveže sadje in je lahko priročen prigrizek, zlasti na dolgih potovanjih, kjer hlajenje ni na voljo.


Posušeno sadje je polno mikrohranil, vlaknin in antioksidantov

Posušeno sadje je zelo hranljivo.

En kos suhega sadja vsebuje približno enako količino hranil kot sveže sadje, vendar zgoščeno v veliko manjši embalaži.

Po masi suho sadje vsebuje do 3.5-krat več vlaknin, vitaminov in mineralov kot sveže sadje.

Zato lahko ena porcija zagotovi velik odstotek priporočenega dnevnega vnosa številnih vitaminov in mineralov, kot je folat.

Vendar pa obstaja nekaj izjem. Na primer, pri sušenju sadja se vsebnost vitamina C znatno zmanjša.

Suho sadje na splošno vsebuje veliko vlaknin in je odličen vir antioksidantov, predvsem polifenolov.

Polifenolni antioksidanti so povezani s koristmi za zdravje, kot so izboljšan pretok krvi, boljše prebavno zdravje, zmanjšana oksidativna škoda in zmanjšano tveganje za številne bolezni.


Učinki suhega sadja na zdravje

Več študij je pokazalo, da imajo ljudje, ki jedo suho sadje, manjšo težo in zaužijejo več hranilnih snovi v primerjavi s posamezniki, ki ne jedo suhega sadja.

Vendar so bile te študije opazovalne narave, zato ne morejo dokazati, da je suho sadje povzročilo izboljšave.

Posušeno sadje je tudi dober vir številnih rastlinskih spojin, vključno z močnimi antioksidanti.


Rozine lahko zmanjšajo tveganje za nekatere bolezni

Rozine so posušeno grozdje.

Polne so vlaknin, kalija in različnih rastlinskih spojin, ki spodbujajo zdravje.

Imajo nizek do srednji glikemični indeks in nizek insulinski indeks.

To pomeni, da rozine po obroku ne bi smele povzročiti večjih skokov krvnega sladkorja ali ravni insulina.

Študije kažejo, da lahko uživanje rozin povzroči:

• Nižji krvni pritisk.
• Izboljšanje nadzora krvnega sladkorja.
• Zmanjšanje vnetnih markerjev in holesterola v krvi.
• Povečanje občutka polnosti.

Vsi ti dejavniki naj bi prispevali k zmanjšanemu tveganju za razvoj sladkorne bolezni tipa 2 in bolezni srca.


Suhe slive so naravno odvajalo in lahko pomagajo v boju proti boleznim

So zelo hranljive, saj so bogate z vlakninami, kalijem, betakarotenom (vitamin A) in vitaminom K.

Znane so po svojih naravnih odvajalnih učinkih.

To je posledica visoke vsebnosti vlaknin in sladkornega alkohola, imenovanega sorbitol, ki ga naravno najdemo v nekaterih sadjih.

Dokazano je, da uživanje suhih sliv pomaga izboljšati pogostost in konsistenco blata. Suhe slive veljajo za celo bolj učinkovite pri lajšanju zaprtja kot psilium, ki je še eno pogosto zdravilo.

Kot odličen vir antioksidantov lahko suhe slive zavirajo oksidacijo holesterola LDL in pomagajo pri preprečevanju bolezni srca in raka.

Suhe slive so bogate tudi z mineralom, imenovanim bor, ki lahko pomaga pri boju proti osteoporozi.

Poleg tega so suhe slive zelo nasitne in ne bi smele povzročati hitrih skokov ravni sladkorja v krvi.


Datlji lahko koristijo nosečnosti in pomagajo preprečiti številne bolezni

Datlji so neverjetno sladki. So odličen vir vlaknin, kalija, železa in številnih rastlinskih spojin.

Od vsega suhega sadja so eden najbogatejših virov antioksidantov, ki prispevajo k zmanjšanju oksidativne škode v telesu.

Datlji imajo nizek glikemični indeks, kar pomeni, da njihovo uživanje ne bi smelo povzročiti večjih skokov krvnega sladkorja.

Uživanje datljev so preučevali tudi v povezavi z nosečnostjo in porodom.

Redno uživanje datljev v zadnjih nekaj tednih nosečnosti lahko pomaga olajšati širjenje materničnega vratu in zmanjša potrebo po sproženem porodu.

V eni študiji so ženske jedle datlje v zadnjih nekaj tednih nosečnosti. Samo 4 % žensk, ki so uživale datlje, je potrebovalo induciran porod, v primerjavi z 21 % tistih, ki niso uživale datljev.

Datlji so prav tako pokazali obetavne rezultate v študijah na živalih in v epruveti kot zdravilo za neplodnost pri moških, vendar študij na ljudeh na tej točki manjka.


Izogibajte se suhemu sadju z dodanim sladkorjem (kandirano sadje)

Da je suho sadje še bolj sladko in privlačno, ga pred sušenjem prelijemo s sladkorjem ali sirupom.

Posušeno sadje z dodanim sladkorjem imenujemo tudi “kandirano” sadje.

Večkrat se je izkazalo, da ima dodan sladkor škodljive učinke na zdravje, povečuje tveganje za debelost, bolezni srca in celo raka.

Da bi se izognili suhemu sadju, ki vsebuje dodan sladkor, je zelo pomembno, da preberete sestavine in informacije o hranilni vrednosti na embalaži.


Posušeno sadje lahko vsebuje tudi sulfite in je lahko onesnaženo z glivicami in toksini

Nekateri proizvajalci posušenemu sadju dodajajo konzervanse, imenovane sulfite.

Tako je posušeno sadje bolj privlačno, saj sadje ohrani in prepreči razbarvanje.

To velja predvsem za živo obarvano sadje, kot so marelice in rozine.

Nekateri posamezniki so lahko občutljivi na sulfite in lahko po zaužitju doživijo želodčne krče, kožne izpuščaje in napade astme. Da bi se izognili sulfitom, izberite suho sadje, ki je rjavo ali sivkasto in ne svetlo obarvano.

Posušeno sadje, ki je nepravilno shranjeno in z njim ravnano, je lahko tudi kontaminirano z glivami, aflatoksini in drugimi strupenimi spojinami.


Zaključek

Tako kot pri mnogih drugih živilih ima tudi suho sadje dobre in slabe strani.

Posušeno sadje lahko poveča vaš vnos vlaknin in hranilnih snovi ter oskrbi vaše telo z velikimi količinami antioksidantov.

Vsebujejo pa tudi veliko sladkorja in kalorij ter lahko povzroči težave, če jih zaužijemo prekomerno.

Zato je treba suho sadje uživati ​​le v majhnih količinah, po možnosti skupaj z drugimi hranljivimi živili.

Ne smemo jih jesti na pest, saj je iz suhega sadja zelo enostavno pojesti preveč kalorij.

Poleg tega je to hrana z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov, zaradi česar niso primerni za dieto z malo ogljikovimi hidrati.

Na koncu dneva suho sadje še zdaleč ni popolno, je pa zagotovo veliko bolj zdrav in hranljiv prigrizek kot čips ali druga predelana nezdrava hrana.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/dried-fruit-good-or-bad

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas