fbpx

Ali je pica zdrava? Prehranski nasveti za ljubitelje pice

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Pica je priljubljena hrana mnogih ljudi po vsem svetu.

Kombinacija slastne skorje, sladke paradižnikove omake in slanega sira mocarela bo zagotovo ugajala tudi najbolj izbirčnim jedcem.

Vendar pa je običajno označena kot nezdrava, saj lahko vsebuje veliko kalorij, natrija in ogljikovih hidratov.

Ta članek obravnava prehransko vrednost najbolj priljubljenih vrst pice in ponuja nasvete, kako jo narediti bolj zdravo.


Prehranska razčlenitev

Hranilna vrednost pice se lahko zelo razlikuje glede na vrsto.

Vendar pa so lahko nekatere sorte polne nezdravih sestavin.

Zamrznjena pica

Zamrznjene pice, ki so pogosto stalnica prehrane študentov in zaposlenih družin, so priljubljena izbira obrokov za mnoge ljudi.

Čeprav obstajajo izjeme, večina vsebuje veliko kalorij, sladkorja in natrija.

Običajno so visoko predelane in vsebujejo umetne konzervanse, dodan sladkor in nezdrave maščobe.

Na primer, ena porcija (1/4 pice) zamrznjene pice Red Baron Classic Crust Pepperoni vsebuje:

Kalorije: 380
Maščobe: 18 gramov
Ogljikovi hidrati: 39 gramov
Sladkor: 8 gramov
Natrij: 810 mg — 34 % referenčnega dnevnega vnosa (PDV)

Izbira dodatkov, kot so klobase, dodatni sir in drugi visokokalorični izdelki, lahko poveča vsebnost kalorij, medtem ko se lahko z francoskim kruhom in sortam s polnjeno skorjo nabere še več le-teh.

Sveže pripravljena pica iz picerije

Tako kot zamrznjene pice se tudi tiste, narejene v piceriji, lahko razlikujejo glede sestavin in načinov priprave.

Čeprav hranilna vrednost pice iz picerije ni vedno navedena, nekatere verige picerij potrošnikom dajo na voljo podatke o hranilni vrednosti.

Sveže pripravljene pice pogosto vsebujejo bolj zdrave sestavine kot bolj predelane pice, ki jih prodajajo v trgovinah in restavracijah s hitro prehrano.

Večina picerij pripravlja testo iz nič iz preprostih sestavin, kot sta oljčno olje in pšenična moka.

Odvisno od restavracije, nekateri uporabljajo domače omake brez dodanega sladkorja, sveže sire in druge zdrave prelive ter dodatke.

Vendar pa ne glede na to, ali izberete zamrznjeno ali svežo pico, je lahko uporaba dodatkov nezdrava, zato bodite previdni pri izbiri, ko jeste zunaj.

Pica kot hitra prehrana

Pica, ki jo prodajajo v restavracijah s hitro prehrano in trgovinah, je med najbolj nezdravimi izbirami.

Običajno vsebuje največ kalorij, nezdravih maščob, ogljikovih hidratov in natrija.

Ena velika rezina (167 gramov) Pizza Hut Pepperoni Lovers Pizza zagotavlja:

Kalorije: 460
Maščoba: 26 gramov
Ogljikovi hidrati: 37 gramov
Sladkor: 1 gram
Natrij: 900 mg — 38 % PDV

Poleg tega pice kot hitra prehrana običajno vsebujejo več sestavin kot sveže pripravljene, vključno z mononatrijevim glutamatom (MSG), umetnimi barvili in koruznim sirupom z visoko vsebnostjo fruktoze – vse to lahko negativno vpliva na vaše zdravje.

Pogosto so tudi polne natrija, zaradi česar so slaba izbira za tiste, ki so občutljivi na sol.


Ali je pica zdrava izbira?

Čeprav so nekatere vrste pice nezdrave, so lahko druge manj predelane vrste hranljive.

Lahko vsebuje nezdrave sestavine

Tako kot vsa živila imajo bolj predelane vrste pic pogosto več nezdravih sestavin kot tiste, narejene iz nič.

Zamrznjene pice in pice kot del hitre prehrane lahko vsebujejo sestavine, kot so konzervansi, barvila in nezdrave maščobe.

Vendar so vse pice, ne glede na to, kako so pripravljene, običajno narejene iz rafinirane pšenične moke.

Ta vrsta moke vsebuje malo vlaknin in je zato manj nasitna kot polnozrnata moka.

Uživanje izdelkov iz rafiniranih zrn – kot so že pripravljene jedi, kot je pica – je bilo povezano s povečanjem telesne mase.

Študija, v kateri je sodelovalo 1352 ljudi, je pokazala, da imajo ljudje, ki dnevno zaužijejo več kot 70 gramov že pripravljenih izdelkov, kot je pica, večjo verjetnost, da bodo imeli več trebušne maščobe kot tisti, ki dnevno zaužijejo manj kot 70 gramov.

Nekatere vrste vsebujejo veliko kalorij, ogljikovih hidratov, natrija in sladkorja

Večina vrst pic vsebuje veliko kalorij in natrija, saj so običajno obložene s sirom, slanim mesom in drugimi visokokaloričnimi prelivi in dodatki.

Poleg tega nekatere pice vsebujejo dodan sladkor v skorji, določene prelive in omake.

Pravzaprav ena porcija (1/4 pice) pice Red Baron Barbecue Chicken vsebuje neverjetnih 21 gramov (4 čajne žličke) sladkorja.

Dokazano je, da redno uživanje rafinirane hrane, bogate z dodanim sladkorjem, poveča tveganje za kronične bolezni, kot so debelost in bolezni srca.

Še več, izbira polnjene skorjice bo povečala vsebnost ogljikovih hidratov in skupno vsebnost kalorij v vašem kosu pice.

Čeprav občasno uživanje v kosu instant ali zamrznjene pice najverjetneje ne bo vplivalo na vašo težo, lahko redno uživanje teh izdelkov povzroči povečanje telesne mase in lahko poveča tveganje za kronične zdravstvene težave.

Nekateri recepti so lahko zdravi

Medtem ko ima veliko vrst pic veliko kalorij, maščob in natrija, so lahko tiste, narejene iz svežih celih sestavin, dobra izbira.

Tradicionalna pica je razmeroma preprosta hrana, pripravljena iz moke, kvasa, vode, soli, olja, paradižnikove omake in svežega sira.

Pica, narejena iz nič s temi omejenimi sestavinami, je lahko precej zdrava.

Ko pripravljate domačo pico, lahko vsebnost hranilnih snovi povečate z dodajanjem prelivov, bogatih s hranili, kot je zelenjava, ali zdravih virov beljakovin, kot je piščanec na žaru.

Številne verige picerij ponujajo polnozrnate skorje in skorje brez glutena ter zdrave dodatke, kot je sveža zelenjava ali zelišča.


Zdravi nasveti

Uživanje v svoji najljubši hrani občasno je ključna sestavina vsakega zdravega načrta prehranjevanja.

Čeprav je v redu občasno pojesti kos zamrznjene pice ali tiste iz picerije, je najbolje, da omejite uživanje na največ nekajkrat na mesec.

Vendar pa za prave ljubitelje pice, ki želijo to hrano uživati ​​pogosteje, obstajajo načini, kako narediti to sirasto jed veliko bolj zdravo.

Naredite svojo

Ko kupite zamrznjeno pico ali pico v lokalu s hitro prehrano, nimate nadzora nad tem, kaj je v receptu.

Če jo sami pripravite, se lahko odločite, kaj gre v vaš obrok in kaj ostane izven njega.

Izdelava lastne skorje s koristnimi sestavinami, kot je polnozrnata moka ali moka brez glutena, lahko poveča vsebnost vlaknin.

Lahko se celo odločite za pripravo brezzrnate skorje z moko iz cvetače ali orehov.

Svojo podlago prelijte z nesladkano omako, visokokakovostnim sirom in zdravimi dodatki, kot so paprika, sušeni paradižniki, brokoli, rukola, piščanec, česen ali gobe.

Izberite cele sestavine

Ko pripravljate domačo pico ali jo kupujete, izberite izdelke, ki vsebujejo cele sestavine.

Oglejte si sezname sestavin izdelkov in kupujte le izdelke, ki vsebujejo polnovredne živilske sestavine.

Namesto da kupite že pripravljeno testo, se raje odločite za pripravo lastne pice z domačo skorjico in hranljivimi prelivi.

Vadite nadzor porcij

Prenajedanje katere koli hrane – ne glede na to, ali je zdrava izbira ali ne – lahko prispeva k povečanju telesne teže.

Zato je nadzorovanje porcij ključnega pomena za splošno zdravje.

To je še posebej pomembno pri uživanju hrane, ki se je zlahka prenajedemo, kot je npr. sladoled, kruh, torta in pica.

Ne glede na to, ali jeste sveže pripravljeno pico ali že pripravljen kos, je nadzor nad porcijami odličen način za preprečevanje prekomernega vnosa kalorij.

Ko naročate pico za s seboj, si porcijo postrezite in jejte s krožnika, ne iz škatle.

Poskusite se nahraniti z zeleno solato, bogato z vlakninami, preden uživate v kosu vaše najljubše pice za bolj uravnotežen obrok.

Drugi zdravi nasveti

Tukaj je nekaj drugih preprostih načinov, kako narediti pico bolj zdravo:

Kup zelenjave: Vrhunska domača pica ali tista za s seboj s kuhano ali svežo zelenjavo za povečanje vsebnosti vlaknin, vitaminov, mineralov in antioksidantov v vašem obroku.
Izogibajte se predelanemu mesu: Zamenjajte predelano meso, kot je slanina, z bolj zdravim virom beljakovin, kot je piščanec na žaru.
Izberite polnozrnate izdelke: izberite polnozrnate skorje, da povečate vsebnost vlaknin.
Izberite omako brez dodanega sladkorja: izberite znamke, ki ne vsebujejo dodanega sladkorja, da bo vsebnost le-tega čim manjša.
Izogibajte se visokokaloričnim jedem: naročite tanko skorjico čez globok krožnik ali polnjeno skorjico, da boste imeli pod nadzorom skupni vnos kalorij in ogljikovih hidratov.
Režite manjše kose: ko si režete kos pice, upoštevajte nadzor nad porcijami in se izogibajte prevelikim porcijam.
Preizkusite različne recepte: Preizkusite recepte na osnovi zelenjave in žitaric, ki uporabljajo sestavine, kot so gobe portabella, cvetača in kvinoja, za ustvarjanje hranljive skorje.


Zaključek

Pica ni samo okusna, ampak je lahko tudi zdrava izbira obroka, če dobro razmislimo o njeni pripravi.

Čeprav imajo številne zamrznjene in instant različice veliko kalorij, maščob, natrija in drugih nezdravih sestavin, je pico mogoče narediti bolj zdravo.

Nadzorovanje porcij, izbiranje izdelkov z omejenimi sestavinami, dodajanje zdravih prelivov ter dodatkov in priprava doma so nekatere možnosti za ljubitelje zdrave pice.

Upoštevajte, da je dieta s polnovrednimi živili najboljša za splošno zdravje, vendar je prav, da občasno uživate v svoji najljubši hrani – tudi če ni najbolj hranljiva izbira.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/is-pizza-healthy

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas