fbpx

Je juha zdrava in katere vrste so najboljše?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Če ste razpoloženi za zdravo udobno hrano ali samo hrepenite po toplem obroku, potem je juha morda točno to, kar potrebujete.

Uživanje v skledi juhe je lahko preprost, hiter in okusen način, da svoji prehrani dodate več hranil.

Čeprav je morda zelo vsestranska in okusna jed, niso vse juhe tako zdrave, kot bi si mislili.

Ta članek raziskuje, zakaj je juha zdrava, pregleduje zdravstvene koristi uživanja juhe in podrobno raziskuje nekaj različnih vrst.


Zakaj je juha zdrava?

Če je juha pripravljena s pravimi sestavinami, je lahko resnično zdrava jed s številnimi prehranskimi koristmi.

Na primer, obroki, pripravljeni s kostnimi, zelenjavnimi ali mesnimi juhami, zagotavljajo vitamine, minerale in hranila, kot je kolagen.

Zagotavljajo tudi odličen okus, hkrati pa ohranjajo čim manj dodanih maščob in kalorij.

Poleg tega je uživanje juhe enostaven in okusen način za povečanje vnosa zelenjave.

Visoki vnosi zelenjave so povezani z zmanjšanim tveganjem za pridobivanje telesne teže, kar je dejavnik tveganja za kronične bolezni, kot so bolezni srca, sladkorna bolezen tipa 2 in nekatere vrste raka.

Poleg tega ima zelenjava številne koristi za zdravje zaradi visoke vsebnosti vitaminov, mineralov, vlaknin in rastlinskih spojin.

Poleg tega lahko juhe pripravite s skoraj vsem, kar imate na voljo v kuhinji.

Kljub temu obstajajo nekatere sestavine, na katere morate biti pozorni, kot so sredstva za zgoščevanje in začimbe, ki lahko povečajo vsebnost kalorij in natrija v vaši juhi ter jo spremenijo v nekoliko nezdrav obrok.


Prednosti uživanja juhe

Poleg tega, da pomaga povečati vaš vnos zelenjave, je uživanje juhe povezano z drugimi potencialnimi koristmi za zdravje.

Za začetek vam lahko pomaga pri uravnavanju telesne teže. Študije kažejo, da je dnevni vnos kalorij običajno manjši pri ljudeh, ki jedo juho.

Na primer, ena opazovalna študija je pokazala, da so imeli ljudje, ki so redno jedli juho, nižjo telesno težo in obseg pasu kot ljudje, ki je niso.

Študije so tudi pokazale, da lahko uživanje juhe zmanjša lakoto in poveča sitost. To je lahko delno posledica kognitivnih dejavnikov, zaradi katerih ljudje verjamejo, da jih bo juha nasitila. Nekatere juhe imajo lahko tudi veliko vlaknin.

Znano je, da vlaknine povečajo občutek sitosti tako, da upočasnijo praznjenje želodca – hitrost, s katero se vaš želodec izprazni po jedi – in povečajo volumen želodca, tako da absorbirajo vodo in nabreknejo, ko ta vstopi v želodec.

Zakasnitev praznjenja želodca in povečanje volumna želodca vodi do tega, da je vaš želodec dalj časa poln, kar pomeni manjšo lakoto.

Nazadnje, uživanje juhe vam lahko pomaga ostati hidrirani. Voda je bistvenega pomena za vaše zdravje in vaš skupni vnos vode lahko izvira iz pitne vode, vode v pijačah ali vode v hrani – kot velja za juho, sadje in zelenjavo.


Niso vse juhe zdrave

Tako kot bo izbira sestavin, bogatih s hranili, vodila do zdrave juhe, lahko nekatere sestavine, uporabljene za izboljšanje teksture ali okusa, naredijo jed nezdravo, ki bi jo morda želeli jesti manj pogosto.

Zgoščevalci

Nekatere izmed najbolj priljubljenih sestavin, ki se uporabljajo za zgoščevanje juh, vključujejo polnomastno mleko, smetano, kokosovo smetano, koruzni škrob, kruh, sir, rumenjake in roux – mešanico masla in moke.

V majhnih količinah so te sestavine lahko del zdravega načina življenja, vendar morate biti previdni pri količinah, uporabljenih v kremnih juhah.

Večina zgoščevalcev je živil z visoko energijsko gostoto – živil, ki zagotavljajo visoke količine kalorij na gram.

Uživanje velikih količin živil z visoko energijsko gostoto lahko pomeni, da zaužijete več kalorij, kot jih vaše telo potrebuje, kar lahko povzroči povečanje telesne mase.

Poleg tega imajo nekatere od teh sestavin veliko nasičenih maščobnih kislin (SFA).

Medtem ko nekatere raziskave kažejo, da SFA niso dejavnik tveganja za bolezni srca, drugi dokazi menijo, da so dejavnik tveganja, če se uživajo v velikih količinah.

Čeprav je dobro, če si občasno pripravite kremno juho s temi sestavinami, si večino časa prizadevajte za bolj zdrave različice, še posebej, če juho jeste pogosto.

Če želite izboljšati teksturo juhe brez visokokaloričnih zgoščevalcev, ji lahko dodate jogurt ali pretlačene stročnice, kot so fižol, čičerika ali leča. Tako boste še izboljšali prehranski profil vaše juhe.

Vsebnost natrija

Druge vrste juh, na katere morate biti pozorni, so instant juhe in juhe v pločevinkah, ki so pogosto polne natrija.

Visok vnos natrija je povezan z visokim krvnim pritiskom, dejavnikom tveganja za bolezni srca in ledvic ter možgansko kap.

Medtem ko je dodajanje soli najpogostejši način za izboljšanje okusa jedi, se lahko zanesete tudi na začimbe, kot so origano, česen, bazilika ali čebula v prahu, da nadgradite svojo juho in hkrati ohranite bolj zdravo stran.


Priljubljene vrste zdravih juh

Zdravilne lastnosti juh se razlikujejo glede na vrsto in uporabljene sestavine.

Tukaj je nekaj priljubljenih vrst zdravih juh in kako lahko koristijo vašemu zdravju.

Paradižnikova juha

Zdravstvene koristi paradižnikove juhe izhajajo predvsem iz likopena, antioksidantnega pigmenta, ki daje paradižniku rdečo barvo.

Likopen je antioksidant, ki pomaga v boju proti negativnim učinkom prostih radikalov v telesu. Visoke ravni prostih radikalov so bile povezane z razvojem kroničnih bolezni, kot so bolezni srca in sladkorna bolezen tipa 2.

Raziskave tudi kažejo, da lahko pomaga spodbuditi vaš imunski sistem, izboljša plodnost moških in zdravje srca ter zmanjša tveganje za nekatere vrste raka.

Medtem ko je na voljo veliko paradižnikovih juh, pripravljenih za uživanje, lahko nekatere vsebujejo neželene sestavine, kot so sredstva za zgoščevanje, dodane maščobe in sladkor.

Priprava domače različice vaše najljubše paradižnikove juhe je preprosta in vam bo omogočila, da preskočite te sestavine, kar bo najverjetneje izboljšalo njeno kakovost hranil.

Piščančja juha z rezanci

Piščančja juha z rezanci je priljubljena ameriška jed, za katero se pogosto trdi, da je zdravilo proti gripi. Pravzaprav je starejša študija pokazala, da vam lahko pomaga pri lajšanju zamašenega nosu.

Vendar pa imajo različice v pločevinkah zelo veliko natrija, kar je dejavnik tveganja za visok krvni pritisk pri ljudeh, občutljivih na prehransko sol.

Na primer, 1-skodelica (106-gramska) porcija konzervirane piščančje juhe z rezanci lahko zagotovi do 80 % priporočenega dnevnega vnosa natrija.

Če pa se odločite za domačo različico te klasike vseh časov, boste morda uživali koristi za zdravje ali dve.

Kot visoko beljakovinska sestavina bo piščanec povečal vsebnost beljakovin v vašem obroku – hranilo, ki je v zelenjavnih juhah pogosto zanemarjeno.

Povečanje vnosa beljakovin vam lahko pomaga uravnavati apetit, pospešiti metabolizem in celo zmanjšati telesno maščobo.

Poleg tega lahko s popolnim nadzorom nad njenimi sestavinami dodate več zelenjave svoji juhi in se odločite za polnozrnate rezance ali testenine, da še povečate vsebnost vlaknin v njej.

Juhe na osnovi kostne osnove

Kostna juha je ponovno postala priljubljena zaradi svoje zelo hranljive narave.

Narejena je z kuhanjem kosti, pri čemer nastane juha, napolnjena s hranilnimi snovmi za kosti, vključno s kalcijem, magnezijem in kolagenom – najbolj zastopanimi beljakovinami v telesu.

Ker je kostna juha bogata s kolagenom, lahko izboljša zdravje sklepov, kosti in kože.

Čeprav se kostna osnova že uporablja za številne juhe, lahko takšno uživate tudi samostojno.


Zaključek

Juha je na splošno jed, ki jo je enostavno pripraviti in vam lahko pomaga, da v svojo prehrano vnesete veliko hranilnih snovi.

Ko gre za izbiro najboljšega, je vse odvisno od njenih sestavin.

Če je juha pripravljena iz sestavin, bogatih s hranili, kot so zelenjava in nemastne beljakovine, ima lahko številne koristi za zdravje.

Vendar pa bodite pozorni na kremne juhe, konzervirane in instant juhe, saj imajo običajno večjo vsebnost kalorij in natrija.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/is-soup-healthy

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas