fbpx

11 z dokazi podprtih zdravstvenih koristi uživanja rib

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Ribe so med najbolj zdravimi živili na planetu.

Polne so pomembnih hranil, kot so beljakovine in vitamin D.

Ribe so tudi odličen vir omega-3 maščobnih kislin, ki so izjemno pomembne za vaše telo in možgane.

Tukaj je 11 zdravstvenih koristi uživanja rib, ki jih podpirajo raziskave.


1. Visoka vsebnost pomembnih hranil

Ribe so polne hranilnih snovi, ki jih večini ljudi primanjkuje.

To vključuje visokokakovostne beljakovine, jod ter različne vitamine in minerale.

Mastne vrste včasih veljajo za najbolj zdrave. To je zato, ker imajo mastne ribe, vključno z lososom, postrvjo, sardinami, tuno in skušo, več hranilnih snovi na osnovi maščob.

To vključuje vitamin D, v maščobi topno hranilo, ki ga mnogim ljudem primanjkuje.

Mastne ribe se ponašajo tudi z omega-3 maščobnimi kislinami, ki so ključne za optimalno delovanje telesa in možganov ter močno povezane z zmanjšanim tveganjem za številne bolezni.

Za izpolnitev vaših potreb po omega-3 priporočamo, da vsaj enkrat ali dvakrat na teden uživate mastne ribe. Če ste vegan, se odločite za dodatke omega-3 iz mikroalg.


2. Lahko zmanjša tveganje za srčni napad in možgansko kap

Srčni infarkt in možganska kap sta dva najpogostejša vzroka prezgodnje smrti na svetu.

Ribe veljajo za eno izmed najbolj zdravih živil, ki jih lahko jeste.

Ni presenetljivo, da številne velike opazovalne študije kažejo, da imajo ljudje, ki redno jedo ribe, manjše tveganje za srčni napad, možgansko kap in smrtjo zaradi bolezni srca.

V eni študiji pri več kot 40.000 moških v Združenih državah so imeli tisti, ki so redno uživali eno ali več porcij rib na teden, 15 % manjše tveganje za bolezni srca.

Raziskovalci verjamejo, da so mastne vrste rib še bolj koristne za zdravje srca zaradi visoke vsebnosti omega-3 maščobnih kislin.


3. Vsebuje hranila, ki so ključna za razvoj

Omega-3 maščobne kisline so bistvenega pomena za rast in razvoj.

Omega-3 maščobna dokozaheksaenojska kislina (DHA) je še posebej pomembna za razvoj možganov in oči.

Zaradi tega se pogosto priporoča, da nosečnice in doječe matere uživajo dovolj omega-3 maščobnih kislin.

Vendar pa nekatere ribe vsebujejo veliko živega srebra, kar je povezano s težavami v razvoju možganov.

Zato naj nosečnice jedo samo ribe z nizko vsebnostjo živega srebra, kot so losos, sardine in postrvi, in ne več kot 12 unč (340 gramov) na teden.

Prav tako naj se izogibajo surovim in nekuhanim ribam, ker lahko vsebujejo mikroorganizme, ki lahko škodujejo plodu.


4. Lahko izboljša zdravje možganov

Delovanje vaših možganov s staranjem pogosto upada.

Medtem ko je blag duševni upad normalen, obstajajo tudi resne nevrodegenerativne bolezni, kot je Alzheimerjeva bolezen.

Številne opazovalne študije kažejo, da ljudje, ki jedo več rib, počasneje mentalno propadajo.

Študije tudi razkrivajo, da imajo ljudje, ki vsak teden jedo ribe, več sive snovi – glavnega funkcionalnega tkiva vaših možganov – v delih možganov, ki uravnavajo čustva in spomin.


5. Lahko pomaga pri preprečevanju in zdravljenju depresije

Depresija je pogosto duševno stanje.

Zanjo so značilni slabo razpoloženje, žalost, zmanjšana energija in izguba zanimanja za življenje in dejavnosti.

Čeprav se o njej ne razpravlja niti približno tako kot o bolezni srca ali debelosti, je depresija trenutno ena največjih zdravstvenih težav na svetu.

Študije so pokazale, da imajo ljudje, ki redno jedo ribe, veliko manjšo verjetnost, da bodo postali depresivni.

Številna kontrolirana preskušanja tudi razkrivajo, da se lahko omega-3 maščobne kisline borijo proti depresiji in znatno povečajo učinkovitost antidepresivov.

Ribe in omega-3 maščobne kisline lahko pomagajo tudi pri drugih duševnih stanjih, kot je bipolarna motnja


6. Dober prehranski vir vitamina D

Vitamin D v vašem telesu deluje kot steroidni hormon – in v kar 41.6 % prebivalcev ZDA ga primanjkuje ali ga ima malo.

Ribe in ribji izdelki so med najboljšimi prehranskimi viri vitamina D. Največje količine vsebujejo mastne ribe, kot sta losos in sled.

Ena porcija kuhanega lososa s 4 unčami (113 gramov) vsebuje približno 100 % priporočenega vnosa vitamina D.

Nekatera ribja olja, kot je olje iz jeter polenovke, imajo tudi zelo veliko vitamina D, saj zagotavljajo več kot 200 % dnevne vrednosti (DV) v eni sami žlici (15 ml).

Če niste veliko na soncu in ne jeste redno mastnih rib, boste morda želeli razmisliti o jemanju dodatka vitamina D.


7. Lahko zmanjša tveganje za avtoimunske bolezni

Avtoimunske bolezni, kot je sladkorna bolezen tipa 1, se pojavijo, ko vaš imunski sistem pomotoma napade in uniči zdrava telesna tkiva.

Številne študije povezujejo uživanje omega-3 ali ribjega olja z zmanjšanim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 1 pri otrocih, pa tudi za obliko avtoimunskega diabetesa pri odraslih.

Morda so odgovorne omega-3 maščobne kisline in vitamin D v ribah in ribjih oljih.

Nekateri strokovnjaki menijo, da lahko uživanje rib tudi zmanjša tveganje za revmatoidni artritis in multiplo sklerozo, vendar so trenutni dokazi v najboljšem primeru šibki.


8. Lahko pomaga preprečiti astmo pri otrocih

Astma je pogosta bolezen, za katero je značilno kronično vnetje dihalnih poti.

Stopnje tega stanja so se v zadnjih nekaj desetletjih močno povečale.

Študije kažejo, da je redno uživanje rib povezano z 24 % manjšim tveganjem za astmo pri otrocih, pri odraslih pa niso ugotovili pomembnega učinka.


9. Lahko zaščiti vaš vid v starosti

Starostna degeneracija makule (AMD) je glavni vzrok za okvaro vida in slepoto, ki večinoma prizadene starejše odrasle.

Nekateri dokazi kažejo, da lahko ribe in omega-3 maščobne kisline ščitijo pred to boleznijo.

V neki študiji je bilo redno uživanje rib povezano z 42 % manjšim tveganjem za AMD pri ženskah.

Druga študija je pokazala, da je uživanje mastnih rib enkrat na teden povezano s 53 % manjšim tveganjem za neovaskularno (»mokro«) AMD.


10. Ribe lahko izboljšajo kakovost spanja

Motnje spanja so postale neverjetno pogoste po vsem svetu.

Večja izpostavljenost modri svetlobi lahko igra vlogo, vendar nekateri raziskovalci verjamejo, da je lahko vpleteno tudi pomanjkanje vitamina D.

V 6-mesečni študiji pri 95 moških srednjih let je obrok z lososom 3-krat na teden privedel do izboljšanja spanja in dnevnega delovanja.

Raziskovalci domnevajo, da je to posledica vsebnosti vitamina D.


11. Okusno in enostavno za pripravo

Ribe so okusne in enostavne za pripravo.

Zaradi tega bi jih moralo biti relativno enostavno vključiti v vašo prehrano. Uživanje rib enkrat ali dvakrat na teden zadostuje za izkoriščanje njihovih koristi.

Če je mogoče, raje izberite divje ujete ribe kot gojene. Divje ribe imajo običajno več omega-3 in je manj verjetno, da bodo onesnažene s škodljivimi onesnaževalci.

Lososa lahko pripravimo pečenega, ocvrtega ali kuhanega. Dobro se ujema z raznovrstno zelenjavo in žiti.


Zaključek

Ribe so čudovit vir visokokakovostnih beljakovin. Maščobne vrste vsebujejo tudi za srce zdrave omega-3 maščobne kisline.

Še več, imajo številne prednosti, vključno z zaščito vida in izboljšanim duševnim zdravjem v starosti.

Še več, ribe je enostavno pripraviti, zato jih lahko dodate svoji prehrani že danes.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/11-health-benefits-of-fish

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas