fbpx

8 zdravih živil, ki so škodljiva, če jih jeste preveč

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Obstaja veliko super zdravih živil.

Vendar je pomembno upoštevati, da več ni vedno boljše.

Nekatera živila so lahko dobra v zmernih količinah, vendar resno škodljiva v velikih količinah.

Tukaj je 8 neverjetno zdravih živil, ki vam lahko škodijo, če jih jeste preveč.


1. Omega-3 in ribje olje

Omega-3 maščobne kisline so bistvenega pomena za naše zdravje.

Borijo se proti vnetjem v telesu, igrajo pomembno vlogo pri razvoju možganov in zmanjšujejo tveganje za bolezni srca, če naštejemo le nekatere.

Ker večina diet vsebuje malo omega-3, postajajo dodatki vse bolj priljubljeni.

Najpogostejši dodatki vključujejo kapsule omega-3, pridobljene iz rib, ribjih jeter in alg.

Vendar pa je preveč omega-3 lahko škodljivo. Običajni odmerek se giblje od 1 do 6 gramov na dan, vendar ima lahko uživanje kar 13 do 14 gramov na dan učinek redčenja krvi pri zdravih posameznikih.

To je lahko tveganje, zlasti za ljudi, ki so nagnjeni h krvavitvam ali jemljejo zdravila za redčenje krvi.

Poleg tega lahko jemanje velikih količin ribjega jetrnega olja povzroči čezmeren vnos vitamina A, kar lahko povzroči toksičnost vitamina A. To je še posebej zaskrbljujoče pri otrocih in nosečnicah.


2. Tuna (sveža in konzervirana)

Tuna je mastna riba, ki običajno velja za zelo zdravo. Je dober vir omega-3 maščobnih kislin in ima zelo veliko beljakovin.

Vendar lahko tuna vsebuje tudi visoke ravni okoljskega onesnaževala, imenovanega metil živo srebro.

Pri višjih ravneh je metil živo srebro nevrološki toksin, ki lahko povzroči številne škodljive učinke na zdravje. Sem spadajo zaostanki v razvoju pri otrocih, težave z vidom, pomanjkanje koordinacije ter motnje sluha in govora.

Največ živega srebra vsebuje velika tuna, saj se sčasoma kopiči v njenih tkivih. To veliko tuno vam bodo zelo verjetno postregli kot vrhunske ribje zrezke ali uporabili v sušiju.

Manjše tune vsebujejo manjše količine živega srebra in so bolj verjetno konzervirane.

Obstajata dve glavni vrsti konzervirane tune, vsebnost živega srebra v njih pa se razlikuje:

• Bela tuna: Bela tuna vsebuje 4- do 5-krat večjo količino živega srebra kot svetla tuna.
• Lahka tuna: Lahka tuna vsebuje veliko manj živega srebra kot bela tuna. Je temnejše barve in običajno ne izvira iz rib bele tune.

Zgornja varnostna meja metil živega srebra za ljudi je 0.1 mikrograma na kilogram telesne teže.

To pomeni, da lahko 25 kg otrok poje samo eno 75 g porcijo konzervirane bele tune vsakih 19 dni. Več kot to bi preseglo priporočeno zgornjo mejo.

Nosečnicam in otrokom svetujemo, da omejijo uživanje morske hrane, ki vsebuje živo srebro, največ dvakrat na teden.

Obstaja več drugih vrst rib, ki so prav tako bogate z omega-3 maščobnimi kislinami, vendar je manj verjetno, da so onesnažene z živim srebrom. Sem spadajo losos, skuša, sardele in postrvi.


3. Cimet

Cimet je okusna, široko uporabljena začimba, ki ima lahko nekatere zdravilne lastnosti.

Vsebuje veliko antioksidantov in se je izkazalo, da se bori proti vnetjem in znižuje raven sladkorja v krvi. Uživanje cimeta je bilo povezano tudi z zmanjšanim tveganjem za bolezni srca, sladkorno bolezen, raka in nevrodegenerativne bolezni.

Vendar pa cimet vsebuje velike količine spojine, imenovane kumarin, ki je lahko v velikih odmerkih škodljiva.

Obstajata dve glavni vrsti cimeta z različnimi količinami kumarina:

• Cassia: znan tudi kot običajni cimet, vsebuje relativno veliko kumarina.
• Cejlon: znan kot pravi cimet, je ta manj pogost od obeh. Vsebuje veliko manj kumarina.

Dopustni dnevni vnos kumarina je 0.1 mg na kg telesne teže. Uživanje veliko več kot to lahko povzroči zastrupitev jeter in raka.

Glede na dopustni dnevni vnos ni priporočljivo zaužiti več kot 0.5 – 2 grama cimeta Cassia vsak dan. Lahko pa pojeste do 5 gramov (1 čajna žlička) cejlonskega cimeta na dan.

Občasno je dobro pojesti več kot to, na primer, če to zahteva določen recept. Vendar velikih količin ne bi smeli uživati ​​prepogosto.


4. Muškatni orešček

Muškatni orešček je začimba zelo edinstvenega okusa. Pogosto se uporablja v božičnih jedeh, kot so jajčni likerji, torte in pudingi.
Muškatni orešček vsebuje spojino, imenovano miristicin, ki je psihoaktivna snov.
V nižjih odmerkih muškatni orešček daje okus jedem brez škode za zdravje. Toda v velikih odmerkih lahko muškatni orešček povzroči zastrupitev z miristicinom.
Učinki zastrupitve z miristicinom vključujejo epileptične napade, srčne aritmije, slabost, omotico, bolečino in halucinacije.
Uživanje več kot 10 gramov muškatnega oreščka naenkrat ni priporočljivo. Dokazano je, da višji odmerki povzročajo simptome toksičnosti.


5. Kava

Kava je čudovita pijača, polna antioksidantov in drugih aktivnih spojin.

Povezujejo jo s številnimi koristmi za zdravje, vključno z zmanjšanim tveganjem za bolezni jeter, sladkorno bolezen tipa 2 in nevrodegenerativne bolezni.

Aktivna sestavina navadne kave je kofein, vsaka skodelica ga vsebuje povprečno 80 – 120 mg. Dnevni vnos 400 mg na splošno velja za varnega.

Vendar pa je uživanje več kot 500 – 600 mg na dan lahko pretirano. To lahko preobremeni živčni sistem, kar povzroči nespečnost, živčnost, razdražljivost, želodčne krče, razbijanje srca in tresenje mišic.

Količina kofeina, ki je potrebna za pojav teh neželenih učinkov, se med posamezniki zelo razlikuje.
Nekateri lahko spijejo kolikor hočejo kave, drugi pa občutijo simptome ob majhnih količinah kofeina.


6. Jetra

Organi so najbolj hranljivi deli živali, jetra pa najbolj hranljiv organ od vseh.
So zelo bogata s številnimi bistvenimi hranili, kot so železo, B12, vitamin A in baker.

Vendar pa 100-gramska porcija govejih jeter vsebuje več kot šestkratni priporočeni prehranski vnos vitamina A in 7-kratni priporočeni dnevni vnos bakra.
Vitamin A je vitamin, topen v maščobi, kar pomeni, da je shranjen v našem telesu. Zato lahko presežek povzroči simptome zastrupitve z vitaminom A.
Ti simptomi lahko vključujejo težave z vidom, bolečine v kosteh in povečano tveganje za zlome, slabost in bruhanje.

Uživanje preveč bakra lahko povzroči zastrupitev z bakrom. To lahko povzroči oksidativni stres in nevrodegenerativne spremembe ter lahko poveča tveganje za Alzheimerjevo bolezen. Čeprav so jetra neverjetno zdrava in hranljiva, jih ne bi smeli uživati ​​vsak dan. Dovolj je, da jih jeste enkrat na teden.


7. Križnice

Križnice so družina zelenjave, ki vključujejo brokoli, brstični ohrovt, zelje in ohrovt.

To zelenjavo povezujejo s številnimi koristmi za zdravje, kot je zmanjšano tveganje za raka in bolezni srca.

Križnice predstavljajo velik del dnevnega vnosa zelenjave. Zelo priljubljene so postale tudi kot sestavine različnih zelenih smutijev in svežih zelenjavnih sokov.

Vendar lahko spojine v tej zelenjavi, imenovane tiocianati, vplivajo na sposobnost telesa, da absorbira jod. To lahko prispeva k stanju, imenovanemu hipotiroidizem.

Za hipotiroidizem je značilno premajhno delovanje ščitnice. Simptomi vključujejo povečano ščitnico, povečanje telesne mase, zaprtje, suho kožo in zmanjšano raven energije.

Čeprav je zelenjava iz skupine križnic, kot je brokoli, zelo zdrava, lahko dodajanje velikih količin smutijem ali zelenim sokovom prispeva k velikemu vnosu teh spojin. Ljudje, ki so občutljivi na težave s ščitnico, naj se izogibajo uživanju te zelenjave v zelo velikih količinah.


8. Brazilski orehi

Brazilski oreščki so med najboljšimi prehranskimi viri selena.

Selen je bistven element v sledovih, vendar je lahko v velikih količinah strupen.

Priporočeni dnevni vnos selena je 50 – 70 mikrogramov/dan za odrasle. Poleg tega je zgornja raven tolerance za varen vnos približno 300 mikrogramov/dan za odrasle. En velik brazilski oreh lahko vsebuje do 95 mikrogramov selena. To je več kot priporočena dnevna količina za odrasle in več kot trikrat večja od količine, ki jo potrebujejo otroci.

Če zaužijete le 4 – 5 brazilskih oreščkov, lahko odrasla oseba ostane na zgornji meji varnega vnosa selena, zato ni priporočljivo, da bi zaužili več kot to.
Simptomi zastrupitve s selenom vključujejo izpadanje las in nohtov, prebavne težave in težave s spominom.


Zaključek

Vsa živila na tem seznamu so neverjetno zdrava. Vendar samo zato, ker je nekaj zdravo v majhnih količinah, še ne pomeni, da so velike količine še bolj zdrave. Ko gre za prehrano, več ni vedno boljše.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/8-health-foods-harmful-in-large-amounts

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas