fbpx

Prednosti in slabosti 5-ih metod občasnega posta

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Nekateri ljudje prisegajo na občasno postenje, saj ugotovijo, da jim pomaga uravnavati apetit in težo ter podpira njihovo zdravje.

Drugim ta dieta morda ne ustreza, bodisi zaradi zdravstvenih razlogov bodisi zato, ker se ne ujema z njihovo predstavo o hranljivi in ​​trajnostni prehrani.

Ta članek podrobneje obravnava nekaj najbolj priljubljenih načinov postenja s prekinitvami ter nekaj prednosti in slabosti. Informacije vam lahko pomagajo pri odločitvi, ali je občasno postenje nekaj, kar želite poskusiti za svoje zdravje in srečo.


Kaj je občasno postenje?

Intermitentni post je vzorec prehranjevanja, med katerim se dalj časa vzdržite uživanja kakršnih koli kalorij. Običajno to obdobje traja od 12 do 40 ur.

Med postom so dovoljeni voda, kava in druge brezkalorične pijače, ni pa dovoljena nobena trdna hrana ali kalorične pijače.

Na primer, če končate večerjo ob 19. uri. Ponedeljek in ne jejte več do 19. ure. V torek ste zaključili 24-urni post. Nekateri se odločijo za post od zajtrka do zajtrka ali od kosila do kosila. Toda kateri časovni okvir je najboljši, je odvisno od posameznika.

Celoten 24-urni post vsak drugi dan se lahko zdi ekstremen in ga je marsikomu težko vzdrževati, zato ga začetnikom običajno ne priporočamo. Vendar pa vam ni treba takoj dati vsega in veliko občasnih postnih rutin se začne s krajšimi obdobji postenja.

Tukaj je 5 najbolj priljubljenih prehranjevalnih vzorcev za dodajanje občasnega posta na vašo prehrano:

Časovno omejeno prehranjevanje. Vključuje post vsak dan 12 ur ali več in uživanje hrane v preostalih urah. Priljubljen primer je metoda 16/8. Vsebuje dnevni 16-urni post in 8-urno prehranjevalno obdobje, v katerem lahko dobite 2, 3 ali več obrokov.
Dieta 5:2. Dieta 5:2 vključuje običajno prehranjevanje 5 dni v tednu in omejitev vnosa kalorij na 500 – 600 preostala 2 dni.
Eat Stop Eat. Eat Stop Eat vključuje 24-urni post enkrat ali dvakrat na teden.
Nadomestni post. Pri nadomestnem postu je cilj postiti se vsak drugi dan.
Bojevniška dieta. Bojevniška dieta je bila med prvimi priljubljenimi dietami, ki so vključevale obliko občasnega posta. Vključuje uživanje majhnih količin surovega sadja in zelenjave čez dan in uživanje enega velikega obroka ponoči.


3 prednosti občasnega postenja

Raziskovalci so že povezali številne zdravstvene koristi s prekinjenim postom in jih še naprej preučujejo.

Poleg tega se za nekatere ljudi občasno postenje dobro ujema z njihovim modelom zdrave in trajnostne dolgoročne prehrane.

Če se sprašujete, ali bi lahko bil občasni post pravi za vas, je tukaj nekaj prednosti, ki bi lahko vzbudile vaše zanimanje.

1. Lahko podpira hujšanje in izboljša presnovno zdravje

Dva glavna razloga, zakaj se ljudje poskušajo občasno postiti, sta uravnavanje telesne teže in presnovno zdravje. Presnovno zdravje je pokazatelj, kako dobro telo predeluje ali presnavlja energijo. Pogosto se meri s krvnim pritiskom, krvnim sladkorjem in ravnmi maščob v krvi.

Postenje ali vzdržanje od hrane lahko povzroči kalorični primanjkljaj, kar pomeni, da ima vaše telo manj kalorij, kot jih potrebuje za vzdrževanje trenutne teže. Zato so diete, ki temeljijo na omejevanju kalorij, kot je post, značilnost večine shujševalnih diet.

Raziskave kažejo, da so lahko nekatere vrste občasnega postenja enako učinkovite pri hujšanju – čeprav ne nujno bolj učinkovite – kot druge diete, ki prav tako temeljijo na omejevanju dnevnega vnosa kalorij.

Časovno omejene prehranjevalne rutine, podobne metodi 16/8, so ena vrsta občasnega postenja, ki je neposredno povezano z izgubo teže. Učinkovita sta lahko tudi nadomestni dnevni post in dieta 5:2.

Poleg naravnega odpravljanja vnosa kalorij med obdobjem posta lahko občasno postenje pomaga pri izgubi teže z uravnavanjem apetita za povečanje občutka sitosti in hkrati zatiranje občutka lakote.

Vzorec prehranjevanja je povezan tudi z drugimi prednostmi, kot so:

• znižanje krvnega pritiska
• izboljšanje krvnega sladkorja
• obnavljanje poškodovanih celic
• varovanje zdravja možganov

2. Lahko je trajnostna sprememba življenjskega sloga

Občasno postenje se morda sliši zapleteno in zastrašujoče, vendar je včasih lahko preprosto. Pravzaprav boste morda celo ugotovili, da vam post poenostavi dan, saj morate načrtovati manj obrokov.

Še več, običajno ne zahteva štetja kalorij, uživanja določene hrane, ki je morda niste vajeni jesti, ali izločanja določene hrane, ki jo sicer uživate.

Na primer, zgodnja večerja, ki ji naslednji dan sledi pozen zajtrk, je eden od načinov postenja s prekinitvami. Če zadnji obrok končate ob 20. uri in ne jeste do poldneva naslednji dan, ste se tehnično postili 16 ur.

3. Dobro deluje s hranljivo dieto s polnovrednimi živili

Ker je občasno postenje bolj osredotočeno na to, kdaj in ne na to, kaj jeste, ga je na splošno enostavno izvajati v povezavi s trenutno prehrano.

Ni nujno, da boste morali kupiti kakršno koli posebno hrano ali veliko odstopati od tega, kar običajno jeste.

Če ste že zadovoljni s stanjem svoje trenutne prehrane, vendar iščete druge načine za nadaljnje krepitev splošnega zdravja, bi morda želeli raziskati post.

Na primer, intermitentno postenje lahko deluje še posebej dobro za nekoga, ki ga želi združiti s programom vadbe za odpornost in visoko beljakovinsko dieto.

Kljub temu to ne pomeni, da ni pomembno, kaj jeste. Nobenega dvoma ni, da boste imeli največ koristi od občasnega posta, če boste med prehranjevalnim obdobjem jedli raznoliko hranljivo hrano in omejili ultra predelano hrano.


3 slabosti občasnega postenja

Intermitentno postenje je eden od načinov za uravnavanje vnosa kalorij in delo v smeri izboljšanja vašega presnovnega zdravja.

Čeprav je vzorec prehranjevanja zagotovo lahko del zdrave prehrane, se bo na začetku verjetno treba nekoliko prilagoditi. Poleg tega, preprosto povedano, občasno postenje ni primerno za vsakogar.

Tukaj je nekaj slabih strani, na katere lahko naletite, ko prvič poskusite občasno postenje.

1. Morda je v nasprotju z vašo intuicijo

Občasno postenje zahteva disciplino, zadržanost in vnaprejšnje načrtovanje.

Nekaterim ljudem uporaba teh taktik za ohranjanje vnosa kalorij v določenem časovnem okviru ni težava, drugim pa se morda sprva zdi nenaravno. To lahko še posebej velja, če ste se pri odločitvi, kdaj boste jedli, zanašali na svojo intuicijo.

Nadalje, če se raje ne držite strogega urnika, se vam lahko občasno postenje zdi frustrirajoče.

Še več, če se vaš urnik iz dneva v dan spreminja zaradi službe, družine ali drugih obveznosti, je lahko težko vzdrževati vnos kalorij v določenem časovnem okviru.

2. Verjetno boste lačni

Celo 8- ali 12-urni post se vam lahko zdi dolg čas, ko niste vajeni posta.

Večkrat na teden boste morda šli spat lačni. To se lahko seveda zdi neprijetno in dolgoročno nevzdržno.

Poleg tega bo včasih morda treba preglasiti vašo naravno lakoto in znake sitosti, da ne bi prekinili posta prej, kot je bilo načrtovano.

To ne pomeni, da post ni urnik, na katerega se lahko navadiš. Ko se boste navadili na občasno postenje, boste morda celo ugotovili, da ste zaradi tega manj lačni.

Veliko ljudi se navadi na rutino, nekateri pa po nekaj mesecih celo ugotovijo, da uživajo. Vendar sta lakota in frustracija vsekakor nekaj, kar lahko pričakujete in se na začetku zavedate.

3. Neželeni učinki lahko vplivajo na vaše razpoloženje

Ko se prvič poskusite občasno postiti, je ena od prvih stvari, ki jih morda opazite – poleg občutka večje lakote – vzponi in padci vašega razpoloženja.

To je razumljivo. Poleg tega, da se na začetku poveča raven lakote, ima lahko post stranske učinke, vključno z glavoboli, zaprtjem, utrujenostjo, motnjami spanja in še več.

Še več, razdražljivost in tesnoba sta klasična simptoma nizke ravni sladkorja v krvi. To je pogost odziv telesa na post ali omejevanje kalorij.

Kljub temu je lahko, tako kot lakota, vaše čustveno počutje še en stranski učinek občasnega postenja, ki se bo s časom in prakso izboljšal.

Ko boste imeli čas, da se prilagodite, vam lahko občasno postenje celo prinese občutek dosežka ali ponosa.


Pogosta vprašanja

Katera so osnovna pravila občasnega postenja?

Občasno postenje je, ko določen čas ne zaužijete nobenih kalorij, običajno med 12 in 40 urami.

Zakaj je 16 ur magična številka za post?

Metoda 16/8 vključuje dnevno 16-urno postenje in 8-urno prehranjevalno okno, v katerem lahko zaužijete 2, 3 ali več obrokov. To metodo povezujejo s hujšanjem, čeprav ni dovolj dokazov, da je boljša od katere koli druge metode hujšanja.

Ali se 12 ur šteje za občasno postenje?

Mnogi ljudje se postijo 12 ur, na primer od 20.00 en dan do 8.00 zjutraj. Ta vrsta posta vam lahko pomaga, da se izognete poznim nočnim prigrizkom.

Koliko ur se morate postiti?

Post lahko traja od 12 do 40 ali več ur. Najbolje je, da začnete z 12 urami in se daljšega posta lotite le pod zdravniškim nadzorom ali po pogovoru z zdravnikom.


Zaključek

Občasno postenje je orodje za hujšanje, ki deluje pri nekaterih ljudeh, vendar ne pri vseh.

Ni priporočljivo za posameznike, ki so nekoč imeli ali imajo trenutno motnjo hranjenja. Prav tako je lahko neprimerno za otroke, osebe z osnovnimi zdravstvenimi težavami ter ženske, ki so noseče ali dojijo.

Če se odločite za občasno postenje, ne pozabite, da je kakovost prehrane ključnega pomena, tako kot pri vsakem vzorcu prehranjevanja.

Če želite kar najbolje izkoristiti občasno postenje, med prehranjevalnim obdobjem uživajte raznoliko polnovredno hrano, bogato s hranili, in omejite ultra predelano hrano.

Poleg tega se pred začetkom občasnega posta posvetujte z usposobljenim zdravnikom, da zagotovite, da je to za vas varno.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/6-ways-to-do-intermittent-fasting

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas