fbpx

12 največjih mitov o izgubi teže

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Na internetu je veliko nasvetov za hujšanje.
Večina jih ni dokazanih ali dokazano ne delujejo.
Tukaj je 12 največjih laži, mitov in napačnih predstav o hujšanju.


1. Vse kalorije so enake

Kalorija je merilo energije. Vse kalorije imajo enako energijsko vsebnost.

Vendar to ne pomeni, da imajo vsi viri kalorij enake učinke na vašo težo.

Različna živila gredo skozi različne presnovne poti in imajo lahko zelo različne učinke na lakoto in hormone, ki uravnavajo vašo telesno težo.

Na primer, beljakovinska kalorija ni enaka kaloriji maščobe ali ogljikovih hidratov.

Zamenjava ogljikovih hidratov in maščob z beljakovinami lahko pospeši vaš metabolizem ter zmanjša apetit in hrepenenje, hkrati pa optimizira delovanje nekaterih hormonov za uravnavanje telesne teže.

Poleg tega so kalorije iz polnovrednih živil, kot je sadje, veliko bolj nasitne kot kalorije iz rafinirane hrane, kot so sladkarije.


2. Hujšanje je linearen proces

Hujšanje običajno ni linearen proces, kot nekateri mislijo.

Nekatere dni in tedne boste morda shujšali, medtem ko boste v drugih morda nekoliko pridobili.

To ni razlog za skrb. Normalno je, da telesna teža niha gor in dol za nekaj kilogramov.

Na primer, morda imate v prebavnem sistemu več hrane ali zadržujete več vode kot običajno.

Pri ženskah je to še toliko bolj izrazito, saj lahko teža vode med menstrualnim ciklom močno niha.

Dokler gre splošni trend navzdol, ne glede na to, koliko niha, vam bo na dolgi rok še vedno uspelo shujšati.


3. Prehranska dopolnila vam lahko pomagajo pri hujšanju

Industrija dodatkov za hujšanje je ogromna.

Različna podjetja trdijo, da imajo njihovi dodatki dramatične učinke, vendar so redko zelo učinkoviti, če jih proučujemo.

Glavni razlog, da dodatki delujejo pri nekaterih ljudeh, je placebo učinek. Ljudje nasedajo marketinškim taktikam in želijo, da bi jim dodatki pomagali izgubiti težo, zato se bolj zavedajo, kaj jedo.

Kljub temu ima nekaj dodatkov skromen učinek na izgubo teže. Najboljši vam lahko pomagajo izgubiti majhno količino teže v nekaj mesecih.


4. Debelost je stvar volje, ne biologije

Netočno je reči, da je vaša teža odvisna od moči volje.

Debelost je zelo zapletena motnja z desetinami – če ne stotinami – dejavnikov, ki k njej prispevajo.

Številne genetske spremenljivke so povezane z debelostjo in različna zdravstvena stanja, kot so hipotiroidizem, PCOS in depresija, lahko povečajo tveganje za povečanje telesne mase.

Vaše telo ima tudi številne hormone in biološke poti, ki naj bi uravnavale telesno težo. Ti so pri ljudeh z debelostjo običajno disfunkcionalni, zaradi česar je veliko težje izgubiti težo in jo obdržati.

Na primer, odpornost na hormon leptin je glavni vzrok debelosti.

Signal leptina naj bi vašim možganom povedal, da imajo dovolj shranjene maščobe. Vendar, če ste odporni na leptin, vaši možgani mislijo, da ste lačni.

Poskušati uporabiti moč volje in zavestno jesti manj ob signalu stradanja, ki ga poganja leptin, je neverjetno težko.

Seveda pa to ne pomeni, da bi morali ljudje obupati in sprejeti svojo genetsko usodo. Izguba teže je še vedno mogoča – le za nekatere ljudi je veliko težje.


5. Jejte manj, več se gibajte

Telesna maščoba je preprosto shranjena energija.

Če želite izgubiti maščobo, morate porabiti več kalorij, kot jih vnesete.

Iz tega razloga se zdi edino logično, da bi manj jesti in več gibanja povzročilo izgubo teže.

Čeprav ta nasvet v teoriji deluje, še posebej, če trajno spremenite življenjski slog, je slabo priporočilo za tiste, ki imajo resne težave s težo.

Večina ljudi, ki upošteva ta nasvet, na koncu ponovno pridobi izgubljeno težo zaradi fizioloških in biokemičnih dejavnikov.

Za hujšanje z dieto in telesno vadbo je potrebna večja in trajna sprememba perspektive in vedenja. Omejitev vnosa hrane in več telesne dejavnosti nista dovolj.

Naročiti nekomu z debelostjo, naj preprosto manj je in se več giblje, je kot reči nekomu z depresijo, naj se razvedri, ali nekomu z alkoholizmom, naj manj pije.


6. Ogljikovi hidrati vas zredijo

Diete z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov lahko pomagajo pri izgubi teže.

V mnogih primerih se to zgodi tudi brez zavestnega omejevanja kalorij. Dokler ohranjate nizek vnos ogljikovih hidratov in visok vnos beljakovin, boste shujšali.

Kljub temu to ne pomeni, da ogljikovi hidrati povzročajo povečanje telesne mase. Medtem ko se je epidemija debelosti začela okoli leta 1980, ljudje že zelo dolgo uživamo ogljikove hidrate.

Pravzaprav so polnovredna živila, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov, zelo zdrava.

Po drugi strani pa so rafinirani ogljikovi hidrati, kot so rafinirana žita in sladkor, zagotovo povezani s povečanjem telesne teže.


7. Maščoba te naredi debelega

Maščoba zagotavlja približno 9 kalorij na gram, v primerjavi s samo 4 kalorijami na gram ogljikovih hidratov ali beljakovin.

Maščoba je zelo kalorična in pogosta v nezdravi hrani. Vendar, dokler je vaš vnos kalorij znotraj zdravega območja, vas maščoba ne zredi.

Poleg tega je v številnih študijah dokazano, da diete z veliko maščobami, a malo ogljikovimi hidrati povzročajo izgubo teže.

Medtem ko boste svojo prehrano napolnili z nezdravo, visokokalorično, nezdravo hrano, obremenjeno z maščobo, se boste zagotovo zredili, to makrohranilo ni edini krivec.

Pravzaprav vaše telo potrebuje zdrave maščobe za pravilno delovanje.


8. Zajtrk je nujen za hujšanje

Študije kažejo, da tisti, ki preskočijo zajtrk, tehtajo več kot tisti, ki zajtrkujejo.

Vendar je to verjetno zato, ker imajo ljudje, ki zajtrkujejo, večjo verjetnost, da imajo druge zdrave življenjske navade.

Pravzaprav je 4-mesečna študija pri 309 odraslih primerjala navade pri zajtrku in ni odkrila vpliva na težo, ne glede na to, ali so udeleženci pojedli ali preskočili zajtrk.

Prav tako je mit, da zajtrk pospeši metabolizem in da uživanje več majhnih obrokov povzroči večjo porabo kalorij čez dan.

Najbolje je jesti, ko ste lačni, in prenehati, ko ste siti. Pojejte zajtrk, če želite, vendar ne pričakujte, da bo imel velik vpliv na vašo težo.


9. Hitra hrana vedno redi

Ni vsaka hitra hrana nezdrava.

Zaradi večje ozaveščenosti ljudi o zdravju so številne verige hitre prehrane začele ponujati bolj zdrave možnosti.

Nekateri, kot je Chipotle, se celo osredotočajo izključno na strežbo zdrave hrane.

V večini restavracij je mogoče dobiti nekaj relativno zdravega. Večina poceni restavracij s hitro hrano pogosto ponuja bolj zdrave alternative svoji glavni ponudbi.

Ta živila morda ne bodo zadovoljila potreb vsakega posameznika, ki se zaveda zdravja, vendar so vseeno primerna izbira, če nimate časa ali energije za kuhanje zdravega obroka.


10. Shujševalne diete delujejo

Industrija hujšanja želi, da verjamete, da diete delujejo.

Vendar študije kažejo, da dieta redko deluje dolgoročno. Predvsem 85 % ljudi, ki se držijo diete, na koncu pridobi težo nazaj v enem letu.

Poleg tega študije kažejo, da bodo ljudje, ki se držijo diete, v prihodnosti najverjetneje pridobili na teži.

Tako je dieta dosleden napovedovalec prihodnjega pridobivanja telesne teže – ne izgube.

Resnica je, da se hujšanja verjetno ne bi smeli lotiti z dietno miselnostjo. Namesto tega si zadajte cilj, da trajno spremenite svoj življenjski slog in postanete bolj zdrava, srečnejša in fit oseba.

Če vam uspe povečati raven aktivnosti, jesti bolj zdravo in bolje spati, bi morali shujšati kot naravni stranski učinek. Dieta dolgoročno verjetno ne bo delovala.


11. Ljudje z debelostjo so nezdravi, suhi ljudje pa zdravi

Res je, da debelost poveča tveganje za več kroničnih bolezni, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2, srčnimi boleznimi in nekaterimi vrstami raka.

Vendar pa je veliko ljudi z debelostjo presnovno zdravih – in veliko suhih ljudi ima iste kronične bolezni.

Zdi se, da je pomembno, kje se vam nabira maščoba. Če imate veliko maščobe v predelu trebuha, imate večje tveganje za presnovne bolezni.


12. Dietna živila vam lahko pomagajo pri hujšanju

Veliko nezdrave hrane se trži kot zdravo.

Primeri vključujejo hrano z nizko vsebnostjo maščob, brez maščobe in predelano hrano brez glutena ter pijače z visoko vsebnostjo sladkorja.

Morali bi biti skeptični do kakršnih koli zdravstvenih trditev na embalaži živil, zlasti na predelanih izdelkih. Te oznake običajno obstajajo za zavajanje – ne za informiranje.

Nekateri trgovci z nezdravo hrano vas bodo spodbujali, da kupite njihovo nezdravo hrano. Pravzaprav, če vam embalaža živila pove, da je zdravo, obstaja verjetnost, da je ravno nasprotno.


Zaključek

Če poskušate shujšati, ste morda slišali veliko istih mitov. Nekaterim ste morda celo verjeli, saj se jim je v zahodni kulturi težko izogniti.

Predvsem je večina teh mitov napačnih.

Namesto tega je odnos med hrano, vašim telesom in vašo težo zelo zapleten.

Če vas zanima izguba teže, poskusite spoznati spremembe, ki temeljijo na dokazih, in jih lahko naredite v svoji prehrani in življenjskem slogu.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/top-12-biggest-myths-about-weight-loss

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas