fbpx

Kakšna je razlika med Low Carb in Keto dieto?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Dieta z malo ogljikovimi hidrati in keto dieta sta dva priljubljena načina prehranjevanja, ki vključujeta omejevanje vnosa ogljikovih hidratov.

Glede na to, da oba omejujeta ogljikove hidrate, se morda sprašujete, kaj ločuje oba.

Ta članek obravnava razlike med dieto z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov in keto dieto, prednosti in slabosti vsake od njih ter katera je morda boljša možnost za vas.


Kaj je dieta z malo ogljikovimi hidrati?

Dieta z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov je način prehranjevanja, ki omejuje prehranske ogljikove hidrate, predvsem iz žitaric, s sladkorjem sladkanih pijač in kruha.

Študije kažejo, da dieta z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov vsebuje 10 – 30 % kalorij iz ogljikovih hidratov, čeprav ni določene definicije. Za zdravega človeka, ki zaužije 2000 kalorij na dan, je to enako 50 – 150 gramov ogljikovih hidratov.

Pri dieti z malo ogljikovimi hidrati je običajno povečati vnos beljakovin, zdravih maščob in zelenjave, da nadomestijo ogljikove hidrate in spodbujajo sitost.

Poleg tega z omejevanjem ogljikovih hidratov iz svoje prehrane izločite veliko visokokaloričnih živil. Vsi ti dejavniki lahko skupaj zmanjšajo vaš skupni vnos kalorij in spodbujajo izgubo teže.

Dieta z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov je povezana s številnimi koristmi za zdravje ljudi s sladkorno boleznijo, vključno z izgubo teže in izboljšanim nadzorom krvnega sladkorja ter dejavniki tveganja za srčno-žilne bolezni.

Pogosto se uporablja tudi za spodbujanje izgube teže.

Čeprav dieta z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov morda ni za vsakogar, je lahko izvedljiva možnost hujšanja za večino zdravih ljudi.

Prednosti in slabosti diete z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov

Prednosti

• lahko spodbuja hujšanje
• odpravlja veliko predelanih živil z veliko ogljikovimi hidrati
• se lahko vzdržuje dolgoročno
• manj ekstremna faza prilagajanja kot keto
• manj omejujoče in lažje slediti kot keto

Slabosti

• lahko se počutite šibki ali imate zaprtje
• omejuje možnosti prehranjevanja
• omeji vnos sadja
• lahko vpliva na vnos mikrohranil


Kaj je keto?

Ketogena ali keto dieta je dieta z zelo nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov in veliko maščob, ki je v zadnjih letih postala priljubljena.

Keto dieta ima več terapevtskih lastnosti, kot je pomoč pri zdravljenju neodzivne epilepsije. Obetavne raziskave kažejo, da lahko tudi zmanjša rast nekaterih vrst raka. Poleg tega jo nekateri uporabljajo za hujšanje.

Ko sledite keto dieti, je cilj doseči prehransko ketozo. V tem stanju vaše telo tvoti ketone iz maščobe v jetrih in uporablja maščobo kot glavni vir goriva namesto ogljikovih hidratov.

To dosežemo z uživanjem manj kot 50 gramov ogljikovih hidratov na dan, medtem ko ohranjamo zmeren vnos beljakovin in drastično povečamo vnos maščob.

Standardna keto dieta je restriktivna in morda ni praktična dolgoročna možnost za tiste, ki želijo shujšati in izboljšati svoje zdravje.

Prednosti in slabosti keto

Prednosti

• ima terapevtske koristi, kot je obvladovanje epilepsije
• lahko izboljša občutljivost za insulin
• lahko zmanjša apetit
• lahko izboljša raven holesterola in trigliceridov

Slabosti

• zaprtje je pogosto zaradi nizkega vnosa vlaknin
• dolgoročni podatki so omejeni
• tveganje za keto gripo, ki lahko vključuje glavobole, utrujenost, možgansko meglo, razdražljivost in pomanjkanje motivacije
• omeji vnos sadja
• se je morda težko držati dlje časa


Katera je boljša za večino ljudi?

Ko gre za izbiro med dieto z malo ogljikovimi hidrati in keto dieto, je treba upoštevati več dejavnikov.

Glavna razlika med tema dietama je vnos ogljikovih hidratov. Pri dieti z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov običajno zaužijete 50 – 150 gramov ogljikovih hidratov na dan, pri keto dieti pa je dnevni vnos ogljikovih hidratov omejen na manj kot 50 gramov.

Druga glavna razlika je vnos beljakovin. Pri dietah z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov je lahko vnos beljakovin visok, pri keto dietah pa mora biti vnos beljakovin zmeren, približno 20 % skupnih kalorij. Prekomerni vnos beljakovin namreč lahko prepreči ketozo.

Poleg tega je vnos maščob na ketonski dieti bistveno večji, saj maščobe nadomestijo ogljikove hidrate in beljakovine.

Keto dieta je lahko za večino ljudi preveč omejujoča, kar vodi do slabega dolgoročnega upoštevanja. Poleg tega obstaja večja verjetnost, da bo keto dieta povzročila neželene stranske učinke.

Zato je dieta z malo ogljikovimi hidrati verjetno boljša možnost za večino ljudi.

Kljub temu je pomembno, da se pred začetkom kakršne koli diete posvetujete s svojim zdravnikom, da zmanjšate tveganje za zaplete.


Zaključek

Diete z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov in keto diete omejujejo ogljikove hidrate, da bi prinesle potencialne zdravstvene koristi.

Čeprav oba do določene mere omejujeta ogljikove hidrate, ju ločujejo številne razlike – najpomembnejša sta vnosa ogljikovih hidratov in maščob.

Pomembno je, da pretehtate prednosti in slabosti vsake diete in se posvetujete s svojim zdravnikom, preden se odločite, ali je katera od njiju prava za vas.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/low-carb-vs-keto

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas