fbpx

Nutricionisti ponovno postavljajo sredozemsko, DASH in Flex dieto na vrh svojega seznama

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Sredozemska dieta je že šesto leto zapored na prvem mestu lestvice najboljših diet.

Dieta DASH in fleksitarijanska dieta sta zaostajali in končali na izenačenem drugem mestu.

Lestvica je bila ta teden objavljena na letnem seznamu diet U.S. News & World Report.

Vse tri diete zmanjšajo ali odpravijo predelano hrano. Poudarjajo tudi polnjenje krožnika s sadjem, zelenjavo, fižolom, lečo, polnozrnatimi žitaricami, oreščki in semeni.

 

Rezultati raziskave najboljših diet

V novi raziskavi je skupina strokovnjakov analizirala 24 diet in jih razvrstila na podlagi več kategorij, vključno s tem, kako enostavno jih je upoštevati in kako dobro spodbujajo izgubo teže, tako kratkoročno kot dolgoročno.

Število pregledanih diet se je zmanjšalo s 40 preučenih na lestvici leta 2022. Nekatere diete so bile vključene v obstoječe kategorije, vključno s petimi v sredozemsko dieto. Na seznam sta bili dodani dve novi dieti – Keyto in Pritikin.

Sredozemska dieta je imela najvišjo skupno oceno s 4.6 od možnih 5.0. Tako DASH kot fleksitarna dieta sta prejeli oceno 4.4.

Dieta DASH je dejansko dosegla višje rezultate kot sredozemska dieta pri izgubi teže, vendar je sredozemska dieta prejela višjo oceno zdravja.

Sredozemska prehrana je dosegla visoko oceno v kategoriji zniževanja holesterola. Fleksitarna dieta je bila navedena kot najbolj družinam prijazna, medtem ko je bila dieta DASH najboljša za najboljše zdravje kosti in sklepov.

Poleg tega je študija iz decembra 2022 poročala, da je upoštevanje sredozemske diete povezano z manjšim tveganjem za neugodne izide nosečnosti.

 

Nutricionisti se strinjajo z lestvico diet

Letni seznam vrst prehrane strokovnjakov za prehrano v preteklih letih ni presenetil.

“Te diete so uvrščene tako visoko, ker ne samo, da imajo za seboj največ podatkov, ampak ti zelo jasno kažejo na učinkovitost diet,” je po objavi lestvice za leto 2021 za Healthline povedala Kristin Kirkpatrick, MS, RDN, avtorica knjige “Skinny Liver”.

»Vsekakor so med najbolj raziskanimi in znanstveno dobro podprtimi stili prehranjevanja, kar igra veliko vlogo,« je januarja 2021 za Healthline povedal Andy De Santis, RD, specialist za hujšanje.

“Na tej točki obstaja ogromno število študij, ki dokazujejo zdravstvene koristi tako diete DASH kot diete Med v smislu zmanjševanja tveganja vseh vrst negativnih zdravstvenih rezultatov, kot so nekatere vrste raka, bolezni srca in sladkorna bolezen,” je dodal.

 

Bolj trajnosten pristop k »prehranjevanju«

V študiji iz leta 2020 so raziskovalci analizirali 121 preskušanj, v katere je bilo vključenih skoraj 22000 odraslih s prekomerno telesno težo ali debelostjo.

Udeleženci so sledili eni od 14 priljubljenih diet, vključno z DASH in sredozemsko dieto, v povprečju 6 mesecev s spremljanjem po 1 letu.

Medtem ko se splošno zdravstveno izboljšanje krvnega tlaka in ravni holesterola ni izkazalo za trajnostno na dolgi rok, je bila ena opazna izjema: znižana raven LDL (»slabega«) holesterola med mediteransko prehrano je trajala 1 leto.

Strokovnjaki za prehrano menijo, da sta sredozemska dieta in dieta DASH dolgoročno bolj uspešni, ker ju je lažje upoštevati.

“Za obe dieti (kot tudi njuno kombinacijo, dieto MIND) je bilo ugotovljeno, da ju je enostavno dolgoročno vzdrževati in da sta povezani z zmanjšanjem kroničnih bolezni,” je dejal Kirkpatrick. »Dieta MIND ima toliko močnih podatkov za sabo in ji veliko mojih pacientov lažje sledijo.

»To je kombinacija Med in DASH z veliko pozornostjo na rastlinah, pusti perutnini, oljčnem olju itd. in z petimi nezdravimi živil, ki se jim je treba izogibati, to so sladkarije in pecivo, ocvrta hrana, maslo, sir in meso. ,« je dodal Kirkpatrick.

Strokovnjaki pravijo, da je dodajanje določenih živil, kot so sveže sadje, polnozrnate žitarice in mastne ribe, vaši prehrani bolj trajnostna strategija kot izločanje in omejevanje živil.

“DASH in sredozemska dieta vključujeta spremembe prehranjevalnih vzorcev in sta prilagodljivi, da zadostita potrebam številnih posameznikov,” je dejal Passerrello.

“Prav tako so usklajeni s pristopom, ki temelji na sredstvih, na katero hrano in navade se lahko osredotočimo, da izboljšamo zdravje, zaradi česar jim je lažje slediti in so privlačnejši od pristopa pomanjkanja ali živil, ki se jim je treba izogibati.”

De Santis se strinja.

“So med najmanj zapletenimi, najmanj restriktivnimi in najbolj trajnostnimi ‘dietami’ preprosto zato, ker temeljijo na logičnih temeljih in vključujejo, namesto da omejujejo, široko paleto skupin živil,” je dejal.

 

Namigi za spremembo prehranjevalnih navad

“Med dieta je v bistvu polovica med ‘povprečno ameriško’ dieto in veganstvom,” je pojasnil De Santis.

“Nihče ne pravi, da morate biti vegan, vegetarijanec ali celo peskatarijanec, toda če boste jedli bolj podobno [kot predpisuje dieta Med], vam bo to koristilo,” je dejal De Santis.

Dolgoročne spremembe pa se ne zgodijo čez noč.

»Počasi,« je svetoval Kirkpatrick. “Preveč sprememb naenkrat je lahko težko vzdržno.”

Priporoča, da se držite diete s polnovrednimi živili in ugotovite, kaj bi morali najbolj spremeniti.

“Nato se osredotočite na to naslednjih 6 tednov, preden nadaljujete z drugo spremembo vedenja,” je rekla.

Kar zadeva dieto DASH in predvsem zmanjšanje porabe alkohola, Kirkpatrick svojim strankam nalaga omejitev dneva uživanja (na primer, da pijejo samo ob vikendih) in namesto tega poskusijo brezalkoholne možnosti.

Še vedno niste prepričani, kako narediti trajne spremembe?

»Srečajte se z registriranim dietetikom ali nutricionistom, ki se ujema z vašo filozofijo prehranjevanja, če niste prepričani, kako prilagoditi svoj krožnik,« je dejal Passerrello.

 

Nastajajoči zdravstveni trendi

Poleg posebnih prehranjevalnih vzorcev strokovnjaki za prehrano opažajo nastajajoče zdravstvene trende k zmanjšanju uživanja mesa, alkohola in sladkorja.

Strokovnjaki pravijo, da ljudje na teh področjih sprejemajo pozitivne ukrepe kljub pomanjkanju podpore prehranskih smernic.

Decembra 2020 so zvezni uradniki izdali prehranske smernice za Američane za obdobje 2020 – 2025. Niso vključili zmanjšanja priporočenega vnosa alkohola in sladkorja, kar so nekatere organizacije kritizirale.

“Znanstveno poročilo Svetovalnega odbora za prehranske smernice je pokazalo, da trenutni dokazi upravičujejo zaostritev smernic za uživanje alkohola za moške na največ eno pijačo na dan, da bi dosegli priporočeno mejo za ženske,” piše v izjavi Ameriškega inštituta za raziskave raka. . “AICR priporoča, da je za preprečevanje raka najbolje, da ne pijete alkohola.”

Čeprav te spremembe niso bile izvedene in se kot razlaga navajajo pritiski industrije, strokovnjaki kljub temu opažajo vse večje zanimanje za življenjski slog rastlinskega izvora z nižjo vsebnostjo sladkorja in brez alkohola.

“Pri svojih pacientih opažam trend, da pijejo manj,” je dejal Kirkpatrick. “V trendu je tudi občasno postenje, še posebej časovno omejeno prehranjevanje.”

»Trendi se osredotočajo na živila in vzorce prehranjevanja, ki podpirajo našo imunsko funkcijo ter izboljšujejo naše duševno zdravje in zdravje črevesja,« je pojasnil Passerrello.

»Potrošniki so še vedno zainteresirani za uživanje manj sladkorja in rdečega mesa, vendar se tega lotevajo drugače. Osredotočanje na več nesladkanih pijač (kot je gazirana voda) in fleksibilen pristop, zaradi katerega jedo več brezmesnih obrokov,« je dejala. »Vidim tudi dobrodošel trend grajanja prehranske kulture.

“Moje stranke in potrošniki se osredotočajo na svoje splošno zdravje in dobro počutje bolj kot na določeno težo,” je dodal Passerrello. “Razen če obstaja smrtno nevaren razlog za izogibanje hrani, kot je alergija na hrano, so vsa živila primerna.”

vir: https://www.healthline.com/health-news/why-nutritionists-keep-putting-mediterranean-dash-diets-at-the-top-of-their-list

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas