fbpx

Kako uživati ​​ovseno kašo, če imate sladkorno bolezen

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Skodelica kuhanih ovsenih kosmičev (1/2 skodelice posušenega ovsa) vsebuje približno 30 gramov ogljikovih hidratov, ki se lahko prilegajo hranljivemu obroku za ljudi s sladkorno boleznijo. Ovsena kaša vsebuje veliko vlaknin in hranilnih snovi, vendar malo nasičenih in transmaščob ter sladkorja in vam lahko pomaga ohranjati zdravo raven sladkorja v krvi.

Oves lahko uživate topel kot ovseno kašo ali hladen kot oves čez noč. Ne glede na temperaturo je lahko oves hranljiva alternativa tipičnim zajtrkom, kot so hladni kosmiči, ki vsebujejo dodan sladkor. Obe možnosti običajno vključujeta dodatke, kot so oreščki ali sadje.

Ovseno kašo lahko pripravite vnaprej in jo pogrejete za hiter zajtrk. Običajno pripravite oves čez noč nekaj ur ali dni vnaprej.


Ovsena kaša in krvni sladkor, holesterol in teža

Ovseni zdrob, ki je iz ovsenih jedrc z odstranjenimi lupinami, sestavlja ovseno kašo. Oves so cela zrna in vsebuje vlaknine in rastlinske beljakovine. Nacionalni inštitut za diabetes ter prebavne in ledvične bolezni priporoča, da je polovica žit, ki jih zaužijete na dan, polnozrnata.

Oves lahko uživate kot:

• jekleno rezan (ali sesekljan) oves
• ovseni kosmiči
• “instant” oves

Bolj kot je oves predelan, kot v primeru instant ovsa, hitreje vaše telo prebavi oves in hitreje se lahko poveča vaš krvni sladkor. Jekleno rezan in valjan oves sta manj predelani možnosti.

Ovsena kaša lahko pomaga podpirati:

Uravnavanje krvnega sladkorja: Vaše telo počasneje prebavlja manj predelan oves kot rafinirana žita. Tako se lahko izognete prevelikemu zvišanju ravni sladkorja v krvi po jedi.
Izguba teže ali vzdrževanje zmerne teže: Ameriško združenje za sladkorno bolezen priporoča izgubo do 15 % telesne teže ob diagnozi. Uživanje prehrane, ki vsebuje veliko vlaknin in beljakovin, vendar manj kalorij, sladkorja in maščob, lahko prav tako pomaga pri hujšanju ali ohranjanju zmerne teže.
Znižanje holesterola: Pregled raziskave iz leta 2018 je pokazal, da lahko oves pomaga znižati tudi splošno raven holesterola, zlasti holesterola lipoproteinov nizke gostote. Avtorji pregleda so ugotovili, da imajo lahko nekatere oblike ovsa večjo korist. To je pomembno, ker lahko sladkorna bolezen poveča tveganje za srčno bolezen.


Prednosti ovsene kaše za sladkorno bolezen

Prednosti dodajanja ovsenih kosmičev v vaš prehranjevalni načrt lahko vključujejo naslednje:

• Lahko pomaga uravnavati krvni sladkor, zahvaljujoč zmerni do visoki vsebnosti vlaknin in nižjemu glikemičnemu indeksu.
• Zaradi vsebnosti topnih vlaknin in dejstva, da lahko znižuje holesterol, je zdravo za srce.
• Lahko zmanjša potrebo po injekcijah inzulina, če ga jeste namesto druge hrane za zajtrk, bogate z ogljikovimi hidrati.
• Če ga skuhamo vnaprej, je lahko hiter in enostaven obrok.
• Vsebuje zmerno veliko vlaknin, zaradi česar se dlje počutite siti in pomaga pri uravnavanju telesne teže.
• Je dober vir dolgoročne energije.
• Pomaga lahko pri uravnavanju prebave.


Slabosti ovsene kaše za sladkorno bolezen

Za veliko ljudi s sladkorno boleznijo uživanje ovsenih kosmičev nima veliko slabosti.

Uživanje ovsenih kosmičev lahko zviša raven sladkorja v krvi, če izberete instant ovsene kosmiče z dodanim sladkorjem ali jih zaužijete preveč naenkrat.

Ovsena kaša lahko negativno vpliva na zdravje tistih z gastroparezo, zdravstvenim stanjem, ki povzroča zapoznelo praznjenje želodca. Pri bolnikih s sladkorno boleznijo in gastroparezo lahko vlaknine v ovsenih kosmičih upočasnijo praznjenje želodca.


Kako pripraviti ovsene kosmiče, če imate sladkorno bolezen

Uživanje ovsenih kosmičev lahko pomaga pri obvladovanju sladkorne bolezni, še posebej, če z njimi nadomestite druge zajtrke z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov in sladkorja.

Izbira določenih vrst ovsa in načinov priprave lahko poveča pozitivne zdravstvene koristi ovsenih kosmičev. Ti lahko vključujejo:

Staromoden ali jekleno rezan oves: vsebuje več topnih vlaknin, ki lahko pomagajo uravnavati krvni sladkor. So minimalno obdelani, da upočasnijo prebavo.
Beljakovine ali zdrava maščoba: Uživajte oves z beljakovinami ali zdravo maščobo, kot so jajca, maslo iz orehov ali grški jogurt. Če dodate 1 do 2 žlici sesekljanih pekan orehov, orehov ali mandljev, lahko dodate beljakovine in zdravo maščobo, kar lahko pomaga stabilizirati vaš krvni sladkor.
Cimet: Cimet je poln antioksidantov, ima protivnetne lastnosti in lahko pomaga zmanjšati tveganje za bolezni srca.
Jagode: jagode vsebujejo vitamine in antioksidante ter lahko delujejo kot naravna sladila.
Mleko z nizko vsebnostjo maščob, mlečni nadomestki ali voda: Uživanje mleka z nizko vsebnostjo maščob ali sojinega mleka lahko poveča hranilne vrednosti brez dodajanja veliko dodatne maščobe. Toda količina porabljenega mleka se šteje k skupnemu vnosu ogljikovih hidratov za vaš obrok. Če poskušate zmanjšati kalorije in maščobe, lahko pripravite ovsene kosmiče z vodo.
Beljakovine v prahu z nizko vsebnostjo sladkorja: Dodajanje beljakovin v prahu lahko poveča količino beljakovin in zmanjša vnos ogljikovih hidratov. Doda lahko tudi hranila, če ovsene kosmiče pripravljate z vodo.


Možnosti priprave ovsenih kosmičev, ki se jim morate izogibati, če imate sladkorno bolezen tipa 2

Nekatere vrste ovsenih kosmičev in načini priprave lahko zmanjšajo hranilne vrednosti ovsenih kosmičev ali povzročijo zvišanje krvnega sladkorja. Predlogi, čemu se je treba izogniti, vključujejo:

Predpakirani ali instant ovseni kosmiči z dodanimi sladili: Instant ovsene kosmiče in ovsene kosmiče z okusom je mogoče pripraviti hitreje, običajno pa jim dodajo sladkor in sol ter vsebujejo manj topnih vlaknin.
Preveč suhega sadja: Samo žlica suhega sadja lahko doda veliko količino ogljikovih hidratov. Nekatere sorte vsebujejo tudi dodan sladkor.
Preveč sladila: dodajanje sladil, ki vsebujejo kalorije, kot so sladkor, med, rjavi sladkor ali sirup, lahko občutno zviša raven glukoze v krvi.
Smetana: uporaba smetane ali polnomastnega mleka za pripravo ovsenih kosmičev lahko doda dodatne kalorije in maščobo.


Druge zdravstvene koristi ovsenih kosmičev

Poleg tega, da ovsena kaša ugodno vpliva na krvni sladkor in zdravje srca, lahko pomaga pri naslednjemu:

• zniževanje holesterola
• uravnavanje telesne teže
• zaščita kože
• zmanjšanje tveganja raka debelega črevesa

Nepredelani in nesladkani ovseni kosmiči se počasi prebavijo, kar pomeni, da se boste dlje časa počutili siti. To lahko pomaga pri doseganju ciljev glede izgube teže in uravnavanja telesne teže. Prav tako lahko pomaga uravnavati pH kože, kar lahko zmanjša vnetje in srbenje.


Zaključek

Če so ovseni kosmiči pravilno pripravljeni, imajo številne prednosti, ki so lahko koristne za marsikoga. Tisti s sladkorno boleznijo bi lahko imeli koristi od zamenjave drugih visoko rafiniranih, sladkanih kosmičev za zajtrk. Kot pri vseh virih ogljikovih hidratov bodite pozorni na velikost porcij.

Ne pozabite spremljati krvnega sladkorja, da vidite, kako ovsena kaša vpliva na vas. Sladkorna bolezen prizadene ljudi različno.

Registrirani dietetiki vam lahko pomagajo tudi pri individualnem načrtu obrokov, ki ustreza vašim posebnim potrebam.


vir: https://www.healthline.com/health/diabetes/oatmeal

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas