fbpx

7 domačih zdravil za obvladovanje visokega krvnega tlaka

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav


Kaj je visok krvni tlak?

Krvni tlak je sila, s katero kri teče iz srca v arterije. Normalni odčitek krvnega tlaka je nižji od 120/80 milimetrov živega srebra (mm Hg).

Ko je krvni tlak visok, se kri premika po arterijah močneje. To poveča pritisk na občutljiva tkiva v arterijah in poškoduje krvne žile.

Visok krvni tlak ali hipertenzija prizadene približno polovico odraslih Američanov, ocenjuje American College of Cardiology.

Znan kot »tihi morilec«, običajno ne povzroča simptomov, dokler ni občutno poškodovano srce. Brez vidnih simptomov se večina ljudi ne zaveda, da imajo visok krvni tlak.


1. Gibajte se

Ostati aktiven je pomemben del zdravega življenja.

Poleg tega, da redna telesna aktivnost pomaga znižati krvni tlak, koristi vašemu razpoloženju, moči in ravnotežju. Prav tako zmanjša tveganje za sladkorno bolezen in druge vrste bolezni srca.

Če ste bili nekaj časa neaktivni, se pogovorite z zdravnikom o varni vadbeni rutini. Začnite počasi, nato postopoma povečajte tempo in pogostost vadbe.

Niste oboževalec telovadnice? Vadite zunaj. Pojdite na pohod, tek ali plavajte in še vedno izkoristite prednosti. Najbolj pomembno je, da se gibate!

Ameriško združenje za srce (AHA) prav tako priporoča vključitev aktivnosti za krepitev mišic vsaj 2 dni na teden. Lahko poskusite dvigovati uteži, delati sklece ali izvajati katero koli drugo vajo, ki pomaga pri izgradnji čiste mišične mase.


2. Sledite dieti DASH

Upoštevanje diete Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) lahko zniža vaš sistolični krvni tlak za kar 11 mm Hg. Dieta DASH je sestavljena iz:

• uživanje sadja, zelenjave in celih zrn
• uživanje mlečnih izdelkov z nizko vsebnostjo maščob, pustega mesa, rib in oreščkov
• izločanje živil z visoko vsebnostjo nasičenih maščob, kot so predelana hrana, mlečni izdelki z visoko vsebnostjo maščob in mastno meso

Pomaga tudi zmanjšate uživanje sladic in sladkanih pijač, kot so gazirane pijače in sokovi.

Več o tem, kako lahko ta dieta pomaga znižati krvni pritisk in izboljša zdravje srca, preberite tukaj.


3. Omejite sol

Zmanjšanje vnosa natrija je lahko bistveno za znižanje krvnega tlaka.

Pri nekaterih ljudeh začne telo zadrževati tekočino, ko zaužijejo preveč natrija. Posledica tega je močan dvig krvnega tlaka.

AHA priporoča, da omejite vnos natrija na med 1.500 miligramov (mg) in 2.300 mg na dan, kar je nekaj več kot pol čajne žličke kuhinjske soli.

Če želite zmanjšati vnos natrija v vaši prehrani, poskusite namesto soli uporabiti zelišča in začimbe, da bi hrani dodali okus.

Tudi predelana hrana je običajno obremenjena z natrijem. Vedno preberite oznake na živilih in izberite alternative z nizko vsebnostjo natrija, kadar je to mogoče.


4. Ohranjajte zmerno težo

Teža in krvni tlak gresta z roko v roki. Ljudem s prekomerno telesno težo ali debelostjo lahko izguba že samo 2.5 do 4.5 kg pomaga znižati krvni tlak.

Poleg doseganja in vzdrževanja zmerne teže je za uravnavanje krvnega tlaka ključnega pomena tudi spremljanje obsega pasu. Dodatna maščoba okoli pasu, imenovana visceralna maščoba, lahko negativno vpliva na zdravje srca in dolgoročno povzroči resne zdravstvene težave, vključno z visokim krvnim tlakom.

Na splošno bi morali moški imeti obseg pasu manj kot 100 cm, medtem ko bi morale ženske imeti manj kot 88 cm.


5. Če kadite, razmislite o prenehanju

Vsaka cigareta, ki jo pokadite, za nekaj minut po kajenju začasno zviša krvni tlak. Če redno kadite, lahko vaš krvni tlak ostane povišan dlje časa.

Ljudje z visokim krvnim tlakom, ki kadijo, imajo večje tveganje za razvoj nevarno visokega krvnega tlaka, srčnega infarkta in možganske kapi.

Tudi pasivno kajenje lahko poveča tveganje za visok krvni tlak in bolezni srca.

Poleg zagotavljanja številnih drugih koristi za zdravje lahko opustitev kajenja pomaga, da se vaš krvni tlak povrne na normalno raven.


6. Omejite alkohol

Uživanje v kozarcu rdečega vina ob večerji je povsem v redu. Pravzaprav je rdeče vino lahko celo koristno za zdravje srca, če ga uživamo v zmernih količinah.

Vendar pa lahko pitje prekomernih količin alkohola povzroči številne zdravstvene težave, vključno z visokim krvnim tlakom.

Prekomerno pitje lahko tudi zmanjša učinkovitost nekaterih zdravil za krvni tlak.

Kaj pomeni zmerno pitje? AHA priporoča, da moški omejijo uživanje na dve alkoholni pijači na dan. Ženske naj omejijo svoj vnos na eno alkoholno pijačo na dan.

Ena pijača je enaka:

• 360 ml piva
• 120 ml vina
• 45 ml alkoholne pijače


7. Zmanjšajte stres

V današnjem hitrem tempu, ki je poln vse večjih zahtev, je težko upočasniti in se sprostiti. Vendar je pomembno, da se od časa do časa odmaknete od svojih vsakodnevnih obveznosti, da boste lažje obvladovali ravni stresa.

Stres lahko začasno zviša krvni tlak. Prevelika količina ga lahko dlje časa ohranja.

Prepoznajte sprožilec vašega stresa. Morda je to vaša služba, razmerje ali finance. Ko poznate vir svojega stresa, lahko poskusite poiskati načine za rešitev težave.

Prav tako lahko ukrepate za lajšanje stresa na zdrav način. Poskusite nekajkrat globoko vdihniti, meditirati ali vaditi jogo.


Tveganja visokega krvnega tlaka

Če se visok krvni tlak ne zdravi, lahko povzroči resne zdravstvene zaplete, vključno z možgansko kapjo, srčnim infarktom in poškodbo ledvic. Redni obiski pri zdravniku vam lahko pomagajo spremljati in nadzorovati krvni tlak.

Krvni tlak 130/80 mm Hg ali več velja za visok. Če ste pred kratkim prejeli diagnozo visokega krvnega tlaka, vam lahko zdravnik pomaga določiti najboljši način zdravljenja glede na vaše potrebe.

Vaš načrt zdravljenja lahko vključuje zdravila, spremembe življenjskega sloga ali kombinacijo terapij. Z zgornjimi koraki lahko zmanjšate tudi vaše številke.

Če ostanete aktivni, zmanjšate vnos soli in naredite druge spremembe v prehrani, lahko krvni tlak še bolj znižate.


Pogosta vprašanja

Čemu se moramo izogibati pri visokem krvnem tlaku?

Več dejavnikov lahko prispeva k visokemu krvnemu tlaku, vključno z nedejavnostjo, čezmernim uživanjem alkohola in prehrano z visoko vsebnostjo natrija.

Ostanite aktivni, ohranjajte zmerni vnos alkohola in omejite uživanje predelane hrane in drugih sestavin z visoko vsebnostjo natrija.

Ali lahko pitje veliko vode zniža krvni tlak?

Nekatere raziskave kažejo, da bi lahko dehidracija prispevala k visokemu krvnemu tlaku, saj bi zmanjšala delovanje krvnih žil. Zato je hidracija s pitjem veliko vode čez dan lahko koristna.

Po podatkih Akademije za prehrano in dietetiko moški običajno potrebujejo približno 13 skodelic vode na dan, medtem ko ženske potrebujejo približno 9 skodelic. Vendar se lahko ta količina razlikuje glede na številne dejavnike, vključno z vašo starostjo, zdravstvenim stanjem in stopnjo aktivnosti.

Kako lahko takoj znižam krvni tlak?

Krvnega tlaka ni mogoče takoj znižati doma. Namesto tega bi morali z zdravnikom razviti načrt zdravljenja za dolgoročno znižanje ravni krvnega tlaka, kar lahko vključuje spremembe prehrane, vadbene rutine in življenjskega sloga.


Zaključek

Visok krvni tlak je resno stanje, ki lahko sčasoma povzroči dolgotrajne poškodbe srca in krvnih žil.

Obstaja več preprostih načinov, ki lahko pomagajo pri obvladovanju visokega krvnega tlaka, vključno z zmanjšanjem vnosa natrija, ohranjanjem aktivnosti, zmanjšanjem ravni stresa in omejitvijo uživanja alkohola.

Če so vam diagnosticirali visok krvni tlak, se posvetujte z zdravnikom, da razvijete načrt zdravljenja glede na vaše potrebe.


vir: https://www.healthline.com/health/high-blood-pressure-home-remedies

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas