fbpx

Kako vadba vpliva na krvni tlak?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Po končani vadbi se mora vaš krvni tlak postopoma normalizirati. Hitreje kot se vaš krvni tlak vrne na raven v mirovanju, bolj ste verjetno zdravi.

V skladu s smernicami Centra za nadzor in preprečevanje bolezni je »normalen« krvni tlak nižji od 120/80 mm Hg. To vključuje odčitek sistoličnega tlaka pod 120 mm Hg (zgornja številka) in odčitek diastoličnega tlaka (spodnja številka) pod 80 mm Hg.

Vadba poveča sistolični krvni tlak. Sistolični krvni tlak meri tlak krvnih žil, ko vaše srce bije.

Diastolični krvni tlak meri tlak v krvnih žilah med srčnimi utripi. Med vadbo se ne sme bistveno spremeniti. Če se, se posvetujte z zdravnikom.

Težko je dokončno reči, kateri krvni tlak se po vadbi šteje za zdravega, saj se krvni tlak razlikuje od osebe do osebe. Normalne ravni za eno osebo so lahko znak težave za drugo osebo.

Na splošno pa visok krvni tlak po počitku do dveh ur po vadbi vključuje vse vrednosti, ki so višje od 140/90 mm Hg. Nizek krvni tlak po vadbi vključuje vse vrednosti, nižje od 90/60 mm Hg.


Učinki vadbe na krvni tlak

Aerobne dejavnosti, kot so plavanje, kolesarjenje in tek, dodatno obremenijo vaš srčno-žilni sistem. Vaše mišice potrebujejo več kisika kot v mirovanju, zato morate hitreje dihati.

Vaše srce začne močneje in hitreje črpati, da kroži kri, da mišicam dovaja kisik. Posledično se poveča sistolični krvni tlak.

Normalno je, da sistolični krvni tlak med vadbo naraste med 160 in 220 mm Hg. Nehajte z vadbo, če vaš sistolični krvni tlak preseže 200 mm Hg, razen če se tega niste dogovorili s svojim zdravnikom. Nad 220 mm Hg se tveganje za težave s srcem poveča.

Različni dejavniki lahko vplivajo na to, kako se vaš srčno-žilni sistem odziva na vadbo. Nekateri od teh dejavnikov vključujejo prehrano, zdravstvene težave in zdravila.

Na primer, vadbena hipertenzija je stanje, ki povzroči ekstremno zvišanje krvnega tlaka med telesno aktivnostjo. Ljudje s hipertenzijo med vadbo lahko med vadbo doživijo skokove sistoličnega krvnega tlaka do 250 mm Hg.

Na splošno bi se moral vaš krvni tlak normalizirati v nekaj urah po vadbi. Tudi takrat boste morda opazili, da se vaš krvni tlak ne vrne točno na tisto, kar je bil pred vadbo. To je zato, ker je normalno, da krvni tlak rahlo pade v nekaj urah po vadbi.


Telovadba za ljudi s tveganjem za visok krvni tlak ali z njim

Vadba je varna, če imate tveganje za visok krvni tlak (prej imenovan predhipertenzija) ali visok krvni tlak (hipertenzija). Pravzaprav vam lahko redna vadba pomaga ohranjati krvni tlak pod nadzorom.

Če ste v nevarnosti za hipertenzijo ali jo imate, se posvetujte s svojim zdravnikom o najvarnejšem načinu vadbe. To lahko vključuje:

• uporaba zdravil za znižanje krvnega tlaka
• izbiranje zmernih dejavnosti
• delo do vsakodnevne vadbe

Če vas skrbi vaš krvni tlak, ga lahko spremljate pred, med in po vadbi.


Telovadba za ljudi z nizkim krvnim tlakom

Prav tako se posvetujte s svojim zdravnikom, preden začnete z novim programom vadbe, če imate nizek krvni tlak (hipotenzijo). Vadba – zlasti vadba, ki vključuje nenadne spremembe drže – lahko sproži simptome, vključno z omotico, zamegljenim vidom in slabostjo.

To ne pomeni, da ne smete telovaditi, če imate nizek krvni tlak. Pravzaprav je vadba lahko koristna tudi pri zdravljenju hipotenzije, saj pomaga izboljšati krvni obtok.

Če imate nizek krvni tlak, se odločite za zmerne dejavnosti, ki ne vključujejo sklanjanja in hitrega dviganja v pokončni položaj.


Zapleti zaradi krvnega tlaka

Skok ali padec krvnega tlaka med vadbo je lahko znak zdravstvenega stanja.

Skoki krvnega tlaka

Dramatično zvišanje krvnega tlaka med vadbo ali po njej je lahko znak:

• tveganja za hipertenzijo
• hipertenzije
• hipertenzije ob vadbi

Če vaš krvni tlak hitro naraste na vrednost 180/120 mm Hg ali več, poiščite nujno zdravniško pomoč. Nenadzorovan krvni tlak v tem območju je lahko znak srčnega infarkta ali možganske kapi.

Krvni tlak pade

Znatni padci krvnega tlaka po vadbi so dejavnik tveganja za razvoj ali pojav hipertenzije in nekaterih vrst bolezni srca.

Medtem ko večina ljudi občuti rahel padec krvnega tlaka po vadbi, raziskave kažejo, da se pri ljudeh s hipertenzijo krvni tlak izraziteje zniža.


Kdaj poiskati pomoč

Pogovorite se s svojim zdravnikom, če opazite kar koli od naslednjega:

• Po vadbi se vaš krvni tlak dvigne.
• Vaš krvni tlak po vadbi močno pade.
• Vaš krvni tlak se med vadbo ne spremeni.
• Vaš sistolični tlak (zgornja številka) med vadbo ali po njej preseže 200 mm Hg.
• Vaš diastolični tlak (spodnja številka) se med vadbo znatno spremeni.
• Vaš krvni tlak med vadbo ali po njej preseže 180/120 mm Hg.

Na splošno, če vas skrbi vaš krvni tlak, se dogovorite za sestanek s svojim zdravnikom.


Namigi za varno vadbo

Vaja lahko pomaga uravnavati krvni tlak. Če imate hipotenzijo ali obstaja tveganje za hipertenzijo ali jo imate, vam lahko naslednji nasveti pomagajo izboljšati varnost:

• Vsak dan malo telovadite, da ohranite krvni tlak pod nadzorom.
• Posvetujte se z zdravnikom ali drugim strokovnjakom, če niste aktivni, vendar bi radi bili bolj aktivni.
• Odločite se za zmerne aktivnosti, kot so hoja, plavanje ali kolesarjenje. Postopoma povečujte dolžino in intenzivnost vadbe.
• Pred vadbo se ogrejte, da preprečite poškodbe.
• Postopoma prenehajte z vadbo. Obdobje ohlajanja je ključnega pomena za ljudi z visokim krvnim tlakom. Omogoča vam, da se počasi vrnete na srčni utrip in krvni tlak pred vadbo.


Zaključek

Normalno je, da se krvni tlak dvigne med vadbo. Običajno je varno telovaditi, tudi če imate nizek ali visok krvni tlak. Pravzaprav vam lahko vadba pomaga ohranjati krvni tlak pod nadzorom.

Če pa vaš krvni tlak preveč narašča ali pada, je to morda razlog za skrb. Pogovorite se s svojim zdravnikom o svojih vprašanjih o vadbi in krvnem tlaku.


vir: https://www.healthline.com/health/blood-pressure-after-exercise

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas