fbpx

Kakšne so prednosti hoje?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Hoja lahko nudi številne koristi za zdravje ljudem vseh starosti in ravni telesne pripravljenosti. Lahko tudi pomaga pri preprečevanju nekaterih bolezni in celo podaljša življenje.

Hoja je brezplačna in jo je enostavno vključiti v vašo dnevno rutino. Vse, kar potrebujete, da začnete hoditi, je močan par pohodnih čevljev.

Preberite o nekaterih prednostih hoje.


1. Kurite kalorije

Hoja vam lahko pomaga pri kurjenju kalorij. Kurjenje kalorij vam lahko pomaga vzdrževati ali shujšati.

Vaša dejanska poraba kalorij bo odvisna od več dejavnikov, ki vključujejo:

• hitrost hoje
• prevožena razdalja
• teren (več kalorij boste porabili pri hoji navkreber, kot na ravnem)
• vašo težo

Svojo dejansko porabo kalorij lahko določite s pomočjo kalkulatorja kalorij.


2. Okrepi srce

Hoja vsaj 30 minut na dan, pet dni na teden, lahko zmanjša tveganje za koronarno srčno bolezen za približno 19 odstotkov. Vaše tveganje se lahko še bolj zmanjša, če povečate trajanje ali razdaljo, ki jo prehodite na dan.


3. Lahko pomaga znižati krvni sladkor

Kratek sprehod po jedi lahko pomaga znižati krvni sladkor.

Majhna študija je pokazala, da 15-minutni sprehod trikrat na dan (po zajtrku, kosilu in večerji) izboljša raven krvnega sladkorja bolj kot 45-minutni sprehod na drugi točki dneva.

Za potrditev teh ugotovitev je potrebnih več raziskav.

Razmislite o tem, da bi sprehod po obroku postal reden del vaše rutine. Prav tako vam lahko pomaga prilagoditi vadbo čez dan.


4. Lajša bolečine v sklepih

Hoja lahko pomaga zaščititi sklepe, vključno s koleni in kolki. To je zato, ker pomaga mazati in krepiti mišice, ki podpirajo sklepe.

Hoja lahko koristi tudi ljudem, ki živijo z artritisom, za zmanjšanje bolečine. In hoja 8 do 9.5 km na teden lahko pomaga tudi pri preprečevanju artritisa.


5. Krepi delovanje imunskega sistema

Hoja lahko zmanjša tveganje za nastanek prehlada ali gripe.

Ena študija je med sezono gripe spremljala 1000 odraslih. Tisti, ki so zmerno hodili 30 do 45 minut na dan, so imeli 43 odstotkov manj bolniških dni in na splošno manj okužb zgornjih dihalnih poti.

Tudi njihovi simptomi so se zmanjšali, če so zboleli. To so primerjali z odraslimi v študiji, ki so bili sedeči.

Poskusite se vsakodnevno sprehajati, da izkusite te prednosti. Če živite v hladnem podnebju, lahko poskusite hoditi po tekalni stezi ali po notranjem trgovskem centru.


6. Povečajte svojo energijo

Odhod na sprehod, ko ste utrujeni, je morda bolj učinkovita spodbuda za energijo kot skodelica kave.

Hoja poveča pretok kisika skozi telo. Prav tako lahko poveča raven kortizola, epinefrina in norepinefrina. To so hormoni, ki pomagajo dvigniti raven energije.


7. Izboljšajte svoje razpoloženje

Hoja lahko pomaga vašemu duševnemu zdravju. Študije kažejo, da lahko pomaga zmanjšati anksioznost, depresijo in negativno razpoloženje. Prav tako lahko poveča samozavest in zmanjša simptome socialnega umika.

Če želite izkusiti te prednosti, si prizadevajte za 30 minut hitre hoje ali druge zmerno intenzivne vadbe tri dni na teden. Lahko jo tudi razdelite na tri 10-minutne sprehode.


8. Podaljšajte svoje življenje

Hitrejša hoja vam lahko podaljša življenje. Raziskovalci so ugotovili, da je povprečna hoja v primerjavi s počasnim tempom povzročila 20-odstotno manjše tveganje splošne smrti.

Toda hitra hoja (vsaj 6.5 km na uro) je tveganje zmanjšala za 24 odstotkov. Študija je proučevala povezavo med hitrejšo hojo in dejavniki, kot so splošni vzroki smrti, bolezni srca in ožilja ter smrt zaradi raka.


9. Učvrstite svoje noge

Hoja lahko okrepi mišice na nogah. Če želite pridobiti več moči, hodite po hribovitem območju ali po tekalni stezi z naklonom. Ali pa poiščite poti s stopnicami.

Zamenjajte tudi hojo z drugimi aktivnostmi navzkrižnega treninga, kot sta kolesarjenje ali tek. Izvajate lahko tudi vaje za upor, kot so počepi, izpadni koraki in upogibanje nog, da dodatno napnete in okrepite mišice nog.


10. Ustvarjalno razmišljanje

Hoja vam lahko pomaga zbistriti glavo in kreativno razmišljati.

Študija, ki je vključevala štiri eksperimente, je primerjala ljudi, ki so poskušali razmišljati o novih idejah, medtem ko so hodili ali sedeli. Raziskovalci so ugotovili, da so bili udeleženci boljši med hojo, zlasti med tisto na prostem.

Raziskovalci so ugotovili, da hoja odpira prost pretok idej in je preprost način za povečanje ustvarjalnosti.


Nasveti za varnost med hojo

Za zagotovitev vaše varnosti med hojo upoštevajte te nasvete:

• Hodite po območjih, namenjenih pešcem. Če je mogoče, poiščite dobro osvetljena območja.
• Če hodite zvečer ali v zgodnjih jutranjih urah, nosite odsevni jopič ali luč, da vas avtomobili vidijo.
• Nosite čvrste čevlje z dobro oporo za peto in lok.
• Nosite ohlapna, udobna oblačila.
• Pijte veliko vode pred in po sprehodu, da ostanete hidrirani.
• Nosite zaščito pred soncem, da preprečite opekline, tudi v oblačnih dneh.


Kako začeti

Če želite začeti hoditi, potrebujete le par močnih pohodnih čevljev. Izberite sprehajalno pot v bližini vašega doma. Ali pa poiščite slikovit kraj za sprehod v vašem območju, na primer pot ali na plaži.

Prav tako lahko zaposlite prijatelja ali družinskega člana, da hodi z vami in vas poziva k odgovornosti. Druga možnost je, da hojo dodate v svojo dnevno rutino. Tukaj je nekaj idej:

• Če se vozite na delo, izstopite z avtobusa ali vlaka eno postajo prej in preostanek poti do službe pojdite peš.
• Parkirajte dlje od svoje pisarne kot običajno in hodite do avtomobila in nazaj.
• Razmislite o tem, da bi hodili po opravkih, namesto da bi se vozili. Svoje naloge lahko dokončate in se hkrati prilagodite vadbi.


Zaključek

Hoja lahko izpolni dnevno priporočeno vadbo za ljudi vseh starosti in ravni telesne pripravljenosti.

Razmislite o nakupu pedometra ali drugega merilnika telesne pripravljenosti, s katerim boste spremljali svoje dnevne korake.

Izberite pot hoje in dnevni cilj korakov, ki ustreza vaši starosti in ravni telesne pripravljenosti.

Pred začetkom nove fitnes rutine se vedno posvetujte s svojim zdravnikom.


vir: https://www.healthline.com/health/benefits-of-walking

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas