fbpx

15 živil, ki lahko pomagajo preprečiti zamašene arterije

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Ateroskleroza se pojavi, ko se maščobne obloge kopičijo vzdolž sten arterij. Morda ste že slišali, da se to stanje imenuje zamašene arterije ali otrdelost arterij.

Ateroskleroza povzroči zoženje arterij in omejuje pretok krvi v srce in druge dele telesa.

Živila z visoko vsebnostjo antioksidantov, omega-3 maščobnih kislin in drugih koristnih spojin lahko pomagajo preprečiti nastajanje oblog v vaših arterijah. Ta živila vključujejo:

• jagode
• nekatere vrste rib
• določena zelenjava in listnata zelenjava
• oreščki in semena
• olivno olje

Tukaj je 15 živil, ki lahko pomagajo preprečiti zamašitev arterij.


1. Gozdni sadeži

Ti sadeži so povezani s številnimi koristmi za zdravje, vključno z njihovo sposobnostjo zmanjšanja vnetja in izboljšanja zdravja srca.

• borovnice
• jagode
• brusnice
• maline
• robide

Gozdni sadeži vsebujejo vlaknine, vitamine, minerale in koristne rastlinske spojine. Ti vključujejo flavonoidne antioksidante, vključno s polifenoli, ki lahko podpirajo zdravje srca.

Raziskave so tudi pokazale, da uživanje jagodičja znatno zmanjša dejavnike tveganja za aterosklerozo, vključno z naslednjimi:

• povišan LDL (slabi) holesterol
• krvni pritisk
• raven sladkorja v krvi

Gozdni sadeži lahko pomagajo preprečiti zamašene arterije z zmanjšanjem vnetja in kopičenja holesterola, izboljšanjem delovanja arterij in zaščito pred poškodbami celic.


2. Fižol

Fižol je poln vlaknin in uživanje živil, bogatih z vlakninami, kot je fižol, je nujno za preprečevanje ateroskleroze.

Uživanje fižola je odličen način za uravnavanje ravni holesterola, kar zmanjšuje tveganje za zamašitev arterij. Številne študije so pokazale, da lahko uživanje fižola znatno zniža raven LDL (slabega) holesterola.

Fižol ponuja različne kardioprotektivne učinke:

• znižanje krvnega tlaka
• znižanje ravni trigliceridov v krvi
• znižanje ravni LDL in skupnega holesterola
• zmanjšanje vnetja
• izboljšanje delovanja arterij

Študije ugotavljajo, da lahko prehrana, bogata s fižolom, izboljša tudi:

• občutljivost na insulin
• telesno težo in obseg pasu
• zdravje debelega črevesa
• raznolikost črevesnega mikrobioma

Vsi ti učinki lahko zmanjšajo tveganje za aterosklerozo.


3. Ribe

Uživanje rib, bogatih z omega-3, lahko pomaga zmanjšati tveganje za aterosklerozo in koronarno arterijsko bolezen, čeprav raziskovalci še niso dokončno ugotovili, zakaj.

Telo lahko presnovi omega-3 maščobne kisline v bioaktivne lipidne mediatorje, ki lahko zmanjšajo vnetje in strjevanje krvi, kar lahko prispeva k zamašenim arterijam.

Drugi pregled raziskav ugotavlja, da lahko uživanje rib povzroči:

• znižanje trigliceridov
• nižji srčni utrip in krvni tlak
• izboljšanje črpanja s kisikom bogate krvi v vaše organe
• zmanjšanje vnetja
• zmanjšanje tveganja za nastanek krvnih strdkov


4. Paradižnik in izdelki iz paradižnika

Paradižnik in izdelki iz paradižnika vsebujejo rastlinske spojine, ki so lahko še posebej koristne za zmanjšanje razvoja ateroskleroze.

Paradižnik vsebuje karotenoidni pigment likopen. Študije kažejo, da lahko uživanje izdelkov iz paradižnika, bogatih z likopenom, pomaga pri naslednjem:

• zmanjšanje vnetja
• povečanje HDL (dobrega) holesterola
• zmanjšanje tveganja za bolezni srca

Kombinacija kuhanega paradižnika z oljčnim oljem lahko nudi največjo zaščito pred zamašenimi arterijami.


5. Čebula

Čebula je del rodu Allium in je povezana s koristmi za zdravje, vključno s podpiranjem zdravja arterij. Raziskave so pokazale, da lahko prehrana, bogata s to priljubljeno zelenjavo, zaščiti arterije.

15-letna študija, ki je spremljala 1226 žensk, starih 70 let in več, je pokazala, da je večji vnos zelenjave Allium, kot je čebula, povezan z manjšim tveganjem smrti zaradi bolezni, ki jo povzroča ateroskleroza.

Čebula vsebuje žveplove spojine, za katere znanstveniki menijo, da lahko pomagajo preprečiti vnetje krvnih žil, zavirajo zlepljanje trombocitov v krvi in ​​povečajo razpoložljivost dušikovega oksida.

Vsi ti učinki lahko pomagajo pri zaščiti pred aterosklerozo in izboljšajo zdravje arterij.


6. Citrusi

Citrusi so okusni in zagotavljajo vrsto vitaminov, mineralov in antioksidantov, vključno s flavonoidi.

Flavonoidi citrusov lahko zmanjšajo vnetje in pomagajo preprečiti, da bi prosti radikali v telesu oksidirali LDL (slab) holesterol. Oksidirani LDL je povezan z razvojem in napredovanjem ateroskleroze.

Morda je to razlog, zakaj je uživanje citrusov povezano z zmanjšanim tveganjem za bolezni srca in možgansko kapjo – dve stanji, povezani z aterosklerozo.


7. Začimbe

Začimbe, vključno z ingverjem, poprom, čilijem in cimetom, lahko pomagajo zaščititi pred zamašenimi arterijami.

Te in druge začimbe imajo protivnetne lastnosti in lahko pomagajo pri naslednjem:

• zmanjšanje prostih radikalov
• izboljšanje ravni lipidov v krvi
• zmanjšanje zlepljanja trombocitov v krvi

Porabo začimb lahko povečate tako, da te vsestranske arome dodate ovsenim kosmičem, juham, enolončnicam in skoraj vsem drugim jedem, ki se jih spomnite.


8. Lanena semena

Lanena semena vsebujejo veliko vlaknin, zdravih maščob, vitaminov in mineralov, vključno s kalcijem in magnezijem. Poleg tega, da so lanena semena zelo hranljiva, lahko pomagajo pri preprečevanju ateroskleroze.

Lanena semena vsebujejo sekoizolariciresinol diglukozid (SDG), lignansko spojino, ki deluje protivnetno in znižuje holesterol, katere lastnosti preprečujejo aterosklerozo in lahko ščitijo pred srčnim infarktom in možgansko kapjo.

Lanena semena morate zmleti ali kupiti zmleta, da jih prebavite in izkoristite njihove prednosti.


9. Križnice

Dodajanje zelenjave iz skupine križnic, kot so brokoli, zelje in cvetača, vaši prehrani, lahko pomaga zmanjšati vaše možnosti za razvoj zamašenih arterij.

Študije kažejo, da je uživanje zelenjave iz skupine križnic povezano z zmanjšanim tveganjem za aterosklerozo.

Študija 1500 žensk je pokazala, da je uživanje zelenjave iz družine križnic povezano z nižjo debelino karotidne intime-medije (CIMT).

Ta meritev lahko pomaga oceniti tveganje osebe za bolezen, povezano z aterosklerozo.

Raziskave so tudi povezale uživanje zelenjave iz družine križnic z zmanjšano kalcifikacijo arterij in tveganjem smrti zaradi bolezni, povezane z aterosklerozo.

Kalcifikacija arterij povzroči otrdelost arterij pri aterosklerozi.


10. Pesa

Pesa je bogat vir nitratov, ki jih vaše telo pretvori v dušikov oksid, signalno molekulo, ki igra veliko pomembnih vlog v vašem telesu.

Vnetje v krvnih žilah vodi do zmanjšane tvorbe dušikovega oksida.

Uživanje hrane, kot je pesa, ki je bogata s prehranskimi nitrati, lahko pomaga izboljšati delovanje krvnih žil in zmanjša vnetje, kar lahko pomaga preprečiti aterosklerozo.

Raziskave so odkrile tudi povezavo med vnosom nitratov s hrano in zmanjšanim tveganjem smrti zaradi ateroskleroze.


11. Oves

Uživanje ovsa lahko znatno zmanjša dejavnike tveganja za aterosklerozo, vključno z visokim skupnim in LDL (slabim) holesterolom.

Oves vsebuje tudi antioksidante, imenovane avenantramide, ki lahko pomagajo zavirati vnetne beljakovine, imenovane citokini, in adhezijske molekule. To lahko pomaga preprečiti aterosklerozo.

Koristno je lahko tudi uživanje ovsenih otrobov, ki so polni vlaknin.

Študija, ki je vključevala 716 ljudi s koronarno arterijsko boleznijo, je pokazala, da so imeli tisti, ki so redno uživali ovsene vlaknine, nižje ravni LDL (slabega) holesterola in vnetnih markerjev kot tisti, ki niso jedli ovsenih vlaknin.

Študija je tudi pokazala, da je uživanje ovsenih vlaken povezano z manjšim tveganjem za potrebo po revaskularizaciji – postopku za povečanje dostave kisika v srce in druge dele telesa. Oseba to morda potrebuje, če je ateroskleroza ovirala pretok krvi.


12. Oreščki in semena

Oreščki in semena so odličen vir beljakovin, vlaknin, zdravih maščob, vitaminov in mineralov. Še več, ta drobna in vsestranska živila lahko pomagajo preprečiti zamašitev arterij.

Uživanje oreščkov in semen lahko zmanjša LDL (slab) holesterol in lahko pomaga zvišati HDL (dober) holesterol ter zniža sistolični krvni tlak.

Raziskave tudi kažejo, da uživanje oreščkov in semen zmanjša raven sladkorja v krvi in ​​lahko pomaga pri zaščiti pred sladkorno boleznijo, znanim dejavnikom tveganja za aterosklerozo.

Uživanje oreščkov in semen lahko tudi pomaga izboljšati delovanje krvnih žil in zaščititi pred boleznimi srca.


13. Listnata zelenjava

Listnata zelenjava, vključno s solato, ohrovtom, rukolo, blitvo in špinačo, nudi hranila, ki lahko pomagajo pri zaščiti pred aterosklerozo.

Zelena listnata zelenjava je dober vir prehranskih nitratov, ki lahko pomagajo izboljšati delovanje krvnih žil in zmanjšati vnetje.

Prav tako je polna kalija. Ta mineral pomaga preprečevati vaskularno kalcifikacijo, proces, ki prispeva k aterosklerozi.

Številne študije so pokazale, da uživanje zelene listnate zelenjave lahko pomaga zmanjšati tveganje za bolezni srca.

Pregled Ameriškega združenja za srce je pokazal, da je uživanje ene porcije zelene listnate zelenjave na dan povezano z 12 – 18 % manjšim tveganjem za srčno-žilne bolezni, koronarno srčno bolezen in možgansko kap.


14. Kakav in temna čokolada

Izdelki iz kakava in temne čokolade so okusni in lahko pomagajo preprečiti aterosklerozo.

Pregled raziskav kaže, da je uživanje čokolade povezano z zmanjšanim tveganjem za možgansko kap, bolezni srca in sladkorno bolezen.

Izdelki iz kakava in temne čokolade so bogati s polifenolnimi rastlinskimi spojinami. Ti pomagajo povečati tvorbo dušikovega oksida in zmanjšati vnetje v arterijah, kar lahko pomaga izboljšati telesno funkcijo pri ljudeh z aterosklerozo.

Toda čokolada lahko vsebuje tudi maščobe in sladkor, ki lahko preprečijo nekatere njene koristne spojine. Morda je najbolje izbrati temno čokolado z več kot 70 % kakava, da izkoristite njene prednosti in zaužijete priporočeno količino od 28 do 55 g.


15. Olivno olje

Oljčno olje, ki je glavna sestavina sredozemske prehrane, lahko pomaga zmanjšati tveganje za aterosklerozo.

Oljčno olje lahko znatno izboljša delovanje krvnih žil in zmanjša vnetne označevalce, kar lahko zmanjša tveganje za bolezni srca.

Pregled iz leta 2018 je tudi ugotovil, da je uživanje oljčnega olja povezano z zmanjšanimi vnetnimi označevalci, povezanimi z aterosklerozo, ter zmanjšanim tveganjem za srčne bolezni in zaplete.

Raziskovalci pripisujejo sposobnost oljčnega olja, da izboljša zdravje srca in krvnih žil, njegovi visoki vsebnosti polifenolnih spojin.

Ne pozabite, da ima manj rafinirano ekstra deviško oljčno olje bistveno večjo količino polifenolov kot bolj rafinirana oljčna olja.


Kako se lahko arterije zamašijo

Ateroskleroza velja za glavni osnovni vzrok bolezni srca, vključno z boleznijo koronarnih arterij, ki je najpogostejša vrsta bolezni srca v Združenih državah.

Ateroskleroza je glavni vzrok za približno 50 % smrti v zahodnih državah.

Je kronična vnetna bolezen s številnimi dejavniki tveganja.

Verjetnost za razvoj ateroskleroze je večja, če:

• imate visok LDL (slab) holesterol
• imate visok krvni tlak
• kadite cigarete
• imate sladkorno bolezen
• imate družinsko anamnezo ateroskleroze
• imate prekomerno težo oz. debelost
• uživate slabo prehrano
• imate sedeči življenjski slog

Po drugi strani pa dieta, bogata z nekaterimi živili, kot so zelenjava, sadje in ribe, dokazano zmanjšuje tveganje za aterosklerozo in bolezni srca.


Zaključek

Zdrava prehrana, bogata s hrano, bogato s hranili, lahko pomaga zmanjšati tveganje za nastanek zamašenih arterij.

Dodajanje živil, kot so križnice, ribe, jagodičevje, oljčno olje, oves, čebula, zelenjava in fižol, vaši prehrani, je lahko učinkovit način za preprečevanje ateroskleroze.

Vsa zgoraj našteta živila ponujajo tudi številne druge prednosti. Če jih dodate v svojo dnevno rutino, lahko znatno zmanjšate tveganje za nastanek bolezni in izboljšate splošno zdravje.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/foods-that-clear-arteries

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas