fbpx

9 preprostih načinov za znižanje holesterola

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Znižanje holesterola se morda sliši kot težka naloga, vendar ni nujno, da je. Tukaj je nekaj preprostih načinov za znižanje holesterola.

 

1. Preučite svojo družinsko zgodovino

Če imate visok holesterol ali srčno bolezen v vaši družini, ste morda izpostavljeni večjemu tveganju za te bolezni. Pogovorite se s sorodniki, da ugotovite, ali je imel kdo v preteklosti visok holesterol. Ugotovite tudi, ali je v vaši družini prisotno katero od naslednjih stanj:

• diabetes
• debelost
• ateroskleroza
• presnovni sindrom

Če imate katero od teh bolezni v družinski anamnezi, se posvetujte s svojim zdravnikom o ravni holesterola in o najboljšem načrtu življenjskega sloga za vas.

 

2. Ohranjajte zdravo težo

Tudi majhna količina dodatne teže lahko prispeva k visokem holesterolu. Na srečo, če imate prekomerno telesno težo, vam ni treba izgubiti vse; Izguba le 5 do 10 odstotkov vaše telesne teže lahko povzroči veliko znižanje ravni holesterola, glede na Obesity Action Coalition. Pridobivate in izgubljate težo glede na to, ali vsak dan zaužijete več ali manj kalorij, kot jih porabite.

 

3. Telovadite

Tudi če nimate prekomerne teže, lahko vadba še vedno pomaga znižati visok holesterol. Prav tako lahko zviša raven holesterola HDL, “dobrega” holesterola. Priporoča se vsaj dve uri in 30 minut vadbe na teden, kar je približno 30 minut na dan, pet dni v tednu. Že majhna telesna aktivnost lahko pomaga. Poskusite se med odmorom za kosilo sprehoditi 10 minut ali pa se namesto z dvigalom povzpnite po stopnicah.

 

4. Preverite podatke o hranilni vrednosti

Preberite etikete na hrani.

Poskusite omejiti količino zaužitih nasičenih maščob. Nasičene maščobe najdemo v tej hrani:

• sir
• mastno meso, kot sta slanina in piščančja koža
• rumenjaki
• polnomastno mleko
• sladice iz žit in mleka

Preklopite na pusto meso brez kože in posneto mleko ter omejite vnos sladic.

 

5. Odstranite transmaščobe

Transmaščobe zvišajo “slab” holesterol in znižajo “dober” holesterol. Pogosto jih najdemo v ocvrti hrani, pa tudi v komercialno pakiranih pekovskih izdelkih, kot so piškoti in krekerji. Količina transmaščob v živilih se zmanjšuje, odkar je FDA leta 2013 izdala predhodno opozorilo pred transmaščobami. Ugotovila je, da izdelane vrste transmaščob, ki jih najdemo v pakiranih živilih, imenovane delno hidrogenirana olja, niso »splošno priznane kot varne«. (GRAS). Prepričajte se, da preverite sezname sestavin na vseh pakiranih živilih, ki jih izberete. Prepričajte se, da je odstotek transmaščob nič gramov in da seznam sestavin ne vsebuje hidrogeniranih olj.

 

6. Zamenjajte svoja olja

Maščob vam ni treba popolnoma izključiti iz prehrane. Namesto tega preklopite na nenasičene maščobe, ki lahko znižajo vaš “slab” holesterol in zvišajo raven “dobrega” holesterola. Namesto masla ali majoneze na kruhu poskusite uporabiti oljčno olje. Arašidovo, avokadovo in repično olje so dobre možnosti za kuhanje. Maščobe, ki so pri sobni temperaturi trdne ali poltrde, kot sta kokosovo olje in maslo, se imenujejo nasičene maščobe. Ameriško združenje za srce (AHA) priporoča, da omejite uživanje nasičenih maščob na manj kot 5 – 6 odstotkov dnevnega vnosa kalorij.

 

7. Jejte sadje, oreščke in zelenjavo

Oreščki in avokado so dober vir nenasičenih maščob in so primerni za zdrave prigrizke. Vse te kategorije živil so bogate s topnimi vlakninami, ki ujamejo holesterol in pomagajo telesu pri izločanju:

• sadje
• zelenjava
• fižol

Poskusite naslednja živila, ki vsebujejo veliko topnih vlaknin:

• leča
• fižol v zrnju
• edamame (soja)
• temna listnata zelenjava
• hruške
• jabolka

Edamame vsebuje tudi izoflavone, ki lahko znižajo raven holesterola. Drugo hranilo, ki znižuje holesterol, je likopen, ki ga najdemo v paradižniku. Poskrbite, da boste vsak dan zaužili dovolj porcij zelenjave.

 

8. Opustite kajenje

Po podatkih Nacionalnega inštituta za srce, pljuča in kri je kajenje glavni dejavnik tveganja za visok holesterol in bolezni srca. Kajenje tobaka povzroča otrdelost arterij in vodi do ateroskleroze. Prav tako naredi stene arterij hrapave, kar omogoča, da se holesterol lažje lepi in začne tvoriti obloge.

Če kadite, zmanjšajte ali popolnoma opustite kajenje. Izogibajte se ponovni izpostavljenosti pasivnemu kajenju.

 

9. Jemljite zdravila

Če spremembe življenjskega sloga niso dovolj za nadzor ravni holesterola, boste morda morali vzeti zdravilo za zniževanje holesterola. Najpogostejša vrsta zdravila za zniževanje holesterola se imenuje statin. Statini blokirajo pot, ki jo vaše telo uporablja za tvorbo holesterola iz maščob v vaši prehrani.

Na voljo so tudi druge možnosti:

• sekvestranti žolčnih kislin
• nikotinska kislina
• fibrinska kislina
• zaviralci absorpcije holesterola

Posvetujte se s svojim zdravnikom, da ugotovite, ali bi vam zdravilo koristilo.

vir: https://www.healthline.com/health/ways-lower-cholesterol

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas