fbpx

Ali lahko jeste preveč česna?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Za mnoge domače kuharje je česen priljubljena začimba za kuhanje, zahvaljujoč njegovemu ostremu okusu in aromi. Še posebej dobro se obnese v enolončnicah, omakah, picah in testeninah.

Ta močna sestavina je zaradi svojih zdravilnih lastnosti povezana z več zdravstvenimi koristmi. Kljub njegovi vsestranskosti in koristim za zdravje pa se nekateri ljubitelji česna sprašujejo, ali je mogoče pretiravati.

Ta članek preučuje raziskavo, da bi ugotovili, ali lahko jeste preveč česna.


Neželeni učinki česna

Čeprav je česen zdrav dodatek k uravnoteženi prehrani, lahko uživanje preveč povzroči več stranskih učinkov.

Povečano tveganje za krvavitev

Eden najresnejših neželenih učinkov uživanja preveč česna je povečano tveganje za krvavitev, še posebej, če jemljete zdravila za redčenje krvi ali ste na operaciji.

To je zato, ker ima česen antitrombotične lastnosti, kar pomeni, da lahko prepreči nastajanje krvnih strdkov.

Čeprav so krvavitve, ki jih povzroča česen, neobičajne, je eno poročilo podrobno opisalo primer, v katerem je oseba doživela povečano krvavitev, potem ko je redno jedla 12 gramov česna – približno 4 stroke – na dan pred operacijo.

V drugi študiji primera je oseba po operaciji doživela prekomerno razbarvanje in modrice. Možen vzrok je bilo prehransko dopolnilo osebe, ki je vsebovalo ribje olje in 10 mg česnovega koncentrata, ki vplivata na nastajanje krvnih strdkov.

Zato je pomembno, da se pred uporabo dodatkov s česnom pogovorite s svojim zdravnikom. Če jemljete kakršna koli zdravila ali se pripravljate na operacijo, se posvetujte z zdravnikom, preden dodate česen v svojo prehrano.

Česnov zadah

Česen vsebuje vrsto žveplovih spojin, ki jim pogosto pripisujejo številne zdravstvene koristi.

Vendar lahko te spojine povzročijo slab zadah, zlasti če jih zaužijemo v velikih količinah. To še posebej velja za surov česen, saj se s kuhanjem vsebnost teh koristnih žveplovih spojin zmanjša.

Kljub temu lahko poskusite več domačih zdravil, da se znebite česnovega zadaha.

Prebavne težave

Tako kot čebula, por in šparglji tudi česen vsebuje veliko fruktanov, vrste ogljikovih hidratov, ki lahko pri nekaterih ljudeh povzroči napihnjenost, pline in bolečine v trebuhu.

Pravzaprav, ko tisti z intoleranco za fruktan jedo hrano z visoko vsebnostjo fruktana, se ta v tankem črevesu ne absorbira v celoti. Namesto tega nedotaknjeno potuje v debelo črevo in fermentira v vašem črevesju, proces, ki lahko prispeva k prebavnim težavam.

Ljudje, ki sledijo dieti z nizko vsebnostjo FODMAP – izločevalni dieti, namenjeni prepoznavanju specifičnih živil, ki sprožijo prebavne težave – se tako pogosto spodbujajo k omejitvi vnosa česna.

Zgaga

Če imate gastroezofagealno refluksno bolezen (GERB), boste morda želeli razmisliti o zmanjšanju vnosa česna.

GERD je pogosta bolezen, ki se pojavi, ko želodčna kislina steče nazaj v požiralnik, kar povzroči simptome, kot sta zgaga in slabost.

Česen lahko zmanjša tonus spodnjega ezofagealnega sfinktra (LES), kar je sposobnost mišic na dnu požiralnika, da se zaprejo in preprečijo vstop kisline. To pa lahko sproži refluks kisline.

Vendar pa nekatera živila različno vplivajo na ljudi z GERB. Če ugotovite, da uživanje velike količine česna ne povzroča simptomov, verjetno ni treba omejiti vnosa.


Koliko bi morali pojesti?

Čeprav ni nobenih uradnih priporočil o tem, koliko česna bi morali zaužiti, študije kažejo, da lahko uživanje 1 – 2 stroka (3 – 6 gramov) na dan koristi zdravju.

Če opazite kakršne koli neželene učinke, potem ko ste zaužili več kot to količino, razmislite o zmanjšanju vnosa.

Kuhanje česna pred zaužitjem lahko tudi pomaga preprečiti neželene učinke, kot so zadah po česnu, prebavne težave in refluks kisline.

Če imate kakršne koli osnovne zdravstvene težave ali jemljete zdravila, je najbolje, da se pogovorite s svojim zdravnikom, preden spremenite svojo prehrano ali uporabite zeliščne dodatke.


Zaključek

Česen je zelo hranljiv in povezan z različnimi koristmi za zdravje.

Če pa ga pojeste preveč, lahko povzroči neželene učinke, kot so slab zadah, refluks kisline, prebavne težave in povečano tveganje za krvavitev.

Zato je najbolje, da to začimbo uživate zmerno in zmanjšate vnos, če se začnejo pojavljati neželeni učinki.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/too-much-garlic

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas