fbpx

Kako se česen bori proti prehladu in gripi

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Česen se že stoletja uporablja kot hrana in zdravilo.

Pravzaprav lahko uživanje česna prinese številne zdravstvene koristi.

To vključuje zmanjšano tveganje za bolezni srca, izboljšano kognitivno zdravje, izboljšano delovanje imunskega sistema in zmanjšano tveganje za nekatere vrste raka.

Ta članek pojasnjuje, kako česen še posebej ščiti pred prehladom in gripo.


Česen lahko okrepi imunsko delovanje

Česen vsebuje spojine, ki pomagajo imunskemu sistemu v boju proti mikrobom.

Cel česen vsebuje spojino, imenovano aliin. Ko česen zdrobimo ali žvečimo, se ta spojina spremeni v alicin (s c), glavno učinkovino v česnu.

Alicin vsebuje žveplo, ki daje česnu značilen vonj in okus.

Vendar pa je alicin nestabilen, zato se hitro pretvori v druge spojine, ki vsebujejo žveplo, za katere se domneva, da dajejo česnu zdravilne lastnosti.

Dokazano je, da te spojine povečajo odziv nekaterih vrst belih krvnih celic v telesu na boj proti boleznim, ko se srečajo z virusi, kot so tisti, ki povzročajo prehlad ali gripo.


Ali lahko česen pomaga preprečiti prehlad in gripo?

Česen se je izkazal kot obetavno zdravilo za preprečevanje prehladov in gripe.

Študije so pokazale, da lahko česen zmanjša tveganje, da zbolite, in tudi, kako dolgo ostanete bolni. Lahko tudi zmanjša resnost simptomov.

V eni študiji je 146 zdravih prostovoljcev 3 mesece jemalo česnove dodatke ali placebo. Skupina, ki je uživala česen, je imela 63 % manjše tveganje za prehlad. Vendar ni bilo pomembne razlike med skupinami v času, ki je bil potreben za okrevanje po prehladu.

Druga študija je pokazala, da so bili prehladi znatno krajši pri preiskovancih, ki so med sezono prehlada in gripe zaužili 2.56 g izvlečka staranega česna na dan, v primerjavi s skupino, ki je prejemala placebo. Tudi prehladi so bili pri njih manj hudi.

Če pogosto zbolite za prehladom ali gripo, lahko uživanje česna pomaga zmanjšati simptome ali popolnoma preprečiti vašo bolezen.

Vendar pa je pregled študij pokazal, da so bile številne študije, ki so preučevale učinke česna na prehlad, slabe kakovosti.

Prav tako ni znano, ali morate česen jemati stalno ali pa deluje tudi kot kratkotrajno zdravljenje, ko začnete zbolevati.


Kako povečati koristi česna

Način predelave ali priprave česna lahko spremeni njegove zdravstvene koristi.

Encim aliinaza, ki pretvori aliin v blagodejni alicin, deluje le pod določenimi pogoji. Deaktivira se lahko tudi s toploto.

Ena starejša študija je pokazala, da lahko že 60 sekund segrevanja v mikrovalovni pečici ali 45 minut v pečici deaktivira alinazo, druga študija pa je pokazala podobne rezultate.

Vendar je bilo ugotovljeno, da lahko česen zdrobimo in pustimo stati 10 minut pred kuhanjem, da preprečimo izgubo njegovih zdravilnih lastnosti.

Raziskovalci so tudi navedli, da bi izgubo zdravstvenih koristi zaradi kuhanja lahko nadomestili s povečanjem količine uporabljenega česna.

Tukaj je nekaj načinov za povečanje zdravstvenih koristi česna:

• Zdrobite ali narežite ves česen, preden ga zaužijete. S tem se poveča vsebnost alicina.
• Preden kuhate s strtim česnom, pustite stati 10 minut.
• Uporabite veliko česna – več kot en strok na obrok, če lahko.


Česnovi dodatki

Drug preprost način za povečanje vnosa česna je jemanje dodatka.

Vendar bodite previdni, saj ni urejenih standardov za dodatke česna.

To pomeni, da se lahko vsebnost in kakovost alicina razlikujeta, prav tako pa se lahko razlikujejo tudi potencialne koristi za zdravje.

Česen v prahu

Česen v prahu je narejen iz svežega česna, ki je narezan in posušen. Ne vsebuje alicina, vendar naj bi imel potencial alicina.

Česen v prahu obdelamo pri nizkih temperaturah in ga nato damo v kapsule, da ga zaščitimo pred želodčno kislino.

To pomaga encimu aliinazi preživeti surovo okolje v želodcu, tako da lahko pretvori aliin v koristni alicin v črevesju.

Na žalost ni jasno, koliko alicina lahko pridobimo iz dodatkov česna v prahu. To se zelo razlikuje glede na znamko in pripravo.

Izvleček staranega česna

Ko je surov česen narezan in shranjen v 15 – 20 % etanolu več kot 1.5 leta, postane ekstrakt staranega česna.

Ta vrsta dodatka ne vsebuje alicina, vendar ohranja zdravilne lastnosti česna. Številne študije, ki so pokazale koristi proti prehladu in gripi, so uporabljale izvleček staranega česna.

Česnovo olje

Česnovo olje je tudi učinkovit dodatek in se običajno pripravi s parno destilacijo. Običajno se jemlje v kapsulah.

Česnovo olje se razlikuje od olja z aromo česna, ki se uporablja za kuhanje in se pridobiva z vlivanjem surovega česna v jedilno olje.

Domače česnovo olje je bilo povezano tudi z več primeri botulizma, zato, če ga boste naredili sami, poskrbite za ustrezne metode konzerviranja.


Koliko česna bi morali pojesti na dan?

Čeprav ni ugotovljenega učinkovitega odmerka česna, nekatere študije o surovem česnu uporabljajo 100 mg zdrobljenega surovega česna na kilogram telesne teže dvakrat na dan. To je približno tri do štiri stroke na dan.

Lahko vzamete tudi dodatek izvlečka staranega česna. Študije, ki preučujejo zdravstvene koristi staranega česna, uporabljajo različne odmerke od 240 mg do 2560 mg.

Visoki vnosi česnovih dodatkov so lahko strupeni, zato ne prekoračite priporočenih odmerkov.


Drugi nasveti za krepitev delovanja imunskega sistema

Tu je še pet načinov za krepitev imunskega delovanja in preprečevanje prehladov in gripe:

1. Razmislite o probiotiku. Probiotiki lahko spodbujajo zdravo črevesje, okrepijo imunski odziv in zmanjšajo tveganje za okužbo pri nekaterih ljudeh.
2. Jejte uravnoteženo prehrano. Celotna prehrana je pomembna. Uravnoteženje pomembnih hranil bo pomagalo zagotoviti, da bo vaš imunski sistem ostal v dobri formi.
3. Ne kadite. Cigaretni dim lahko oslabi imunski sistem in vas naredi bolj nagnjene k okužbam.
4. Izogibajte se prekomernemu uživanju alkohola. Prekomerno uživanje alkohola naj bi poškodovalo imunski sistem in vas naredilo bolj dovzetne za okužbe.
5. Vzemite dodatek cinka. V 24 urah po začetku prehlada vzemite pastile ali sirup s cinkom, saj lahko to skrajša trajanje prehlada.


Zaključek

Študije kažejo, da lahko česen pomaga v boju proti prehladu in gripi. Lahko zmanjša tveganje za nastanek bolezni in vam pomaga hitreje okrevati.

Da bi povečali te koristi, je najbolje, da uživate surov česen ali ekstrakt staranega česna.

Na koncu dneva je česen hkrati okusen in super hranljiv. Obstaja veliko dobrih razlogov, da ga vključite v svojo prehrano.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/can-you-eat-raw-garlic

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas