fbpx

Kakšne so prednosti in slabosti uživanja surovega česna?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Česen je priljubljena sestavina, ki jo uživamo zaradi svojega edinstvenega okusa in močnih zdravstvenih koristi.

Vendar se česen običajno duši, praži ali speče, preden se doda receptom.

Zaradi tega mnogi ljudje niso prepričani, ali je surov česen varen za uživanje.

Ta članek podrobneje obravnava, ali lahko jeste surov česen, skupaj z morebitnimi koristmi in slabostmi tega.


Ali lahko jeste surov česen?

V večini receptov je česen običajno kuhan ali uporabljen v obliki prahu.

Kuhanje česna spremeni njegov okus in teksturo, tako da postane mehkejši, blažji in bolj kremast ter mu da bolj subtilen okus in aromo.

Lahko pa ga uživamo tudi surovega in ne kuhanega.

Čeprav ima surov česen močnejši in bolj oster okus, ga lahko uživate varno in je odličen dodatek številnim jedem.

Pravzaprav se surovi česen pogosto dodaja pomakam, prelivom in omakam, kot sta aioli ali pesto.

Še več, surovi česen lahko celo ohrani več koristnih spojin kot kuhan česen in izboljša več vidikov vašega zdravja.


Zdravstvene koristi surovega česna

Česen je odličen vir alicina, spojine, ki vsebuje žveplo in je povezana s številnimi koristmi za zdravje.

Alicin, ki je odgovoren za izrazit okus in vonj česna, nastane, ko sveži česen zdrobimo ali sesekljamo.

Zanimivo je, da nekatere raziskave kažejo, da bi alicin lahko pomagal okrepiti delovanje vašega imunskega sistema in lahko nudi določeno zaščito pred boleznimi, kot so bolezni srca in rak.

Vendar pa študije kažejo, da lahko praženje, kuhanje, segrevanje ali vlaganje česna znatno zmanjšajo njegovo vsebnost alicina.

Čeprav je uživanje kuhanega česna lahko koristno, lahko izbira surovega česna pomaga povečati njegovo hranilno vrednost.

Tukaj je nekaj možnih zdravstvenih koristi surovega česna:

Izboljšuje imunost. Številne študije kažejo, da lahko česen pomaga zmanjšati vnetje in okrepiti imunsko funkcijo, kar je morda posledica vsebnosti antioksidantov in spojin, ki vsebujejo žveplo, kot je alicin.
Podpira zdravje srca. Nekatere raziskave kažejo, da lahko česen pomaga pri zniževanju krvnega tlaka in ravni holesterola ter tako podpira zdravje srca.
Stabilizira raven sladkorja v krvi. Česen lahko pomaga znižati raven sladkorja v krvi na tešče in izboljša uravnavanje sladkorja v krvi, kar je lahko koristno pri obvladovanju sladkorne bolezni tipa 2.
Ščiti zdravje možganov. Čeprav so raziskave pri ljudeh omejene, študije na živalih kažejo, da bi lahko uživanje velikih količin svežega česna ali izvlečka staranega česna izboljšalo spomin in podpiralo zdravje možganov.


Morebitne slabe strani uživanja surovega česna

Čeprav je surov česen lahko povezan z več koristmi za zdravje, je treba upoštevati nekaj možnih pomanjkljivosti.

Prvič, surovi česen ima veliko močnejši okus in vonj kot kuhan česen, kar se nekaterim morda zdi neprivlačno.

Poleg tega se tistim z gastroezofagealno refluksno boleznijo (GERB) pogosto svetuje, naj omejijo uživanje česna, da preprečijo zgago.

Pravzaprav lahko nekatere spojine v surovem česnu dražijo prebavni trakt, kar lahko povzroči pekoč občutek v prsih ali želodcu.

Česen lahko tudi poveča tveganje za krvavitev, saj preprečuje nastajanje krvnih strdkov.

Medtem ko uživanje surovega česna v zmernih količinah verjetno ne bo povzročalo težav večini zdravih odraslih, se morajo ljudje, ki jemljejo zdravila za redčenje krvi, posvetovati s svojim zdravnikom, preden zaužijejo velike količine česna ali uporabijo česnove dodatke.


Koliko bi morali pojesti?

Za česen ni uradnega priporočenega odmerka. Vendar pa je večina študij pokazala, da bi lahko bila koristna približno 1 do 2 stroka na dan.

V obliki dodatka so se izkazali tudi odmerki do 3600 mg ekstrakta staranega česna.

Pred uporabo česnovih dodatkov se posvetujte s svojim zdravnikom, še posebej, če imate kakršne koli osnovne zdravstvene težave ali jemljete zdravila.

Razmislite o zmanjšanju vnosa ali opustitvi uživanja, če po zaužitju surovega česna opazite kakršne koli negativne stranske učinke.

Prehod na kuhan česen, namesto da bi ga uživali surovega, lahko prav tako pomaga ublažiti prebavne stranske učinke, kot sta zgaga ali refluks kisline.


Zaključek

Čeprav ima surov česen močnejši okus in bolj oster vonj kot kuhan česen, ga je varno uživati.

Surovi česen prav tako zadrži več alicina, ki je spojina, ki vsebuje žveplo in je odgovorna za številne koristne učinke česna na zdravje.

Za najboljše rezultate si prizadevajte za približno 1 do 2 stroka na dan in zmanjšajte vnos, če se pojavijo neželeni učinki, kot so zgaga, refluks kisline ali povečana krvavitev.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/can-you-eat-raw-garlic

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas