fbpx

Katera hrana zvišuje raven GLP-1?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Glukagonu podoben peptid-1 (GLP-1) je hormon, ki ima ključno vlogo pri uravnavanju krvnega sladkorja. To doseže tako, da spodbuja sproščanje insulina in zmanjša sproščanje glukagona, hormona, ki zvišuje krvni sladkor.

GLP-1 pomaga tudi pri upočasnitvi prebave. To spodbuja občutek sitosti in lahko pomaga pri uravnavanju telesne teže.

Živila z veliko vlakninami, kot so polnozrnata žita in zelenjava, skupaj z živili, bogatimi z beljakovinami in zdravimi maščobami, lahko sprožijo sproščanje GLP-1.


Živila, ki zvišujejo raven GLP-1

Jajca

Glede na raziskavo iz leta 2016 so jajca bogat vir beljakovin in enkrat nenasičenih maščob, ki lahko igrajo vlogo pri izločanju GLP-1. Dodatne raziskave iz leta 2020 so pokazale, da so jajčni beljaki posebej koristni za izločanje (sproščanje) GLP-1.

Ena študija v pregledu iz leta 2016 je zajtrk z žemljico primerjala z obrokom, ki vsebuje tri jajca. Obrok, ki je vseboval jajca, je bil povezan z nižjo ravnjo glukoze v krvi po obroku, zmanjšanim občutkom lakote in manjšim vnosom hrane v naslednjih 24 urah.

Glede na pregled iz leta 2016 so moški poročali tudi o večjem zadovoljstvu po uživanju jajc. To kaže, da lahko jajca pomagajo pri obvladovanju apetita in izboljšajo splošno zadovoljstvo z obrokom.

Oreščki

Prej omenjeni pregled raziskave iz leta 2016 kaže, da lahko mandlji, pistacije in arašidi povečajo raven GLP-1 zaradi vsebnosti beljakovin, vlaknin in zdravih maščob.

Poleg tega vlaknine v teh oreščkih upočasnijo prebavo, kar povzroči postopno sproščanje glukoze v krvni obtok in temu primerno povečanje izločanja GLP-1. Tudi zdrave maščobe v oreščkih igrajo pomembno vlogo, saj lahko pomagajo izboljšati občutljivost za inzulin, kar dodatno podpira sproščanje GLP-1.

Zrna z veliko vlakninami

Zrna z visoko vsebnostjo vlaknin, kot so oves, ječmen in polnozrnata pšenica, lahko povečajo GLP-1 na več načinov, kaže ista raziskava iz leta 2016.

Njihove topne vlaknine upočasnjujejo prebavo. To vodi do postopnega sproščanja glukoze v krvni obtok, kar sproži sproščanje GLP-1.

Poleg tega, ko vlaknine fermentirajo črevesne bakterije, tvorijo kratkoverižne maščobne kisline (SCFA), kot so acetat, propionat in butirat. Raziskave, pregledane v pregledu iz leta 2016, kažejo, da lahko ti SCFA stimulirajo sproščanje GLP-1 z vezavo na receptorje L-celic.

Avokado

Glede na prej omenjeno oceno iz leta 2016 lahko avokado zviša raven GLP-1 zaradi visoke vsebnosti vlaknin in enkrat nenasičenih maščob. Vlaknine v avokadu lahko upočasnijo prebavo, kar povzroči postopnejše sproščanje glukoze v krvni obtok.

Ena študija iz leta 2019 je pokazala, da je v primerjavi z zaužitjem kontrolnega obroka zaužitje celega avokada z obrokom povečalo raven GLP-1 skupaj z drugim hormonom, ki uravnava apetit, imenovanim peptid YY, hkrati pa je zmanjšalo raven insulina.

Oljčno olje

Glede na pregled raziskave iz leta 2021 študije kažejo, da so nenasičene maščobe, kot so tiste v oljčnem olju, boljše pri spodbujanju sproščanja GLP-1 kot nasičene maščobe, npr. maslo.

Prej omenjeni pregled iz leta 2016 je poročal o več drugih ugotovitvah:

Študije na glodalcih so pokazale, da redno uživanje prehrane, obogatene z oljčnim oljem, poveča izločanje GLP-1, poveča izločanje inzulina, ki ga stimulira glukoza, in poveča toleranco za glukozo.
Podobne rezultate so opazili pri podganah s sladkorno boleznijo, ki so jih hranili s hrano, bogato z mononenasičenimi maščobnimi kislinami iz oljčnega olja, kjer so se ravni GLP-1 zvišale, povečanje telesne mase zmanjšalo in občutljivost na inzulin izboljšala.
Pri ljudeh je sredozemska prehrana, bogata z oljčnim oljem, povzročila višje ravni GLP-1 po obroku, izboljšano občutljivost za inzulin ter nižje ravni glukoze v krvi na tešče in po obroku v primerjavi z dieto z visoko vsebnostjo nasičenih maščob.

Zelenjava

Zelenjava, kot je brstični ohrovt, brokoli in korenje, vsebuje veliko vlaknin in vitaminov, ki lahko pomagajo uravnavati raven sladkorja v krvi in ​​potencialno vplivajo na ravni GLP-1.

Ena študija iz leta 2022, izvedena v Džakarti v Indoneziji, je pokazala, da je uživanje zelenjave pred ogljikovimi hidrati pomembno vplivalo na raven glukoze in GLP-1 pri posameznikih s sladkorno boleznijo tipa 2, zlasti 60 minut po jedi.


Kako hrana sproži izločanje GLP-1?

Raziskave, pregledane v pregledu iz leta 2016, kažejo, da GLP-1 nastaja v prebavilih. Na njegovo izločanje vplivajo posebna hranila, kot so monosaharidi, peptidi in maščobne kisline. Najdemo jih v živilih, kot so jajca, žita z veliko vlakninami, oreščki in avokado.

GLP-1 ima pomembno vlogo pri uravnavanju ravni sladkorja v krvi. To doseže tako, da spodbuja sproščanje insulina iz trebušne slinavke in blokira sproščanje glukagona, drugega hormona, ki zvišuje raven sladkorja v krvi. GLP-1 tudi upočasni hitrost praznjenja želodca, kar pomaga nadzorovati apetit in vnos hrane.

Raziskave iz leta 2016 kažejo, da bi lahko bile spremembe v prehrani, ki spodbujajo naravno sproščanje GLP-1 v telesu, koristen pristop za obvladovanje debelosti in sladkorne bolezni tipa 2.

Kakšna je povezava med ravnmi vlaken in GLP-1?

Ko ljudje uživajo določene vrste vlaknin, kot so tiste, ki jih najdemo v sadju, zelenjavi in ​​celih zrnih, jih njihove črevesne bakterije razgradijo v kratkoverižne maščobne kisline. Raziskave iz leta 2016 kažejo, da te maščobne kisline nato signalizirajo posebnim celicam v črevesju, da sprostijo GLP-1 v krvni obtok. Ta hormon pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi in ​​nadzorovati apetit.


Zaključek

GLP-1 je hormon, ki se sprošča v črevesju po obroku. Pomaga uravnavati krvni sladkor tako, da sproži sproščanje inzulina in zmanjša glukagon. Prav tako upočasni prebavo in daje občutek sitosti. Zvišanje ravni GLP-1 je lahko koristno za uravnavanje sladkorne bolezni in telesne teže.

Uživanje živil, kot so cela zrna, oreščki, jajca in zelenjava, lahko pomaga povečati raven GLP-1, kar lahko pomaga pri obvladovanju sladkorne bolezni in spodbujanju sitosti.


vir: https://www.healthline.com/health/foods-that-increase-glp-1

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas