fbpx

Tako dietne kot sladke pijače, povezane s povečanim tveganjem za atrijsko fibrilacijo

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Številne študije kažejo, da je lahko uživanje sladkanih pijač dejavnik, ki prispeva k kroničnim zdravstvenim težavam. Sem spadajo sladkorna bolezen tipa 2, debelost in bolezni srca.

Zdaj je nova študija pokazala povezavo med povečanim tveganjem za atrijsko fibrilacijo (AFib), nepravilnim srčnim ritmom in pitjem dveh litrov ali več umetno sladkanih ali sladkanih pijač na teden.


Dva litra sladkih ali dietnih pijač lahko povečata tveganje za AFib

Raziskovalci so pregledali podatke od leta 2006 do 2010, ki so vključevali prehranske vprašalnike in genetske informacije za več kot 200.000 odraslih, ki niso imeli AFib, ko so prvič vstopili v bazo podatkov UK Biobank. Po spremljanju po približno 10 letih je imelo AFib 9362 udeležencev.

Rezultati so pokazali, da je uživanje več kot 2 litrov/teden sladkanih pijač povezano z 10-odstotnim povečanim tveganjem za pojav atrijske fibrilacije (AFib) v primerjavi z neuživalci, neodvisno od tradicionalnih dejavnikov tveganja.

Pogosto uživanje sladkih pijač je povezano z insulinsko rezistenco, sladkorno boleznijo tipa 2, povečanjem telesne mase/debelostjo, zamaščenimi jetri in povišanim krvnim tlakom.

Tveganje se poveča na 20 % pri posameznikih, ki uživajo več kot 2 litra umetno sladkanih pijač na teden. To pomeni, da lahko te umetno sladkane pijače, včasih imenovane dietne različice, presežejo nivo tveganja, povezanega z uživanjem sladkanih pijač.

Poleg tega je bilo uživanje enega litra ali manj čistega soka na teden, kot je 100 % pomarančni ali zelenjavni sok, povezano z 8 % manjšim tveganjem za atrijsko fibrilacijo.

“Na podlagi naših ugotovitev ljudem priporočamo, da zmanjšajo porabo sladkanih pijač in umetno sladkanih pijač na manj kot 2 litra/teden ali se jih celo izogibajo, kadar koli je to mogoče zaradi zdravja srca,” pravi dr. Ningjian Wang, M.D., Ph.D., avtor študije in raziskovalec v Šanghajski deveti ljudski bolnišnici in Šanghajski medicinski fakulteti Jiao Tong v Šanghaju na Kitajskem.

“Posamezniki bi se morali zavedati zdravstvenih tveganj, povezanih z uživanjem sladkanih pijač,” je dejal Wang. »Prehod na bolj zdrave alternative, kot je voda ali zmerni sadni sok, lahko pomaga zmanjšati vnos sladkorja in prispeva k splošnemu boljšemu zdravju. Poleg tega je pomembno, da ne domnevamo, da je nizkokalorična [umetno sladkana pijača] samodejno zdrava, saj nosi tudi potencialno tveganje za zdravje.«


Zakaj lahko dietne pijače povečajo tveganje za AFib

Strokovnjaki pravijo, da lahko dietne gazirane pijače vsebujejo kemikalije, ki lahko vplivajo na tveganje AFib.

»Ugotovljeno je bilo, da sta mononatrijev glutamat (MSG) in aspartam – oba najdemo v dietnih pijačah – ekscitotoksina srčnega tkiva, ki povzročata ‘samotno’ atrijsko fibrilacijo, kar pomeni AFib v odsotnosti hipertenzije, srčnega popuščanja in koronarne arterije,« je povedal dr. John P. Higgins, MD MBA, športni kardiolog na medicinski šoli McGovern pri UTHealth v Houstonu.


Ali lahko nesladkani sokovi izboljšajo zdravje srca?

Ker se je pokazalo, da imajo sladkani sokovi negativne posledice za zdravje, so raziskovalci teoretizirali, da bi lahko imeli nesladkani sokovi nasprotni učinek.

V študiji so raziskovalci tudi ugotovili, da je pitje enega litra ali manj na teden čistih, nesladkanih sokov, kot sta pomarančni ali zelenjavni sok, povezano z zmanjšanim tveganjem za AFib.

»Čisti sok ima veliko vitamina C in drugih antioksidantov – ti so povezani z nižjim krvnim tlakom, zmanjšanim oksidativnim stresom in zmanjšanim vnetjem – vse to je povezano z nižjim krvnim tlakom in nižjo stopnjo atrijske fibrilacije. Pravzaprav se je izkazalo, da vitamin C preprečuje pooperativno atrijsko fibrilacijo,« je dejal Higgins.

Vendar pa lahko tudi naravni sadni sok vsebuje veliko sladkorja in mnogi strokovnjaki priporočajo uživanje celega sadja, ki ima na splošno več vlaknin za upočasnitev absorpcije glukoze v krvnem obtoku.


Ideje za zdrave pijače

Kaj bi torej morali dodati svoji prehrani, da bi ostali zdravi? Strokovnjaki pravijo, da je vedno dobra ideja, da se držite vode ali pijač z elektroliti in brez dodanega sladkorja.

“Pijte samo vodo ali naravno stisnjen sok ali pol/pol naravnega soka-vodo ali vodo z elektroliti(-i) ali športne pijače, če telovadite več kot eno uro,” je priporočil Higgins.

Tudi kava ali čaj zgodaj zjutraj pred vadbo je prav tako v redu, če potrebujete nekaj za prebuditev.

“Dobra ideja je, da zmanjšate vnos gaziranih ali dietnih pijač, kadar koli je to mogoče,” je dejala Mackenzie Burgess, registrirana dietetičarka nutricionistka in razvijalka receptov pri Cheerful Choices. »Pijače, sladkane s sladkorjem, in umetno sladkane pijače so povezane z debelostjo.« .

Ko gre za zamenjavo vaše običajne gazirane ali dietne sode, razmislite o nesladkanem čaju, gazirani vodi za ta gazirani pripravek ali poskusite vliti vodo z limono in jagodami ali meto in kumarami za subtilno izboljšanje okusa, je predlagala Burgessova.

Raziskave so pokazale, da lahko zmanjšanje uživanja teh sladkih pijač povzroči izgubo teže.


Zaključek

Glede na novo študijo obstaja 20-odstotno povečano tveganje za atrijsko fibrilacijo med udeleženci, ki so poročali, da so popili dva litra ali več na teden umetno sladkanih pijač.

Raziskovalci so tudi ugotovili, da je uživanje enega litra ali manj čistega soka na teden, kot je 100-odstotni pomarančni ali zelenjavni sok, povezano z 8-odstotnim manjšim tveganjem za atrijsko fibrilacijo.

Kardiologi so povedali, da lahko uživanje visoke količine sladkorja povzroči povišan krvni tlak, kar je sprožilec za razvoj AFib.

S sladkorjem sladkane pijače je treba popolnoma opustiti, svetujejo strokovnjaki. Namesto tega lahko za naravni okus dodate pitno vodo in sadje.


vir: https://www.healthline.com/health-news/both-diet-and-sugary-drinks-linked-to-increased-afib-risk-what-to-know

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas