fbpx

Zakaj vsi govorijo o dieti 30-30-30 za hujšanje

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Še ena nova dieta postaja vse bolj priljubljena na družbenih omrežjih. Metoda 30-30-30 je postala virusna na TikToku, pri čemer številni ustvarjalci vsebin trdijo, da jim je ta pristop pomagal trajno shujšati.

Zagovorniki trdijo, da za razliko od drugih diet, ki so v preteklosti pritegnile pozornost, pristop 30-30-30 ni še ena modna muha; to je sprememba življenjskega sloga.

Dieta 30-30-30 vključuje zaužitje 30 g beljakovin v 30 minutah po tem, ko se zbudite, in nato dokončanje 30 minut nizkointenzivne vadbe.

Ta metoda se je prvič pojavila v knjigi Tima Ferrissa The 4-Hour Body leta 2010, vendar jo je nedavno populariziral nutricionist in wellness podcaster Gary Brecka.

Je torej trend 30-30-30 učinkovit pristop k hujšanju ali le še ena modna muha?


Kako vam lahko dieta 30-30-30 pomaga pri izgubi teže

Začnimo s pozitivnimi točkami.

»Dobra novica o režimu 30-30-30 je, da je razmeroma smiseln v primerjavi z nekaterimi svojimi predhodniki in nedvomno trendi, ki mu bodo sledili,« pravi Sophie Medlin, dietetičarka svetovalka pri City Dietitians. “Zajtrk z visoko vsebnostjo beljakovin je dobra ideja, saj je bolj nasiten kot nekatere naše običajne možnosti zajtrka.”

Laično to pomeni, da se boste dlje časa počutili siti.

Natalie Burrows, prehranska terapevtka in ustanoviteljica Integral Wellnessa, se strinja. Opozarja na študijo iz leta 2014, objavljeno v Zvezi ameriških društev za eksperimentalno biološko revijo. Ugotovili so, da so ljudje, ki so za zajtrk zaužili 30 g beljakovin, za kosilo zaužili manj kalorij.

Burrows pravi, da je stabilizacija krvnega sladkorja za prvi obrok dneva – kot bi to storili z zajtrkom z visoko vsebnostjo beljakovin – bistvena za vašo izbiro hrane čez dan.

Poleg tega Burrows ugotavlja, da imajo beljakovine učinek termogeneze. To pomeni, da porabite več energije za presnovo, kot bi jo porabili za razgradnjo ogljikovih hidratov in maščob.

Kombinacija obeh učinkov lahko pomeni, da ustvarite kalorični primanjkljaj. To je dobra novica, če poskušate shujšati.

Kaj pa gibanje? Burrows pravi, da ima jutranja 30-minutna nizkointenzivna vadba veliko koristi in ena izmed njih je izboljšano uravnavanje telesne teže.

Poleg povečanja vaše dnevne porabe kalorij, kar lahko prispeva k izgubi teže, Burrows pravi, da so nekatere nizkointenzivne vaje koristne za mišično maso in kardio fitnes.

Ti pa podpirajo trajno izgubo teže.


Pomanjkljivosti načrta prehrane 30-30-30

Ena možna pomanjkljivost pristopa 30-30-30 je, da bi lahko bil v nasprotju z zaposlenimi rutinami ljudi.

»Po mojih izkušnjah jutranja rutina večine ljudi vključuje tek po šoli, hitenje naokrog in na splošno skoraj to, da jim uspe pravočasno priti od doma,« pravi Medlin. “To pomeni, da je za veliko večino ljudi nevzdržno imeti 30 minut zjutraj za vadbo, pa tudi dodaten čas za pripravo in načrtovanje visoko beljakovinskega zajtrka.”

Medlin pravi, da ko je sprememba navade nevzdržna, je običajno dober znak, da gre za modno muho.

Še en potencialni problem s trendom 30-30-30? Ne ponuja nobenih navodil o tem, kako jesti ali telovaditi v preostalem delu dneva.

Medlinova pravi, da je razumen pristop, če imate zjutraj dovolj časa, da se temu posvetite, vendar poudarja, da če izvajate režim 30-30-30 in nato jeste hitro hrano za kosilo in večerjo ter sedite preostali del dneva verjetno ne boste občutili večje izgube teže.

“Kot vedno gre pri izgubi teže za energetsko ravnovesje in ustvarjanje primanjkljaja, ki ga ta režim morda ne bo povzročil,” ugotavlja.

K temu dodajte, da smo si vsi različni; vsakdo ne more prebaviti beljakovinsko težkega obroka na začetku dneva.

Medlin ugotavlja, da če se ne smatrate za jutranjo osebo in se običajno ne počutite bolj lačni do pozneje čez dan, to morda ni najboljši pristop za vas.

Podobno se Burrows ne prodaja v 30-minutnem okvirju.

“Zaradi cikla spanja in budnosti večina ljudi ne more zaužiti hrane v 30 minutah, saj je melatonin, hormon spanja, še vedno prisoten v prvih 30 – 90 minutah budnosti,” pojasnjuje.

Pravi, da lahko prehitro prehranjevanje povzroči občutek slabosti.

Kar zadeva vadbo, si je pomembno zapomniti, da je gibanje telesa dragoceno in pomembno ne glede na to, v katerem času dneva to počnete.

Vendar Medlin verjame, da je iskanje urnika vadbe, ki ustreza vašemu življenjskemu slogu, pomembnejše od vadbe, ko se zbudite.


Prilagoditve diete 30-30-30, ki vam morda ustrezajo

Oba strokovnjaka priporočata prilagoditve tega pristopa, ki ga lahko naredijo bolj trajnostnega.

“Zagovarjal bi, da zajtrk zaužijete po vadbi ali pol pred in pol po vadbi, da lahko dodatno uravnavate svoj apetit skozi jutro, saj lahko vadba poveča naš apetit,” pravi Medlin.

Podobno Burrows priporoča omilitev pravila “jej v 30 minutah po tem, ko se zbudiš”. Namesto tega pravi, da si morate prizadevati za zajtrk v prvih dveh urah dneva.

Tudi kakovost hrane je pomembna.

»Postanite prijazni z vlakninami in si naložite krožnik z zelenjavo, da boste lažje dosegli 30 g vlaknin na dan,« pravi Burrows.


Zaključek

Dieta 30-30-30 je morda bolj razumen in trajnosten pristop k izgubi teže kot mnogi drugi trendi – vendar to ne pomeni, da bo učinkovita za vse.

Navsezadnje Burrows pravi: “Obstajajo dokazi, ki kažejo, da bo metoda 30-30-30 delovala, toda tisto, kar za nekoga resnično deluje, je metoda, ki jo je mogoče dosledno doseči na dolgi rok.”


vir: https://www.healthline.com/health-news/30-30-30-diet-weight-loss

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas