fbpx

Kako nadzorovati svojo težo s hipotiroidizmom

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Obstaja velika verjetnost, da se boste zredili, če si privoščite nekaj preveč tolažilne hrane ali se predolgo izogibate telovadnici. Toda če imate hipotiroidizem, se lahko številke na tehtnici povečajo, tudi če ste se trdno držali svoje diete in religiozno telovadili.

Hormoni, ki jih tvori vaša ščitnica, pomagajo uravnavati vaš metabolizem ali kako učinkovito vaše telo kuri hrano za energijo. Ko vaša ščitnica tvori manj svojih hormonov – tako kot pri hipotiroidizmu – se vaš metabolizem upočasni. Tako ne boste tako hitro porabili kalorij in se boste zredili. Povečanje telesne teže običajno ni ekstremno, morda 2 ali 4.5 kg, vendar je lahko dovolj, da vpliva na vašo samozavest.

Hujši kot je vaš hipotiroidizem, bolj se boste zredili. Del povečanja telesne mase je maščoba, večina pa je kopičenje tekočine zaradi učinkov nezadostnega delovanja ščitnice na delovanje ledvic.


Ustavite pridobivanje teže

Eden od načinov za obvladovanje pridobivanja telesne teže je jemanje zdravila za ščitnični hormon, ki vam ga je predpisal zdravnik. Dnevni odmerek levotiroksina (Levothroid, Levoxyl, Synthroid) bo obnovil zdrave ravni ščitnice in s tem vaš metabolizem. Ko jemljete pravi odmerek, se mora vaša teža stabilizirati in ne bi smeli imeti več težav z izgubo teže kot kdorkoli drug.

Vendar vas ščitnični hormon morda ne bo rešil teže, ki ste jo že pridobili. Če se želite vrniti na prvotno težo, sledite razumni strategiji, ki združuje dieto in telesno vadbo.


Sprejmite novo dieto

Če želite zmanjšati težo, začnite z odštevanjem kalorij od svojega dnevnega števila – vendar to storite varno. Ne posegajte po zelo strogi nizkokalorični dieti. Vaše telo bo samo kopičilo kalorije, vi pa boste na koncu pridobili na teži. Namesto tega bi raje našli ravnovesje med kalorijami, ki jih zaužijete, in kalorijami, ki jih porabite vsak dan.

Varen cilj za izgubo teže je 0.5 do 1 kg na teden. V povprečju vsak dan zaužijte 500 kalorij manj in izgubili boste približno pol kilograma na teden. Zmanjšajte 1000 kalorij na dan in izgubili boste 1 kg na teden.

Eden preprostih načinov za zmanjšanje teh kalorij je, da izločite vso hrano, ki je ne potrebujete. Piškoti, torte, gazirane pijače in sladkarije so polni praznih kalorij. Zaradi njih se boste zredili, ne da bi koristili kakršna koli hranila.

Namesto sladice pojejte skledo svežega sadja, ki ga potresete z brezkaloričnim sladilom. Gazirano pijačo nadomestite z gazirano vodo in limono. Zamenjajte živila iz predelane bele moke, kot so beli kruh in krekerji, za tiste iz polnozrnatih žit.

Drug način za zmanjšanje kalorij je uživanje bolj energijsko bogate hrane. Ta živila vsebujejo manj kalorij na grižljaj. Zaradi njih se boste hitreje počutili siti in ostali siti dlje.

Za kosilo si na primer privoščite skledo zelenjavne juhe namesto pice. Juha ima manj kot 100 kalorij in visoko vsebnost vode, zato vas bo nasitila. Rezina pice ima skoraj 300 kalorij in veliko ogljikovih hidratov, ki jih bo vaše telo hitro pokurilo, zaradi česar si boste želeli še več.

Svoj obrok osredotočite na sadje in zelenjavo, ki imata malo kalorij in sta polna hranil. Dodajte pust vir beljakovin, kot so ribe, perutnina ali tofu.

Seveda se pred kakršnimi koli večjimi prilagoditvami prehrane posvetujte s svojim zdravnikom. Želeli boste, da vam pomaga voditi in spremljati skozi postopek.


Redno vadite

Vaja je druga bistvena sestavina vsakega načrta za hujšanje. Redna vadba spremeni vaše telo v učinkovitejši stroj za izgorevanje maščob. Več ko telovadite, več kalorij boste porabili tako med vadbo kot med mirovanjem.

Če želite shujšati, naredite 300 minut na teden aerobne vadbe, kot je tek, vožnja s kolesom ali igranje tenisa. To pomeni približno 60 minut na dan, pet dni v tednu. Če nimate polne ure naenkrat za vadbo, svojo rutino razdelite na 10- ali 20-minutne segmente.

Izberite dejavnost, ki vam je všeč in vam ustreza, da se je boste držali. Vsako jutro se lahko sprehodite po svoji soseski, spremljate DVD s fitnesom ali se udeležite tečaja vrtenja v lokalni telovadnici. Vsaka dejavnost, zaradi katere vam srce močneje bije in povzroči, da se preznojite – tudi vrtnarjenje ali brisanje tal – se šteje kot vadba.

Vsakodnevna vadba vam bo dala tudi več energije in preprečila utrujenost, ki jo lahko povzroči hipotiroidizem. Ker lahko premalo delujoča ščitnica upočasni vaš srčni utrip, se posvetujte s svojim zdravnikom, preden začnete s kakršno koli novo fitnes rutino.

Počasi se lotite vadbe in postopoma povečajte tempo in trajanje vadbe šele, ko se počutite pripravljeni. Še enkrat, vprašajte svojega zdravnika o posebnih vajah in izvajanju določene rutine.


vir: https://www.healthline.com/health/hypothyroidism/managing-your-weight

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas