fbpx

Arašidovo maslo: za ali proti, ko gre za holesterol?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Ohranjanje holesterola pod nadzorom je lahko težko, zlasti če niste prepričani, katera hrana je dobra za vaše srce in katera bi morala biti prepovedana. Na srečo za vse, ki imate radi arašidovo maslo, mandljevo maslo in maslo iz drugih oreščkov, so te kremne dobrote dokaj zdrave. In dokler ne vsebujejo hidrogenirane maščobe, maslo iz oreščkov – vključno z arašidovim maslom – ne bo povzročalo težav z vašimi ravnmi holesterola.


Arašidovo maslo in holesterol

Številna živila z visoko vsebnostjo maščob vsebujejo tudi veliko holesterola – pomislite na slanino in polnomasten sir. Toda visoka vsebnost maščob ne pomeni nujno, da bo sledil holesterol. Pravzaprav holesterol dobimo le iz živalskih proizvodov. Tako mastna rastlinska živila, kot so oreščki in avokado, praktično nimajo holesterola!

Po podatkih Ameriškega združenja za srce imajo oreščki veliko beljakovin, vlaknin, vitaminov, mineralov in antioksidantov. Nekateri od njih, kot so orehi, so tudi dober vir omega-3 maščob, ki so odlične za vaše srce. Torej maslo iz oreščkov, vključno z arašidovim maslom, vsebuje veliko hranilnih snovi in ​​nič holesterola, zaradi česar je zelo zdrav prigrizek.

Še en bonus: Časopis Ameriškega zdravniškega združenja je v študiji iz leta 2002 poročal, da so ženske, ki so arašidovo maslo uživale več kot petkrat na teden, občutno zmanjšale tveganje za sladkorno bolezen tipa 2 v primerjavi z ženskami, ki so redko jedle arašidovo maslo.

Zdaj pa primerjajmo: kaj je najboljša stava, ko gre za mletje teh oreščkov in razporeditev po sendviču?


Primerjava masla iz oreščkov

Tri najbolj priljubljena masla iz oreščkov so arašidovo maslo, mandljevo maslo in maslo iz indijskih oreščkov. Primerjali smo jih enega ob drugem, da bi ugotovili, kateri vsebuje največ hranilne vrednosti. In izkazalo se je, da je dirka precej tesna.

Primerjali smo 1 žlico vsakega neslanega naravnega masla iz orehov.


Mandljevo maslo Maslo iz indijskih oreščkov Arašidovo maslo (gladko)
Kalorije 98 94 96
Holesterol, mg 0 0 0
Beljakovine, g 3.35 2.81 3.55
Ogljikovi hidrati, g 3.01 4.41 3.57
Vlakna 1.6 0.3 0.8
Skupna maščoba, g 8.88 7.91 8.22
Nasičene maščobe, g 0.664 1.562 1.652
Mononenasičene maščobe, g 5.191 4.660 4.151
Polinenasičene maščobe, g 2.178 1.337 2.006


Kot lahko vidite, ima vsako maslo iz oreščkov svoje prednosti, vendar mandljevo zmaga v več kategorijah: ima največ vlaknin, najmanj nasičenih maščob, največ enkrat nenasičenih maščob in najmanj ogljikovih hidratov. Nobeden od njih ne vsebuje holesterola! Omeniti velja tudi druge razlike:

• Maslo iz indijskih oreščkov ne vsebuje toliko beljakovin in ima zelo malo vlaknin, vendar ima manj skupne maščobe.
• Mandljevo maslo ima največ kalorij, vendar vsebuje manj nasičenih maščob (ki jih ne želite) in več večkrat nenasičenih maščob (ki pomagajo izboljšati raven holesterola).
• Arašidovo maslo zmaga na beljakovinah, številka pa se podvoji, če izberete chunky! znamko

S podobnim številom kalorij, razgradnjo hranilnih snovi in ​​nizko vsebnostjo nasičenih maščob bi bilo katero koli od teh oreščkovih masl v zmernih količinah zdrava izbira.


Preberite oznake

Pomembno je vedeti, da niso vsa masla iz oreščkov enaka. Različne znamke lahko med proizvodnim procesom dodajo različne sestavine. Nekateri dodajo dodaten sladkor in olja. Najboljši nasvet: Poiščite tiste z minimalnimi sestavinami na splošno in brez hidrogenirane ali delno hidrogenirane maščobe.

Primerjajte nekaj oznak, ko ste v trgovini z izdelki masla iz oreščkov, da se prepričate, da boste za svoj denar prejeli kar največ hranilnih vrednosti. Poiščite izdelke, ki ne vsebujejo dodane soli, sladkorja ali olj, samo 100 odstotkov oreščkov.


Bratranci oreščkovega masla

Kaj pa možnosti, ki vsebujejo orehe, a niso pravo maslo iz oreščkov? Najpogosteje boste te namaze videli z okusom čokolade, javorja ali vanilije. In morda ste že slišali za Nutello.

Čeprav imajo lahko ti namazi nekaj koristi za zdravje, ker vsebujejo oreščke, običajno vsebujejo veliko več sladkorja in kalorij kot pravo maslo iz oreščkov. Z drugimi besedami, uporabljajte jih zmerno.


O alergijah na oreščke

Če imate družinsko anamnezo alergij na oreščke, se posvetujte s svojim zdravnikom, če ste vi ali vaš otrok imeli vsaj manjšo alergijsko reakcijo na oreščke. Blaga pretekla reakcija pomeni, da bi lahko imeli v prihodnosti hudo reakcijo.


Zaključek

Če vas skrbi holesterol, so masla iz oreščkov varna za vas, zato jih pogumno namažite na rezine jabolk ali jih uporabite v receptih. Ne pozabite, da imajo razmeroma veliko kalorij, zato boste želeli imeti svoje porcije pod nadzorom.


vir: https://www.healthline.com/health/high-cholesterol/peanut-butter-cholesterol

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas