fbpx

10 zdravih živil z visoko vsebnostjo arginina

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav


Pregled

Arginin je vrsta aminokisline, ki je pomembna za uravnavanje krvnega pretoka.

Aminokisline so gradniki beljakovin. Beljakovine se prebavijo v aminokisline in nato absorbirajo v telo. Lahko jih razstavite in sestavite na različne načine, da ustvarite različne beljakovine, ki jih vaše telo potrebuje.

Vaše telo lahko tvori aminokisline samo, druge, ki veljajo za esencialne aminokisline, pa morajo priti iz hrane, ki jo jeste.

Za prehranske namene so aminokisline razdeljene v tri kategorije:

Nebistvene: vaše telo jih lahko tvori v zadostnih količinah, da zadosti telesnim potrebam.
Esencialne: vaše telo jih ne more tvoriti, zato jih morate dobiti s hrano.
Pol-esencialne: te aminokisline niso bistvene v normalnih okoliščinah, lahko pa so v določenih situacijah.

Arginin je pol-esencialna aminokislina, ker je običajno potrebna za rast otrok, za zdrave odrasle pa ni bistvena.

Vaše telo lahko tvori arginin poleg tega, da ga dobi iz virov hrane, zato so pomanjkljivosti redke. Vendar pa lahko človeku v času stresa in hitre rasti primanjkuje arginina, če tvorba v telesu ne izpolnjuje njegovih potreb.


Kaj počne arginin?

Evo, kaj arginin naredi za vaše telo:

• ustvarja dušikov oksid, ki širi in sprošča arterije in krvne žile ter izboljša pretok krvi
• pomaga pri celjenju poškodb
• pomaga ledvicam pri odstranjevanju odpadkov
• krepi delovanje imunskega sistema

Ljudje jemljejo arginin kot prehransko dopolnilo za pomoč pri obvladovanju bolezni srca, angine pektoris in erektilne disfunkcije, pa tudi za bodybuilding, celjenje ran in obnovo tkiva.

Obstaja nekaj dokazov, da je povečanje vnosa arginina lahko koristno za zdravljenje vseh teh stanj. Vendar pa ima lahko uživanje kot dodatka stranske učinke, kot sta razdražen želodec in driska.

Večji odmerki lahko predstavljajo tudi tveganje za ljudi, ki jemljejo druga zdravila ali imajo določene zdravstvene težave.

Dobra novica je, da je pridobivanje arginina iz živil z visoko vsebnostjo beljakovin varno in zdravo. In ker je arginin narejen iz drugih aminokislin, živila z visoko vsebnostjo beljakovin na splošno pomagajo povečati raven arginina.

Povečajte vnos arginina s temi 10 živili:


1. Puran

Največ arginina boste našli v puranjih prsih. Ne samo, da je puran odličen vir beljakovin, ima tudi visoko koncentracijo drugih hranil, kot so vitamini B in omega-3 maščobne kisline.


2. Svinjski hrbet

Svinjski hrbet, drugo živilo z visoko vsebnostjo beljakovin, je na drugem mestu z vsebnostjo arginina 14 gramov na rebro. Je tudi eden najpustejših kosov svinjine, zato vsebuje manj maščobe. Uporabite marinado, da dodate okus brez dodatne maščobe


3. Piščanec

Piščanec je še en priljubljen in zdrav način pridobivanja beljakovin. Je tudi tretji najboljši vir arginina. Ena piščančja prsa vsebujejo 70 odstotkov dnevno priporočenih beljakovin in skoraj 9 gramov arginina.


4. Bučna semena

Živalski viri niso edini način za pridobivanje beljakovin in arginina. Ena skodelica bučnih semen ima skoraj 7 gramov. Bučna semena so tudi odličen vir mineralov železa in cinka. Poskusite jih dodati kot hrustljav solatni preliv ali kot del mešanice trail.


5. Soja

Ena skodelica praženih sojinih zrn vsebuje 4.6 grama arginina. Soja je tudi odličen vir mineralov kalija in magnezija. Poskusite jih kot alternativo zdravemu prigrizku.


6. Arašidi

Skodelica arašidov vsebuje 4.6 grama arginina, čeprav ne želite pojesti cele skodelice naenkrat, ker imajo oreščki veliko maščob. Namesto tega razdelite to skodelico z nekaj četrtinskimi porcijami skozi ves teden. Poleg vsebnosti beljakovin so arašidi dober vir vitaminov B-3 in E, folata in niacina.


7. Spirulina

Spirulina je vrsta modrozelene alge, ki raste v morju. Pogosto se kupi v prahu in se uporablja za dodajanje dodatnih hranil smutijem. Ena skodelica spiruline vsebuje 4.6 grama arginina skupaj z velikimi količinami kalcija, železa, kalija in niacina. Vendar je za recepte za smoothie bolj verjetno, da boste uporabili žlico spiruline, kar bi pomenilo količino za približno 0.28 grama.


8. Mlečni izdelki

Ker so to viri beljakovin, lahko arginin dobite tudi iz mlečnih izdelkov, kot so mleko, sir in jogurt. Ena skodelica mleka vsebuje približno 0.2 grama, 113 g sira cheddar pa približno 0.25 grama.


9. Čičerika

Čičerika ali fižol garbanzo je odličen način za pridobivanje beljakovin in vlaknin, še posebej, če ne jeste mesa. Ena skodelica kuhane čičerike vsebuje 1.3 g arginina, 14.5 g beljakovin in 12.5 g prehranskih vlaknin. Pripravite si čičeriko s karijem ali si pomagajte s humusom!


10. Leča

Leča je še en zdrav rastlinski vir vlaknin in beljakovin. Ni presenetljivo, da boste v njih našli tudi arginin: približno 1.3 grama na skodelico. Ena skodelica leče vsebuje tudi 63 odstotkov vaših dnevnih prehranskih potreb po vlakninah.


vir: https://www.healthline.com/health/healthy-high-arginine-foods

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas