fbpx

Ali je varno jemati antihistaminik za spanje vsak večer?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Nezmožnost zaspati ima lahko pomemben, negativen vpliv na vaše razpoloženje, produktivnost in splošno zdravje. Nespečnost je lahko tudi stresna, zaradi česar je težje počivati.

V želji, da bi dobili prepotreben spanec, mnogi ljudje uporabljajo zdravila brez recepta, da bi hitreje zaspali. Ta vključujejo pripomočke za spanje in zdravila za alergije, ki vsebujejo antihistaminike, kot so:

• difenhidramin
• doksilamin sukcinat

Zaspanost je pogost neželeni učinek nekaterih antihistaminikov. Vendar pa Ameriška akademija za medicino spanja ne priporoča njihove uporabe kot pripomočkov za spanje, saj navaja šibke dokaze o njihovi učinkovitosti.

Poleg tega ima lahko dolgotrajna uporaba antihistaminikov možne stranske učinke, ki so lahko nevarni, zlasti pri starejših odraslih.

V tem članku bomo govorili o uporabi antihistaminikov za nespečnost in podali priporočila za alternativno zdravljenje.


Kako Benadryl olajša spanje

Antihistaminiki ustavijo alergijske reakcije tako, da blokirajo prekomerno tvorbo histamina v imunskem sistemu. Nekateri tudi blokirajo sproščanje histamina v možganih.

Cikel spanja in budnosti uravnavajo kemične snovi, ki jih naravno tvori vaše telo. Ko se pripravljate na spanje, se raven histamina v možganih zmanjša. To deluje tako, da povzroči spanje brez hitrega premikanja oči (NREM).

Antihistaminiki, kot sta difenhidramin in doksilamin sukcinat, prehajajo krvno-možgansko pregrado in posnemajo to naravno funkcijo. Zato postanete zaspani, ko jemljete zdravila, ki jih vsebujejo.


Slabe strani uporabe zdravila Benadryl za spanje

Poleg blokiranja histamina imata difenhidramin in doksilamin sukcinat antiholinergične lastnosti. Antiholinergična zdravila zavirajo delovanje acetilholina v osrednjem in perifernem živčnem sistemu.

Težave s spominom

Acetilholin je nevrotransmiter, ki igra ključno vlogo pri več možganskih funkcijah, vključno s kratkoročnim spominom in mišljenjem. Antiholinergična zdravila lahko povzročijo kognitivno okvaro, ki traja tudi po prenehanju jemanja.

Študija iz leta 2018 je analizirala učinke uporabe antiholinergičnih zdravil med več kot 40.000 udeleženci, starimi od 65 do 99 let.

Raziskovalci so ugotovili, da jemanje antiholinergičnih zdravil povečuje tveganje za demenco in Alzheimerjevo bolezen do 20 let po izpostavljenosti.

V prejšnji študiji so raziskovalci ugotovili tudi povečano tveganje na podlagi kumulativne količine antiholinergičnih zdravil, ki so jih jemali skozi čas.

Nosečnost in dojenje

Če ste noseče ali dojite, je smiselno biti še posebej previden glede zdravil, ki jih jemljete. Medtem ko je Uprava za hrano in zdravila (FDA) ugotovila, da je zdravilo Benadryl varno jemati za alergije med nosečnostjo, niso podali priporočila glede nočne uporabe pripomočka za spanje pri tej populaciji.

Antiholinergična zdravila so zdravila FDA za nosečnost kategorije B. To pomeni, da študije na živalih niso pokazale tveganja za plod, vendar ni ustreznih, dobro nadzorovanih študij, ki bi kazale na varnost.

Iz tega razloga je morda smiselno uporabljati antihistaminike prve generacije zmerno ali sploh ne, zlasti kot pomoč pri spanju, če ste noseče ali dojite.


Neželeni učinki

Možni neželeni učinki antihistaminikov vključujejo:

• dnevna zaspanost
• kratkotrajna izguba spomina
• zmedenost
• vznemirjenost
• suha usta
• zamegljen vid
• povečan srčni utrip
• težave pri uriniranju

Namesto antihistaminikov ali pripomočkov za spanje Ameriška akademija za medicino spanja in Evropsko društvo za raziskovanje spanja priporočata kognitivno vedenjsko terapijo (CBT) kot prvo izbiro zdravljenja nespečnosti.

CBT se osredotoča na higieno spanja in krepitev povezave med posteljo in spanjem. Pomaga prilagoditi cirkadiani ritem in zmanjša tesnobo zaradi nespečnosti.


Varnejše, boljše alternative Benadrylu za spanje

Ko izbirate pripomoček za spanje brez recepta, preverite sestavine in se posvetujte z zdravnikom, ali je v redu, da ga jemljete kratkoročno.

Obstajajo tudi naravni pripomočki za spanje, ki bi jih morda želeli razmisliti, kot sta melatonin ali L-teanin (γ-glutamiletilamid).

Melatonin je hormon, ki ga telo tvori naravno. Zaradi njega ne zaspite, pomaga pa telesu, da se pripravi na spanje z uravnavanjem naravnega cirkadianega ritma. Ker ga med nosečnostjo niso obsežno raziskali, se pred uporabo posvetujte s svojim zdravnikom, če ste noseče ali dojite.

L-teanin je aminokislina, ki jo najdemo v čajnih listih. Čeprav vas ne naredi zaspanega, je ena študija pokazala, da podpira kakovosten spanec z zmanjšanjem motenj spanja in težav s kakovostjo spanja, spodbuja sprostitev in zmanjšuje anksioznost.

Vadba dobrih higienskih navad pri spanju lahko pomaga usposobiti telo in možgane, da zaspijo in ostanejo v spancu. Tukaj je nekaj strategij, ki jih lahko poskusite:

• Izogibajte se čezmernemu pitju alkohola in kofeina v večernih urah.
• Ne uporabljajte elektronskih naprav, kot so računalniki in telefoni, 2 uri pred spanjem. Če je to težavno, na svojih napravah uporabite zaščitene zaslone z modro svetlobo ali nosite očala s filtrom za modro svetlobo.
• Temperaturo v spalnici ohranjajte hladno tako, da vključite ventilator, odprete okno ali spite na hladilnih rjuhah.
• Zakrijte vire ambientalne svetlobe z zavesami in zaprtimi vrati.
• Zmanjšajte hrup. Če zunanji hrup ni pod vašim nadzorom, uporabite napravo za beli šum, da preprečite neželen zvok.


Kdaj se pogovoriti s strokovnjakom

Če imate kronično nespečnost, se pogovorite z zdravnikom. Lahko priporočijo predpisane uspavalce ali antidepresive s sedativnim učinkom.

Številni pripomočki za spanje na recept predstavljajo nekatera potencialna tveganja in morda niso primerni za vsakogar. Nosečnice in osebe z določenimi zdravstvenimi težavami, kot so bolezni jeter ali ledvic, ne smejo jemati določenih pripomočkov za spanje na recept. Nekateri imajo lahko tudi neželene stranske učinke, kot je omotica. Drugi lahko postanejo odvisni.


Zaključek

Ljudje včasih uporabljajo antihistaminike, kot sta difenhidramin in doksilamin sukcinat, za boj proti nespečnosti.

Ta zdravila brez recepta so primerna za občasno uporabo pri večini ljudi. Vendar pa lahko povečajo tveganje za demenco in Alzheimerjevo bolezen, če jih jemljete dolgoročno.

Namesto tega boste morda želeli poskusiti alternativne pripomočke za spanje, kot so melatonin, dobra higiena spanja in kognitivno vedenjska terapija.

Če je kronična nespečnost težava, se pogovorite z zdravnikom. Lahko tudi predpišejo zdravila, ki lahko pomagajo.


vir: https://www.healthline.com/health/healthy-sleep/antihistamine-for-sleep

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas