fbpx

Kaj morate vedeti o L-teaninu

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

L-teanin je aminokislina, ki jo najdemo predvsem v zelenem in črnem čaju ter nekaterih gobah. Na voljo je tudi v obliki tablet.

Rečeno je, da pomaga pri lajšanju tesnobe, stresa in zmanjšanju nespečnosti.
Preden ga preizkusite sami, se pozanimajte o morebitnih koristih za zdravje ter morebitnih tveganjih ali zapletih.


Prednosti in uporaba L-teanina

Najbolj znan po tem, da pomaga ljudem pri sprostitvi, ima L-teanin tudi druge potencialne koristi za zdravje, vključno z naslednjimi:

Lajšanje anksioznosti in stresa

Srkanje skodelice vročega čaja vam lahko pomaga, da se počutite sproščeno, raziskave pa kažejo, da ne le sprosti um, ampak deluje tudi brez povzročanja zaspanosti.

V pregledu petih randomiziranih kontroliranih preskušanj, ki so vključevala 104 udeležence, so štiri preskušanja povezala L-teanin z zmanjšanim stresom in anksioznostjo pri ljudeh v stresnih situacijah.

Druga študija, objavljena v Journal of Clinical Psychiatry, se je osredotočila na ljudi, ki živijo s shizofrenijo ali shizoafektivno motnjo. Raziskovalci so ugotovili, da je L-teanin zmanjšal tesnobo in izboljšal simptome.

Povečana osredotočenost

V kombinaciji s kofeinom lahko L-teanin pomaga povečati osredotočenost in pozornost.

Majhna študija je pokazala, da je kombinacija L-teanina (97 miligramov ali mg) in kofeina (40 mg) pomagala skupini mladih odraslih, da se bolje osredotočijo pri zahtevnih nalogah. Tipična skodelica kave vsebuje 95 mg kofeina.

Udeleženci študije so se tudi na splošno počutili bolj budne in manj utrujene.

Boljša imunost

Nekatere raziskave kažejo, da lahko L-teanin izboljša delovanje imunskega sistema telesa. Ena študija, objavljena v reviji Beverages, je pokazala, da lahko L-teanin pomaga zmanjšati okužbe zgornjih dihalnih poti.

V drugi študiji je bilo ugotovljeno, da so katehini zelenega čaja – antioksidanti – in teanin lahko učinkoviti pri preprečevanju gripe.

Druga študija je pokazala, da lahko L-teanin pomaga olajšati vnetje v prebavnem traktu. Vendar je potrebnih več raziskav za potrditev in razširitev teh ugotovitev.

Zdravljenje tumorjev in raka

L-teanin je povezan tudi s krepitvijo protitumorskih učinkov nekaterih kemoterapevtskih zdravil. Zaradi teh obetavnih ugotovitev raziskovalci pričakujejo, da bi lahko L-teanin pomagal tudi izboljšati sposobnost kemoterapije v boju proti raku.

Čeprav ni dokončnih dokazov, ki bi kazali, da čaj preprečuje raka, številne študije kažejo, da imajo ljudje, ki redno pijejo čaj, nižje stopnje raka.

Raziskovalci ene študije na Kitajskem so ugotovili, da so ženske z diagnozo raka jajčnikov, ki so popile vsaj eno skodelico zelenega čaja na dan, živele dlje kot tiste, ki niso.

Druga študija, ki je preučevala pivce čaja v primerjavi z nepivci, je pokazala, da so imele ženske, ki so pile zeleni čaj, 32 odstotkov manj možnosti za razvoj raka trebušne slinavke.

Uravnavanje krvnega pritiska

L-teanin je lahko koristen za tiste, ki imajo v stresnih situacijah povišan krvni tlak.

Ena študija je pokazala, da ljudem, ki so običajno imeli višji krvni tlak po posebnih duševnih nalogah, L-teanin pomaga zmanjšati zvišanje krvnega tlaka.

V isti študiji so raziskovalci ugotovili, da ima kofein podoben, vendar manj koristen učinek.

Nekatere raziskave kažejo, da bi L-teanin lahko bil koristen za dober nočni spanec, kar bi lahko bilo zato, ker pomaga spodbujati sprostitev.

Raziskovalci so v eni študiji ugotovili, da odmerki 250 mg in 400 mg L-teanina močno izboljšajo spanec pri živalih in ljudeh.

Pokazalo se je tudi, da 200 mg L-teanina pomaga zmanjšati srčni utrip v mirovanju, kar kaže na njegovo sposobnost spodbujanja sprostitve.

L-teanin lahko tudi pomaga fantom z diagnozo motnje pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD) bolje spati.

Dvojno slepa študija je preučevala učinke L-teanina na 98 dečkov, starih od 8 do 12 let. Naključno izbrani skupini so dali dve žvečljivi tableti L-teanina po 100 mg dvakrat na dan. Druga skupina je prejela placebo tablete.

Po 6 tednih je imela skupina, ki je jemala L-teanin, daljši in bolj sproščen spanec. Čeprav so rezultati obetavni, je potrebnih več raziskav, preden se lahko dokaže, da je varen in učinkovit, zlasti pri otrocih.

Druge raziskave kažejo, da je L-teanin izboljšal kakovost spanja pri tistih z diagnozo shizofrenije.


Tveganja in stranski učinki L-teanina

Ni potrjenih ali neposrednih stranskih učinkov uživanja L-teanina. Na splošno je varno piti čaje in jemati dodatke, ki vsebujejo L-teanin.

Vendar je pomembno vedeti, da Uprava za hrano in zdravila (FDA) ne ureja dodatkov. Proizvajalci teh izdelkov nosijo težo odgovornosti, da zagotovijo varnost svojih izdelkov.

Čeprav nekatere raziskave kažejo obetavne rezultate protitumorskih lastnosti L-teanina, lahko čaji, ki vsebujejo aminokisline, vsebujejo druge sestavine, ki bi lahko bile škodljive za ljudi, ki se zdravijo zaradi raka.

Po podatkih Memorial Sloan Kettering Cancer Center lahko polifenol EGCG, ki ga najdemo v zelenem čaju, zmanjša učinkovitost nekaterih kemoterapevtskih zdravil, kot je bortezomib.

Zato je za tiste, ki jemljejo zdravila za kemoterapijo, ključnega pomena, da se pogovorijo s svojim zdravnikom, preden pričnejo piti zeleni čaj kot del svojega načrta zdravljenja.

Čeprav niso poročali o stranskih učinkih jemanja L-teanina, lahko uživanje velikih količin zelenega čaja zaradi vsebnosti kofeina povzroči:

• slabost
• razdražen želodec
• razdražljivost

Ženske, ki so noseče ali dojijo, bi morale prav tako omejiti količino čaja, ki ga pijejo, da se izognejo prekomernemu uživanju kofeina.

Najbolje je, da svojega zdravnika vprašate, kaj je varno za vas. Enak nasvet velja tudi za otroke.


Priporočila za varno odmerjanje L-teanina

Ker ni bilo dokončnih raziskav, priporočilo za varno odmerjanje L-teanina ni znano. Toda upoštevanje splošnih smernic za uživanje kofeina je lahko koristno, če pijete čaj.

Za tiste, ki jemljejo dodatek L-teanina, je najbolje, da se za navodila glede odmerjanja posvetujejo z zdravnikom.


vir: https://www.healthline.com/health/l-theanine

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas