fbpx

Ali so prenatalni vitamini varni, če niste noseče?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Jemanje prenatalnih vitaminov morda ni najboljša možnost, če niste noseče ali ne dojite. V nekaterih primerih lahko to povzroči neželene stranske učinke, kot sta zaprtje in driska.

Znan rek o nosečnosti pravi, da ješ za dva. In čeprav morda dejansko ne potrebujete toliko več kalorij, ko pričakujete, se vaše prehranske potrebe povečajo.

Da bodo bodoče matere dobile dovolj vitaminov in mineralov, bodo pogosto jemale predporodne vitamine. Prenatalni vitamini so povezani z zmanjšanjem tveganja za zaplete v nosečnosti, kot so okvare nevralne cevi in ​​anemija.

Glede na toliko prednosti se je zlahka vprašati, ali bi jih morali jemati, tudi če ne pričakujete ali poskušate zanositi. Toda večinoma, če ne razmišljate o tem, da bi na svet spravili malčka, mora večina vaših hranil prihajati iz vaše prehrane – ne vitamina.

Tukaj je pogled na tveganja in koristi jemanja prenatalnih vitaminov.

 

Kaj so prenatalni vitamini?

Trgovina z vitamini v vaši lokalni lekarni vsebuje ogromen izbor vitaminov za različne spole in starosti. Prenatalni vitamini so posebej namenjeni ženskam, ki razmišljajo o zanositvi ali so noseče.

Koncept predporodnih vitaminov je, da se nekatere ženske prehranske potrebe in potrebe po vitaminih z nosečnostjo povečajo. Dojenček še posebej potrebuje določena hranila za razvoj. Noseče mamice v vsakodnevni prehrani ne zaužijejo vedno dovolj hranil. Prenatalni vitamini so namenjeni premostitvi prehranske vrzeli.

Pomembno si je zapomniti, da so prenatalni vitamini dopolnilo k zdravi prehrani bodoče mamice. Niso nadomestilo za zdravo prehrano.

 

Kako se prenatalni vitamini razlikujejo od tradicionalnih multivitaminov?

Na trgu je na voljo veliko različnih vrst prenatalnih vitaminov. Čeprav ne obstaja posebna formulacija za vse prenatalne vitamine, boste verjetno ugotovili, da prenatalni vitamini vsebujejo vsaj ta ključna hranila:

Kalcij. Glede na kliniko Mayo potrebujejo nosečnice in odrasle ženske 1000 miligramov (mg) kalcija dnevno. Prenatalni vitamini imajo običajno med 200 in 300 mg kalcija. To prispeva k ženskim potrebam po kalciju, vendar ne pokrije vseh njenih dnevnih potreb po kalciju. Kalcij je pomemben za vse ženske, saj ohranja njihove kosti močne.

Folna kislina. Uživanje dovolj folne kisline je povezano z zmanjšanjem okvar nevralne cevi, kot je spina bifida. American College of Obstetricians and Gynecologists priporoča, da nosečnice (in tiste, ki poskušajo zanositi) vsak dan zaužijejo 600 mikrogramov (µg) folne kisline iz vseh virov. Ker je morda težko dobiti tolikšno količino folne kisline samo s hrano, je priporočljiv dodatek.

Živila, ki vsebujejo folno kislino (znano tudi kot folat), so fižol, zelena listnata zelenjava, šparglji in brokoli. Veliko obogatenih živil, vključno z žiti, kruhom in testeninami, vsebuje tudi folate.

Železo. Ta mineral je potreben za ustvarjanje novih rdečih krvničk v telesu. Ker ženska med nosečnostjo poveča količino krvi, mora imeti železo. Po podatkih klinike Mayo potrebujejo nosečnice 27 mg železa na dan. To je 8 mg več kot pri ženskah, ki niso noseče.

Prenatalni vitamini pogosto vsebujejo druge vitamine in minerale. Ti lahko vključujejo:

• omega-3 maščobne kisline
• baker
• cink
• vitamin E
• vitamin A
• vitamin C

 

Kdaj naj jemljem prenatalne vitamine?

Preden začnete jemati prenatalne vitamine, se vedno posvetujte s svojim zdravnikom. Če poskušate zanositi ali ste noseče, vam bo zdravnik verjetno priporočil, da jih vzamete.

Čeprav lahko prenatalne vitamine kupite v prosti prodaji, jih lahko predpišejo tudi zdravniki. Ženske, ki so noseče z več otroki, noseče najstnice in nosečnice z anamnezo zlorabe substanc imajo večje tveganje za pomanjkanje vitaminov in mineralov. Prenatalni vitamini so za te ženske še posebej pomembni.

Zdravniki pogosto priporočajo, da ženske, ki dojijo, tudi po porodu nadaljujejo z jemanjem prenatalnih vitaminov. Prenatalni vitamini so lahko dodatno dopolnilo doječim ženskam, ki potrebujejo veliko hranilnih snovi za tvorbo materinega mleka.

Tudi če ne poskušate zanositi, boste morda vseeno želele vzeti dodatek folne kisline. To je zato, ker polovica nosečnosti v Združenih državah ni načrtovana. Ker se možgani in hrbtenjača oblikujejo že v zgodnjih fazah nosečnosti, je folna kislina ključnega pomena. Ženske v rodni dobi bi lahko uživale tudi več hrane, bogate s folati, kot alternativo jemanju dodatkov.

 

Ali lahko jemljem prenatalne vitamine, če ne želim zanositi?

Prenatalni vitamini so specifični za potrebe nosečnic in doječih mater. Namenjeni so nadomestitvi pogostih prehranskih pomanjkljivosti, ki bi jih lahko imela nosečnica. Vendar v resnici niso namenjeni ženskam (ali moškim), ki ne pričakujejo ali dojijo.

Vsakodnevno uživanje preveč folne kisline ima lahko škodljiv stranski učinek prikrivanja pomanjkanja vitamina B-12. Tudi presežek železa je lahko problem. Prekomerno uživanje železa je povezano z zdravstvenimi težavami, kot so zaprtje, slabost in driska.

Prekomerne količine hranil, kot je vitamin A, sintetičnega izvora, so lahko strupene za človekova jetra.

Še enkrat, bolje je, če dobite ta hranila s svojo prehrano namesto s tabletami. Zaradi teh razlogov bi večina žensk morala preskočiti predporodne vitamine, razen če jim zdravniki ne povejo drugače.

 

Napačne predstave o prenatalnih vitaminih

Mnoge ženske trdijo, da prenatalni vitamini vplivajo na rast las in nohtov. Nekateri trdijo, da jemanje prenatalnih vitaminov povzroči, da lasje rastejo debelejši ali hitreje in da lahko tudi nohti rastejo hitreje ali močnejši.

Toda glede na kliniko Mayo te trditve niso bile dokazane. Jemanje prenatalnih vitaminov za lepše lase ali nohte verjetno ne bo prineslo želenih rezultatov. Lahko imajo tudi neželene stranske učinke.

 

Zaključek

Če razmišljate o jemanju prenatalnih vitaminov in niste noseče, ne dojite ali ne poskušate zanositi, najprej ocenite svojo prehrano. Večini ljudi, ki se prehranjujejo uravnoteženo, ni treba jemati multivitaminov. Uravnotežena prehrana vključuje puste beljakovine, mlečne izdelke z nizko vsebnostjo maščob, polnozrnate žitarice ter veliko sadja in zelenjave.

Vendar ne pozabite, da vedno obstajajo izjeme, zakaj boste morda morali jemati dodatek vitaminov ali mineralov. Morda je vaš zdravnik našel posebne prehranske pomanjkljivosti v vaši prehrani. V tem primeru je običajno bolje vzeti dodatek, namenjen zdravljenju vaše specifične pomanjkljivosti.

Če se zavedate morebitnih neželenih simptomov, vam to lahko pomaga ugotoviti, ali doživljate stranske učinke presežka vitaminov ali mineralov.

vir: https://www.healthline.com/health/pregnancy/prenatal-vitamins-not-pregnant

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas