fbpx

Katera oblika vitaminskih dodatkov ponuja najboljšo absorpcijo?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Absorpcija vitamina je odvisna od številnih kompleksnih dejavnikov, vključno s telesno obliko, prehrano in zdravjem. Najboljša oblika vitaminskega dodatka za vas je odvisna od vašega zdravja in potreb.

Kapsule, tablete, tekočine in praški – danes je na voljo veliko različnih vrst dopolnilnih vitaminov.

Raziskovalci so že dolgo začeli preučevati, kako se različna hranila absorbirajo in uporabljajo v telesu.

Čeprav je potrebnih več raziskav, znanstveniki verjamejo, da na absorpcijo hranil vplivajo številni dejavniki, vključno z vnosom maščob s hrano, interakcijami med živili in vitamini ter celo stresom.

Če želite kar najbolje izkoristiti vitaminske dodatke, obstaja več načinov za izboljšanje absorpcije.

Ta članek prikazuje vse, kar morate vedeti o tem, kateri vitaminski dodatki nudijo najboljšo absorpcijo in kako povečati absorpcijo vitamina.


Katera oblika vitaminskih dodatkov nudi najboljšo absorpcijo?

Vitaminski dodatki so na voljo v različnih oblikah, vključno z gumiji, tabletami, tekočinami in praški.

Študija o dodatkih vitamina C iz leta 1982 kaže, da se enako dobro absorbirajo v obliki prahu, žvečljivih tablet in nežvečljivih tablet. Vendar absorpcija dodatkov vitamina C v oblikah s počasnim sproščanjem ni jasna.

Čeprav je biološka uporabnost – kar pomeni sposobnost hranila, da ga absorbira in uporablja telo – nekaterih hranil precej dobro razumljena, so raziskave privzema, absorpcije in biološke uporabnosti drugih hranil pri ljudeh še vedno v zgodnji fazi.

Potrebnih je več raziskav, da bi razumeli, kako se različne oblike vitaminskih dodatkov absorbirajo v telesu.

Nekateri proizvajalci vitaminov tabletam dodajo obloge, da izboljšajo okus ali rok uporabnosti. Članek iz leta 2019 o dodatkih vitamina D je pokazal, da lahko obloge vplivajo na raztapljanje ali absorpcijo vitamina.

Vitamini, topni v vodi, in vitamini, topni v maščobi

Poleg oblike vitamina na absorpcijo vpliva še veliko drugih dejavnikov. Vodotopni vitamini se na primer absorbirajo drugače kot vitamini, topni v maščobi, drugi pa se v telesu shranjujejo.

Obstajata dve glavni vrsti vitaminov: v vodi topni (vseh osem vitaminov B in vitamin C) in v maščobi topni (vitamini A, D, E in K).

Vodotopni vitamini se topijo v vodi in se na splošno ne kopičijo v telesu. Odvečne količine izstopajo iz telesa z urinom.

Te vitamine je treba redno uživati, da preprečimo pomanjkanje v telesu. Vendar pa je ena izjema vitamin B12, ki se lahko več let skladišči v jetrih.

V maščobi topni vitamini se raztopijo v maščobah, ki nato potujejo skozi tanko črevo in se na koncu porazdelijo po krvnem obtoku. Odvečne količine teh vitaminov so shranjene v telesnih jetrih, maščobnem tkivu in mišicah za kasnejšo uporabo.

Glede na pregled iz leta 2021 drugi dejavniki, ki lahko vplivajo na absorpcijo hranil, vključujejo:

• interakcije z drugimi živili ali vitamini
• vnos maščob s hrano
• alkohol
• starost

Vendar pa je pregled proučeval absorpcijo vitaminov iz virov hrane, ne vitaminskih dodatkov. Potrebnih je več raziskav o absorpciji vitaminskih dodatkov, da bi razumeli, katere oblike se absorbirajo lažje kot druge.


Kaj lahko storite, da povečate absorpcijo vitamina?

Tukaj je nekaj korakov, s katerimi lahko izboljšate absorpcijo vitaminov.

Združite komplementarna hranila

Določena hranila si med seboj pomagajo pri absorpciji. Na primer, vitamini, topni v maščobi, se bolje absorbirajo, če jih zaužijemo z majhno količino zdrave maščobe, kot je oljčno olje, avokadovo olje ali mandljevo maslo.

Poleg tega rastlinski viri železa, kot so fižol, leča in oreščki, potrebujejo vitamin C za absorpcijo. Če jih združite z živili, bogatimi z vitaminom C, ali dodatki vitamina C, lahko ti izboljšajo absorpcijo.

Ohranjajte zdravo črevesje

Vaše črevesje igra pomembno vlogo pri absorpciji hranil iz hrane, ki jo jeste. Ohranjanje zdravega črevesja lahko pomaga zagotoviti, da vaše telo absorbira bistvene vitamine in minerale.

Črevesje lahko ohranite zdravo na naslednje načine:

• uživanje uravnotežene prehrane
• redna vadba in dovolj spanja
• obvladovanje ravni stresa
• izogibanje kajenju

Morda boste želeli razmisliti tudi o jemanju probiotikov, ki lahko ugodno vplivajo na zdravje črevesja.

Zmanjšajte stres

Raziskave kažejo, da lahko kronični stres poveča presnovne potrebe telesa ter porabo in izločanje hranil. To lahko povzroči nizke ravni mikrohranil v telesu.

Nekatere možnosti za zmanjšanje stresa so:

• vzdrževanje zdrave prehrane
• redna vadba
• dobra higiena spanja
• vadba meditacije ali globokega dihanja
• prijava na svetovanje za duševno zdravje

Pogovorite se s svojim zdravnikom o učinkovitih načinih za zmanjšanje stresa. Skupaj z vami lahko razvije načrt za obvladovanje stresa, ki temelji na vašem zdravju in individualnih potrebah.

Razmislite o zmanjšanju ali izogibanju alkohola

Uživanje alkohola lahko moti absorpcijo hranil, vključno z vitamini, topnimi v vodi in maščobi. Pogosto uživanje alkohola lahko povzroči tudi podhranjenost.

Razmislite o omejitvi ali izogibanju uživanju alkohola, da bo vaše telo pravilno absorbiralo bistvena hranila.


Pogosta vprašanja o vitaminih

Kateri vitaminski dodatki so dobri za absorpcijo?

Najboljša oblika vitaminskih dodatkov za vas je odvisna od vaših individualnih potreb. Na primer, če imate težave s požiranjem kapsul ali tablet, boste morda raje uživali tekoči vitamin.

Potrebnih je več raziskav, da bi razumeli, kako telo absorbira različne vitaminske dodatke.

Kateri vitamin je najtežje absorbirati?

Vitamin B12 za normalno absorpcijo potrebuje pomoč beljakovine, imenovane intrinzični faktor. Nekaterim ljudem primanjkuje te beljakovine in morda potrebujejo injekcije ali visoke odmerke vitamina B12.

Druge pogoste pomanjkljivosti vitaminov in mineralov vključujejo vitamin B6, železo, vitamin D in vitamin C. Dejavniki, ki so povezani s temi pomanjkljivostmi, vključujejo nekatere zdravstvene razmere, prehrano, nosečnost, raso in etnično pripadnost.

Katerih dveh vitaminov ne bi smeli jemati skupaj?

Dolgotrajno prekomerno uživanje cinka lahko privede do pomanjkanja bakra. Da bi preprečili pomanjkanje bakra, ameriški odbor za hrano in prehrano priporoča dopustno zgornjo raven vnosa 40 miligramov cinka na dan s hrano in dodatkom cinka za odrasle.

Po podatkih Nacionalnega inštituta za zdravje (NIH) nekatera poročila kažejo, da lahko visok vnos vitamina C zmanjša raven vitamina B12 in bakra. Vendar dodatne študije niso podprle teh zaključkov.

Katera oblika dodatka vitamina A je najbolj biološko razpoložljiva?

Dodatki vitamina A so na voljo v dveh glavnih oblikah: predhodno oblikovan vitamin A (najdemo ga v živilih živalskega izvora, kot so meso, ribe in mlečni izdelki) in provitamin A karotenoidi (najdemo ga v rastlinskih proizvodih, kot je zelena listnata zelenjava).

Po podatkih NIH je najbolj biološko razpoložljiva oblika predoblikovani vitamin A. Absorpcija predoblikovanih dodatkov vitamina A se giblje med 70 – 90 %, medtem ko se absorpcija provitamina A beta karotena giblje med 8.7 – 65 %.


Zaključek

Čeprav raziskovalci preučujejo absorpcijo in biološko uporabnost hranil, je potrebnih več raziskav, da bi razumeli absorpcijo vitaminskih dodatkov v različnih oblikah.

Številna spletna poročila trdijo, da se nekatere oblike vitaminov lažje absorbirajo kot druge. Toda v znanstveni skupnosti ni širokega soglasja.

Nekatere raziskave kažejo, da združevanje vitaminov, vzdrževanje dobrega zdravja črevesja in izogibanje alkoholu lahko izboljšajo absorpcijo hranil. Vendar se je ta raziskava osredotočila na prehranske vire vitaminov in ne na vitaminske dodatke.

Najboljša oblika ali vrsta vitamina za vas je odvisna od vaših individualnih potreb in želja. Večina ljudi lahko dobi vsa hranila, ki jih potrebuje, z zdravo in uravnoteženo prehrano.

Če vas zanima jemanje vitaminskih dodatkov, se pogovorite z zdravnikom o koristih in tveganjih ter o varnem odmerjanju.


vir: https://www.healthline.com/health/best-form-of-vitamins-for-absorption

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas